Sara88

A & S' bryllup 27 maj 2017 - Hvem følger mig op ?

73 posts in this topic

45 minutters transporttid (måske mere) er bestemt værd at have med i overvejelserne. Omvendt kan det være fint nok at I som brudepar lige har lidt til kun at være jer selv og man kan måske kombinere det med fotografering. .:) Men I skal vælge det sted som I har det bedst med (maven) og som passer jer bedst geografisk og tidsmæssigt.

0

Annonce ♥

45 minutters transporttid (måske mere) er bestemt værd at have med i overvejelserne. Omvendt kan det være fint nok at I som brudepar lige har lidt til kun at være jer selv og man kan måske kombinere det med fotografering. . :) Men I skal vælge det sted som I har det bedst med (maven) og som passer jer bedst geografisk og tidsmæssigt.

Så 45 min er ikke meget transporttid ? Det er måske meget normalt ?

0

Svært at sige .:) Sidste år havde vi et brudepar som blev gift i Nordsjælland og holdte festen nede på Stevns. For dem som holder deres fest i indre København kan man tit være ude i at de er oppe på en transporttid på noget lignende det samme på grund af trafik ligesom der kan være dage som falder sammen med diverse aktiviteter der blokerer. Det har vel egentlig ret meget at sige hvad tid I skal giftes og hvordan jeres tidsprogram ser ud eller kommer til at se ud. Hvor lang tid til fotografering, Reception/servering af bryllupskage inden middag eller ?

0

Svært at sige . :) Sidste år havde vi et brudepar som blev gift i Nordsjælland og holdte festen nede på Stevns. For dem som holder deres fest i indre København kan man tit være ude i at de er oppe på en transporttid på noget lignende det samme på grund af trafik ligesom der kan være dage som falder sammen med diverse aktiviteter der blokerer. Det har vel egentlig ret meget at sige hvad tid I skal giftes og hvordan jeres tidsprogram ser ud eller kommer til at se ud. Hvor lang tid til fotografering, Reception/servering af bryllupskage inden middag eller ?

Vi har ikke som sådan lagt en tidsplan endnu, men tænker vi skal vies ved 13/13.30 tiden og så reception derefter, hvor bryllupskagen også skal serveres. Og så vil vi smutte en timestid til sidst for at få taget billeder. Hvor toasmaster så runder receptionene af

0

Annonce ♥

Kan I finde en løsning på transportudfordringen, vil Tyrstrup kro være et OPLAGT valg - der er tjek på alt, og Torben er simpelthen alletiders mht. hvordan en fest skal foregå på gæsternes præmisser.

Vi holdt selv min mands 50 års fødselsdag i 2012 på Tyrstrup kro med en forrygende brunch, hvor Bent Zimmermann fra Diskobil sørgede for det musikalske velvære, og han har vist også spillet flere bryllupper på den romantiske og hyggelige kro i det sønderjyske.

Held og lykke med jeres bryllup, det skal nok blive fantastisk :-D

0

Det ender desværre nok med, at A må finde en anden ring til mig. ØV!

Den han havde valgt, var jo for stor, så vi var inde med den, så de kunne bestille den hjem i min størrelse. Jeg har så lige idag fået besked fra dem om, at den model er udgået og at den ikke findes i så lille en størrelse :boohoo:

Så A må ind og vælge en anden, men synes bare ikke helt det er det samme

Edited by Sara88
0

Annonce ♥

Så fik vi igår besøgt vores 2. sted - Hotel Rødding. Her følte vi i hvert fald, at de havde masser af tid til os. Blev budt på kaffe og kage :metteholmSå lækkert

Vi fik os en rigtig go snak, og vores ønsker og fik set de forskellige rum. det var super fint. Dog har de ikke runde borde, som ellers er det, jeg gerne vil have, men han ville genre undersøge om det kunne lade sig gøre at skaffe. Har dog ikke sat det som et krav med runde borde, vi skal bare IKKE sidde ved langborde, hestesko osv.

De har rigtig stor erfaring med selskaber, hvilket gør mig rigtig tryk. Og prisen er også helt fin.. Nogenlunde samme niveau som Agerskov, fro selve festmenuen, men likør, spiritus mm er faktisk næsten halv pris af hvad det er på Agerskov kro.Vi gik derfra med en rigtig god mavefornemmelse....

MEN, ja der kommer nemlig et men :wink: De har kun 11 hotelværelser, hvilket jeg tvivler på er nok. Jeg ved med sikkerhed at ikke alle skal overnatte, men ved ikke hvor mange - og synes ikke man kan spørge sine kommende gæster allerede nu. Det er egentlig rigtig ærgerligt, hvis det er det eneste som er i vejen. Vi overvejer stadigvæk, og vi mangler jo også at se et sted mere, nemlig Gram Slotskro.

Overvejer faktisk også at mail til Tyrstrup, når nu så mange af jer anbefaler det :rolleyes:

Edited by Sara88
0

Dejligt i havde en positiv oplevelse spændende og se hvad i ender med

Hvis i mangler overnatninger i Rødding tror jeg også man kan leje nogle værelser oppe i hallen 5-10 minutters gsng fra hotellet :)

Hvor kan man se information om det ??

0

Annonce ♥

Tusind tak. Tænker også sovesale kan være fine nok. De skal jo bare sove Bare at der er en mulighed

Men nu må vi se i morgen. Der skal vi jo både på gram slotskro Og Tyrstrup kro

0

Den han havde valgt, var jo for stor, så vi var inde med den, så de kunne bestille den hjem i min størrelse. Jeg har så lige idag fået besked fra dem om, at den model er udgået og at den ikke findes i så lille en størrelse :boohoo:

Kan godt forstå, at det ikke er det samme.

Kan den ikke laves mindre? Jeg har mega små fingre - så små at jeg ikke kan passe ringe i alm. størrelser, så min forlovelsesring er tilpasset af en guldsmed.

0

Kan den ikke laves mindre? Jeg har mega små fingre - så små at jeg ikke kan passe ringe i alm. størrelser, så min forlovelsesring er tilpasset af en guldsmed.

Jeg har selv arbejdet mange år i smykkebutik, og nogle gange kan de laves mindre på værksted mod en egenbetaling.

I butikken var fremgangsmåde oftest den, at jeg fik den mindst mulige størrelse hos leverandøren, hvorefter vi sendte den til egen guldsmed, som så kunne lave den om. I nogle tilfælde kunne ringen dog godt blive en smule oval, når "pynten" er bredt ud, som den er på din. Hvis det ikke var muligt pga. ringens konstruktion, efterlyste vi den blandt andre forhandlere (hos Danske Guldsmede og Urmagere efterlysningsservice). Det kunne give pote.

Jeg ved ikke om du har mod på, at forhandle lidt med din lokale guldsmed om de muligheder, men det er da et forsøg værd :wink:

0

Jeg har selv arbejdet mange år i smykkebutik, og nogle gange kan de laves mindre på værksted mod en egenbetaling.

I butikken var fremgangsmåde oftest den, at jeg fik den mindst mulige størrelse hos leverandøren, hvorefter vi sendte den til egen guldsmed, som så kunne lave den om. I nogle tilfælde kunne ringen dog godt blive en smule oval, når "pynten" er bredt ud, som den er på din. Hvis det ikke var muligt pga. ringens konstruktion, efterlyste vi den blandt andre forhandlere (hos Danske Guldsmede og Urmagere efterlysningsservice). Det kunne give pote.

Jeg ved ikke om du har mod på, at forhandle lidt med din lokale guldsmed om de muligheder, men det er da et forsøg værd :wink:

Den kunne desværre ikke lavet mindre :( Men har nu fået en ny fin ring af ham

0

Annonce ♥

Så tror jeg sørme vi har fundet STEDET :cheerleader3:

I fredags skulle vi ud og se de sidste to steder. Gram slotskro og Tyrstrup kro.

Vi startede på Gram slotskro. Pænt sted, men vi var inde og ude igen på under 10 min :blink: Hun virkede slet ikke til at have tid overhovedet. Vi så lige kort salen imens hun fortalte deres priser på deres festarreegnment, så gav hun os nogle brouhurre og så kunne vi jo lige tænke over det :wink:

Jo jo... Det blev vidst afgjort inden vi satte os ind i bilen igen, at det i hvert fald ikke skulle være der. Når man ligger så mange penge et sted, så skal de dæleme også have tid til en.

Efter den kedelige oplevelse, tog vi på Tyrstrup kro og det var jo en helt anden oplevelse :) WOW et lækkert sted. Virkelig lyst og indbydende og virkelig imødekommende personale.

Vi skulle snakke med kromanden ham selv. En lidt spøjs type, men fik et godt indtryk. Dog virkede han ikke helt så koncentreret :huh: Men vi var bestemt ikke skræmt væk

Han ville reservere datoen til os en uge, de bliver meget hurtigt booket derude. Han nævnte at de havde konforationsbookinger helt frem ti 2022

Så nu stod valgter helt klart mellem Rødding hotel og Tyrstrup kro. Kunne bedst lide velkomsten på Rødding hotel, men lokalerne på Tyrstrup skriger meget mere bryllup. Vi har snakket lidt frem og tilbage om det og valget er faldet på

TYRSTRUP KRO :loveshower:

Tak til alle jer der sagde vi skulle tage ud og se det, havde jeg ikke fået så mange anbefalinger herfra, havde vi ikke gjort det pga. afstanden

0

Annonce ♥

Fedt . :) Det valg bliver I glade for (men kender så ikke de to andre steder som var i spil) . :) Jo Torben er absolut en spøjs type og man kigger lige en gang ved første øjekast . :) Men mit indtryk af ham efter at have været derovre flere gange er at han er dybt engageret i de ting han laver og i at sætte nogle rammer og en service op så I kan få en god fest. Det er rigtig at lokalet er større end det syner på billedet. Vi har typisk stillet op på den bagvedliggende væk eller i det bagvedliggende hjørne og det har aldrig været knebent med plads hvad man ellers af og til er ude i.

0

A og jeg sad den anden aften og kiggede på vores gæsteliste. Det er faktisk sværere end jeg ville have troet. Jeg er jo af den overbevisning, at man kun skal have folk med som betyder noget for en, og som man gider at se på den dag - Men det er alligevel svært at vælge fra. For man ved bare, at nogen nok vil få ondt i R**** over at de ikke skal med.

Vi er gået i tænke mode, og så må vi se. Det er A´s familie, så synes lidt det skal være hans valg :wink: Jeg kan kun påvirke lidt, men ikke tage den endelige beslutning

Edited by Sara88
0