Christina2750

Plus size brudekjoler

17 indlæg i dette emne

Kære alle

Dette emne har nok været oppe før, men derfor skriver jeg nu alligevel :)

Vi skal giftes d. 21. Maj næste pr, så det er snart på tide at komme ud og kigge på kjoler - men synes virkelig jeg har svært ved at finde ud af:

  • hvilke butikker der har plus size kjoler
  • hvor stort og godt udvalget af deres kjoler er
  • hvilke butikker der er de bedste i forhold til plus size

Jeg har søgt og søgt, og synes udvalget i DK er virkelig småt - har fundet utallige kjoler på udenlandske sider, såsom Davids Bridal (og ærgre mig da en smule over at jeg ikke besøgte en af deres butikker her i sommers, da vi var i USA)

Dernæst synes jeg at der er nogen sider der har en beskrevet deres plus size kjoler - men f.eks. på Lillys hjemmeside der står intet om plus size, og den største størrelse som jeg kan se på deres kjoler er 46 - betyder dette så at de slet ingen har?

Jeg bruger en str. 48 normalt og er ret høj, så kjolen jeg skal finde skal desværre også være lang nok.

Så kom gerne med Jeres erfaringer . så jeg forhåbentligt snart kan komme ud og finde min kjole :)

/Christina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Christina. Du er velkommen til at tage et kig i min planlægningstråd - jeg har skrevet rimelig detaljeret om de steder jeg besøgte i min jagt.. Dog ville jeg ikke være så nervøs for mange steder går de op til 46-48 uden nødvendigvis at definere det som plus size (fx ved jeg at Brides Fashion i Virum har op til 48 men da jeg ringede og spurgte efter plus sizes sagde de nej). Det kommer jo an på hvad man mener at en "større størrelse" er 😉 Jeg kan give mine aller varmeste anbefalinger til især Kennedys v. Aarhus. Det er hele turen værd fra Sjælland, det garanterer jeg dig for! (Kan ikke engang se om du er fra Sjælland fordi jeg er på via mobilen).

Løsningen på dine spørgsmål er dog desværre besværlig: ring til hvert enkelt sted og spørg ind til lige præcis din størrelse og udvalget! Bed om et konkret svar på et ca. antal af kjoler du kan passe og lad dig ikke spise af med svaret "ork ja det har vi bestemt" - jeg lærte af bitter erfaring af dét svar nogle steder betød at de havde én eller to kjoler i min størrelse :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min var fra Nicolai, da jeg prøvede kjole sidste år havde de omkring 12-15 kjoler hjemme i forskellige stile og de fleste kan vist bestilles hjem i plus size, jeg var bare lidt sent ude.... Under alle omstændigheder havde de KJOLEN

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fandt min brudekjole hos Fuhrmanns i Køge, jeg er nemlig også selv en plus size og jeg startede med at prøve 5 forskellige kjoler, hvor jeg ligeså allerede havde fundet drømmekjolen som var den første, så havde egentlig ikke brug for at prøve flere end de 5 :)

Du er også velkommen til at kigge forbi min planlægningstråd, der kan du se min oplevelse med Fuhrmanns og min kjole :)

og super fedt med en "søster" brud :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været hos Kennedys i Aarhus. Den bedste oplevelse...ever! Så proff og jeg prøvede 2 kjoler før jeg fandt min drømmekjole!

Jeg bruger 48/50 og de har MASSER af kjoler i store størrelser!

Jeg bor på Sjælland, men det var hele turen værd!!

God jagt! :biggrin:

Redigeret af MarieK
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for Jeres feedback. Jeg har haft en anelse travlt rent arbejdsmæssigt her på det sidste, så har ikke været online herinde før nu.

Men super rart at læse, at det ikke bør være et problem - min tanker er at jeg venter til Januar før jeg tager ud og kigger på kjoler. Er det for sent i forhold til at vi skal giftes d. 21. Maj?

/(Christina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for Jeres feedback. Jeg har haft en anelse travlt rent arbejdsmæssigt her på det sidste, så har ikke været online herinde før nu.

Men super rart at læse, at det ikke bør være et problem - min tanker er at jeg venter til Januar før jeg tager ud og kigger på kjoler. Er det for sent i forhold til at vi skal giftes d. 21. Maj?

/(Christina

Jeg vil mene at januar er lige sent nok.. Jeg købte kjole sidst i januar og den kom hjem midt i juni. Derefter skulle den tilrettes.

Min veninde købte sin i midten af februar og den nåede lige akkurat at komme hjem i begyndelsen af juni hvorefter den skulle tilrettes (hun skulle giftes i slutningen af juni). Hun oplevede flere steder at udvalget af kjoler var begrænset fordi de ikke kunne garantere at alle modeller kunne nå at komme hjem.

De fleste steder hører man er de siger at det tager fra 5 helt op til 8 måneder for en kjole at komme hjem! Det er helt vildt og man er slet ikke forberedt på det, men sådan er det altså.

Når man så lægger oveni at du er en plus size (om end en lille plus size i min verden) så ville jeg bestemt ikke vente til januar, da dit udvalg i de fleste butikker vil være mindre end hvis du var en str. 40 fx. Jeg tror bestemt ikke du får problemer med at kunne prøve en masse forskellige kjoler, men du kan ikke forvente at der er 10 kjoler hvert sted desværre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal giftes D. 14. Maj næste år og jeg har lige været ude og købe kjole i lørdags. Det første sted jeg kiggede. :-) jeg er også en str. 46-48 og ringede til Askepot og Valentino i Tønder (Nordens største brudebutik), for at høre om de havde et stort udvalg i store størrelser... Og det har de :-) der var ingen problemer med at finde flere forskellige som jeg kunne passe. Fandt dog hurtigt den helt rigtige. Jeg har været ude allerede nu, da det kan tag 4 mdr om at få den bestilt hjem. Vil klart anbefale dem, det var en fantastisk oplevelse :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har jeg endelig fået booket en tid - valget er indtil videre faldet på Kennedys. Og selvom turen er lang (fra Stor BH) så tager 2 af mine kollegaer/veninder med mig til Århus lørdag morgen.

Er temmelig nervøs, og har allerede haft dårlige drømme om :

  1. Vi kommer for sent til min tid
  2. Jeg kan ikke passe nogle af kjolerne
  3. Jeg får en orange kjole (ja, jeg ved virkelig ikke hvorfor jeg dog skulle få det :))

Jeg har allerede stillet dette spørgsmål i min planlægningstråd - men da jeg ikke lige ved om nogen læser den, så kommer spørgsmålet også her:

Hvad skal jeg have på af undertøj/strømpebukser??

Dernæst er jeg som en plus-size også en anelse nervøs over for at skulle stå mere eller mindre halvnøgen, men tænker at der er en der skal hjælpe mig i kjolerne - eller hvordan foregår det??

Jeg er heldigvis blevet oplyst at de har omkring 20 kjoler i min størrelse - så håber da virkelig, at der er bare én som er MIN kjole, og som jeg forelsket mig vandvittigt i :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har jeg endelig fået booket en tid - valget er indtil videre faldet på Kennedys. Og selvom turen er lang (fra Stor BH) så tager 2 af mine kollegaer/veninder med mig til Århus lørdag morgen.

Er temmelig nervøs, og har allerede haft dårlige drømme om :

  1. Vi kommer for sent til min tid
  2. Jeg kan ikke passe nogle af kjolerne
  3. Jeg får en orange kjole (ja, jeg ved virkelig ikke hvorfor jeg dog skulle få det :))

Jeg har allerede stillet dette spørgsmål i min planlægningstråd - men da jeg ikke lige ved om nogen læser den, så kommer spørgsmålet også her:

Hvad skal jeg have på af undertøj/strømpebukser??

Dernæst er jeg som en plus-size også en anelse nervøs over for at skulle stå mere eller mindre halvnøgen, men tænker at der er en der skal hjælpe mig i kjolerne - eller hvordan foregår det??

Jeg er heldigvis blevet oplyst at de har omkring 20 kjoler i min størrelse - så håber da virkelig, at der er bare én som er MIN kjole, og som jeg forelsket mig vandvittigt i :)

Jeg klapper i mine hænder - jeg er helt sikker på at du bliver glad for at tage turen til Århus! Jeg bor selv på midtsjælland og ja turen er da lidt lang, men med godt selskab går det altså ret hurtigt ;)

Hvis du allerede har købt det så tag det undertøj på, som du vil have på, på dagen. Jeg havde fx den stram-ind-sag på som jeg havde købt. Derudover er en stropløs bh en rigtig god idé, men mange kjoler har jo indbyggede skåle så en bh i realiteten slet ikke er nødvendig, også selvom du har store bryster. Jeg bruger selv en 100H/I (Change størrelse) og havde i realiteten ikke brug for bh i min kjole (som også er fra Kennedys). Jeg havde dog en stropløs bh på uden fyld, bare fordi jeg synes det føltes "nøgent" uden bh :rolleyes:

Jeg tør næsten godt LOVE dig at du IKKE får problemer i Kennedys - jeg er en stor plus size (3-4 størrelser større end dig) og mit udvalg var ganske glimrende hos Kennedys. Jeg prøvede 4 eller 5 kjoler men kunne have prøvet en del flere hvis ikke lige jeg havde forelsket mig allerede :thumbsupsmileyanim:

En ekspedient hjælper dig i kjolen, ja. Min oplevelse hos Kennedys foregik på den måde, at jeg blev vist ind i et stort (10-15 m2) prøverum hvor døren kunne lukkes og man havde 110% privatliv. Den ene halvdel af rummet er indrettet med stole til dine veninder og lidt eksempler på bælter, hårdimser osv. Den anden halvdel af rummet kan afskærmes med et stort gardin. Inde på den side klæder du om. Først sætter du dig sammen med ekspedienten og hun spørger lidt ind til hvilken type kjole du drømmer om, hvilken type fest I skal holde og hvad du har af tanker. Når ekspedienten går ud for at finde kjoler frem kan du gå ind og skifte.

Min personlige oplevelse var, at både Stine og Anette (de to ekspedienter jeg fik service af under mine besøg hos Kennedys) var rigtig søde til at kigge væk/først gå ind bag gardinet når jeg havde fået min bh og min stram-ind på. Men det er klar at de skal se dig i dit undertøj for at kunne hjælpe dig i kjolerne. Det kan man ikke rigtig komme udenom (desværre) :) Men de er altså SÅ professionelle så det vil jeg virkelig råde dig til ikke at bekymre dig om, for du vil højst sandsynlig opleve at det slet, slet ikke er hverken ubehageligt eller akavet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg endelig fået booket en tid - valget er indtil videre faldet på Kennedys. Og selvom turen er lang (fra Stor BH) så tager 2 af mine kollegaer/veninder med mig til Århus lørdag morgen.

Er temmelig nervøs, og har allerede haft dårlige drømme om :

  1. Vi kommer for sent til min tid
  2. Jeg kan ikke passe nogle af kjolerne
  3. Jeg får en orange kjole (ja, jeg ved virkelig ikke hvorfor jeg dog skulle få det :))

Jeg har allerede stillet dette spørgsmål i min planlægningstråd - men da jeg ikke lige ved om nogen læser den, så kommer spørgsmålet også her:

Hvad skal jeg have på af undertøj/strømpebukser??

Dernæst er jeg som en plus-size også en anelse nervøs over for at skulle stå mere eller mindre halvnøgen, men tænker at der er en der skal hjælpe mig i kjolerne - eller hvordan foregår det??

Jeg er heldigvis blevet oplyst at de har omkring 20 kjoler i min størrelse - så håber da virkelig, at der er bare én som er MIN kjole, og som jeg forelsket mig vandvittigt i :)

Jeg klapper i mine hænder - jeg er helt sikker på at du bliver glad for at tage turen til Århus! Jeg bor selv på midtsjælland og ja turen er da lidt lang, men med godt selskab går det altså ret hurtigt ;)

Hvis du allerede har købt det så tag det undertøj på, som du vil have på, på dagen. Jeg havde fx den stram-ind-sag på som jeg havde købt. Derudover er en stropløs bh en rigtig god idé, men mange kjoler har jo indbyggede skåle så en bh i realiteten slet ikke er nødvendig, også selvom du har store bryster. Jeg bruger selv en 100H/I (Change størrelse) og havde i realiteten ikke brug for bh i min kjole (som også er fra Kennedys). Jeg havde dog en stropløs bh på uden fyld, bare fordi jeg synes det føltes "nøgent" uden bh :rolleyes:

Jeg tør næsten godt LOVE dig at du IKKE får problemer i Kennedys - jeg er en stor plus size (3-4 størrelser større end dig) og mit udvalg var ganske glimrende hos Kennedys. Jeg prøvede 4 eller 5 kjoler men kunne have prøvet en del flere hvis ikke lige jeg havde forelsket mig allerede :thumbsupsmileyanim:

En ekspedient hjælper dig i kjolen, ja. Min oplevelse hos Kennedys foregik på den måde, at jeg blev vist ind i et stort (10-15 m2) prøverum hvor døren kunne lukkes og man havde 110% privatliv. Den ene halvdel af rummet er indrettet med stole til dine veninder og lidt eksempler på bælter, hårdimser osv. Den anden halvdel af rummet kan afskærmes med et stort gardin. Inde på den side klæder du om. Først sætter du dig sammen med ekspedienten og hun spørger lidt ind til hvilken type kjole du drømmer om, hvilken type fest I skal holde og hvad du har af tanker. Når ekspedienten går ud for at finde kjoler frem kan du gå ind og skifte.

Min personlige oplevelse var, at både Stine og Anette (de to ekspedienter jeg fik service af under mine besøg hos Kennedys) var rigtig søde til at kigge væk/først gå ind bag gardinet når jeg havde fået min bh og min stram-ind på. Men det er klar at de skal se dig i dit undertøj for at kunne hjælpe dig i kjolerne. Det kan man ikke rigtig komme udenom (desværre) :) Men de er altså SÅ professionelle så det vil jeg virkelig råde dig til ikke at bekymre dig om, for du vil højst sandsynlig opleve at det slet, slet ikke er hverken ubehageligt eller akavet.

Så er jeg kommet hjem fra besøget i kennedys - have ikke sovet halvdelen af natten, så var en anelse træt, og havde kvamle grundet nervøsiteten.

Men - jeg fandt MIN kjole, dog var der kun den jeg kunne lide, de andre hun vidste mig var slet ikke min stil. Så måske en anelse ærgerlig over ikke at have flere favoritter - men er rigtig glad for mit valg. Jeg smider et billede op på min planlægningstråd lige om lidt (når du ser kjolen, så tror jeg også at du er enig med mig ;))

Da jeg skulle til at betale, ser jeg et fint kort ligge lige på disken - og sjovt nok, så var det er kort fra dig af med et fint billede af Jeres smukke dag :) Lidt pudsig faktisk :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer