Sign in to follow this  
Followers 0
wtb

Alternativ til stole udendørs vielse

6 posts in this topic

Vi er ved at undersøge mulighederne for en udendørs vielse, og det ser ud til at blive aktuelt.

Men, det bliver meget svært og dyrt at få stole til alle gæsterne, så jeg er på udkig efter gode alternativer?

Jeg har tænkt på halmballer med tæpper over, eller tæpper og puder på jorden som en rigtig skovtur, der kommer bare gamle mennesker, der nok ikke kan holde til at sidde på jorden, det er en præst der skal vie os, så forestiller mig man skal op at stå og ned at sidde ligesom i kirken, så kan det jo godt blive noget bøvl med tæpper, selvom det ville passe godt til temaet.

kom endelig med forslag og Jeres tanker om mine ideer.

0

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke, hvor 'formelt' eller 'højtideligt' det skal være, men kunne man evt. få alle til at tage en stol med? Mange har klapstole fra IKEA, og hvis der ikke er alt for ujævnt, så burde de godt kunne virke. Det afhænger så af, at I har lyst til at spørge folk om stole :)

Evt. er det jo bare dem, der har lyst til at sidde ned, som skal tage en stol med :)

0

God ide .:) Jeg har så faktisk også været ude til nogle vielser hvor folk simpelthen bare har stået op. Både vielser i forbindelse med receptioner men også udendørs vielser. Folk står jo netop op til eksempelvis receptioner. Dog skulle man nok have nogle stole til dem som ikke kan holde ud at stå op så lang tid. Udover prisfaktoren skal man jo også tænke på at stole m.v. skal fjernes efterfølgende.

0

Annonce ♥

.. min datter blev gift udendørs sidste år, og de valgte, at gæsterne primært skulle stå op, dog havde de arrangeret ca. 12 klapstole til de ældste og svagtgående, og de havde fået besked om, at der var reserveret en stol til dem. Gommen, hans forlover og nogen af hans venner tog stolene og tingene med sig under armen og stillende stolene op samtidig med pavillionen, bordet og bordpynt til præsten, kort før gæsterne skulle komme, og de var self. omklædt. Det var en offentlig park ved siden af kirken, og de ville ikke risikere nogen 'uheld'. Vennerne tog stolene og tingene med sig, da vi skulle gå, det hele kunne være i en stationscar. Guitaristen havde en stol efter ønske, men sangerne, præsten og brudeparret stod op. Virkelig smuk, højtidlig og samtidig afslappet atmosfære <3

0

Den sidste udendørs vielse jeg spillede til varede nok også i ca. 30 min. men det var fordi bruden og chauffør var lidt forsinket. Reelt set tog det 20 minutter. Jeg spillede fire sange på de 20 minutter: Et indgangsnummer, akkompagnement til 2 sange der blev sunget til og et udgangsnummer. Folk sad ned men under ind og udgang stod de op. Hvad billedet angår kan jeg se 6 personer som står lidt afsides. Sådan vil det altid være. Helt på samme måde som dem der sætter sig bagerst i kirken eller dem som står yderst placeret når brudevalsen afvikles.

0