Sign in to follow this  
Followers 0
Maiken-Troels

håber nogen kan hjælpe sang valg, solist, oversættelse

10 posts in this topic

hej alle sammen.

håber der er nogen der kan hjælpe.

Jeg vil så gerne finde en solist som kan synge 1-2 sange for min mand i kirken. er der nogen der kender nogen i mit område bor i tørring ved tæt på vejle.

umiddelbart har jeg to sange i tankerne

Du er - News

From this moment - Shania Twain

Da jeg synes de rammer rigtig godt.

der er mange af vores gæster som ikke kan engelsk og er heller ikke alt for god til engelsk selv, så hvis nogen evt. kan hjælpe med at oversætte from this moment for mig så ville jeg blive rigtig glad.

er meget åben for andre forslag til sange, helst danske sange. nogle ideer?

0

Annonce ♥

Det ville jeg nok ikke begive mig af med. :) Hverken selv at oversætte det eller gøre det i det hele taget. Det ville næppe blive godt. Men I skal jo gøre hvad I vil og lytte til vedkommende solist som I måtte få fat i. Umiddelbart vil jeg mene at der ikke skal ange engelsk kundskaber til at finde ud af hvad From This Moment handler om (jeg har eksempelvis aldrig direkte nærlyttet til teksten) og det er et jo et nummer de kender ..)

0

Det ville jeg nok ikke begive mig af med. :) Hverken selv at oversætte det eller gøre det i det hele taget. Det ville næppe blive godt. Men I skal jo gøre hvad I vil og lytte til vedkommende solist som I måtte få fat i. Umiddelbart vil jeg mene at der ikke skal ange engelsk kundskaber til at finde ud af hvad From This Moment handler om (jeg har eksempelvis aldrig direkte nærlyttet til teksten) og det er et jo et nummer de kender ..)

Den ville også skulle synges på engelsk men ville gerne have den på dansk så de der ikke forstår teksten på engelsk forstår betydningen af sangen ved at have den oversat

0

Annonce ♥

Ahhh ok .:) Det giver mere mening. Google Translate er svaret .:) .:) Gjorde lige et forkvaklet forsøg men nemt er det jo ikke da mange formuleringer kommer til at stå "underligt" på dansk og du kan med fordel bruge et andet og mere passende ordvalg. Der kan en "prof" eller en "B" med hang til bryllupsfilm m.v. helt sikkert gøre underværker: Først og fremmest vil man jo sige "var han ikke den eneste inden dagen" og "elskede du ham ikke inden dagen". Der kunne nok også være ide i at highlighte overskriften i de enkelte vers bortset fra introen og afslutningen.

Fra dette øjeblik

(Jeg lover at jeg altid vil være der.
Jeg vil give alt og alting og jeg vil altid være der.

Gennem "svære og strenge tider", lykkelige tider og sorg

På godt og ondt vil jeg elske dig af hele mit hjerte)".

Fra dette øjeblik begynder livet

Fra dette øjeblik er du den eneste

Min plads er ved din side fra dette øjeblik.

Fra dette øjeblik er jeg blevet velsignet

Jeg lever kun for din lykke
og for din kærlighed vil jeg give mit sidste åndedrag
lige fra dette øjeblik.

Jeg giver min hånd til dig med hele mit hjerte.
Jeg kan ikke vente med at leve mit liv med dig kan ikke vente med at det begynder
Du og jeg vil aldrig være adskilt
mine drømme bliver til virkelighed med dig.

Fra dette øjeblik og så længe jeg lever
vil jeg elske dig, det lover jeg dig
Der er ikke noget jeg ikke vil gøre fra dette øjeblik.

Du er grunden til at jeg tror på kærlighed
Du er svaret på mine bønne ovenfra.

Alt vi behøver er os to
Mine drømme bliver til virkelighed på grund af dig

Fra dette øjeblik og så længe jeg lever
vil jeg elske dig, det lover jeg dig
Der er ikke noget jeg ikke vil gøre fra dette øjeblik.

(Jeg vil elske dig så længe jeg lever fra dette øjeblik).

0

Mange tak. Du har ret i at man måske skal bytte lidt om på ord men det rammer så præcis synes jeg og fungere godt med highligthede overskrift

Mange tak for hjælpen

Nu mangler jeg bare en sanger som ikke bor for langt væk og er for dyr

0

Jeg ville ikke bruge min "version". Det kan som sagt helt sikkert gøres bedre. .:)

0

Vi fik vores organist til at hjælpe med at finde en egnet solist til den sang vi ønskede. Ved ikke om det er alle organister der kan hjælpe med det, men det kunne være en mulighed. Det var for os en super løsning på alle måder, både i forhold til den praktiske planlægning, men også resultatet, der overgik alle forventninger.

Held og lykke med at finde en solist, det er en smuk og meget passende sang I har valgt :)

Tilføjelse:

Havde lige overset at der var to sange.. synes begge er smukke og meget passende. Ville personligt nok kun vælge en af dem, eller få dem lagt ind forskellige steder, da jeg tænker det ville være synd hvis de "druknede" hinanden.

Edited by n1nna
0

Annonce ♥

Vi fik vores organist til at hjælpe med at finde en egnet solist til den sang vi ønskede. Ved ikke om det er alle organister der kan hjælpe med det, men det kunne være en mulighed. Det var for os en super løsning på alle måder, både i forhold til den praktiske planlægning, men også resultatet, der overgik alle forventninger.

Held og lykke med at finde en solist, det er en smuk og meget passende sang I har valgt :)

Tilføjelse:

Havde lige overset at der var to sange.. synes begge er smukke og meget passende. Ville personligt nok kun vælge en af dem, eller få dem lagt ind forskellige steder, da jeg tænker det ville være synd hvis de "druknede" hinanden.

det er også kun den ene af sangene der skal bruges vil helst bruge den af Shania Twain. men da ikke alle forstår engelsk har jeg brug for en rimelig oversættelse af sangen som kan være i vores kirke hæfte det hjælper jo ikke at farmor, eller mormor ikke forstår budskabet i min sang

0

Min veninde blev gift tæt ved Århus, og hun havde en der Mathias til at synge i kirken, jeg kan kun finde en link til noget af det musik han selv laver, men jeg ved at han stadig tar ud :-)

https://www.youtube.com/watch?v=HwoCMxlJpQk (hør omkvædet med)

hvis du vil snakke med ham ved jeg at han har en facebookside der hedder Tonny Flex :-) så kan du da vende det med en der ved lidt om det :-)

0