MichelleSoel

Sommerbryllup 6/8-2016 - Endelig

25 posts in this topic

Så blev det vidst min tur til at lave en planlægnings tråd! :wink: .

Jeg har i små 2 år siddet herinde og fuldt med i mange forskellige tråde, og har dermed også fået masser af dejlig inspiration. Men nu tænkte jeg at med knap 7 måneder til jeg skal giftes, så måtte det være på tide at få griflet lidt ned.

Hm, hvor skal jeg dog starte? :huh:

Lidt om os:

Jeg hedder Michelle og jeg er 25 år og så studerer jeg inde på Københavns universitet og ved siden af arbejder jeg i Matas, samt i et vikar bureau. Ham den heldige (Eller det er vidst mig der er den heldige :biggrin: ) Han hedder Dennis og er 26 år. Han er uddannet smed og arbejder på en flådestation, hvor han nu er ansat som Konstabel med Smed som håndværk. Vi bor ude på landet eller det vil sige, det er i en lille by men på landet, hvor vi er født og opvokset. Vi drømmer om en dag at bo lidt længere ind mod storbyen. Vi har kendt hinanden i knap 11 år efterhåndet. Vi fandt hinanden og begyndte at skrive sammen på Arto.dk dengang det var in :floejt: , og altså længe før facebook osv.

Vi har Villa (Lille sammenbygget hus), Vovse og Volvo (En lille polo) men ingen børn, da vi lige har min uddannelse som jeg gerne vil være færdig med først. Så derfor skulle der ske noget andet og det bliver altså bryllup. Det lyder nærmest som om, det var noget vi lige blev enige om over søndags morgenbordet, men men men sådan var et bestemt ikke....

Så tror jeg at jeg vil gøre som mange andre, liste de ting op der enten er færdige eller i process. Grøn = OK!

Dato: 6/8-2016

Vielse: Maribo Domkirke

Gæster: 92

Budget: Max 120000,- (Håber at kunne holde det en del under)

Brudekjole

Brudepigekjoler

Gommens tøj

Bestman tøj

Brudesko

Smykker

Gaver til brudepigerne

Diverse accessories

Musik

Dj

Overnatning

Mad

Prøvelsesattest

Navneændring

Ringe

Salmer

Invitationer

STD kort

Bordkort, menukort og bordplacerings kort

Blomsterdekorationer

Bryllupskage

Brudevalsen

Fotograf

Tror vidst nok lige at jeg fik sved på panden, da det netop nu gik op for mig hvor få ting jeg kunne markere grønne :td:

Jeg vil forsøge at ligge så mange billeder ind som muligt så i har en helt klar fornemmelse af tema og den røde tråd igennem det hele.

0

Annonce ♥

Dennis min kommende mand er utrolig romantisk indrettet, dels fordi han har en snert af det selv, men bestemt også fordi han ved jeg er den der evige pladder romantikker :loveflag: .

Jeg har i små to år snakket bryllup med jævne mellemrum. Men i december 2014 var jeg snart så træt af, at vente på det 'dersens' friere at jeg snart tog sagen i egen hånd. Min veninde og jeg var ude og spise og hun brugte hele aftenen på, at fraråde mig selv at gå på knæ, bare fordi jeg var stædig og ikke kunne vente. Det var nu godt at hun rådede mig til dette for d. 7/1-2015 skete det...

Jeg skulle til skriftlig eksamen inde i københavn og Dennis var utroligt nok meget opsat på at skulle med, så ville han vente på mig og bagefter kunne vi tage ud og shoppe. Se det skal man ikke sige to gange til mig, ud og svinge dankortet det kan jeg li' :biggrin: . Så da min skriftlige eksamen er overstået, kommer jeg ned og møder ham stående med en stor buket langstilkede røde roser 10 stk! Han siger at det er fordi jeg har klaret det så godt til mine eksamener, så nu kunne vi tage ind til centrum, han skulle bare liiiiiige fordi rådhuspladsen først, fordi der var et byggeri igang og der skulle han mødes med en, som havde et jobtilbud til ham. Det første jeg tænker er bare 'Hvor lang tid tager det så, og hvornår skal vi så på strøget?'. Vi står længe og venter ved denne her KÆMPE byggeplads og det er for at sige det rent ud 'Røv hamrende koldt', og jeg er ved at fryse måsen af. Han siger alle mulige søde ting til mig, såsom at vi skal være sammen altid, og at han bare ved, at det er det rigtige - ja i ved alle de rigtige søde og romantiske ting. Men jeg er mere fokuseret på hvor uprofessionelt det er, at hans tidligere kollega ikke er dukket op, når man har en mulig jobsamtale?! Så jeg beder ham også om at ringe, og han går da også hen og "ringer" og siger, at han ikke kan få fat i ham. Så bliver jeg først irriteret på ham der kollegaen, alt imens Dennis bliver ved med at trippe frem og tilbage. Idet han pludselig tager et skridt tilbage og går på knæ, hiver en æske frem fra lommen og spørger om jeg vil gifte mig med ham. JA selvfølgelig!!! Tårene kommer da også frem på os begge, mest af alt fordi jeg ikke havde forventet det og var bare fyldt med lykke til bristepunktet!

Vi stod der på siden af en byggeplads lige over for Tivoli - og hvorfor stod vi så der? Jo simpelthen fordi min morfar d. 7/1-47 friede til min mormor inde på det gamle Scala som plejede at ligge der. Han havde selvfølgelig også et lille udprint af det med. Og inden vi får set os om, så står de ovre på øverste sal i tivoli bygningen og vinker som sindsyge, og lidt efter kommer der en ned og siger tillykke. Så selv i københavn omringet at vanvittigt mange mennesker er man alligevel ikke helt alene :biggrin: !

Dennis havde gået efter de gamle traditioner og valgt denne dato, fordi han ved hvor tæt jeg var på min mormor. Men også fordi han vidste, at min drøm var at blive gift på deres bryllupsdag d. 8/8, men da jeg ikke kunne få den, så kunne han ihvertfald sørge for at vores forlovelsesdag var den samme som deres. Han havde ifølge gamle traditioner gået til min far med kage og spurgt om min hånd. Men han havde også været hos min mor og spørge om min hånd (da jeg er opvokset hos min mor, med andre ord er hun bossen :biggrin: ). Min ring var egentlig en ring jeg havde kigget på inde på Chanti.dk, en sølv ring med en blå safir, som ikke kan have været ret meget safir til den sum af 700,-. Men det var sagen uvedkommende, for jeg var vild med den, og sådan noget registrere Dennis lynhurtigt. Men han skal altid lige gå skridtet videre, så han købte mig en hvidguld ring med en ægte blå safir i, til den nette sum af mange tusind kroner :huh: . Men ja sådan er han, selvom den anden ring havde været mere end rigeligt, så kan han bare ikke lade være. Så ja jeg følte mig utrolig forkælet! Og når ja, de 10 stk roser var fordi vi havde været sammen i 10 år på det tidspunkt. Men så tykhovedet som jeg er, ja så tænkte jeg da ikke lige over det, jeg var jo bare glad for at få blomster :biggrin: :biggrin: .

Og så lige lidt billeder...

post-77803-0-69754600-1452006958_thumb.j

post-77803-0-64519200-1452006972_thumb.j

post-77803-0-39395000-1452006991_thumb.j

0

:balloons: velkommen til og tillykke med frieret, brylluppet og din planlægningstråd

sikke et romantisk frieri og er vild med at han har gjort så meget ud af at ramme lige præcis den betydningsfulde dato for dig :loveshower::loveshower:

0

Annonce ♥

:balloons: velkommen til og tillykke med frieret, brylluppet og din planlægningstråd

sikke et romantisk frieri og er vild med at han har gjort så meget ud af at ramme lige præcis den betydningsfulde dato for dig :loveshower::loveshower:

Mange tak :biggrin: ! Ja det betyder også utrolig meget for mig at han har gjort sig så umage for at få det hele til at passe til den dato :loveshower: .

Kan se at du selv skal giftes i august 16 - har du også en planlægningstråd? :biggrin:

0

Tema farve

Dagene efter frieret gik vi ind og købte billetter til bryllupsmessen 2015. Derinde fik jeg hurtigt et overblik over hvilket arbejde der ligger bag, at skulle planlægge et bryllup, ihvertfald hvis man skal gøre det selv. Så da jeg kom hjem gik jeg igang med pinterest.com og fik lavet en bryllupsmappe, der nu ikke er i stand til at lukke :wink: .

Jeg faldt hurtigt for farverne: Gammelrosa, champagne, ivory og guld (gerne med et touch af glimmer). Og det startede ud sådan her:

post-77803-0-44102200-1452170639_thumb.j post-77803-0-58950500-1452170669_thumb.j

post-77803-0-19928800-1452170698_thumb.j

Men fordi jeg ikke kunne finde den helt rigtige farve 'champagne' i karton og heller ej den rigtige gammel rosa, så gik det ligesom ikke helt. Så farven gammelrosa blev pillet fra. Men så skete der det, at jeg faldt over noget andet inspiration :floejt: . Gudskelov tager ham herhjemme det stille og roligt, og nikker bare ja til det hele, bare jeg får det som jeg vil have det, så er han mere end tilfreds. Men på grund af at, min kjole har en lidt speciel farve vil det være svært for de brudepiger jeg har valgt, at få nogle kjoler som passer rigtigt til. Derfor ser farvetemaet nu sådan her ud - eller det tror jeg ihvertfald :blink::biggrin: .

post-77803-0-81857700-1452171075_thumb.j

post-77803-0-96085200-1452171129_thumb.j post-77803-0-00077900-1452171164_thumb.j

post-77803-0-15498300-1452171204_thumb.j

Eller det er måske synd at smide den gammelrosa farve helt væk?? Arg men altså, beslutninger, beslutninger, beslutninger :biggrin: ..

0

Mange tak :biggrin: ! Ja det betyder også utrolig meget for mig at han har gjort sig så umage for at få det hele til at passe til den dato :loveshower: .

Kan se at du selv skal giftes i august 16 - har du også en planlægningstråd? :biggrin:

hehe ja det skal vi og ja har en planlægningstråd,lige her http://www.bryllupsklar.dk/forum/90638/kcrlighedsfesten-270816-3.html/

0

Annonce ♥

Puh jeg syntes bare at tiden den flyver afsted. :blush:

Nå men i fredags fik vi mad fra det sted vi har overvejet, at booke til brylluppet - Cocotten.

Det var utrolig lækkert og i den forbindelse prøvede vi også lige lidt farvekombinationer af, i form af borddækning osv. Det fungerede faktisk rigtig godt. Dog skal der ske finjusteringer på bordkort, menukort blomster osv. Og der skal i det hele taget mere pynt på bordet, men nu var det også bare lige for at se det i action :biggrin: .

Hvad syntes i? - bliver guld paillet stoffet for meget? (selvom dugen ser næsten sort ud er den marineblå/midnatsblå)

post-77803-0-88118200-1453203870_thumb.j

post-77803-0-53047700-1453204044_thumb.j

Menu bestod af:

Forret

Frisk ananasskive pyntet med skiver af stegt kyllingebryst,

pyntet med bacon og vildtkarse. Hertil karrydressing, brød og smør.

Hovedret

Kalvesteg stegt som vildt. Hertil waldorfsalat, ½ æble, tyttebær,

brunede og hvide kartofler, hertil skysauce.

Dessert

Nøddekurv med vaniljeis. Hertil frisk frugtsalat og chokoladesauce.

Dog har vi besluttet os for at vælge desserten fra og brude bryllupskagen som dessert istedet for :) .

0

Brudepigekjoler

Så blev brudepigekjolerne bestilt igår. Jeg har bestilt 2 forskellige slags. :wink:

post-77803-0-79977500-1453204770_thumb.j

post-77803-0-50108000-1453205016_thumb.j

Den ene var jeg heldig at finde på Zalando og den anden på Asos. Og da vi fik farven 'Navy' med i vores tema, ja så blev det langt lettere at finde kjoler :loveshower: .. De skulle gerne komme hjem fredag og tirsdag håber jeg så, at mine 4 brudepiger har tid til at prøve dem og beslutte sig for hvilken en det skal være..

0

Ultimo Januar!

Jeg har fået sat i hovedet på mig selv, at de fleste bryllupsting skal være færdige i januar. Det skyldes at jeg til foråret mangler to fag på universitetet samtidig med jeg også lige mente, at jeg skulle skrive Bachelor projekt. En gang imellem så kaster jeg simpelthen en favnfuld bolde op i luften, og så håber jeg på, at jeg griber dem allesammen :blink: !! Derfor er der fart på i øjeblikket! :td: . Manden herhjemme ryster også bare på hovedet af mig.

Nå men idag kom brudepigekjolerne så, lækkert at Asos er så hurtige. :)

Derudover sidder jeg og prøver på at bestille en masse (sikkert også noget i blandt jeg ikke heeeeelt behøver) fra Ebay. Jeg har besluttet mig for at mine brudepiger skal have en kimono/satin morgenkåbe hver til når vi skal overnatte sammen på feststedet dagen før brylluppet. Men så faldt jeg jo lige over at man kunne få tryk på.

post-77803-0-52787700-1453296019_thumb.j

Det skal de da have - men men men, det der spares er tjent. Derfor har jeg nu bestilt vanvittigt mange rhinsten, som jeg selv har tænkt mig at klistre på, og så fandt jeg automatisk de der morgenkåber meget billigere, når det skulle være uden tryk :loveshower: .

post-77803-0-28920900-1453296165_thumb.j

Tænker at det kommer til at se nogenlunde sådan her ud, og så bliver det bare med de der rhinsten istedet :wink: .

0

Ja det har jeg så fuldstændig glemt alt om at ligge op herinde. :wink:

Nå men vi har herhjemme allerede i Januar sidste år haft snak om nogle forskellige steder her på Lolland, hvor vi kunne holde vores fest.

Først kiggede vi på Vindeholme slot i Nakskov. Men de havde desværre kun plads til 65 personer.

post-77803-0-29695800-1453296739_thumb.j

Så kiggede vi på Fuglsang Herregaard. Men her var ulemperne blandt andet, at vi ikke selv kunne vælge hvor vi ville have mad fra :td: .

post-77803-0-12677000-1453296866_thumb.j

Så kiggede vi på noget der hedder Bangshave, som ligger lige ud til søen og der er en fantastisk udsigt fra den sal, som vender den vej. Men her var arrangementet bestemt på forhånd, det var et 8 timers arrangement og så kunne vi tilkøbe i den anden ende.

post-77803-0-80317400-1453296970_thumb.j

Men så faldt vi over Lungholm Slot :loveshower: - og ja der var jeg solgt!!

post-77803-0-65068300-1453297053_thumb.j

Vi har lejet slottet og den ene gule side bygning. På slottet er der 14 værelser som man kan overnatte i, og i den gule side bygning er der spa :a1221: . Så vi har booket slottet fra om fredagen og indtil søndag. Så mine brudepiger og jeg skal ud og overnatte dagen før brylluppet og så gøres klar derude lørdag morgen. Og så spiser vi morgenmad med de gæster der skal overnatte om søndagen :wink: . Selve festen skal holdes i deres herskabsstald.

post-77803-0-79733900-1453297487_thumb.j

0

Annonce ♥

Monogram

Jeg får sandelig kigget på mange ting idag! Og dankortet bliver brugt flittigt! :oops:

Men jeg har besluttet, at Dennis og jeg da skal have et monogram. Og da jeg ikke er så god til at bruge alle mulige programmer, måtte jeg lede nettet tyndt for, at finde et sted hvor jeg kunne lave det - og så endda gratis :tunge: .

Nå men det er blevet til de 3 her, jeg kan dog ikke helt beslutte mig for hvilken en der er pænest?!

post-77803-0-78289400-1453297963_thumb.p

post-77803-0-51449400-1453297986_thumb.j

post-77803-0-00220800-1453298011_thumb.j

Ideen er at jeg vil bruge den på krikehæfterne, i indbydelsen og måske i forhold til gæstebogen :)

Beklager de kæmpe billeder!

0

Synes det første monogram er pænest! Hvor har du fået det lavet?

Tak - det er også det jeg heller mest til lige nu :) ! Jamen jeg fandt to sider, det første monogram har jeg lavet herinde: http://www.zilliondesigns.com/free-design-tools/monogram og de to andre har jeg lavet her https://www.designmantic.com/monogram-design/create :)

0

STD kort

Vi lavede STD kortene i sommers og har så givet dem ud i efteråret og lige efter jul. Da vi lavede vores STD kort troede vi stadig, at temafarverne ville være Gammel rosa, Ivory, champagne og guld. Derfor var der på vores kort ikke noget marineblå med, da det først er senere vi lavede lidt ændringer omkring farvevalg. :huh:

Jeg har set rigtig mange fine STD kort herinde, både magneter, fine kort og kort hvor det bestod af billeder, hvor man så holder skilte hvor info står. Og da manden herhjemme ikke havde den helt store mening omkring hvordan det skulle se ud (det skal lige siges, at han bestemt nok skal sige hvis noget er grimt) så gik jeg igang :) .

Jeg syntes det var svært lige, at finde ud af hvordan de skulle se ud, så de endte med, at blive lidt en kombination af billeder og kort. Vi valgte 3 billeder af os som par. Billeder helt tilbage fra da vi kun havde været sammen i et års tid, til nogle år efter og så det sidste var så fra i sommers :). Jeg vil dog ærligt indrømme, at jeg ikke selv blev tilfreds med dem. De mangler ligesom et eller andet. Men skidt pyt, det kan jeg så rode bod på med selve indbydelserne. :)

post-77803-0-06007100-1453384125_thumb.j

post-77803-0-81849500-1453384153_thumb.j

0

Annonce ♥

Vielse

Vi var fra første øjeblik ikke et sekund i tvivl om, at vi skulle vies i Maribo Domkirke. Jeg er døbt der, både manden og jeg er konfirmeret der og vi syntes selv, at det er en rigtig flot kirke. Min mormor ligger også begravet på den tilhørende gravplads og det er meningen efter vielsen, at jeg lige vil hen og ligge 1/3 af min buket (Den bliver bundet af 3 dele). Min mormor betød utrolig meget for mig da jeg var lille, desværre nåede jeg kun, at have hende til jeg var 10 år. Men for at hun stadig er en del af brylluppet uden, at det bliver sørgeligt, syntes jeg, at det kunne være en smuk gestus, at ligge noget af buketten hos hende :)

Men i skal da lige have lidt billeder af Kirken også :biggrin: !

post-77803-0-94990900-1453484109_thumb.j

post-77803-0-41873900-1453484280_thumb.j

post-77803-0-80422000-1453484299_thumb.j

0

Fedt sted I har fundet til festen. Det er Fuglsang også men desværre har de som du selv er inde på lavet det om så man ikke bare kan leje lokaliteterne længere. Det er sjældent jeg udtrykker mig sådan om feststeder men Bangs Have ville jeg umiddelbart holde mig fra efter at have oplevet hvordan de praktiserer deres "arrrangementsløsninger" men det kan jo være de er kommet på andre tanker siden da .:)

0

Annonce ♥

Først - tillykke med det kommende bryllup :a1221: og din planlægnings tråd selvfølgelig, der er så meget inspiration herinde, det er så fantastisk!

Det lyder til at i har godt styr på de store poster allerede, dejligt! Så kan man altid hygge sig med alt det andet :)

Meget flot kirke, hvor ligger den dog smukt! Det kan der komme en masse flotte billeder ud af efter vielsen. Og hvor er Lungholm slot en fantastisk lokation, det er meget gennemført og kan da kun blive en smuk dag!

Jeg elsker jeres farvetema - vi skal selv giftes 11 Juni og vi har blush/navy tema, så lidt det samme. Den navy blå er SÅ smuk og romatisk synes jeg :a1221:

Men velkommen til - jeg følger med :rolleyes:

Edited by Amaliedb
0

Tillykke med det kommende bryllup og din tråd herinde :) Enig med de andre; det er nogle flotte billeder, der allerede giver indtryk af mulighederne for en flot og gennemført fest :a1221:

Mht. monogrammerne synes jeg bedst om det første. Der er noget i proportionerne, der fik mig til at scrolle tilbage og se billedet af slottet - den øverste trekant leder tankerne hen på hovedbygningen og sidebygningerne :)

0

On 20/1/2016 at 9:23 AM, MichelleSoel said:

Tak - det er også det jeg heller mest til lige nu :) ! Jamen jeg fandt to sider, det første monogram har jeg lavet herinde: http://www.zilliondesigns.com/free-design-tools/monogram og de to andre har jeg lavet her https://www.designmantic.com/monogram-design/create :)

Er du gal hvor er der mange at vælge imellem ved den sidste. Er helt øv over at jeg ikke se denne tråd noget tidligere, så jeg kunne have fået monogram på alle mine ting - de er lavet nu for det er jo lige om lidt :-) Men tænker lidt at jeg måske kan lave et stort skilt og sætte i døren til forsamlingshuset :-) Og så bruge det på takke kortene bagefter.

0