MajaBengtssonxJonasSørensen

Dagen efter den storedag ?:)

17 indlæg i dette emne

Jeg skal giftes 2016 :) og det er en dag som jeg har set frem til hele mit liv !

- men dagen efter brylluppet ? Er det bare en total afslapningsdag eller har i arrangeret noget sammen med jeres kommende hustru/mand? :) ville gerne lave noget med min mand dagen efter som både er hyggeligt og måske også romantisk så man holder brylluppet lidt igang stadig ;)

Da der desværre også går 2-3 uger før vi skal på bryllupsrejse eller mere :)

Tak :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhu, velkommen til endnu en 2016-brud 😊

For vores vedkommende er der planlagt brunch og gaveåbning dagen efter for alle overnattende gæster. Herefter tror jeg egentlig bare vi skal fragte alting hjem og derefter nyde nogle timer alene sammen og snakke om alle indtrykkene ovenpå den store dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have noget brunch eller et eller andet dagen efter for den nærmeste familie, men det er simpelthen fordi vi rejser på bryllupsrejse relativt kort efter (mandag eller tirsdag) og jeg har fødselsdag mens vi er på bryllupsrejse, så vi kommer til at holde fødselsdagsbrunch eller andet dagen efter. Her tror jeg at det bliver på et hotel, hvor vi så er tjekket ind dagen inden eller hvad vi nu finder på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Havde nemlig også selv tænkt på at lave noget lækkert brunch og bare være mig og ham osv. Men kunne måske også godt tænke mig at lave lidt ekstra ikke noget "vildt" men noget hyggelig osv. ?:) nogle ideer ?:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal op på kirkegården og læg min brudebuket ved mine svigerforældre og der udover skal vi formentlig rydde det sidste op dagen efter, sammen med nogle familiemedlemmer og venner der allerede har lovet at hjælpe :)

Ellers skal dagen bare være hygge, nyde hinanden og spise noget lækkert mad :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også spise brunch med de overnattende gæster og så ellers hjem og pakke til bryllupsrejsen, som er om mandagen (skal giftes en lørdag) :)

Havde ikke lige overvejet, at man kunne pakke gaver op dér, men det er da en vildt god idé!

I kunne jo tage ud og spise en romantisk middag et sted. Så kan i slappe af og har tid til at kigge hinanden i øjnene ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænk sig, her vil jeg gerne åbne gaver til brunch dagen efter, og min familie hader ideen og siger, at det ikke er traditionen og at det er for mærkeligt. Og så læser jeg, at flere af jer har samme planer. Jeg bliver SÅ glad og sikker i min sag om at det er det rette at gøre. På den måde forlænges brylluppet og hyggen, og det synes jeg er værd at tage med.

Så ja, dagen efter skal vi spise brunch og pakke gaver ud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu blev jeg gift sidste år, vi spiste brunch med vores gæster og pakkede bilen ned, da vi kom hjem pakkede vi gaver op og bestilte pizza....

Mit råd er at vente med alle hyggetingene, vi var så færdige at jeg ikke ville have nydt evt aktiviteter fuldt ud

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænk sig, her vil jeg gerne åbne gaver til brunch dagen efter, og min familie hader ideen og siger, at det ikke er traditionen og at det er for mærkeligt. Og så læser jeg, at flere af jer har samme planer. Jeg bliver SÅ glad og sikker i min sag om at det er det rette at gøre. På den måde forlænges brylluppet og hyggen, og det synes jeg er værd at tage med.

Så ja, dagen efter skal vi spise brunch og pakke gaver ud.

Det kunne jo være meget interessant hvis din familie så fortalte dig hvad traditionen så var:

- Pakke gaverne op på dagen meget forhastet fordi der ikke rigtig er tid ?

- Får andre til at pakke gaverne op ?

- Pakke gaverne op senere når man er kommet hjem ?

De 2 sidste punkter vil helt sikkert falde mange for brystet. Det første punkt er løsningen for de fleste og det kan såmænd også godt lade sig gøre. Ofte sker det mellem middagen/kaffen og brudevalsen. Det kræver jo bare at middagen er afsluttet så det tidsmæssigt kan lade sig gøre. Derudover oplever jeg tit at vi taler om en meget lang pause - helt op til 2 timer - og der "taber man nemt gæsterne på gulvet" fordi de sidder og falder hen.

Derfor er det helt oplagt at pakke gaverne op dagen efter i en mere afsluttet atmosfære når nu man har muligheden for at gøre det hvor gæsterne også er tilstede.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk sig, her vil jeg gerne åbne gaver til brunch dagen efter, og min familie hader ideen og siger, at det ikke er traditionen og at det er for mærkeligt. Og så læser jeg, at flere af jer har samme planer. Jeg bliver SÅ glad og sikker i min sag om at det er det rette at gøre. På den måde forlænges brylluppet og hyggen, og det synes jeg er værd at tage med.

Så ja, dagen efter skal vi spise brunch og pakke gaver ud.

Det kunne jo være meget interessant hvis din familie så fortalte dig hvad traditionen så var:

- Pakke gaverne op på dagen meget forhastet fordi der ikke rigtig er tid ?

- Får andre til at pakke gaverne op ?

- Pakke gaverne op senere når man er kommet hjem ?

De 2 sidste punkter vil helt sikkert falde mange for brystet. Det første punkt er løsningen for de fleste og det kan såmænd også godt lade sig gøre. Ofte sker det mellem middagen/kaffen og brudevalsen. Det kræver jo bare at middagen er afsluttet så det tidsmæssigt kan lade sig gøre. Derudover oplever jeg tit at vi taler om en meget lang pause - helt op til 2 timer - og der "taber man nemt gæsterne på gulvet" fordi de sidder og falder hen.

Derfor er det helt oplagt at pakke gaverne op dagen efter i en mere afsluttet atmosfære når nu man har muligheden for at gøre det hvor gæsterne også er tilstede.

- Ja, de ville jo gerne have at vi netop holdt "pakke-gaver-op-pause" og bruge TIMER på det.. Det er bare ikke sådan en "fest", jeg ønsker. Og de argumenterer så også for at folk der ikke overnatter, ikke ser deres gaver pakkes op.

Jeg personligt som gæst, deltager ikke i en fest for at se min gave blive pakket op. Som nævnt andetsteds herinde er min familie jo bare mærkelige og de er også blevet cuttet ud af alt bryllupsplanlægning. De må møde op og være der. Bum.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det tit sådan til bryllupsfester efter middagen at jeg tit må sige til mig selv igen og igen: "Det er deres fest og deres præmisser". Fordi det kan være en tidsrøver hvor man af og til må holde gæster hen når de kommer og spørger til brudevals, eller bede dem om at tage fat i toastmaster/brudepar. Hvad dem der ikke overnatter angår så kunne man jo i en stille stund lige pakke dem op hvis man vil det, eller som du gør holde fast.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev gift i juni og jeg havde samme tanker som dig, at det kunne være skønt, at lave noget hyggeligt sammen om søndagen, men jeg må nok erkende, at om søndagen var vi ikke ret meget værd og nød egentlig bare, at vi kunne lulle rundt derhjemme og lave ingenting og nyde vores mange gaver. Vi sov længe, lavede morgenmad sammen, spiste i sengen og så en film. Senere læste vi alle hilsnerne i vores gæstebog og lavede noget lækkert aftensmad sammen og så brugte vi søndagen på at snakke om de mange indtryk der følger med sådan en stor dag :)

Jeg fortryder slet ikke, at vi ikke fik planlagt at lave noget. Søndagen med ren afslapning var for os helt perfekt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde arrangeret morgenmad for vores gæster, og så stod den ellers på oprydning af feststedet og at pakke det hele i biler og så hjem. Vi pakkede nogle af gaverne op, da vi kom hjem og ellers slappede vi af og nød vores nye titler som hr. og fru :-)

Jeg synes også, det var rart, at vi ikke skulle nå andet den dag, og brylluppet blev forlænget med den fælles morgenmad - det vil jeg helt sikkert anbefale.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores gæster overnatter (alle på nær én, som kommer tilbage søndag formiddag!) så vi har arrangeret brunch og gaveoppakning. Omkring middag regner vi med at få ryddet det sidste op og pakke sammen for at køre hjemad. Hvis vi ikke når at pakke alle gaverne op, så gør vi det enten søndag eftermiddag derhjemme eller mandag. Min kærestes familie kommer alle fra Jylland, så for at slutte weekenden af på en hyggelig måde, tager vi allesammen hjem til mine forældre og spiser pizza om aftenen. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer