Maiken-Troels

brudekjole budget

20 posts in this topic

Hej piger.

vil høre om der er nogen af jer der kan hjælpe mig.

jeg er lidt på bar bund her.

Jeg er meget i tvivl om det kan lade sig gøre at finde en kjole, til max 10.000 kr incl. alt. slør, skørt og tilretning? tror i det er muligt.

og hvad har i sat af til jeres kjoler??

0

Annonce ♥

Mit budget lød på 10.000 kr. inkl alt - sko, hårpynt osv.

Og jeg endte vist på ca. 10.500 kr., så det var ikke helt ved siden af.

Dog havde jeg ikke noget slør.

0

Jeg tror helt bestemt det er et realistisk bud, hvis man ikke forventer den helt store kjole. For så er det nok i underkanten :) men flere butikker har kjoler helt ned til 4-5.000 samt der er flere årlige udsalg i butikkerne hvor der er meget at spare!

Men igen det kommer an på hvad man forventer til 10.000 alt inklusiv får du næppe en hel blonde kjole eller stor tyl kjole med sten, eksempelvis.

Min kjole i sig selv kostede knap 10.000, men jeg har også købt en blondekjole i fuld blonde med langt slæb :)

God jagt med at finde kjolen!

Edited by Amaliedb
0

Jeg tror helt bestemt det er et realistisk bud, hvis man ikke forventer den helt store kjole. For så er det nok i underkanten :) men flere butikker har kjoler helt ned til 4-5.000 samt der er flere årlige udsalg i butikkerne hvor der er meget at spare!

Men igen det kommer an på hvad man forventer til 10.000 alt inklusiv får du næppe en hel blonde kjole eller stor tyl kjole med sten, eksempelvis.

Min kjole i sig selv kostede 10.000, men jeg har også købt en blondekjole i fuld blonde med langt slæb :)

Min var nu en hel blonde kjole, selvom jeg - som nævnt - brugte ca. 10.500 kr. på alt.

Dog fik jeg kjolen på tilbud, men listeprisen på kjolen var nu kun 8.400 kr., så det er muligt at finde en rigtig fin kjole til under 10.000 kr., selvom den ikke er på tilbud.

0

Annonce ♥

Min kjole i sig selv kostede 10.000, men jeg har også købt en blondekjole i fuld blonde med langt slæb :)

Min var nu en hel blonde kjole, selvom jeg - som nævnt - brugte ca. 10.500 kr. på alt.

Dog fik jeg kjolen på tilbud, men listeprisen på kjolen var nu kun 8.400 kr., så det er muligt at finde en rigtig fin kjole til under 10.000 kr., selvom den ikke er på tilbud.

Men hvis kjolen koster 8.400 vil jeg også mene det er urealistisk at holde sig under 10.000 med tilretning, sko, slør og lign. ;)

Men ja selvfølgelig kan man få mange smukke kjoler til det budget, men det ville da være oplagt at kigge når der er udsalg. Der er mange penge at spare når de kører kæmpe udsalg et par gange om året når der kommer nye kollektioner.

0

Men hvis kjolen koster 8.400 vil jeg også mene det er urealistisk at holde sig under 10.000 med tilretning, sko, slør og lign. ;)

Men ja selvfølgelig kan man få mange smukke kjoler til det budget, men det ville da være oplagt at kigge når der er udsalg. Der er mange penge at spare når de kører kæmpe udsalg et par gange om året når der kommer nye kollektioner.

Det er også derfor, jeg skriver, at jeg fik min på tilbud, og jeg havde ikke slør.

Men derfor endte jeg alligevel tæt på mit kjolebudget.

0

Det kan sagtens lade sig gøre! Du skal bare være klar i mælet omkring dit budget, når du prøver kjoler! Ellers så hold øje med tilbud - der er en masse fine kjoler rundt omkring :) Det skal lige siges, at jeg selv startede ud med et budget på 10.000 - men forelskede mig i house of Mooshki kjolerne, så jeg endte med at få speciallavet en kjole i England - med kjole og tilbehør endte det på 18.000 :floejt: Nu når jeg har fået den hjem, er jeg ikke i tvivl om at det var det rigtige valg - men altså, det kommer jo også helt an på, hvad din drøm er!

0

Selvfølgelig er det muligt. Jeg kommer slet ikke til at bruge så meget. Det kommer også (som de andre pointerer) an på, om du kan sætte dine forventninger realistisk ifht budgettet. Jeg har set, at Asos lancerer en brudekjole-kollektion i til foråret. Der koster en kjole mellem 1000 og 2000 kr. Det kunne helt sikkert være sjovt at prøve at bære en virkelig dyr kjole, men det er bare ikke min prioritet. Så vil jeg hellere bruge mange penge andre steder i budgettet.

Mit maksimum for kjole, sko og øreringe er 7000 kr. Jeg låner en halskæde af min oldemor.

0

Annonce ♥

Jeg vil bestemt også mene, at det er realistisk :)

Selv kiggede jeg meget efter brugte kjoler, men da ingen lige faldt 100% i min smag, endte jeg alligevel med at købe en ny til lidt højere pris end forventet. Så har jeg planer om at spare på sko og tilbehør. På den måde kan du jo vurdere, hvordan du ønsker at prioritere pengene :)

0

Min kjole incl skørt, slør og sko kommer til at koste 9000kr i alt. Så det kan godt lade sig gøre. Min er både med tyl, satin og perler og med slæb og langt slør.

0

Min blondekjole, tilretning og slør kostede knap 7500 kr., så 10.000 er ikke urealistisk :)

0

Altså vi har et budget på 10.000 kroner til begges tøj. Det er nok lidt urealistisk, men det gør, at vi tænker meget mere over prisen på vores tøj.

Min kæreste tager på shopping her i januar og håber, at han kan få et godt tilbud.

For mig betyder kjolen ikke alt, og jeg er i forvejen ret nærig med at købe dyre kjoler, så jeg har meget svært ved at skulle bruge fx 4000 kroner på en kjole, som jeg kun skal have på én eneste gang og ikke kan bruge til en dyt bagefter!

Men nu må vi se, hvad det bliver til - jeg har ikke været ude og kigge endnu ;)

0

Annonce ♥

Lilly har jo en outlet butik i sønderjylland hvor kjolerne sælges med en enhedspris på maks. 2500.. Jeg har været dernede og kigge, og butikken er ikke så stor, men der er kjoler som har kostet over 10.000 oprindeligt, men som pga. restsalg, udgående modeller og 2. sortering sælges til 1500-2500..

Jeg fandt en kjole med en pris på knap 8000 til 2500, og så er det jo meget realistisk.. De har også sko til 250,-..

0

Jeg har købt en fin kjole hos Nicolai på udsalg til 3500,

Er der egentlig nogle der har prøvet at købe en kjole fra Kina....fra de der hjemmesider jjs house, lightinthebox, wish osv? Har set en fin kjole der, men har bare ikke turde kaste mig ud i det.

Hilsen Line

0

Er der egentlig nogle der har prøvet at købe en kjole fra Kina....fra de der hjemmesider jjs house, lightinthebox, wish osv? Har set en fin kjole der, men har bare ikke turde kaste mig ud i det.

Hilsen Line

Jeg har købt min i Kina, men det er også en meget enkelt model ... jeg gav ca. 800 kr + fragt, mit problem med de danske butikker var leveringstiden, der var ingen af butikkerne der kunne nå det på de 3 måneder som jeg havde , derfor blev valget en kina kjole

0

Hilsen Line

Jeg har købt min i Kina, men det er også en meget enkelt model ... jeg gav ca. 800 kr + fragt, mit problem med de danske butikker var leveringstiden, der var ingen af butikkerne der kunne nå det på de 3 måneder som jeg havde , derfor blev valget en kina kjole

0

Annonce ♥

Mit budget var 5000 inkl skørt, sko, smykker og slør - men købte så kjolen i østen. Jeg vil mene at 10000 er super realistisk

1918401_185341963981_5325244_n.jpg?oh=10

1918401_185341973981_2130964_n.jpg?oh=19

0

så nu har jeg faktisk også købt en flot Kina kjole til 600 kr. (I en anden Kina biks kostede den 1600 kr.) nu må jeg så se hvilken en af kjolerne jeg ender med at hav på til mit bryllup :-)

0

Jeg fandt den smukkeste kjole med skørt på Den Blå Avis. De fleste er jo sjovt nok kun brugt én gang, så de er ikke slidte. Prisen var 800,-, og så får jeg min søster til at lægge den op. Dertil kommer en rensning til yderligere 800,- efter tilretning, så i alt rammer den nok 1600,-. Jeg har fravalgt slør, og har endnu ikke fundet sko, men alt i alt forventer jeg at holde mig under 2500,- for det hele.

0

så nu har jeg faktisk også købt en flot Kina kjole til 600 kr. (I en anden Kina biks kostede den 1600 kr.) nu må jeg så se hvilken en af kjolerne jeg ender med at hav på til mit bryllup :-)

I hvilken kina-biks købte du og er du helt tilfreds? :)

0

Annonce ♥