Sara88

A & S' bryllup 27 maj 2017 - Hvem følger mig op ?

73 posts in this topic

Så blev det endelig min tur til at kunne lave min egen planlægningsråd. Jeg har læst og fulgt så mange herinde, gennem de sidste par år. Bare kald mig bryllups skruk :) men jeg manglede selv et frieri inden jeg kunne gøre noget seriøst ved min drøm.

Men det skete så den 14 januar, så nu kan den helt store planlægning gå i gang.
I vil her kunne læse om mine tanker og drømme, og følge min (og A's) vej til vores drømme bryllup

OVERBLIK!

Lidt om os

Frieriet - den 14. januar på vores 9 års dag

Min ring - den han friede med

Rammerne

Dato: 27 maj 2017

Budget: 50-60.000 (må se om det holder :floejt: )

Kirke - Fole Kirke kl. 13

Reception - Vores hus (have)

Festen - afholdes på Tyrstrup kro - Se stedet her

Overnatning - Tyrstrup kro

Kørsel

Kørsel fra reception til fest

Fotograf - Vi står mellem 2

Musik - DJ Diskobil

Receptionen

Reception - Vores hus (have)

Bruden

Kjoleprøvning den 20 oktober (føles som evigheder til)

Gommen

DIY

Diverse

Farvevalg - navy blue, blush og sølv

Monogram

Save the date se dem her

Edited by Sara88
0

Annonce ♥

Nå, hvordan starter man så sådan en tråd her?! Jeg har efterhånden læst utallige planlægningen herinde, men det er pludselig noget helt andet, når man nu selv skal igang. Så mange ting der skal på plads, så mange ting man skal være enige om, og sidst men ikke mindst BUDGETTET. Det bliver vidst svært at holde Indtil videre har vi løst snakket om 50-60000

Måske jeg skulle starte med at fortælle lidt om os :)
Jeg hedder Sara og er 27 år. Bliver dog 28 her den 19. Januar :) jeg er kæreste (hov forlovet) med Allan som er 32. Vi har været kærester i 9! År og den 14. Januar (vores års dag) friede han ENDELIG

Vi købte en nedlagt ejendom ved Gram i Sønderjylland i 2011. Min kæreste er entreprenør og i fritiden hjælper han på en maskinstation (det er der igennem jeg satser på at pengene skal sparres op til brylluppet)
Jeg er selv revisor på et lille kontor.

Vi har sammen 2 piger, Lilje på 3 og Kamille på 1.5.

Edited by Sara88
0

Annonce ♥

FRIERIET

Måske jeg skulle fortælle om frierriet :) det kan egentlig fortælles meget kort.
Min kæreste er ikke den mest romantiske type, så det forventede jeg heller ikke af et frieri. Det eneste jeg egentlig håbede på, var at han ville gå på knæ

Det skete på vores 9 års dag. Den 14. Januar. Jeg havde hele dagen ventet på, at der skulle komme blomster på mit arbejde, da det er noget han plejet at gøre. Men der kom intet. Jeg har næsten lige fået nyt arbejde, så tænkte det måske var fordi han ikke kunne huske adressen
Men der var heller ingen blomster da jeg kom hjem. Og ingen af os havde planlagt noget andet. Vi plejer ellers også at være ude og spise, men vi havde ikke fået pigerne afsat, så vi var bare hjemme :)

Da jeg havde puttet pigerne, havde Allan tændt lys og åbnet en flaske vin. Jeg satte mig i sofaen og Allan satte sig på gulvet Tænkte at det var lidt mærkeligt, men tænkte ikke yderligere. Efter en times tid, hvor jeg synes han havde været lidt tavs og rodet lidt meget rundt inden under sofaen, kom spørgsmålet. Han havde altså gemt ringen under sofaen. Synes det var lidt sødt.

Mit svar var selvfølglig ja :) jeg havde overhovedet ikke forventet det skulle komme idag, så blev gladeligt overrasket.

Jeg vil gerne tilføje et billed af ringen, men kan man ikke gøre det fra mobilen ?? Billedet er for stort, skriver den :(

Edited by Sara88
0

Dato

Nå, men vi skal jo også have sat en dato. Det er vel snart noget af det vigtigste :)

Men jeg synes faktisk det er svært. Vi er enige om at det skal være 2017 og vi er enige om at det ikke skal være sommer. Vi har ingen dato som betyder noget ekstra for os. Vores valg er lige nu på enten maj eller september.

Jeg synes september ligger langt ude. Men der spiller mange faktorer ind.

Edited by Sara88
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak :) jeg er også helt vild med den. Desværre var den for stor, Så de bestiller en ny. Så skal Vente en uges tid inden jeg får den igen :)

Kan man egentlig ikke indsætte billeder fra mobilen ??

Edited by Sara88
0

Datoen er sat. ☺️

Det bliver lørdag den 27 maj 2017

Vi er begyndt at indhente tilbud på de forskellige feststedervi har i tankerne. Vi skal allerede ud og se det første på onsdag - det bliver så spændende :)

Edited by Sara88
0

Annonce ♥

Datoen er sat. ☺️

Vi er begyndt at indhente tilbud på de forskellige feststedervi har i tankerne. Vi skal allerede ud og se det første på onsdag - det bliver så spændende :)

Stort tillykke med det! Vi kommer godt nok til at følges meget af vejen, Når nu jeres bryllup ligger 14 dage før vores. Jeg glæder mig til at følge med i det :cheerleader3:

0

Datoen er sat. ☺️

Stort tillykke med det! Vi kommer godt nok til at følges meget af vejen, Når nu jeres bryllup ligger 14 dage før vores. Jeg glæder mig til at følge med i det :cheerleader3:

Ja, det bliver så spændende - Glæder mig også til at følge dig og din planlægning

0

Mulige feststeder

Vi var i sidste uge ude og kigge på første mulige feststed :) det var på Agerskov kro i Sønderjylland. Vi har kun hørt godt om stedet og A har også været til bryllupsfest der, en gang før.

Stedet var super fint, store lokaler og mange muligheder. Dog var jeg ikke så glad for modtagelsen. Hende som tog imod os virkelde også til at have rimelig travlt, og var ikke så vild med at komme ud på priserne ud over deres "standard" priser. Hvis vi vælger stedet, skal vi have møde med kromanden, som så vil fortælle os meget mere. Synes egentlig det er lidt mærkeligt, men alligevel har jeg en god mavefornemmelse med stedet.

Vi har hentet tilbud på 3 steder mere, hvor vi skal ud og se 2 af stederne i næste uge.
Det ene er gram slotskro og det andet er hotel Rødding. Vi hentede også tilbud på Gram slot, men det ligger vidst lige lidt over vores budget

Edited by Sara88
0

Vi var i sidste uge ude og kigge på første mulige feststed :) det var på Agerskov kro i Sønderjylland. Vi har kun hørt godt om stedet og A har også været til bryllupsfest der, en gang før.

Stedet var super fint, store lokaler og mange muligheder. Dog var jeg ikke så glad for modtagelsen. Hende som tog imod os virkelde også til at have rimelig travlt, og var ikke så vild med at komme ud på priserne ud over deres "standard" priser. Hvis vi vælger stedet, skal vi have møde med kromanden, som så vil fortælle os meget mere. Synes egentlig det er lidt mærkeligt, men alligevel har jeg en god mavefornemmelse med stedet.

Vi har hentet tilbud på 3 steder mere, hvor vi skal ud og se 2 af stederne i næste uge.

Det ene er gram slotskro og det andet er hotel Rødding. Vi hentede også tilbud på Gram slot, men det ligger vidst lige lidt over vores budget

Vi har været omkring mange af de samme steder. Valgte Agerskov fra af den grund, at vi følte vi var endnu en fest og det ikke var VORES fest. Vi holdte barnedåb der i oktober, og det var lidt den samme oplevelse følte de var til for os og ikke omvendt 😁 Men det er et super sted med masser af lækker mad.

Gram slot blev også ALT for dyrt for os. Men ih det kunne have været flot.

Så snakkede vi med Hotel Harmonien i Haderslev. Men fordi vi blev så mange, så skulle vi være i kultursalen og syntes det mistede lidt hygge og stemning ved det.

Vi har også forhørt os ved Hotel Rødding, men de blev også for dyre.

Vi endte på Tyrstrup Kro. De ligger samme prisklasse som Agerskov og havde bare den rette mavefornemmelse der. Derudover er kroen super romantisk og laver noget lækker mad 😃

Håber du kan bruge mine svar til noget 😃

0

Annonce ♥

Vi har været omkring mange af de samme steder. Valgte Agerskov fra af den grund, at vi følte vi var endnu en fest og det ikke var VORES fest. Vi holdte barnedåb der i oktober, og det var lidt den samme oplevelse følte de var til for os og ikke omvendt Men det er et super sted med masser af lækker mad.

Så snakkede vi med Hotel Harmonien i Haderslev. Men fordi vi blev så mange, så skulle vi være i kultursalen og syntes det mistede lidt hygge og stemning ved det.

Vi endte på Tyrstrup Kro. De ligger samme prisklasse som Agerskov og havde bare den rette mavefornemmelse der. Derudover er kroen super romantisk og laver noget lækker mad

Håber du kan bruge mine svar til noget

Åh, jeg håber jo lidt at mavefornemmelser kunne blive lidt bedre hvis man kom til at snakke med kromanden ham selv. For har bare hørt så meget godt om Agerskov kro

Harmonien kommer overhovedet ikke med i vores overvejelser. Vsr til bryllup der og julefrokost sidste år, og det vsr virkelig ikke godt

Vi skal ud til Rødding i morgen og snakke og så gram slotskro på fredag. Så må vi se. Vil vil ikke udelukke Agerskov kro endnu :)

Tyrstrup har jeg også hårdt rigtig meget godt om, det ligger bare lidt langt fra Gram synes jeg

0

Vi holdte barnedåb der i oktober, og det var lidt den samme oplevelse følte de var til for os og ikke omvendt

Vi endte på Tyrstrup Kro. De ligger samme prisklasse som Agerskov og havde bare den rette mavefornemmelse der. Derudover er kroen super romantisk og laver noget lækker mad

Lige det du nævner der, er desværre noget jeg meget ofte oplever og fornemmer når jeg er ude. Det kan være alt lige fra en tjener der insisterer på at brudeparret skal gå ind som de første, til tjenere der står og surmuler i et hjørne (fred være med at de gør det men det skal ikke være synligt), en bryllupskage der skal placeres midt på et dansegulv og opdækning med kaffe til alle, selvom enhver ved at det ikke er alle der sidder ned. Der er der ikke andet at gøre end at følge sin mavefornemmelse som Sara også er inde på og syntes egentlig det er fint nok at mavefornemmelsen stadig er der. Når hun afviger lidt i forhold til tale om priser bortset fra standardpriser kan det jo handle om at det kun er "kromanden" der tager stilling til det.

Tyrstrup Kro går I ikke galt i byen med og mindes også at have anbefale det til en bruger fornylig :) :) Torben dernede er et livsstykke og det skinner meget igennem at han brænder for det han laver. Den eneste ulempe ved Tyrstrup Kro er at de opererer med et sluttidspunkt der hedder kl. 1-2. Man kan helt sikkert godt forlænge men har endnu ikke haft nogle der har gjort det - de 2-3 gange jeg har været der - og det kan måske skyldes at det ikke er helt billigt. Men det kan også meget vel være at de har tænkt at det har været en lang dag og at nok er nok. Det er ikke en skam at slutte en fest når den er på toppen. .:)

1

Vi holdte barnedåb der i oktober, og det var lidt den samme oplevelse følte de var til for os og ikke omvendt

Lige det du nævner der, er desværre noget jeg meget ofte oplever og fornemmer når jeg er ude. Det kan være alt lige fra en tjener der insisterer på at brudeparret skal gå ind som de første, til tjenere der står og surmuler i et hjørne (fred være med at de gør det men det skal ikke være synligt), en bryllupskage der skal placeres midt på et dansegulv og opdækning med kaffe til alle, selvom enhver ved at det ikke er alle der sidder ned. Der er der ikke andet at gøre end at følge sin mavefornemmelse som Sara også er inde på og syntes egentlig det er fint nok at mavefornemmelsen stadig er der. Når hun afviger lidt i forhold til tale om priser bortset fra standardpriser kan det jo handle om at det kun er "kromanden" der tager stilling til det.

Tyrstrup Kro går I ikke galt i byen med og mindes også at have anbefale det til en bruger fornylig :) :) Torben dernede er et livsstykke og det skinner meget igennem at han brænder for det han laver. Den eneste ulempe ved Tyrstrup Kro er at de opererer med et sluttidspunkt der hedder kl. 1-2. Man kan helt sikkert godt forlænge men har endnu ikke haft nogle der har gjort det - de 2-3 gange jeg har været der - og det kan måske skyldes at det ikke er helt billigt. Men det kan også meget vel være at de har tænkt at det har været en lang dag og at nok er nok. Det er ikke en skam at slutte en fest når den er på toppen. . :)

Kl 02, vil også være et fint sluttidspunkt, synes dog kl 01 er lidt for tidligt :) I Love to party :cheerleader3:

Har også kun hørt godt o tyrstrup kro, og har også lurret deres hjemmeside, men det vil tage ca 45 min i transport tid fra vores kirke og reception.. Synes måske det giver lidt meget spildtid :wink:

0

Vi har været omkring mange af de samme steder. Valgte Agerskov fra af den grund, at vi følte vi var endnu en fest og det ikke var VORES fest. Vi holdte barnedåb der i oktober, og det var lidt den samme oplevelse følte de var til for os og ikke omvendt Men det er et super sted med masser af lækker mad.

Åh, jeg håber jo lidt at mavefornemmelser kunne blive lidt bedre hvis man kom til at snakke med kromanden ham selv. For har bare hørt så meget godt om Agerskov kro

Harmonien kommer overhovedet ikke med i vores overvejelser. Vsr til bryllup der og julefrokost sidste år, og det vsr virkelig ikke godt

Vi skal ud til Rødding i morgen og snakke og så gram slotskro på fredag. Så må vi se. Vil vil ikke udelukke Agerskov kro endnu :)

Tyrstrup har jeg også hårdt rigtig meget godt om, det ligger bare lidt langt fra Gram synes jeg

Kan godt forstå du syntes det er langt. Vi skal vies i Rødding og derfra er der ca. En halv time og så skal vi fotograferes ved Jels Voldsted der er lige på vejen.

Vi hr også et vennepar der holdte bryllup på Agerskov Kro og det var en fantastisk fest og de var meget tilfredse. Vi havde bare ikke mavefornemmelsen med 😊

Vil du opdatere når du har snakket med de sidste 2 steder? Har hørt Rødding skulle være blevet billigere efter kromutter gik fra krofatter 😂

Er spændt på at høre hvad I beslutter jer for 😃

0

Kan godt forstå du syntes det er langt. Vi skal vies i Rødding og derfra er der ca. En halv time og så skal vi fotograferes ved Jels Voldsted der er lige på vejen.

Vi hr også et vennepar der holdte bryllup på Agerskov Kro og det var en fantastisk fest og de var meget tilfredse. Vi havde bare ikke mavefornemmelsen med

Vil du opdatere når du har snakket med de sidste 2 steder? Har hørt Rødding skulle være blevet billigere efter kromutter gik fra krofatter

Er spændt på at høre hvad I beslutter jer for

Det kan du tro jeg vil :) jeg har også hørt at det skulle være blevet bedre efter er er blevet skilt

Hvis jeg ikke har maven med nogle af stederne, tager vi nok også er kig på Tyrstrup ;)

0