familienKBH

Kjole og hvidt til gommen.

11 posts in this topic

Hej,

Vi skal holde kirkebryllup, med efterfølgende middag i et forsamlingshus. Maden bliver god, men ikke særlig fin. Der kommer mellem 30-40 mennesker. Det er nærmeste venner og familie.

Bruden skal naturligvis have hvid kjole på. Vi har snakket om, at brudgommen skal have formelt tøj på, dvs. morning dress i kirken, evening dress (kjole og hvidt) om aftenen.

Men dress coden for gæsterne er uformel, dvs. bare jakkesæt med butterfly.

Vil det virke mærkeligt at h2b har kjole og hvidt på under middagen? Hvad hvis forloveren og faderen også har?

Vi vil meget gerne høre jeres mening. :-)

0

Annonce ♥

Jeg ville som brudgom måske føle, at det var lidt underligt, hvis jeg som den eneste kom i kjole og hvidt, selvom det var til mit eget bryllup. Som i at jeg var overdressed i forhold til resten af selskabet. Men det er jo egentlig noget pjat, fordi du som brud vil jo også være overdressed med din brudekjole.

Synes godt I kan melde ud til gæsterne at gommen bærer kjole og hvidt, men at der ikke er nogen dresscode omkring det.

Men det ville gøre, at der måske var flere der ville tage det på også, og så ville din mand ikke være den eneste.

Hvis gæsterne ikke ved, at brudgommen kommer i kjole og hvidt, så vil man som gæst ikke tage det på, da man jo ikke må komme finere klædt på end brudgommen.

Held og lykke :)

0

Enig med Ki....skriv det i indbydelsen men skriv også at det ikke er obligatorisk

0

Jeg synes, at kjole og hvidt er super flot, men en smule overdressed til en fest i et forsamlingshus :)

0

Annonce ♥

Jeg synes, at kjole og hvidt er super flot, men en smule overdressed til en fest i et forsamlingshus :)

Det synes jeg så ikke - man skal jo heller ikke drosle ned på brudekjolen bare fordi man holder festen i forsamlingshus fremfor et gods?

Men det er jo smag og behag :)

Jeg har da været til flere fester i forsamlingshuse, beboerhuse osv hvor jeg har givet den max gas med tøjet :)

0

Det synes jeg så ikke - man skal jo heller ikke drosle ned på brudekjolen bare fordi man holder festen i forsamlingshus fremfor et gods?

Men det er jo smag og behag :)

Jeg har da været til flere fester i forsamlingshuse, beboerhuse osv hvor jeg har givet den max gas med tøjet :)

Vi tænker lidt det samme som dig. Bruden skifter jo ikke til en hverdags-kjole, når man ankommer til forsamlingshuset. :wink:

En anden ting er så, at vi overvejer morning dress eller evening dress t i kirken (alt efter om vi får tid før eller efter 15), men jakkesæt til middagen. På den måde bliver den kirkelige handling formel, men middagen gør ikke. :wink:

0

Det er jo også en løsning - hvad har din kommende mest lyst til?

0

Hvis det er fordi han gerne vil være lidt mere festlig og skille sig lidt ud ligesom dig så kunne han jo også overveje et lidt anderledes jakkesæt.... Min mand går i jakkesæt hver dag på arbejde så da vi blev gift sidste år valgte han et lidt alternativt jakkesæt med lidt broderi på og i et lidt andet snit end alm jakkesæt....

post-72085-0-25729900-1448371977_thumb.j

Edited by Camilla_krøier
0

Annonce ♥

Hvis det er fordi han gerne vil være lidt mere festlig og skille sig lidt ud ligesom dig så kunne han jo også overveje et lidt anderledes jakkesæt.... Min mand går i jakkesæt hver dag på arbejde så da vi blev gift sidste år valgte han et lidt alternativt jakkesæt med lidt broderi på og i et lidt andet snit end alm jakkesæt....

Hvor ser I flotte ud. :-)

Gommens jakke-krave ligner lidt en Nehru-jakke, og skjorten en smoking-skjorte med knækflip. Meget flot.

0

Hvor ser I flotte ud. :-)

Gommens jakke-krave ligner lidt en Nehru-jakke, og skjorten en smoking-skjorte med knækflip. Meget flot.

Tak :-) jakkesættet er skræddersyet fra Korea og skjorten er nemlig en alm smoking skjorte som han kan genbruge med alm smoking

0

Jeg synes I kan gøre som det passer jer ;)

Vi gjorde noget der lidt ligner det I forestiller jer, vi skrev nemlig i invitationerne at gommen ville være i kjole og hvidt, og lod det være op til gæsterne, hvad de ville have på.

Jeg fik lokket min far med på ideen om kjole og hvidt, samt betalte for leje af kjole og hvidt til forloveren. Min svigermor fik overtalt mine svogre og svigerfar til at tage kjole og hvidt på også. De fleste synes det var sjov.

Mine egne brødre synes det var en frygtelig ide til gengæld :tunge: Men så tog de jo heldigvis bare noget andet på ;)

Der var en enkelt anden gæst, som også havde hevet kjole og hvidt ud af skabet, hvilket jo fantastisk.

Min mand siger, at det ikke havde gjort den store forskel for ham, at de andre havde det på (det var vist mest mig, der gik op i æstetikken i det :rolleyes: ). Han synes det var fantastisk at have på, og ville ikke have gjort det anderledes :)

Vi overvejede også morning suit (vi blev gift kl 14), men synes det blev for dyrt at investere i også, plus vi fandt et rigtig fint sæt kjole og hvidt :)

0