Forevigt

Pocket invitation - indkøb af materialer

13 indlæg i dette emne

Hej alle sammen.

Efter mange timers luren, har jeg vist besluttet mig for at lave pocketinvitationer i navy blå og peach med blondebånd og en sløjfe af silkebånd.

Jeg har forsøgt at kigge lidt rundt efter papir/karton, kuverter, bånd osv. Har I nogle gode links til, hvor jeg finder tingene?

Jeg forestiller mig kuverter i peach, invitation i navyblå, med peach blondebånd om, samt selve teksten og indstikskort på peach farvet papir. Hvor kan man i øvrigt få lavet stickers med feks afsender til kuverten eller navne+dato osv?

Det virker som om vi har nogle eksperter på det område her inde :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle sammen.

Efter mange timers luren, har jeg vist besluttet mig for at lave pocketinvitationer i navy blå og peach med blondebånd og en sløjfe af silkebånd.

Jeg har forsøgt at kigge lidt rundt efter papir/karton, kuverter, bånd osv. Har I nogle gode links til, hvor jeg finder tingene?

Jeg forestiller mig kuverter i peach, invitation i navyblå, med peach blondebånd om, samt selve teksten og indstikskort på peach farvet papir. Hvor kan man i øvrigt få lavet stickers med feks afsender til kuverten eller navne+dato osv?

Det virker som om vi har nogle eksperter på det område her inde :)

Ved ikke hvor du er bosat men kan anbefale Dansk Papirvare i Silkeborg de har SÅ mange typer karton og papir og kurverter og bånd og blonder og de er til at handle med - vi fik 10% på alt vores papir :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror du kan få rigtigt svært ved at skaffe de farver ihvertfald i alm hobbykarton, umiddelbart større chance hvis I vil have fransk karton (mener der er en ferskenfarvet i mit farvekort)..... Når det er specielle farver jeg ikke kan skaffe fra mine normale købssteder går jeg på Amazon og/eller eBay

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror du kan få rigtigt svært ved at skaffe de farver ihvertfald i alm hobbykarton, umiddelbart større chance hvis I vil have fransk karton (mener der er en ferskenfarvet i mit farvekort)..... Når det er specielle farver jeg ikke kan skaffe fra mine normale købssteder går jeg på Amazon og/eller eBay

Camilla har du nogen idé om, hvad jeg skal søge på så? Synes jeg har prøvet alt efterhånden :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss_2?url=search-alias%3Daps&field-keywords=Peach+card&rh=i%3Aaps%2Ck%3APeach+card

Jeg så lige i Cancon farveprøverne og den der kommer tættest på er den her, men den har ikke det der lidt lyserøde skær så det kommer an på hvilken peach du går efter.....

Den ligger i øvrigt på navyblåt Canson karton da jeg tilfældigvis er ved at lave navyblå indbydelser

Inde ved strøget ligger der en papirhandel med et stort sortiment, men man får lov til at betale for tingene

post-72085-0-42524300-1452008218_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak Camilla, jeg har søgt på noget helt forkert tror jeg.

Hvor mange gram skal papirer være på til invitation? Er slet ikke inde i alt det der :)

Jeg synes det skal være på 150 g eller mere for at det har et pænt fold..... Jeg bruger altid karton til både selve indbydelsen og indstikskort (jeg printer direkte på karton) det synes jeg giver det pæneste resultat fordi de ikke krøller som alm papir og fordi man ikke kan se teksten igennem på bagsiden....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg kigget nøje på canson honeysuckle og indigo blue, men farverne ser forskellige ud alt efter hvilken side det er. Er dit billede taget i dagslys? Er der noget som helst orange/peach over honeysuckle?

Jeg synes det kommer meget an på lyset hvor fersken den er, billedet er taget i dagslys men i vores køkken hvor der ikke er vinduer.... Jeg ville gå på jagt efter den i en fysisk butik så du kan se om det er den ønskede farve før du bestiller en masse.... Den indigo blå er til gengæld klokkeklar navy/midnatsblå, dyb i farven som jeg synes er svær at få i alm hobbykarton

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer