Kastberg

J + A - Bryllup - Aflyst igen...

509 posts in this topic

Nu har jeg set flere gode tråde herinde, så nu vil jeg også prøve.

:iloveyou:                  Lidt om os og det lidt akavede frieri             :iloveyou:

Vi mødtes da nogle fælles venner vi havde dengang, syntes de skulle lege Kirsten Giftekniv. Vi tog ud og spise og efterfølgende i biografen. Må ærligt indrømme at første gang jeg mødte ham, så tænkte jeg faktisk han var sød nok, men hold kæft man han snakker meget :wink: Det gik dog af ham da jeg fik ham på enmandshånd. Så da vi var ude første gang, havde han bestilt bord på en restaurant og billetter til en film i biografen. Var lidt paf da han fortalte det, da han ikke virkede som den organiserede type. Det er dog modbevidst siden.

Vi bor i midtjylland sammen med vores alt for dejlige hund Sofus, og har boet sammen i lidt over 4½ år. Vi har prøvet at bo i alt lige fra en campingvogn til et hus, campingvognen anbefales dog kun for en kortere periode :wink:

Vi blev forlovet nytårsaften, og i forhold til normalt så var det faktisk mig og ikke ham der friede. Jeg havde nået at planlægge en hel masse med at vi skulle hygge os osv. og så ville jeg så fri til ham efterfølgende. Det gik dog i vasken, da han af en eller anden åndssvag årsag var i mit skab og desværre fandt ringen. Så det blev desværre frieri på badeværelset, da jeg var ved at sætte hår til om aftenen. Det blev dog godt alligevel, tror aldrig jeg nogensinde har set ham så glad. :loveshower:

:iloveyou:         Huskeliste          :iloveyou:

Igang = Grøn - Under forarbejdelse = Lilla - Klar til produktion = Blå - Ikke begyndt = Rød

Det praktiske

Dato - 16. Maj 2020
Kirke - Fredens Kirke, i Herning, her. 20min. fra festlokalet.
Feststed - Sinding Feriecenter, hvor der er en masse overnatning, her.
Gæsteliste - Vi bliver 86pers. hvis alle kommer.
Transport - Vi har lejet en Chevrolet Special Sedan fra 1931, i sort og mørkerød, her.
Fotograf Albrechtsen Foto/A Foto. Heldagsfotografering, fra vielsen til brudevalsen, her.
Ønskeliste - Er lavet og ligger på vores hjemmeside.
Ringe - De er bestilt.
Menu - Vi har bestemt en menu med Højslev Kro, og booket dem, her.
Bryllupskage Kagestativ er købt og figuren er købt her, og vi har en nogenlunde ide om smagen. Desuden vil vi selv lave den.
Drikkelse og Velkomstdrink - Alt er fastlagt, vi skal bare nærmere dagen før vi bestiller/henter ved grænsen osv. 
Musik - Det bliver Diskobil, som vi fandt herinde på Bryllupsklar, her.
Ægteskabserklæring - Er indsendt og modtaget, samt navneændring til rådhusvielse.
Salmer - Vi har nogen i tankerne, men bliver med kirkens salmebøger. Det ville H2B meget gerne. Den første er valgt, "Det dufter lysegrønt af græs" (nr. 725 i "Den Danske Salmebog") her. Salme nr. 2 er valgt, "Du, som har tændt millioner af stjerner" (nr. 787 i "Den Danske Salmebog"), og de sidste er næsten valgt men ikke 100% endnu her.

Det kreative

Farverne - Rød, hvid, lysegrøn og sort.
Invitationer - Er lavet og udsendt.
Bordkort - Klar til produktion, her.
Borddekoration - Vi vil have et fad med en historie om os. Forskellig for hver bord.
Favourbokse - Bliver en del af bordkortet, her. Chokolade og tyggegummi er købt. Alle er skåret og foldet.
Risposer og ris - Det hele er købt/lavet, det skal bare samles.
Takkekort - Mangler tekst fra gaver og brudebillede.
Sange/Taler - Har næsten fået skrevet en tale, men er ikke 100% tilfreds med den endnu.
Bordskilte - Vi regner med at skrive dem sammen med historierne til borddekorationen, men ikke lavet endnu.
Bordplan - Vi er begyndt at arbejde på den, da de fleste har meldt til. Har dog en moster og hendes kæreste, som vi ikke helt ved hvem vi skal "udsætte" for.

Hjemmeside - Den er lavet, men har opdateret den med ønsker engang imellem.

Bruden

Kjolen - Er fundet, skal til tilretning engang i februar.
Hårpynt - Har en jeg fik ved min konfirmation af mine forældre og som jeg meget gerne vil bruge igen. Så har noget gammelt allerede.
Slør - Er jeg gået igang med selv og sy, og den bliver gemt med henblik på at gå i arv, her.
Sko - Er fundet.
Hår - Min frisør gør det gratis åbenbart, da hun er ven af familien.
Makeup - Ordner min frisør som også sætter mit hår.
Negle - Ikke endnu.
Brudebuket - Har en i tankerne, det bliver med røde roser. Så har også noget rødt. (den bliver ofte glemt) Leverandøren bliver Joan´s blomster i højslev.
Strømpebånd - Min moster tog totalt røven på mig, da hun gav mig hendes strømpebånd fra hendes bryllup.
Lingeri - Har fået købt en shapewear, hvor jeg ikke skal have kjolen af for at komme på toilet. Mangler bh og trusser og evt. nylonstrømper.
Smykker - Jeg vil gerne have Georg Jensen Marguritter i sølv. Den første del er halskæden, her. Andel del er øreringene, her. Den tredje og for mit vedkommende sidste del er armbåndene, her.

Brudgommen

Tøj - Hvis han stadig kan passe det, bruger han formentlig det samme sæt som han blev gift i på rådhuset.
Sko - Det bliver sorte selskabssko fra Ecco.
Knaphulsblomst - Vi tænker noget ala det her ved knaphulsblomsterne, her.
Smykker og Manchetknapper - Gav ham en slipsenål, da han skulle være gudfar ved sin nevøs barnedåb, har efterfølgende givet ham manchetknapperne i julegave.

2

Annonce ♥

Da jeg selv har et tegneprogram og kan tegne det meste, så er jeg begyndt på hvordan tingene skal se ud. Invitationen har jeg nogenlunde på plads, den er dog ikke helt færdig endnu. Er begyndt på mine bordkort/gaveæsker, og ville høre jeres mening om den.

Det kræver dog lidt forestilling da det karton jeg havde var gråt (Det grå bliver rød istedet). Vil gerne høre hvad i synes om det, om det pænt eller bliver for klodset? Nu står der brudgommen, fordi jeg skulle bruge et langt navn.

post-82012-0-49174700-1452022994_thumb.j

Edited by Kastberg
0

Annonce ♥

Da jeg nu var tvunget til at holde mig i ro idag, pga. mit bækken og haleben, bestemte jeg mig for at gøre noget ved vores invitationer, bordkort/gaveæske og takkekort til bagefter.

Vi er blevet nogenlunde enige om at det skal være de modeller. Vi har dog snakket om at lave det lysegrå i båndet om til lysegrønt. Dog vil vi lige se hvilke lokaler vi får, så der er mulighed for at vi kan få det til at "hænge sammen" i farver.

Jeg har prøvet at lave nogle prøver af nogle rester vi havde, for at se om det passede sammen. Den røde bliver dog lysere end den karton jeg har brugt.

post-82012-0-79527400-1452119269_thumb.jpost-82012-0-04705900-1452119280_thumb.j

Sådan her kommer invitationen mere eller mindre til at se ud, teksten bliver dog ændret når vi kender adresser osv.

post-82012-0-43984500-1452119305_thumb.j

Sådan her kommer vores bordkort/gaveæske til at se ud. Ved ikke om den er for simpel...

post-82012-0-11952600-1452119286_thumb.jpost-82012-0-71184000-1452119299_thumb.j

Til sidst er der vores takkekort, som kommer til at se sådan her ud. Dog med et rigtig billede og den rigtige tekst.

Hvad synes i om dem?

Edited by Kastberg
0

Annonce ♥

Mange tak, vi er også meget glad for dem :loveshower: Vi blev dog lidt overrasket over hvor lette de var, men det er jo fordi det er titanium :biggrin: Jeg frygter dog vielsesringene lidt, da manden gerne vil have platinringe. Så vidt jeg ved, er de mega dyre... Det håber jeg virkelig ikke de er :(

0

Annonce ♥

sjovt med en fra Kjellerup. Vi bor i Thorning og planlægger også bryllup.. :) Tillykke til jer.. :)

Haha, det var faktisk sjovt! Er oprindeligt fra Kjellerup, men bor faktisk i Thorning :biggrin: Vi vil bare gerne giftes i Kjellerup, da vi har mere tilhørsforhold til den. Så vi håber det kan lade sig gøre, når jeg nu er konfirmeret der. Stort tillykke til jer også :)

Edited by Kastberg
0

Holder I tale for jeres gom, eller skriver I en sang? Jeg vil gerne skrive en sang, da jeg for det første har svært ved snakke foran mange mennesker, men også har let til tårer. Tror vi skal holde bryllup over flere dage hvis jeg skal igennem en tale. Er det forkert at skrive en sang?

0

Sikke en fed tråd.

Du har godt nok gang i mange ting allerede, så kan jeg da vist også komme i gang :cheerleader3:

Jeg er vild med dine bordkort/gaveæsker, hvordan har du lavet dem?

er enig med jer om at det grønne bånd er pænest

Tillykke med jeres kommende ()()

0

Annonce ♥

Sikke en fed tråd.

Du har godt nok gang i mange ting allerede, så kan jeg da vist også komme i gang :cheerleader3:

Jeg er vild med dine bordkort/gaveæsker, hvordan har du lavet dem?

er enig med jer om at det grønne bånd er pænest

Tillykke med jeres kommende ()()

Mange tak og i lige måde :) Grunden til jeg har gang i så mange ting lige nu, er fordi jeg er nødt til at holde mig i ro. Jeg har problemer med mit haleben og mit bækken. Så skal jo have tiden til at gå med noget :biggrin: Jeg havde bestemt mig for at jeg ville have de der favourboxe til gæsterne, så ledte nettet tynd for gaveæsker. Havde ledt i 3t. eller lign. og var næsten ved opgive at finde en, da jeg faldt over en skabelon af æsken, der dog var et billede. Så tog det ind i mit tegneprogram og tilpassede den i størrelsen og fjernede hakkerne på kanterne. Selve bordkortet var faktisk min kommende mands ide. Kunne simpelthen ikke komme på noget bordkort der passede ind... Samtidig sad han og pillede ved den æske jeg lige havde prøvet at lave, og udbrød lige pludselig at vi bare kunne sætte kortet i den "klemme" der kommer i toppen når den bliver foldet og så prøvede jeg det. Det blev rigtig godt, synes jeg selv :biggrin:

Selve bordkortet er 2stk karton der er limet sammen. Den store firkant på 8,75x5,75cm, og den lille med teksten på 6,75x3,75cm.

Men skabelonen på det hele er her (Sørg for at billedet er 19x27cm, så har du den rigtige størrelse).

post-82012-0-65345000-1452378741_thumb.j

0

Medmindre der stilles særlige pladskrav burde I godt kunne booke musikken allerede nu alligevel. Det har vi flere der gør hvor vi bare har en indikation af sådan ca. hvor festen skal holdes geografisk. . :)

0

Hvad gør i med ris ved kirken? Der er nogen der siger noget med at fuglene ikke kan tåle det???

Det er en skrøne med risene der er sat i gang, så hvis du vil ha ris så tager du ris, vi har selv købt nogle sommerfugle i stedet for ris, som er selvopløselige ved vand .....

0

Annonce ♥

Hvad gør i med ris ved kirken? Der er nogen der siger noget med at fuglene ikke kan tåle det???

Det er en skrøne med risene der er sat i gang, så hvis du vil ha ris så tager du ris, vi har selv købt nogle sommerfugle i stedet for ris, som er selvopløselige ved vand .....

Vi havde overvejet noget der hedder hjerteris, som er lavet af sukker og er vandopløselig :)

Tror dog det bliver en god uge, for i morgen skal vi ud og kigge på lokation og i slutningen af ugen får vi vores nye bil :) Glæder mig som et lille barn, da det er mig der skal køre i den til hverdag :)

0