SilleMy

Afslappet sommerbryllup - Beretning og billedspam

160 posts in this topic

Annonce ♥

48 minutes ago, kesa said:

Du kommer ikke til at "gå ned på" sko. Alle tre par er flotte på hver sin måde :)

Nej, det gør jeg ikke :biggrin: Og tak! Jeg tror, jeg ender med Rosemunde-skoene, fordi de har en lille hæl men stadig er meget behagelige.

0

1 måned tilbage!

Så er der ikke lang tid til længere! Så hvis der nogensinde var et tidspunkt at gøre status på, var det vist nu :biggrin:

Vi var næsten gået helt i krise, fordi guitaristen, der skulle spille til vores vielse, har skadet sin hånd og ikke kan spille :o Men jeg ringede rundt og en uge senere fik jeg fat på en rigtig flink guitarist, som bor heroppe i området. Han havde endda læst på Konservatoriet med sangerinden, der skal synge til vielsen! Så det passede jo perfekt - og nu er der styr på det igen.

Jeg har også været nede ved Kennedys og prøve min kjole. Det var VILDT at prøve den i den rigtige størrelse. En meget underlig følelse. Men den sad heldigvis rigtig godt, og den var ligeså behagelig som sidste gang :thumbsupsmileyanim: Jeg havde taget min mor med, fordi hun jo ikke havde set den, og hun synes heldigvis også, den var flot. Altså ikke at jeg havde ombestemt mig, hvis hun ikke gjorde, men det betyder da noget :wink:

Efterhånden mangler vi:

- Bordkort (vi mangler tilbagemeldinger fra 10 personer). Jeg tror, at jeg bare så småt går igang med bordkortene, for hvis folk ikke kommer, kan jeg jo bare lade være med at bruge dem.

- Printe programmer (jeg har fået printet vores sanghæfter, men mangler lige programmet, som skal ligge sammen med)

- Lave lemonade til dispensers (det gør vi nok først i starten af juni)

- Købe sodavand

- Lave risposer og toiletkurve

- Jeg ved ikke endnu, om jeg vil holde en tale. Jeg er ikke så god til det, men jeg tænker, man måske kunne gøre det lidt mere alternativt?

- Bestille de specifikke blomster (har en aftale med blomsterhandleren, men vi skal lige aftale detaljerne)

- Øve brudevals (puha, jeg aner ikke, hvad vi skal gøre her!)

- Bage cupcakes og pølsehorn (bliver først i ugen op til)

Langt om længe kan vi sige, at vi har dækket alle de vigtige poster. Vi er faktisk ved at være helt klar!

OG!

Så har vi bestilt bryllupsrejse! Det var faktisk ikke vores plan at skulle rejse, men vi faldt over vildt billige flybilletter til Bali. Så til efteråret smutter vi til varmere himmelstrøg. Årh, jeg glæder mig så meget til det hele.

Det var alt for nu! :loveflag:

0

Ihh hvor dejligt at der begynder at være styr på det hele!! Og tillykke med milepælen :cheerleader3:

Jeg synes faktisk det lyder som om der er rigtig godt styr på det hele, så det kun er mindre ting der mangler at blive ordnet, og ting som først kan ordnes i sidste øjeblik. Det må være en dejlig følelse! Mht. brudevalsen, så kommer man jo altså ikke til at danse SÅ lang tid, så måske I bare kan improvisere den? 

Jeg glæder mig altså bare så meget til at se billeder fra brylluppet, jeg håber der kommer en masse billeder og beretning bagefter, det virker så gennemført og smukt altså :a1221:

0

Annonce ♥

On 5/18/2017 at 9:11 AM, little miss phoenix said:

Ihh hvor dejligt at der begynder at være styr på det hele!! Og tillykke med milepælen :cheerleader3:

Jeg synes faktisk det lyder som om der er rigtig godt styr på det hele, så det kun er mindre ting der mangler at blive ordnet, og ting som først kan ordnes i sidste øjeblik. Det må være en dejlig følelse! Mht. brudevalsen, så kommer man jo altså ikke til at danse SÅ lang tid, så måske I bare kan improvisere den? 

Jeg glæder mig altså bare så meget til at se billeder fra brylluppet, jeg håber der kommer en masse billeder og beretning bagefter, det virker så gennemført og smukt altså :a1221:

Mange tak :loveshower:

Det kan godt være, vi ender med at improvisere lidt :biggrin: Vi må se, om ikke Youtube kan hjælpe os lidt på vej.

Det er en skøn følelse, at der er så få ting tilbage. Det har også været et langt stræk, så det bliver fedt at se det hele spille sammen på dagen.

Jeg vil helt sikkert gerne lægge nogle billeder op bagefter! Jeg har fået så meget godt ud af andres erfaringer, så hvis vi også kan give lidt videre, er det jo bare fedt.

0

Polterabend

Jeg har slet ikke fået opdateret særlig meget, men der sker bare noget hele tiden nu! Phew, man skal virkelig holde tungen lige i munden.

For halvanden uge siden havde jeg aftalt en hyggedag med min søster, og jeg var OVERBEVIST om, at det ikke kunne være min polterabend. Jeg synes godt nok, H2B var meget hurtig ude af fjerene om morgenen, men jeg tænkte bare, at han gerne ville op og igang. Da kl slog 10, ringede det på, men da jeg åbnede døren stod der ikke kun min søster, men én af vores gamle studiekammerater udenfor!

H2B blev iklædt en stor, rød lak-kasket med ordene "Bad girl" på :griner:- Og så blev vi sat ind i hver vores bil og kørt afsted. Vi spiste allesammen brunch sammen, men så skiltes vi i to hold. Vi blev tilbage i vores venners lejlighed. De havde hyret en croquis-model, så jeg fik godt nok testet mine tegne-evner!

Så skulle vi ud og danse poledance (wauv, det er hårdt! Respekt til de piger, der træner sådan!), og så gik turen til sådan et "mystery room", hvor man skulle løse en gåde. Det var vildt sjovt.

Og så spiste vi dejlig buffet, og så stod den på bytur.

Da jeg kom hjem kl 4.30, var jeg en meget træt Bride2Be, men også en meget glad én. Hvor er det dejligt at have så mange søde mennesker omkring sig, der vil bruge tid og penge bare for min skyld :a1221:

I aften skal vi have købt de sidste sodavand til festen. Og så skal jeg have snakket med blomsterhandleren på fredag om, hvad det helt konkret skal være for nogle blomster. Ih, det er tæt på nu!

0

Ja nu gælder det om at holde tungen lige i munden - og at nyde de sidste forberedelser, tror jeg.
Pøj pøj med alt det sidste - du skal nok nå det.
Det lyder i øvrigt som om din polterabend var en dejlig dag/aften.

0

On 5/30/2017 at 9:54 PM, kesa said:

Ja nu gælder det om at holde tungen lige i munden - og at nyde de sidste forberedelser, tror jeg.
Pøj pøj med alt det sidste - du skal nok nå det.
Det lyder i øvrigt som om din polterabend var en dejlig dag/aften.

Tak! Ja, du har ret - man burde virkelig prøve at nyde de sidste uger her, for lige om lidt er de jo væk :) Og jeg kommer nok til at savne at gå og pusle med bryllupsting.

Og ja, det var bare en skøn dag.

0

Annonce ♥

Det lyder bare som en skøn polterabend! :) Kan levende forestille mig din kommende mand i sin røde kasket... yndigt :lol:

Ja, det bliver nok lidt underligt at sidde uden alle puslerierne om aftenerne bagefter, men der skal jo både skrives takkekort, og ses billeder og alt muligt andet, så mon ikke der bliver nok at lave alligevel? 

0

6 hours ago, enkenoguniformen said:

Det lyder bare som en skøn polterabend! :) Kan levende forestille mig din kommende mand i sin røde kasket... yndigt :lol:

Ja, det bliver nok lidt underligt at sidde uden alle puslerierne om aftenerne bagefter, men der skal jo både skrives takkekort, og ses billeder og alt muligt andet, så mon ikke der bliver nok at lave alligevel? 

Det har du jo helt ret i :) Det bliver garanteret superhyggeligt at sidde og se billederne igennem!

0

Tiden går stærkt!

Nu er der 2,5 uge til brylluppet :cheerleader3:

Jeg tjekker DMI som en gal - velvidende, at jeg jo ikke kan ændre noget som helst ved vejret :oops:

Jeg har nu fået aftalt med blomsterleverandøren, hvordan buketten skal se ud + hvilke blomster der skal på bordene.

Vi har også fået lavet den endelige bordplan! Det var faktisk rigtig svært. Vi skal jo have to langborde - så hvordan får man lige sat de rigtig personer ved siden af hinanden og sådan. Men vi er endt med at have et familiebord (hvor vi sidder) og et vennebord. På den måde sidder folk ved andre, de kender. Jeg er ikke så meget for det der med at blande folk helt vildt. Jeg har selv været til bryllupper, hvor man bliver placeret ved mennesker, man ikke aner, hvem er. Og jeg kedede mig bare sådan. Man skal lige have en tryghedsven tæt på sig :)

Vi har også fået hentet H2Bs jakkesæt - nøj, det var flot. Han har virkelig valgt godt der :) Og så købte han også butterfly og seler. Han bliver bare så flot!

I weekenden skal vi eksperimentere med at lave lemonade og sangria. Vi har 4 dispensers, som skal bruges til reception og fest. Nu skal vi bare lige være helt med på, hvordan opskrifterne skal være. Men det skal nok blive godt :) Og så i ugen op til brylluppet bager jeg 180 cupcakes :smiley-eatdrink026:

Jeg vil prøve at få opdateret løbende, men det snævrer ind nu!

0

Hold da op I får klaret en masse ting lige pludselig! Men det er jo også lige om lidt, det er jeres store dag :thumbsupsmileyanim:

Lyder så dejligt du havde en skøn polterabend :) 

Dejligt både blomster og bordplan er klar :) 

Glæder mig til at høre mere om jeres lemonade og sangria opskrifter :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg følger også spændt med på lemonadeopskrifterne. Husk i øvrigt, at det lige nu er tid til at plukke hyldeblomster, der kan I nemt få nok til maaaaaaange liter saft, hvis I kan lide den slags. :wink:

0

Vi fik testet forskellige opskrifter igår :)

Vi laver to slags lemonade, citron og citron/hindbær.

Vi fik næste to liter lemonade ud af 5 citroner. Opskriften sagde, at man kun skulle bruge 1 dl sukker, men det er efter vores mening alt for lidt. Så i stedet koger vi 2 dl sukker med 1 dl vand, blander saften fra 5 citroner i, og fylder op med 1,5 l vand :) Og så skal der selvfølgelig godt med isterninger i. Til hindbærlemonaden koger vi hindbærrene sammen med sukkeret og sier bærrene fra bagefter.

Vi laver nok til 20 liter lemonade.

Sangriaen var den mest spændende, for det har vi ikke så meget erfaring med. Vi synes bedst om en opskrift, hvor man blander lige dele rødvin, pærecider og appelsinjuice + tilsætter lidt rørsukker. Vi tilsatte også en smule cognac, hvilket gav den en rigtig fin afrundet smag.

Vi laver ca 15 liter sangria.

Til sidst bagte jeg muffins med henholdsvis blåbær og chokolade. Jeg erstattede noget af mælken i opskriften med kærnemælk (adviseret af en veninde), og det gjorde dem super bløde og svampede. Så frøs jeg dem ned, og da vi så tøede dem op igen i dag var de stadig rigtig gode. Så det bliver den opskrift. Så laver jeg halv blåbær og halv chokolade.

Jeg laver 150 muffins i alt.

Alle tingene laver vi i ugen op til, så det kan holde sig bedst. Muffins fryser vi ned, og drikkevarerne opbevarer vi i sådan nogle store vanddunke.

Ellers er jeg ved at lave de sidste optællinger på alt, vi har. Men det er godt nok lidt svært at bevare overblikket over så meget pynt. Jeg har bare en forhåbning om, at når vi kommer igang, så finder vi ud af det :)

Lige nu lover DMI 17 grader og regn - det håber vi, ændrer sig! Men ellers går det jo nok alligevel :)

0

I dag har jeg været ved frisøren! Fik farvet mit hår og lavet vippebuk. Har vedhæftet et billede herunder af det. Jeg har ikke fået sat extensions i, men jeg er stadig rigtig glad for resultatet :) Billedet er mine vipper uden mascara, så det skal nok blive rigtig flot med make-up.

DMI har stadig dårlige prognoser, men jeg har købt en stor, fin, gennemsigtig paraply :) Og så tager vi gummistøvler med, så vi kan få nogle sjove regnvejrsbilleder. Det skal nok blive rigtig fint! Nu er der kun en uge tilbage!! Woohoo!

_20170617_190805.JPG

0

Super gode opskrifter :) Lemonadeopskrifterne ryger lige i gemmebogen :lol::thumbsupsmileyanim:

Det lyder rigtig lækkert med både blåbær og chokolade muffins :)

Dit hår er blevet rigtig flot. Flot brun sommerfarve og pandehår :) 

0

Annonce ♥

Jeg ved godt prognoserne hurtigt kan ændre sig, men lige ser det da ud til at det holder (stort set) tørt i Nibe-området hele lørdagen :)

DMI By-vejr Nibe 

byvejr.png

Edited by kesa
0

Annonce ♥

Tusind tak for jeres kommentarer :) Vi havde en fantastisk dag med solskin hele dagen! Det er gået så hurtigt, så vi er stadig ved at processere det hele. Jeg vil prøve at få skrevet en beretning i løbet af det næste stykke tid, mens jeg stadig husker det.

Vi fik lige et enkelt sneak peak af fotografen (Memorable).

memorable.jpg

1

Beretning

Tirsdag

Vi skulle begge arbejde mandag, men fra tirsdag havde vi taget ferie i en uge, så vi kunne fokusere al energi på brylluppet. Så tirsdagen startede vi med at køre ind til midtbyen for at hente tallerkener fra genbrugen, som vi havde lejet dem ved. Det var rigtig rart at kunne klare den slags ting så hurtigt så muligt. Jeg havde en drøm om at kunne begynde at pynte bordene allerede onsdag - men det fandt jeg senere ud af skulle blive svært at nå!

Da vi havde hentet tallerkener, gik turen ud til Sebber Kloster, hvor vi kunne få nøglen til laden allerede ved middagstid. Hubby's forældre havde sagt ja til at hjælpe, hvor vi havde brug for det, så hans far kom op til os efter en times tid. I løbet af den time havde vi fået snakket om, hvordan vi ville gribe gulvplanet an, og hvad der var vigtigt at starte med. Vi havde en masse ting, der skulle klares i loftet (lyskæder, fjerne eksisterende papirslanterner og fjerne hvide stoflagener fra bjælkerne i siderne), så det skulle jo klares, før vi kunne pynte bordene. Hubby's far havde værktøj, kransekage og pølsehorn med. Kransekagen og pølsehornene røg i fryserne derude.

Vi var hjemme igen omkring kl 19.30, hvor jeg havde en aftale med min mor om, at vi skulle lave lemonaden. Det tog os et par timer at få lavet det hele, så den første dag sluttede faktisk ikke alt for sent. Jeg brugte aftenen på at få styr på de gæster, der havde booket værelser. Jeg lavede dørskilte til deres værelser, så de hurtigt ville kunne finde dem før vielsen. Jeg havde printet sanghæfter ud, som skulle foldes. Det sad Hubby og lavede, imens min mor og jeg lavede lemonaden.

Kl. var vist ca 22.30, da jeg hoppede i seng. Vi var begge virkelig trætte, da det var ret hårdt at flytte rundt på borde og så videre. Men vi havde stadig godt gåpåmod til onsdagen!

Onsdag

Onsdag startede vi med at splitte op. H2B og svigerfar tog til Thisted for at hente glas, bestik og dansegulv, vi havde lejet. Det viste sig, at dansegulvet var i en forfærdelig stand, så vi skulle pludselig finde en anden løsning. Heldigvis har svigerfar adgang til lidt forskellige ting i den kategori, så han fik sørget for, at vi kunne leje dansegulv gennem sit arbejde - yay!

Imens var jeg sendt på en længere indkøbstur. Først skulle jeg i IKEA, hvor jeg hentede de sidste duge, vi manglede. Her faldt jeg også over nogle virkelig billige tæpper, som bare var så bløde! Det skulle vise sig at være meget godt, at jeg købte en håndfuld af dem, for der blev lidt koldt i laden om aftenen, inden vi fik tændt for varmelamperne.

Efter IKEA var jeg i Harald Nyborg for at købe halogen-pærer til loftet. Vi havde egentlig købt en masse rispapirslamper, men da vi havde pillet de gamle ned, der hang der i forvejen, synes vi faktisk, det så ret fedt ud bare med de bare lyspærer. Så jeg var ude efter en masse ens, som også skulle være klare.

Så gik turen videre i Biltema, hvor jeg skulle købe en hæftemaskine. Vi havde købt VIRKELIG mange meter tyl, som skulle dække over noget ret grimt hvidt stof, der opdeler laden. Faktisk blev de så glade for det derude, at de har beholdt tyllet :) Vi hængte også lyskæder mellem tyllet og det hvide stof - det så så fint ud.

Efter den tur var jeg i Bauhaus for at finde krydderier. Vi havde oprindeligt en plan om, at vi ville plante krydderier i alle de kobberkander, jeg har fundet. Men det var ekstremt dyrt i Bauhaus at købe nok (jeg skulle bruge 10). Så jeg kørte i Plantorama, hvor jeg ikke havde mere held. MEN - jeg faldt over en masse fine sukkulenter, som ikke koster særlig meget. Så dem købte jeg en stor mængde af, og jeg er faktisk blevet rigtig glad for resultatet. Det så virkelig fint ud med sukkulenter sammen med kobberet.

Til sidst havde jeg en kæmpe indkøbsseddel til Bilka. Puha, det bliver altså aldrig mig at tage derud! Jeg kørte til sidst rundt med en fyldt indkøbsvogn. Jeg skulle købe frugt til receptionen, de sidste drikkevarer og en masse andet hejs, som vi ikke liiiiige havde fået købt. Men så kunne jeg ellers køre ud til Sebber Kloster, hvor H2B og svigerfar allerede var godt igang med at få mere pynt op i loftet. Svigerfar trak ledninger rundt i laden, så man ikke kunne se dem. Det var bare perfekt.

[Fortsættes]

Så har jeg lige lidt billedspam til dem, der er nysgerrige :) Alle billeder er taget af Memorable, som vi bare er så glade for, vi valgte! Lea kan virkelig anbefales. Jeg har gjort billederne mindre for at kunne uploade dem her.Billederne kommer lige over flere gange, for de fylder jo stadig lidt.

b-491_web.jpg

b-494_web.jpg

Edited by SilleMy
1