JetteGS

Lokale i Holstebro-Struer-Lemvig egnen

8 posts in this topic

Hej :)
Jeg kan se, at emnet har været oppe før, men jeg tager den lige op igen, idet der måske er kommet nye muligheder + vores ønsker for feststed ikke er identiske, med opretterne' af de tidligere tråde's ønsker.

Vi skal giftes næste sommer, i mine forældres have mellem Holstebro og Struer.

Og vi mangler et lokale til at holde selve festen.

Vi bliver ca. 100 msk.

Vi vil gerne SELV kunne stå for mad, pynt osv., så det skal IKKE være et feststed, hvor man skal købe mad med.

Hvis det er muligt at overnatte der, vil det være perfekt, men det er absolut ikke et krav.

Håber I har nogle gode bud :)

0

Annonce ♥

Kunne fristes til at sige Hostrup Hovedgaard men det kommer lidt til kort her på antallet af gæster .:) 100 prs. kan umiddelbart kun lade sig gøre hvis folk sidder i to lokaler og det er sjældent optimalt. Hvorfor ikke leje et telt og holde det i haven. Ikke at det bliver billigere men der er noget særligt ved havefester .:)

0

Hostrup Hovedgaard er for småt til 100 personer, men et utrolig flot sted. Ligger desuden også lidt udenfor det område I søger i.

De steder her kunne måske være nogle muligheder for Jer: Humlum Sognegård, Humlum Lejren, Langhøj Sognegård, Vejrum Fritidscenter, Gudum Sognehus.

Det var lige nogle af de steder jeg kunne komme i tanke om. :-)

Mvh, Morten Friis

0

Vi har været i kontakt med Hostrup Hovedgaard, og de siger ligeledes at det er for småt til 100 msk, med mindre festen skal holdes i 2 forskellige lokaler - og det ønsker vi ikke.

Vi overvejer pt. havefest i telt, selvom det er en lidt dyrere løsning.

Vi er bare bange for, hvis det bliver for varmt, koldt eller blæser for meget (sidst vi var til bryllup i et telt kunne vi ikke høre talerne i vores ende af teltet, da der var en del larm fra teltet, idet det blæste (det blæste ikke vildt meget, men det larmede ret meget)).. Mon der findes løsninger på disse bekymringer, hvis vi ender med at holde i telt?

0

Annonce ♥

Hmmm. Det er rigtigt at det kan larme noget hvis det blæser meget (elle regner). Det samme med støj fra vej o.l. Det er svært at pege på en egentlig løsning men jeg ville i stedet vende den lidt om og kigge på hvad der er er støj og gener i et festlokale: Ofte er der støjende aircondition anlæg som ikke alle kan slås til og fra. Larm fra tilstødende køkken etc. og er man ude i slushicemaskiner eller fadølsanlæg er det med lydsvaghed som regel heller ikke noget udlejerne har tænkt over. Der har man, hvad det sidste angår, muligheden for at placere disse ting i et fortelt hvorved de er væk fra selskabet.

0

Vi er faktisk i kontakt med Remmerstrandlejren.

Det er den eneste lejr i området, der både er ledigt på dagen og kan rumme så mange mennesker, så vi håber, at den kommende fremvisning er noget for os :)

Men tak for tippet.

Har også lige fået øjnene op for Sinding Feriecenter, som ligeledes virker til at være et godt sted med mulighed for tilkøb af overnatning.

Så nu er der ihvertfald nogle muligheder på banen, hvilket er rigtig dejligt :)

Synes det har været svært at finde lokaler - jeg har brugt utrolig mange timer på at google, og selv efter mange timers søgning, kan der pludselig dukke noget om, som ikke er dukket op før.

Gid der var en side, hvor ALLE feststeder stod listet op, og hvor der på en overskuelig måde var listet diverse informationer op - bl.a. mulighed for overnatning, hvor mange personer, der er service og plads til, priser, om man selv må tage mad og drikkevarer med osv. osv.. For det har virkelig været en jungle

0

Sinding Feriecenter kan jeg kun sige god for men har bare ikke nævnt det tidligere da jeg ville tro det ligger lidt udenfor det geografiske område. Men der er en suveræn festsal (med en suveræn akustik) og ægteparret der driver det er helt nede på jorden. Det samme er priserne som jeg husker det. Der er dog ikke plads til 100 overnattende gæster. Jeg gætter på at der er plads til max. 30.

Jeg har da nogle gange også overvejet at man burde lave sådan en side. Vi har jo i forvejen på vores hjemmeside en referenceliste/database som efterhånden rummer en hel del feststeder m.v. i hele Danmark (herunder Sinding Feriecenter) og den er endda ikke opdateret de sidste 2-3 år. Vi er dog gået bort fra tanken og til at vi holder os til at angive stedernes navne og links til evt. hjemmesider. Fordi vi ikke vil begive os af med vurderinger etc. (som kan være meget individuelle) Men bare der oplever vi tit at der er sket ændringer. Eksempelvis steder eller hjemmesider der er lukket ned, forsamlingshuse som er begyndt at lave menu-løsninger m.v. og som derved nærmere er et feststed.

Skulle man lave det du nævner så kræver det rigtig meget vedligeholdelse. Det koster og der vil helt sikkert være nogle som skal tjene på det. Dem der kommer til at betale i sidste ende er brugerne. Enten i form af brugerbetaling eller også i form af merleje. .:) En anden udfordring er at der kunne blive afgivet fejlagtige oplysninger, hvorved det mere ville være et irritationsmoment med for detaljerede oplysninger. Man skal alligevel ind og kigge på stedernes hjemmesider. Sidst men ikke mindst er det lidt ligesom vores egen liste og bryllupsklars annoncørsider: På vores liste figurerer der kun de steder hvor vi har været. På annoncørsiderne figurerer der kun de udbydere som vil betale for at være der .:) Om det så var gratis kunne man komme ud for steder der har så stor efterspørgsel eller har begrænsninger på udlejningen, hvorved de ikke ønsker yderligere efterspørgsel og større arbejdsbyrde som flere henvendelser vil give.

0

Annonce ♥