Nina4

Fantastisk kjole - dum familie

30 posts in this topic

Hejsa!

Var ude og prøve kjoler i lørdags. Og selvom der er to år til, følte jeg at jeg fandt KJOLEN! jeg var så fiiin og begyndte at tude.

Spurgte min far hvornår de kommer til jylland, så han kunne se mig i kjolen.

Det gør de ikke foreløbigt så jeg sendte et billede. Uden at spørge om deres mening. Mor, far og fars kone bekendte da lige at de bestemt ikke kunne lide den.

Og de så den endda kun på et billede.

Nu står jeg og ved ikke hvad jeg skal gøre. Ringede min far op og han var da ikke bleg for at bekende igen at den ikke var pæn. Dér gad jeg ikke engang forklare at den skal sys til og have ærmer osv.

Hvorfor skal familie være så besværlige!?

0

Annonce ♥

Det lyder som om du ikke skal involvere dem i den del af brylluppet. Der er jo SÅ mange meninger og den der virkelig tæller er jo din egen.

0

Husk at det er DIN dag og DIN kjole :hug:

Måske din familie har forventet noget helt andet eller simpelthen bare er blevet overraskede over, at du er ude i så god tid? Uanset, så burde de have sagt noget pænt eller holdt deres mund...

0

Annonce ♥

Må vi ikke se et billede af kjolen?

Jooe, det ved jeg ikke lige hvordan jeg gør på mobil, men ligger det ud senere!

Nææ Lena, men skal generelt bare tie stille om planer for bryllup. For indtil videre har de kun været negative omkring ideer. Og så magter jeg ikke mere. H2bs familie har også ytret at mine ideer er skøre men de synes også at det er VORES bryllup og det er det vigtigste for dem.

Må bare ryste på hovedet af min egen familie.

0

Hejsa!

Var ude og prøve kjoler i lørdags. Og selvom der er to år til, følte jeg at jeg fandt KJOLEN! jeg var så fiiin og begyndte at tude.

Spurgte min far hvornår de kommer til jylland, så han kunne se mig i kjolen.

Det gør de ikke foreløbigt så jeg sendte et billede. Uden at spørge om deres mening. Mor, far og fars kone bekendte da lige at de bestemt ikke kunne lide den.

Og de så den endda kun på et billede.

Nu står jeg og ved ikke hvad jeg skal gøre. Ringede min far op og han var da ikke bleg for at bekende igen at den ikke var pæn. Dér gad jeg ikke engang forklare at den skal sys til og have ærmer osv.

Hvorfor skal familie være så besværlige!?

Du skal vælge den kjole hvor du føler dig tilpas og den opfylder alle dine ønsker. for tit er der foreskel på et billede og se den i virkeligheden. så hvis deter kjolen du tænker er din drømme kjole skal du vælgeden. det er din dag og ikke dine forældres dag.

0

Som Lena siger, tror jeg ikke de skal indblandes i mere. Rigtig øv at få en sådan besked fra dem. Men synes du bare skal holde fast. Det er jeres dag og din kjole ikke deres

0

Det tror jeg heller ikke..

Jeg har bare allerede delt mange ideer og endda spurgt om de to kvinder vil med ud og se på kjoler, hvilket jeg jo fortryder nu.. hvordan hiver man sådan en invitation tilbage? :/

0

Annonce ♥

Jeg har bare allerede delt mange ideer og endda spurgt om de to kvinder vil med ud og se på kjoler, hvilket jeg jo fortryder nu.. hvordan hiver man sådan en invitation tilbage? :/

Må vi ikke se kjolen ?

Hvorfor skal de med ud og kigge hvis du allerede har valg en kjole ?

0

Må vi ikke se kjolen ?

Hvorfor skal de med ud og kigge hvis du allerede har valg en kjole ?

- fordi det er aftalt inden jeg fandt denne kjole.

0

Her er kjolen i sin ufærdige form. Jeg vil som sagt have ærmer påsyet.

post-62301-0-59280100-1444196293_thumb.j

post-62301-0-57672200-1444196304_thumb.j

0

Her er kjolen i sin ufærdige form. Jeg vil som sagt have ærmer påsyet.

Hvor er du smuk i den kjole! =)

Jeg fik ikke den følelse du beskriver første gang jeg prøvede min kjole, hvilket jeg var lidt ked af. Nu er jeg blevet glad for mit valg, men jeg tænker det havde været lettere hvis det havde været kærlighed ved første blik.

Mit råd er at følge dine egne følelser, lytte til sælger/skrædders råd og få et familiemedlem du stoler på og en eller to veninder til at komme med til en prøvning - evt. ikke samtidig, så du kan få en ærlig tilbagemelding.

Held og lykke med valget =)

0

Annonce ♥

Kjolen er super fin, den kan du bestemt godt have til din slanke krop...

Lige et par råd.... ret ryggen og skulderne tilbage... find en god bh og et par trusser der holder lidt ind på maven :tunge: ( tænker det måske er det din familie ikke kan se forbi, for kjolen er super fin )

0

Synes det er en super fin kjole, den ser meget let ud.

Hvor lange ærmer vil du have på?

0

Lige et par råd.... ret ryggen og skulderne tilbage... find en god bh og et par trusser der holder lidt ind på maven :tunge: ( tænker det måske er det din familie ikke kan se forbi, for kjolen er super fin )

Glemte lige.... det er lidt tideligt at kigge på kjole med 2 år til bryllup, du kunne jo fortryde mange gange.. det er jo ikke sådan at man holder op med at kigge kjole selvom man har valg en :-)

0

Mit bedste kjoleråd ville næsten være ikke at vise din kjole til nogen, medmindre det er for at få input til, om den klæder din krop. Kjolesmag og stil er SÅ forskelligt, og øjet der ser er 98 % af tiden farvet totalt af egen smag.

Jeg havde også en veninde, som syntes, jeg skulle have en stropløs, lang, A-line-kjole, men det kunne jeg godt høre, ville se 100 gange bedre ud på hende end på mig. Det ville for det første overhovedet ikke klæde min krop (jeg har en stor barm, og de fleste med stor barm ved eller kan se, at stropløs er MEGA no-go), og for det andet, så var det slet ikke den stil, jeg ønskede mig. Jeg var i v-hals med korte ærmer og tealength :-)

0

Annonce ♥

Glemte lige.... det er lidt tideligt at kigge på kjole med 2 år til bryllup, du kunne jo fortryde mange gange.. det er jo ikke sådan at man holder op med at kigge kjole selvom man har valg en :-)

- ja det er tidligt. Kontrolmennesket i mig vil bare gerne vide hvor min stil er, så jeg ved hvor mange penge jeg skal spare op til kjolen.

Jeg havde lige spist hvedemel som jeg ikke kan tåle. Derfor er maven så tydelig 😅 og havde været på arbejde i bageriet inden, siden kl. 2.30, så nåede intet før prøvningen.

- jeg som som minimum have ærmer til ned over albuerne. Jeg kan ikke selv lide 'stropperne' og ærmer vil skjule dem. Men jeg er vild med bunden og den lette kjole.

0

synes den er super flot til dig :)

0

Annonce ♥

Jeg faldt lige over din tråd, og da jeg så billedet af din kjole blev jeg helt paf - Jeg synes det er en virkelig VIRKELIG fin kjole - Men jeg har også købt den præcis samme model til mit bryllup næste år :c166:

Jeg kan virkelig godt lide den måde den skær under barmen, og det klæder også din krop rigtig flot. Og så er jeg bare vild med blonderne og det romantiske look. Du ser rigtig godt ud i kjolen - så ind af det ene øre og ud af det andet når din familie siger at de ikke kan lide den. Jeg kan godt forstå det kan være sårende, men det aller aller vigtigste er at du føler dig smuk på dagen og at din mand synes du er smuk, og det vil han helt sikkert synes. :loveshower:

At du har købt den i god tid kan jeg også godt forstå. Jeg er selv typen som gerne vil have styr på en så vigtig en ting som kjolen i rigtig god tid.

Jeg håber ikke du møder flere uheldige kommentarer mht. at planlægge brylluppet. Men ellers kunne det måske være en ide at prøve at fortælle dem at det faktisk sårer dig når de melder så direkte ud? :)

0

Jeg faldt lige over din tråd, og da jeg så billedet af din kjole blev jeg helt paf - Jeg synes det er en virkelig VIRKELIG fin kjole - Men jeg har også købt den præcis samme model til mit bryllup næste år :c166:

Jeg kan virkelig godt lide den måde den skær under barmen, og det klæder også din krop rigtig flot. Og så er jeg bare vild med blonderne og det romantiske look. Du ser rigtig godt ud i kjolen - så ind af det ene øre og ud af det andet når din familie siger at de ikke kan lide den. Jeg kan godt forstå det kan være sårende, men det aller aller vigtigste er at du føler dig smuk på dagen og at din mand synes du er smuk, og det vil han helt sikkert synes. :loveshower:

At du har købt den i god tid kan jeg også godt forstå. Jeg er selv typen som gerne vil have styr på en så vigtig en ting som kjolen i rigtig god tid.

Jeg håber ikke du møder flere uheldige kommentarer mht. at planlægge brylluppet. Men ellers kunne det måske være en ide at prøve at fortælle dem at det faktisk sårer dig når de melder så direkte ud? :)

-tak tak!! 😶😶sikke meget ros.

Jeg har ikke købt kjolen, desværre. Det gik mig simpelthen for meget på, at mor og far ikke kunne lide den. Men nu har jeg en masse tid til at finde kjolen!

Jeg har besluttet at de ikke skal involveres mere i planlægningen. Det sårer mig for meget.

0

God beslutning....... Kjolen var fin til dig og du har en fin slank krop til den slags kjoler , men rent personligt er den ikke lige min kop te.... I øvrigt skal man passe på med at spørge man risikerer at få et svar man ikke bryder sig om... jeg har det lidt ambivalent med det, for et eller andet sted er det vel positivt du får en ærlig svar men der er selvfølgelig måder at pakke det lidt ind på ...Held og lykke med den fremtidige kjole jagt :-)

0

God beslutning....... Kjolen var fin til dig og du har en fin slank krop til den slags kjoler , men rent personligt er den ikke lige min kop te.... I øvrigt skal man passe på med at spørge man risikerer at få et svar man ikke bryder sig om... jeg har det lidt ambivalent med det, for et eller andet sted er det vel positivt du får en ærlig svar men der er selvfølgelig måder at pakke det lidt ind på ...Held og lykke med den fremtidige kjole jagt :-)

- jeg havde ikke spurgt om deres mening og derfor sårede det mig at de bare kom med den. Jeg viste den fordi JEG kunne lide det.

0

Ej hvor er den flot! Og du er smuk! :)

Rart at vide jeg ikke er den eneste der er ude i god tid - har lige købt kjolen og skal giftes om 10 mdr. Jeg købte også før "alle" skulle have været med - fik dårlig samvittighed, men nu har jeg kjolen, uden en masse meninger. Hvis det føles rigtigt skal du ikke lytte til andre, eller have dårlig samvittighed over at sige, de ikke skal med alligevel..

0