ChristinaMN

Fab Forårs Bryllup - 16.05.2015

55 indlæg i dette emne

:heart: Beretning :heart:



Dagene op til bryllup



Onsdag og torsdag var store bage dage og blomster dage. En af vores rigtig gode venner stod for blomster dekorationerne til borde og vindues karme. Hun stod i min mors carport imens mine veninder og jeg rendte rundt i køkkenet og bagte på livet løs. Min mor og Anders rendte i pendulfart mellem diverse discountbutikker på jagt efter Hortensia og diverse former for chokolade, mel, sukker osv. Der blev lavet popcakes, kage cigarer, macarons og bryllupskage. Bryllupskagen blev desværre ikke som forventet, af udseende, men det er vel hvad man kan forvente når man laver den fredag aften inden ens eget bryllup.... Det er det eneste jeg fortryder vi ikke brugte flere penge på, en bryllupskage, men den smagte præcis som den skulle.



post-21070-0-90832000-1446492747_thumb.j post-21070-0-34081800-1446492764_thumb.j




Som dagene skred frem kom vi tættere og tættere på mål, og fredag kunne vi endelig komme igang med at pynte lokalet op. Den fine guirlande jeg havde lavet havde på magisk vis forvandlet sig til et misk-mask af sammefiltret spaghetti, så dagen inden mit bryllup sad jeg med en symaskine og syede guirlande ud af de fine cirkler jeg heldigvis havde medbragt "just in case"... Resultatet var det HELE værd!



post-21070-0-25272200-1446492786_thumb.j



Efter oppyntning af lokaler kørte Anders hjem til min forlovers kæreste og sov hos ham, jeg sov hos min mor sammen med en veninde der skulle med ud til frisøren dagen efter. Jeg faldt - ganske overraskende - i søvn med det samme og sov faktisk HELT til kl. 6 hvilket jeg slet ikke havde regnet med. Jeg sover normalt rigtig dårligt hvis jeg skal noget dagen efter, men det var skønt at være udhvilet om morgenen.

Redigeret af ChristinaMN
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VORES BRYLLUPS MORGEN



Anders' morgen startede kl.8:30 med at ham og hans kammerater skulle mødes hos Hr. Barber i Vejle og have en old school barbering, de fik sig lidt morgenmad og en "bætte én". Jeg synes det var SÅ hyggeligt at vide at han og hans buddies, var igang med at gøre sig klar ved barberen. Desværre har jeg ingen billeder herfra..



Samtidig mødtes jeg med 4 veninder hos min frisør igennem mange år. Min søde mor havde sørget for marcipancroissanter, champagne & juice til mimosaer og to store fade med lækker frisk frugt... MUMS! Det var bare så luksus og jeg nød af have hyggetiden med mine veninder hos frisøren inden det rigtig skulle gå løs.



post-21070-0-63684600-1446493537_thumb.jpost-21070-0-70199600-1446493546_thumb.jpost-21070-0-97367200-1446493562_thumb.j



Jeg havde valgt selv at lægge min makeup og pigerne kom derfor til før mig, så jeg kunne lægge min makeup imens de fik sat deres hår op. Vi skulle køre fra frisøren kl. 10 for at kunne nå det hele til tiden, så det var vigtigt at alt gik som planlagt.



post-21070-0-54181900-1446493663_thumb.jpost-21070-0-85378400-1446493703_thumb.j



Det blev min tur til at få sat hår og jeg var simpelthen så nervøs at jeg måtte rende i pendulfart mellem toilet og frisørstolen. Jeg bliver åbenbart meget tissetrængende når jeg bliver nervøs. Det gik heldigvis og jeg fik sat håret præcis som jeg havde ønsket mig.



post-21070-0-15052700-1446493840_thumb.j




0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

PÅ MED KJOLEN



Jeg troede egentlig ikke jeg ville have haft en prøveopsætning, men Anders og jeg blev enige om at det måske alligevel var en god idé så jeg ikke skulle gå i panik på selve dagen, over ikke at vide hvad der skulle ske med mit hår. Som nævnt blev det præcis sådan som jeg havde forestillet mig på dagen, så det viste sig at prøveopsætningen var en GENIAL idé og alle pengene værd. Jeg var den sidste der blev færdig og det passede perfekt med at jeg lige var blevet færdig, da min forlovers kæreste kom for at hente os...



post-21070-0-05341100-1446494525_thumb.j



Turen gik herefter hjem til min mor hvor min forlover klædte om og derefter kom mig til undsætning med kjolen. Jeg følte mig totalt rolig og klar og der var super fint tid til vi skulle køre mod Rigssalen.



post-21070-0-67528500-1446494632_thumb.jpost-21070-0-54749300-1446494643_thumb.j



Brudebuketten ankommer og den er simpelthen SÅ fin! Det begynder så småt at krible over det hele og da vores gode ven, der skal agere chauffør på dagen kommer for at hente min forlover og mig kan jeg mærke at nervøsiteten for ALVOR melder sig... Det samme gør støvregnen.... Heldigvis er vi som sagt i rigtig fin tid, så i ca. 15-20 min. kører vi bare lige så still rundt og HELDIGVIS stopper det med at regne 5 min. inden vi er ved Rigssalen.


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skønt med en beretning fra dig søde Christina!

Jeg kan kun nikke genkendende til at en stille og rolig bryllupsmorgen er virkelig vigtig - Det giver en fantastisk ro og god mavefornemmelse inden det hele går løs :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt med en beretning fra dig søde Christina!

Jeg kan kun nikke genkendende til at en stille og rolig bryllupsmorgen er virkelig vigtig - Det giver en fantastisk ro og god mavefornemmelse inden det hele går løs :)

åååårh hvor er du bare smuk i din kjole :loveshower: og er glad for det hele forløb stille og roligt om morgen :loveshower:

Glæder mig SÅ meget til at hører meget mere :kiss:

Hvor er i bare dejlige at i gider følge med selvom det efterhånden føles som 100 år siden, at det var vores store dag... Det var virkelig SÅ skønt med en rolig morgen... Ved ikke hvad jeg skulle have gjort af mig selv hvis vi skulle have pyntet op om lørdagen :huh:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skønt med en beretning fra dig søde Christina!

Jeg kan kun nikke genkendende til at en stille og rolig bryllupsmorgen er virkelig vigtig - Det giver en fantastisk ro og god mavefornemmelse inden det hele går løs :)

åååårh hvor er du bare smuk i din kjole :loveshower: og er glad for det hele forløb stille og roligt om morgen :loveshower:

Glæder mig SÅ meget til at hører meget mere :kiss:

Hvor er i bare dejlige at i gider følge med selvom det efterhånden føles som 100 år siden, at det var vores store dag... Det var virkelig SÅ skønt med en rolig morgen... Ved ikke hvad jeg skulle have gjort af mig selv hvis vi skulle have pyntet op om lørdagen :huh:

det er ikke 100 år siden MEN 200 år siden :lol::tunge: ej forstår godt du er glad for i ikke sku pynte op om lørdagen, :blink: får stress bare tanken :floejt: glæder mig ihvertfald til at sku læse mere omkring jeres fantastiske dag :kiss:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skønt med en beretning fra dig søde Christina!

Jeg kan kun nikke genkendende til at en stille og rolig bryllupsmorgen er virkelig vigtig - Det giver en fantastisk ro og god mavefornemmelse inden det hele går løs :)

åååårh hvor er du bare smuk i din kjole :loveshower: og er glad for det hele forløb stille og roligt om morgen :loveshower:

Glæder mig SÅ meget til at hører meget mere :kiss:

Hvor er i bare dejlige at i gider følge med selvom det efterhånden føles som 100 år siden, at det var vores store dag... Det var virkelig SÅ skønt med en rolig morgen... Ved ikke hvad jeg skulle have gjort af mig selv hvis vi skulle have pyntet op om lørdagen :huh:

det er ikke 100 år siden MEN 200 år siden :lol::tunge: ej forstår godt du er glad for i ikke sku pynte op om lørdagen, :blink: får stress bare tanken :floejt: glæder mig ihvertfald til at sku læse mere omkring jeres fantastiske dag :kiss:

Høhøhø - Jeg ved det godt... og vi er STADIG ikke færdige med vores takkekort.... Familien Snegl skulle vi måske have heddet?? - men hey, det betyder jo bare at tiden går med en masse andre gode ting :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt med en beretning fra dig søde Christina!

Jeg kan kun nikke genkendende til at en stille og rolig bryllupsmorgen er virkelig vigtig - Det giver en fantastisk ro og god mavefornemmelse inden det hele går løs :)

åååårh hvor er du bare smuk i din kjole :loveshower: og er glad for det hele forløb stille og roligt om morgen :loveshower:

Glæder mig SÅ meget til at hører meget mere :kiss:

Hvor er i bare dejlige at i gider følge med selvom det efterhånden føles som 100 år siden, at det var vores store dag... Det var virkelig SÅ skønt med en rolig morgen... Ved ikke hvad jeg skulle have gjort af mig selv hvis vi skulle have pyntet op om lørdagen :huh:

det er ikke 100 år siden MEN 200 år siden :lol::tunge: ej forstår godt du er glad for i ikke sku pynte op om lørdagen, :blink: får stress bare tanken :floejt: glæder mig ihvertfald til at sku læse mere omkring jeres fantastiske dag :kiss:

Høhøhø - Jeg ved det godt... og vi er STADIG ikke færdige med vores takkekort.... Familien Snegl skulle vi måske have heddet?? - men hey, det betyder jo bare at tiden går med en masse andre gode ting :wink:

Lige præcis fru snegl :lol::kiss: glæder mig i hvertfald til at få mere afvide om jeres perfekte dag

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh skønneste ladies! Jeg vil så gerne men tiden FLYVER bare... prøver at se om jeg kan nå lidt i næste weekend og hvor er i dejlige at i gider at kigge med :loveshower:

Min søde og virkelig virkelig højtelskede svigermor har fået konstateret livmoderkræft.... Lægerne mener heldigvis at det er opdaget tidligt, men det suger naturligvis lidt af energien og det ellers altid gode humør.

Lidt en hård omgang at skulle igennem som nygifte, der egentlig helst bare vil have lov at bygge rede og være top-forelskede, hvilket vi selvfølgelig stadigvæk er...

Redigeret af ChristinaMN
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh skønneste ladies! Jeg vil så gerne men tiden FLYVER bare... prøver at se om jeg kan nå lidt i næste weekend og hvor er i dejlige at i gider at kigge med :loveshower:

Min søde og virkelig virkelig højtelskede svigermor har fået konstateret livmoderkræft.... Lægerne mener heldigvis at det er opdaget tidligt, men det suger naturligvis lidt af energien og det ellers altid gode humør.

Lidt en hård omgang at skulle igennem som nygifte, der egentlig helst bare vil have lov at bygge rede og være top-forelskede, hvilket vi selvfølgelig stadigvæk er...

årh nej søde det er jeg virkelig ked af at i er igennem dette forløb med din svigermor, jeg har selv været det igennem så ved hvor hårdt det er, men vær positive og optimistiske som lægerne er , de er super dygtige og de ved hvad de gør.

masse positive tanker på jeres vej :kiss::kiss::kiss::kiss::kiss::kiss::kiss:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh skønneste ladies! Jeg vil så gerne men tiden FLYVER bare... prøver at se om jeg kan nå lidt i næste weekend og hvor er i dejlige at i gider at kigge med :loveshower:

Min søde og virkelig virkelig højtelskede svigermor har fået konstateret livmoderkræft.... Lægerne mener heldigvis at det er opdaget tidligt, men det suger naturligvis lidt af energien og det ellers altid gode humør.

Lidt en hård omgang at skulle igennem som nygifte, der egentlig helst bare vil have lov at bygge rede og være top-forelskede, hvilket vi selvfølgelig stadigvæk er...

årh nej søde det er jeg virkelig ked af at i er igennem dette forløb med din svigermor, jeg har selv været det igennem så ved hvor hårdt det er, men vær positive og optimistiske som lægerne er , de er super dygtige og de ved hvad de gør.

masse positive tanker på jeres vej :kiss::kiss::kiss::kiss::kiss::kiss::kiss:

Tusinde tak - hun er inde for at få taget prøver idag - vi får svar d. 8 om hun skal have kemo eller om hun kan nøjes med operation

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh skønneste ladies! Jeg vil så gerne men tiden FLYVER bare... prøver at se om jeg kan nå lidt i næste weekend og hvor er i dejlige at i gider at kigge med :loveshower:

Min søde og virkelig virkelig højtelskede svigermor har fået konstateret livmoderkræft.... Lægerne mener heldigvis at det er opdaget tidligt, men det suger naturligvis lidt af energien og det ellers altid gode humør.

Lidt en hård omgang at skulle igennem som nygifte, der egentlig helst bare vil have lov at bygge rede og være top-forelskede, hvilket vi selvfølgelig stadigvæk er...

årh nej søde det er jeg virkelig ked af at i er igennem dette forløb med din svigermor, jeg har selv været det igennem så ved hvor hårdt det er, men vær positive og optimistiske som lægerne er , de er super dygtige og de ved hvad de gør.

masse positive tanker på jeres vej :kiss::kiss::kiss::kiss::kiss::kiss::kiss:

Tusinde tak - hun er inde for at få taget prøver idag - vi får svar d. 8 om hun skal have kemo eller om hun kan nøjes med operation

jeg fik operationen der skal man ligge stille i 6 uger :( det var jeg SÅ ikke særlig god til :floejt: så fik vagt på :lol: dog krydser jeg fingre for at hun blot kan nøjes en operation

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ANKOMST



Min forlover og jeg ankommer til Rigssalen og det stopper som tidligere nævnt lige akkurat med at støvregne inden jeg skal ind i Rigssalen. Jeg har af personlige årsager og et vanskeligt forhold til min far valgt at jeg ville gå alene, jeg har aldrig nogensinde rystet så meget i hele mit liv.



post-21070-0-86818100-1451645638_thumb.j





En meget spændt Anders står pænt og venter på sin brud - Han er simpelthen SÅ fin i sit 3-piece jakkesæt!



post-21070-0-11309200-1451645676_thumb.j




post-21070-0-31370700-1451645724_thumb.j



Der bliver sunget den ene af de i alt to sange, som jeg går ind til - vi havde lavet "flyers", der naturligvis matchede vores indbydelser, og lagt på alle stolene.



post-21070-0-02798900-1451646082_thumb.j



Jeg kan liiiige holde tårene nogenlunde tilbage indtil jeg kommer helt op til Anders. Det lykkedes mig faktisk nogenlunde at holde buketten lidt nede så den ikke dækkede for den fine blonde på kjolen. Den var ellers på vej op mod hagen et par gange, men det gik :lol:




post-21070-0-34233300-1451645802_thumb.j



Jeg giver Anders et kram og vi sætter os op på vores pladser. (sorry for the Kardashian booty)



post-21070-0-38591100-1451646165_thumb.j


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

FOREDRAG OG VIELSE



Først var der et foredrag der varede ca. 30 min. Det var MEGET personligt og virkelig smukt. Vi fik af foredragsholderen at vide at det var vigtigt at vi hver dag huskede at besøge "KÆLALY". En lille ø der består af KÆrlighed, LAngmodighed og LYkke. Hvis man opholder sig på denne ø hver eneste dag, vil man opdage at ægteskabet er en ferie man ikke ønsker at "komme hjem fra". (Håber det giver mening for jer?) Vi fik desuden en pose, vi åbner posen og ser den er tom, han spørger os så hvorfor den er tom. Det er fordi det er i denne pose vi skal komme alle vores gode stunder og minder ned i og dem skal vi samle sammen for at kunne holde os på øen KÆLALY. Desuden ligger der i en lille kuvert i posen en grøn serviet. Den serviet har fordragsholderen gemt fra vores snak med ham. Han har noteret nogle ting vi har sagt om hinanden og hos os begge fortæller han at det ikke var udseendet vi lagde vægt på som det første, men derimod hinandens gode værdier. Synes simpelthen det var sådan et dejligt og kærligt fordrag :biggrin:



post-21070-0-21390800-1451646630_thumb.jpost-21070-0-43984400-1451646580_thumb.jpost-21070-0-25385600-1451646590_thumb.j




Da foredraget er slut skal der udveksles ringe og underskrives papirer. Det går fint for Anders med at give mig MIN ring på... Men Anders knoer er væsentlig tykkere end hans fingere og det er stort set umuligt at få den over knoerne, så det måtte han selv lige ordne, og det til stor morskab for alle i salen :lol: De to forlovere kommer op og underskriver papirer efter os og så bliver vi udnævnt som Hr. og Fru Wolff. Og der kysses!



post-21070-0-18988100-1451646785_thumb.jpost-21070-0-25841200-1451646980_thumb.j


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VIELSE AFLSUTNING



Der bliver sunget den sidste af de to sange og vi forlader rigssalen for at få taget billeder.



post-21070-0-32704400-1451647131_thumb.j



post-21070-0-20703600-1451647143_thumb.j





FRAKLIP



Venligst bemærk Anders' skønne måde at holde min brudebuket på...



post-21070-0-17286800-1451647361_thumb.j


Redigeret af ChristinaMN
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ååårh endeligt hører man noget fra jeres amazing dag :loveshower::loveshower::loveshower: I love din Kardashian booty :toot::rolleyes:

Glæder mig til at hører meget mere :hug:

Jeg har virkelig VIRKELIG også glædet mig til at kunne skrive videre på den, men der har været såååååå mange ting... Heldigvis er svigermor blevet erklæret cancer fri :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

RECEPTION / FESTEN



Vi havde valgt et noget utraditionelt bryllup hvor selve receptionen egentlig var festen, og hvor middagen om aften KUN var forbeholdt familien og min forlover som nærmest er som en lillesøster for mig. Vi havde brugt HELE torsdag og fredag på at pynte op og en god veninde af familien havde sørget for blomster dekorationer, det var SÅ smukt!



post-21070-0-25198800-1451647519_thumb.jpost-21070-0-20365900-1451647540_thumb.j



Anders og jeg sad ved et bord for os selv, men meget tæt på de andre borde. Det fungerede vildt godt og det var skønt ikke at skulle sidde og snakke med andre end min dejlige mand.



post-21070-0-39798100-1451647531_thumb.jpost-21070-0-72459700-1451647637_thumb.j



0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til alle borde havde vi lavet bordnumre og en stor oversigt der stod ved indgangen til lokalet som gjorde det nemt for folk at se hvilket bord de skulle sidde ved. Der var desuden lavet små favourbokse til hver person med navn på. I æskerne lå to mint bolcher med teksten "mint to be" og en lille tandstikker til brug efter den lækre mad. Både servietter og æsker matchede naturligvis i farverne på vores invitationer



post-21070-0-51811300-1451648023_thumb.jpost-21070-0-52458700-1451648039_thumb.j




Maden til receptionen kom fra en skøn restaurant i Vejle ved navn Trattoria Dei Re og var et væld af alle mulige lækre italienske specialiteter stillet op som buffet. Til børnene var der lavet en lækker lasagne.



post-21070-0-50451800-1451647869_thumb.jpost-21070-0-43042000-1451647878_thumb.jpost-21070-0-55158000-1451647895_thumb.j


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til børnene var der desuden lavede fine opgavehæfter med bryllupstema (se evt. planlægningstråd). Dertil var der lavede små zink spande med en lillepose slik til hvert barn, samt farveblyanter. Desuden var der lavet sæbebobler i patentglas og der blev stillet en popcornmaskine op til dem, så de kunne hygge sig lidt med det også. Børne bordkortene bestod af nogle små "tavler" med klemmer på hvor jeg havde skrevet hvert barns navn på. Det gik simpelthen så fint for dem at sidde selv. Vi havde sørget for at de mindste børns forældre sad ved bordene lige i nærheden. Tror det endte med 16 børn i alderen 2-14 år og alle var fuld beskæftigede hele dagen.



post-21070-0-71051000-1451648471_thumb.j



Vores skønne toastmaster Charlotte lagde ud med et par ord og overdrog derefter mikrofonen til Anders. Anders indledte med en bordbøn og derefter gik folk ellers i buffeten. Da alle havde fået mad på tallerkenen forsatte Anders med hans tale, han takke både hans familie, min familie og vores toastmaster. Hans tale var ikke så lang men den kom virkelig fra hjertet. Han har haft en meget svær periode med en tung depression og han sluttede sin tale af med at sige at jeg var kommet ind i hans liv på det helt rette tidspunkt. De der kender til hans situation har ikke været i tvivl om hvad han har ment med det. Som jeg sidder og skriver denne del af beretningen kan jeg ikke undgå at fælde en lille tåre. Anders har rykket sig KILOMETER fra den dreng han var da vi mødtes til den mand han er idag. Han har fået selvtillid og er blomstret op i en sådan grad at alle hans nære og kære taler om det. ELSKER det skønne smil min mand har!! :a1221:



post-21070-0-02081200-1451648562_thumb.jpost-21070-0-51723500-1451648633_thumb.jpost-21070-0-74252200-1451648931_thumb.j



Derefter blev det min tur til at holde tale for Anders. Jeg havde bygget min tale op omkring en ulv (efternavn Wolff) og hvordan den lever sit liv. Hvordan den elsker kød, hvordan den er lidt af en enspænder men ofte kommer fra et stort kuld (Anders har 4 søskende) og hvordan den, når den finder en mage bliver sammen med sin mage resten af livet. Måtte flere gange holde pause fordi jeg simpelthen var så nervøs men fik mig da hakket igennem på nogenlunde forståelig vis hehehe...Jeg fik naturligvis også takket både venner og familie.



post-21070-0-77463600-1451649097_thumb.j

Redigeret af ChristinaMN
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer