SilleMy

Afslappet sommerbryllup - Beretning og billedspam

160 posts in this topic

Vi har nu fået en endelig bekræftelse på, at vi kan blive viet i haven på vores lokation - MEN! Kirkekontorets sekretær fortalte mig, at man som udgangspunkt SKAL bruge et klaver til vielsen :( Jeg havde ellers allerede spurgt en nær ven, om han ville spille guitar. Både fordi det ville betyde meget for os, men også fordi guitaren er meget mere "os". Sekretæren sagde, at vi må spørge præsten om lov, men vi får først at vide, hvem præsten er til januar. Så nu prøver jeg at væbne mig med tålmodighed. Men jeg synes godt nok, det ville være rigtig ærgeligt, når nu vi har en professionel musiker, der kan spille (og som allerede har sagt ja).

Lige et surt opstød herfra.

0

Annonce ♥

13 minutes ago, SilleMy said:

Vi har nu fået en endelig bekræftelse på, at vi kan blive viet i haven på vores lokation - MEN! Kirkekontorets sekretær fortalte mig, at man som udgangspunkt SKAL bruge et klaver til vielsen :( Jeg havde ellers allerede spurgt en nær ven, om han ville spille guitar. Både fordi det ville betyde meget for os, men også fordi guitaren er meget mere "os". Sekretæren sagde, at vi må spørge præsten om lov, men vi får først at vide, hvem præsten er til januar. Så nu prøver jeg at væbne mig med tålmodighed. Men jeg synes godt nok, det ville være rigtig ærgeligt, når nu vi har en professionel musiker, der kan spille (og som allerede har sagt ja).

Lige et surt opstød herfra.

Ej det er da også rigtig træls, når man har nogle andre planer. Jeg tænker også, at når det er på jeres lokation, hvorfor skal de så bestemme, hvilke instrumenter der bliver brugt.

Håber, du kan væbne dig med tålmodighed til januar :)

0

Annonce ♥

On ‎20‎-‎09‎-‎2016 at 1:35 PM, SilleMy said:

Nårh, er det jer med den søde hund? :biggrin: Tak - og i lige måde! Ja, vi havde virkelig svært ved at vælge, men man kan jo bruge billederne i mange sammenhænge fremover. Og så var det også bare (som du skriver) en euforiserende oplevelse at få taget den type billeder. Vi blev også helt bløde indeni :a1221:

Jeg må indrømme, at jeg også er ret solgt på ideen om foto-albummet, så det skal vi helt sikkert også have med! Vi skal dog bare lige blive enige om materialerne :floejt:

Hvad har I gjort jer af tanker omkring photobooth? Vi snakker om at lave en form for backdrop og så nogle udklædningsting, men vi er ikke helt sikre på, hvad det skal være endnu.

Hehe, ja det er os. Lea synes at idéen om at have hunden med var skøn, og vi er så glade for at vi gjorde det, selvom hun (hunden) var helt ustyrlig. Vi har også snakket om at få lavet nogle print både til os selv og familien. Men jeg er stadig lidt forbeholden i forhold til mængden, når vi nu også skal have bryllupsbilleder op (der går nok lidt "ananas i egen juice" i den med så mange billeder af os selv :wink:)

Ja, den type album kan jo stå fremme altid; det er jo ikke bare som sådan et man stikker ind i reolen og ikke ser på igen.

Jeg er lige usikker på, hvordan vi lige gør det. Vi kunne jo sagtens leje en masse hos Memorable, men jeg tror vi holder det forholdsvist enkelt med props primært i vores temafarver (guld og sart rosa). Jeg er lidt i tvivl om, hvad vi lige skal med backdrop. Jeg har (næsten) købt 9 "lyskæder" med ti lysstrenge på hver; måske man kunne gøre noget med dem. Ellers har jeg set backdrops, som det jeg har vedhæftet. Det synes jeg også er ret festligt, og det kan jo laves i alle farver...

glamorous-wedding-event-photo-booth-backdrop-by-sonofthom-on-etsy.jpg

1

2 hours ago, LineThomsen86 said:

Hehe, ja det er os. Lea synes at idéen om at have hunden med var skøn, og vi er så glade for at vi gjorde det, selvom hun (hunden) var helt ustyrlig. Vi har også snakket om at få lavet nogle print både til os selv og familien. Men jeg er stadig lidt forbeholden i forhold til mængden, når vi nu også skal have bryllupsbilleder op (der går nok lidt "ananas i egen juice" i den med så mange billeder af os selv :wink:)

Ja, den type album kan jo stå fremme altid; det er jo ikke bare som sådan et man stikker ind i reolen og ikke ser på igen.

Jeg er lige usikker på, hvordan vi lige gør det. Vi kunne jo sagtens leje en masse hos Memorable, men jeg tror vi holder det forholdsvist enkelt med props primært i vores temafarver (guld og sart rosa). Jeg er lidt i tvivl om, hvad vi lige skal med backdrop. Jeg har (næsten) købt 9 "lyskæder" med ti lysstrenge på hver; måske man kunne gøre noget med dem. Ellers har jeg set backdrops, som det jeg har vedhæftet. Det synes jeg også er ret festligt, og det kan jo laves i alle farver...

God idé med den type backdrop. Det er jo sådan nogenlunde let at lave selv. Jeg har tænkt på at købe en ramme som prop i hvert fald. Men hvad der ellers skal være, er jeg ikke sikker på. Lyskæder kunne måske også være meget festligt, ja :) Hvis de ikke laver for mange skygger måske?

0

Puha, det er da godt nok lang tid, siden jeg sidst var herinde og opdatere! Jeg har fulgt lidt med på sidelinjen hos jer andre dog :)

Der er sket rigtig meget siden sidst - vi har begge skiftet job for det første, så det har fyldt meget de sidste måneder.

Vi er dog også ved at nå i mål med mange ting nu.

Af de store ting mangler vi:

- Ringe: vi ved, hvordan de skal se ud, og vi har også fået et tilbud af en guldsmed, som vi bare skal lave en endelig bestilling ved.

- Serveringspersonale: En af ulemperne ved at holde festen sådan et sted er jo, at vi skal sørge for alt selv - også tjenere.

- Tøj til H2B: Han har bestilt tid ved en skrædder i Aarhus. Han skal derned i marts.

- Invitationer: Vi sendte STD's ud før jul, så folk kan holde på datoen. Vi vil sende invitationerne ud i marts.

Af mindre ting mangler vi:

- Smykker: Jeg har fået en gammel perlekæde af min mor. Snoren er meget porøs og skal skiftes, før jeg kan bruge den. Jeg ved ikke, om jeg vil have øreringe i. Det tror jeg ikke.

- Lingeri.

- Ægteskabserklæring: Kan vi ikke endnu.

- Morgengave til H2B: Hvad kunne det være? Han kan ikke lide armbåndsure.

- Bordkort: De bliver MEGET simple. Helt hvide med sort skrift.

- Programmer + salmehæfter.

- Sanger(inde) til vielsen.

- Bænke til vielse.

- Varmelamper til festen.

- Risposer.

- Ønskeliste.

- Bordplan.

- Skilte til udenfor.

- Backdrop til photobooth.

- Købe drikkevarer i Tyskland (vi har stadig ikke valgt en hvidvin).

- Servietter: Har besluttet at købe nogen, der ikke er i stof, men meget god papirkvalitet.

Jeg får måske en smule stress af listen, men på en eller anden måde, skal det jo nok gå :)

0

Annonce ♥

On Thursday, September 22, 2016 at 7:28 AM, LineThomsen86 said:

De er rigtigt fine, de backdrops. Enkle, men alligevel meget festlige.

Mht. Listen du får lidt stress af: Jeg har ført alle opgaver ind i min kalender, sådan jævnt fordelt efter hvornår det tidsmæssigt vil være passende at få dem udført, så er jeg sikker på at intet bliver glemt, og at tiden er der. Måske kunne det lette dit overblik også at sætte datoer på?

Mvh, Stine. 

0

On 2/13/2017 at 7:33 AM, enkenoguniformen said:

De er rigtigt fine, de backdrops. Enkle, men alligevel meget festlige.

Mht. Listen du får lidt stress af: Jeg har ført alle opgaver ind i min kalender, sådan jævnt fordelt efter hvornår det tidsmæssigt vil være passende at få dem udført, så er jeg sikker på at intet bliver glemt, og at tiden er der. Måske kunne det lette dit overblik også at sætte datoer på?

Mvh, Stine. 

Det er en god idé at få det ind i en kalender! For jeg kan slet ikke overskue det, når det står på sådan en liste :pokey:

0

1 minute ago, SilleMy said:

Det er en god idé at få det ind i en kalender! For jeg kan slet ikke overskue det, når det står på sådan en liste :pokey:

Nej, det kan let tage pusten fra en. Ellers må du alliere dig med en-to veninder som kan hjælpe lidt til, det vil de garanteret gerne. :lol:

0

Phew! Der er sket så meget her på det sidste. Det begynder næsten at se ud som om, det lykkes :lol:

Vi har bestilt ringene for 5-6 uger siden, og på tirsdag får vi dem med hjem! Jeg glæder mig så meget. Jeg har vedhæftet et billede nederst af dem. De er i rosaguld 14 karat.

H2B har bestilt jakkesæt. Han endte med gerne at ville have det skræddersyet, fordi han ikke kunne blive enig med sig selv om noget andet :tunge:

Vi har aftalt med en rigtig sød og dygtig sangerinde, at hun synger til vores vielse. Så nu er det helt på plads, at det bliver guitar og sang til vielsen, som vil foregå i haven ved feststedet.

Vi har også fået delt de fleste invitationer ud nu. Vi har sat sidste dato for svar til den 24. maj. Men jeg håber, at folk er hurtige til at svare - er jeg den eneste, der hele tiden lige skal tjekke sin mailbox for svar? :pokey: :oops:

Og så har vi aftalt med serveringspersonale også! Det er nogle venner af familien, så jeg føler mig meget tryg ved, at de nok skal gøre det rigtig fint :)

De andre ting siden sidst:

- Smykker: Jeg ved stadig ikke, om jeg skal bruge min oldemors gamle perlekæde.

- Lingeri: Har ikke købt endnu. Men det skal jeg gøre her i april.

- Ægteskabserklæring: Vil vi udfylde i aften!

- Morgengave til H2B: Stadig ikke mange ideer. Kom endelig, hvis I har.

- Bordkort: Venter vi med at lave, til vi har svar.

- Programmer + salmehæfter: Vi har efter møde med præsten fået afklaret, hvilke salmer der skal synges, så jeg er nu igang med hæfter.

- Bænke til vielse: Er bestilt!

- Varmelamper til festen: Er bestilt!

- Risposer: Jeg har købt poser og tørrede blomster. Mangler at købe ris, så de kan laves.

- Ønskeliste: Er blevet lavet, så dem, der efterspørger, kan få den.

- Bordplan: Venter vi med, til vi har svar.

- Skilte til udenfor: Er lavet!

- Backdrop til photobooth: Jeg har købt en masse blomster-ranker, som skal hænge over væggen.

- Købe drikkevarer i Tyskland (vi har stadig ikke valgt en hvidvin): Vi skal ned og købe ind den 29. april!

- Servietter: Jeg købte nogle i papir, som simpelthen var i for dårlig kvalitet. Så nu har vi lejet nogle i stedet.

Så det var vidst opdateringen herfra! Vi har også fået betalt de sidste beløb til fotograf og stedet, så det begynder rigtig at tage form nu :)

ringe.jpg

Edited by SilleMy
0

Annonce ♥

Mht. Perlekæde: hvis du beslutter dig for at bære perlekæden, så vil jeg anbefale at du bærer den døgnet rundt (undtagen i bad) i en måneds tid op til brylluppet, især hvis den ikke har været brugt længe. Det vil shine perlerne gevaldigt op til selve dagen. :) 

0

2 hours ago, SilleMy said:

Phew! Der er sket så meget her på det sidste. Det begynder næsten at se ud som om, det lykkes :lol:

Vi har bestilt ringene for 5-6 uger siden, og på tirsdag får vi dem med hjem! Jeg glæder mig så meget. Jeg har vedhæftet et billede nederst af dem. De er i rosaguld 14 karat.

H2B har bestilt jakkesæt. Han endte med gerne at ville have det skræddersyet, fordi han ikke kunne blive enig med sig selv om noget andet :tunge:

Vi har aftalt med en rigtig sød og dygtig sangerinde, at hun synger til vores vielse. Så nu er det helt på plads, at det bliver guitar og sang til vielsen, som vil foregå i haven ved feststedet.

Vi har også fået delt de fleste invitationer ud nu. Vi har sat sidste dato for svar til den 24. maj. Men jeg håber, at folk er hurtige til at svare - er jeg den eneste, der hele tiden lige skal tjekke sin mailbox for svar? :pokey: :oops:

Og så har vi aftalt med serveringspersonale også! Det er nogle venner af familien, så jeg føler mig meget tryg ved, at de nok skal gøre det rigtig fint :)

De andre ting siden sidst:

- Smykker: Jeg ved stadig ikke, om jeg skal bruge min oldemors gamle perlekæde.

- Lingeri: Har ikke købt endnu. Men det skal jeg gøre her i april.

- Ægteskabserklæring: Vil vi udfylde i aften!

- Morgengave til H2B: Stadig ikke mange ideer. Kom endelig, hvis I har.

- Bordkort: Venter vi med at lave, til vi har svar.

- Programmer + salmehæfter: Vi har efter møde med præsten fået afklaret, hvilke salmer der skal synges, så jeg er nu igang med hæfter.

- Bænke til vielse: Er bestilt!

- Varmelamper til festen: Er bestilt!

- Risposer: Jeg har købt poser og tørrede blomster. Mangler at købe ris, så de kan laves.

- Ønskeliste: Er blevet lavet, så dem, der efterspørger, kan få den.

- Bordplan: Venter vi med, til vi har svar.

- Skilte til udenfor: Er lavet!

- Backdrop til photobooth: Jeg har købt en masse blomster-ranker, som skal hænge over væggen.

- Købe drikkevarer i Tyskland (vi har stadig ikke valgt en hvidvin): Vi skal ned og købe ind den 29. april!

- Servietter: Jeg købte nogle i papir, som simpelthen var i for dårlig kvalitet. Så nu har vi lejet nogle i stedet.

Så det var vidst opdateringen herfra! Vi har også fået betalt de sidste beløb til fotograf og stedet, så det begynder rigtig at tage form nu :)

ringe.jpg

Hvor lyser det godt det hele! Hvad gør i til Tyskland, trailer med eller? Vi skal også ned, men føler næsten vi bør leje en bus for at have plads -.-

1 hour ago, enkenoguniformen said:

Mht. Perlekæde: hvis du beslutter dig for at bære perlekæden, så vil jeg anbefale at du bærer den døgnet rundt (undtagen i bad) i en måneds tid op til brylluppet, især hvis den ikke har været brugt længe. Det vil shine perlerne gevaldigt op til selve dagen. :) 

Det var da et mega godt trick!

0

3 hours ago, madloteilime said:

Hvad er det for nogle blomsterranker du har købt? (kan man få lov at se et billede?) :-) Hæhæh. Det lyder rigtig godt alt sammen!

De er fra Etsy :) Sælgeren hedder LaMiaCasa. Hvis man køber flere end tre, kan man skrive en privat besked til hende inden, så får man en rabatkode. Du kan evt. søge på "wedding garland" på Etsy. Så kommer en masse op. Bare husk at sætte den til kun at søge for Europa (det gør man ude i venstre side) - ellers kan du få told oveni.

garland.jpg

Edited by SilleMy
0

Annonce ♥

3 hours ago, enkenoguniformen said:

Mange tak for tippet! Det var da smart :)

0

1 hour ago, 99banne said:

Hvor lyser det godt det hele! Hvad gør i til Tyskland, trailer med eller? Vi skal også ned, men føler næsten vi bør leje en bus for at have plads -.-

Det var da et mega godt trick!

Ifht. Tyskland kører vi med H2B's forældre derned. De har en meget stor stationcar, og så sætter vi en trailer bagpå :) Men jeg er også meget spændt på, hvordan det hele skal kunne være der! Men eftersom vi gerne vil have glasflasker, overvejer vi faktisk at købe sodavand her i DK, fordi de er ikke meget dyrere her. Og glasflasker betaler man vidst også pant for i Tyskland.

0

54 minutes ago, SilleMy said:

Ifht. Tyskland kører vi med H2B's forældre derned. De har en meget stor stationcar, og så sætter vi en trailer bagpå :) Men jeg er også meget spændt på, hvordan det hele skal kunne være der! Men eftersom vi gerne vil have glasflasker, overvejer vi faktisk at købe sodavand her i DK, fordi de er ikke meget dyrere her. Og glasflasker betaler man vidst også pant for i Tyskland.

Jeg troede jeg var den eneste, der insisterede på glasflasker :-) Alle andre synes jeg er lidt små-skør... min kommende mand inklusive.

0

14 hours ago, kesa said:

Jeg troede jeg var den eneste, der insisterede på glasflasker :-) Alle andre synes jeg er lidt små-skør... min kommende mand inklusive.

Ej, det kan jeg altså godt forstå, du gerne vil have :) Der er noget eksklusivt over at sidde med en flaske fremfor en dåse.

1

Annonce ♥

Super flotte ringe :thumbsupsmileyanim:

Kan da godt forstå du tjekker din indbakke hele tiden, haha. Det er da også spændende om alle kan komme :) 

Har I fået nogle afbud indtil videre? :) 

0

3 hours ago, Nannas said:

Super flotte ringe :thumbsupsmileyanim:

Kan da godt forstå du tjekker din indbakke hele tiden, haha. Det er da også spændende om alle kan komme :) 

Har I fået nogle afbud indtil videre? :) 

Mange tak!

Vi har fået et afbud fra en af vores venners kæreste. Han har fået et arbejde, som gør, at han ikke kan deltage, så det er der jo ikke noget at gøre ved :) Og så ved vi, at H2B's morfar nok er for svag til at deltage. Men ellers krydser vi fingrene :goodluck

0

Sko!

Jeg har virkelig haft svært ved at finde et par sko. På den ene side ser det rigtig flot ud at have hæle på, men når nu vi skal giftes i en have, bliver det også lidt besværligt. Så jeg havde faktisk købt et par flade sandaler - de første jeg har vedhæftet herunder. De har sådan lidt en strand-stemning, hvilket passer godt til vores afslappede have-bryllup. Men efterhånden som jeg er kommet tættere på at skulle prøve kjolen, er jeg blevet mere og mere i tvivl om, om det skulle være flade. Jeg kan nemlig sagtens gå i meget høje hæle, så på den front er det jo ikke et problem.

I lørdags var jeg så i storcentret efter noget brudelingeri, og så besluttede jeg mig for at kigge efter alternative sko. Jeg faldt over nogle fra Bianco, som også sad helt fantastisk på min fod. Det er samme model som de sorte herunder, men jeg købte dem bare i nude ruskind. Og så købte jeg en siliconesål, som man kan lægge i, så de ikke er helt så hårde ved fødderne.

Man skulle tro, at det var nok sko..... Men nej! :badgirl:

Jeg har igår købt endnu et par sko - jeg er glad for, at jeg har en god opsparing! Det er sådan lidt en mellemting mellem de flade og de høje. De er fra Rosemunde, og de sidder også virkelig godt. De har lige en lille hæl, så jeg får det der "løft" og en bedre holdning. Men de er ikke så høje (eller tynde), så jeg er bekymret for at synke ned i græsplænen. Puha! Jeg håber, det var det :rolleyes:

Screen Shot 2017-04-10 at 08.10.51.png

Screen Shot 2017-04-10 at 08.12.03.png

Screen Shot 2017-04-10 at 08.07.16.png

0

On 4/4/2017 at 10:05 PM, SilleMy said:

Mange tak!

Vi har fået et afbud fra en af vores venners kæreste. Han har fået et arbejde, som gør, at han ikke kan deltage, så det er der jo ikke noget at gøre ved :) Og så ved vi, at H2B's morfar nok er for svag til at deltage. Men ellers krydser vi fingrene :goodluck

Det var da dejligt med så få afbud :) Håber det holder ved :thumbsupsmileyanim:

Super fine sko/sandaler fra Rosemunde :a1221:

0