Charlotte120491

Erfaringer og gode råd til brudekjoleprøvning søges

13 posts in this topic

Jeg skal prøve min første brudekjole nogensinde den 13. februar hos Lilly, og jeg er nu begyndt at glæde mig til det og ikke bare synes, at det er lidt underligt og svært at forestille sig selv i en brudekjole!

Jeg tænker, om der er nogen, der vil dele deres oplevelser med at prøve brudekjoler og om der i den forbindelse er nogle gode råd? :)

0

Annonce ♥

Hej Charlotte

Du kan også læse vores artikel om brudekjole prøvning, der har vi forsøgt at samle nogle gode råd til dem, der aldrig har prøvet kjole før :)

KLIK

Held og lykke :)

0

Hej Charlotte.

Kan godt forstå du synes det er svært det synes jeg også jeg skal også prøve kjoler lørdag og søndag om 14 dage. Ih det kommer tæt på nu, glæder mig helt vildt men samtidig er jeg også bange for om jeg finder en som jeg kan lide.

Er ikke så glad for min krop jeg er ikke en af de smalleste piger. Har en del kg for meget på kroppen. Så tror jeg selv er min værste fjende i det her. Jeg kunne også godt bruge lidt råd.

Så Tror jeg vil følge lidt med her.

De eneste råd jeg kan give dig er de råd jeg har fået af familie og venner.

Vælge med omhu hvem du tager med og ikke for mange. De skal kunne sige dere ærlige mening.

Fortæl dem om dit budget så de ikke finder en kjole der er langt over det budget du har.

Vær åben for at prøve hvad som helst også den som ikke ser pæn ud på bøjle.

Held og lykke med din brudekjole prøvning

0

Jeg tror desværre ikke, at der kommer nogle gode råd herinde - man skal vist bare læse den artikel, der bliver henvist til :)

Men ellers kan jeg anbefale dig at være med i en gruppe på facebook - den hedder Bryllup 2016. Der er godt gang i samtalerne, og der er mange, der svarer på hinandens indlæg.

Men jeg er helt enige i de råd, som du har fået.

Det nytter ikke at kigge på for dyre kjoler!

Og jeg er helt åben overfor alle kjoler - jeg aner nemlig ikke, hvad der sidder pænt på mig. Jeg går ud fra, at ekspedienterne har meget godt styr på det :).

Jeg skal i Lilly, og der må man kun have 3 med - jeg skal så nok måske have min svigermor med også :)

Du må endelig skrive, når du har været ude og prøve! :)

0

Annonce ♥

Jeg vil lige tilføje et råd.

Du skal ikke forvente at stå i en kjole og vide, at det er bare KJOLEN. Det sker for nogen, men ikke alle - fx mig.

Jeg fandt en kjole, som jeg overhovedet havde forestillet mig på forhånd - den havde et andet snit, og den var total blonde-blonde.

Dog kunne jeg godt se, at det var den kjole, jeg så bedst ud i (jeg vidste ikke, jeg kunne være så høj og slank), men derfra og til at vide, at det er den rigtige kjole.

Med tiden blev jeg dog mere og mere glad for den, og efter lidt tid var jeg sikker på, at det var bare min kjole.

0

Tak for rådet - det er absolut et, som jeg vil tage til mig.

Jeg kan godt føle mig lidt presset, hvis nu man ikke føler, at det BARE ER KJOLEN!

Men jeg er indstillet på, at jeg sikkert ender med noget helt andet, end den jeg håber på. Sådan har det altid været før:

Da jeg skulle konfirmeres, VILLE jeg have todelt sæt - jeg endte i en lang kjole med meget lidt mønster for oven.

Da jeg skulle til 3.g's galla, VILLE jeg have en kjole, der havde en speciel ryg - jeg endte med en lang sort MEGET enkel kjole med lidt mønster over brystet.

Og lige nu er der to kjoler, som jeg virkelig drømmer om fra Lilly - men det skal da ikke undre mig, at det bliver den mest enkle kjole i butikken, som jeg ender med ;).

0

Jeg tror desværre ikke, at der kommer nogle gode råd herinde - man skal vist bare læse den artikel, der bliver henvist til :)

Men ellers kan jeg anbefale dig at være med i en gruppe på facebook - den hedder Bryllup 2016. Der er godt gang i samtalerne, og der er mange, der svarer på hinandens indlæg.

Og jeg er helt åben overfor alle kjoler - jeg aner nemlig ikke, hvad der sidder pænt på mig. Jeg går ud fra, at ekspedienterne har meget godt styr på det :).

Jeg skal i Lilly, og der må man kun have 3 med - jeg skal så nok måske have min svigermor med også :)

Hej Charlotte.

jeg havde faktisk fundet en kjole fra lilly som jeg vildt godt kunne lide, og har faktisk altid tænkt at jeg skulle have en kjole fra lilly.

men da jeg bestilte tid fik jeg afvide at de ikke som sådan havde en kjole jeg kunne prøve i min str. da de kun har en kjole i butikken i den str. så hvis jeg skulle købe en kjole der skulle jeg nærmest gøre det i blinde og så håbe på den sad godt når den var lavet i min str.

det turde jeg alligevel ikke så derfor valgte jeg de andre forretninger.

skal nok skrive når jeg har været ude og prøve

du kan følge med i min planlægningstråd der vil der komme billeder efter prøvningen.

http://www.bryllupsklar.dk/forum/90935/i-kcrlighedens-tegn-3-10092016-milepcl-9-mdr-brudekjoler.html/

og tak for rådet med facebook gruppen har straks meldt mig ind

0

Hej Charlotte.

jeg havde faktisk fundet en kjole fra lilly som jeg vildt godt kunne lide, og har faktisk altid tænkt at jeg skulle have en kjole fra lilly.

men da jeg bestilte tid fik jeg afvide at de ikke som sådan havde en kjole jeg kunne prøve i min str. da de kun har en kjole i butikken i den str. så hvis jeg skulle købe en kjole der skulle jeg nærmest gøre det i blinde og så håbe på den sad godt når den var lavet i min str.

det turde jeg alligevel ikke så derfor valgte jeg de andre forretninger.

skal nok skrive når jeg har været ude og prøve

du kan følge med i min planlægningstråd der vil der komme billeder efter prøvningen.

http://www.bryllupsklar.dk/forum/90935/i-kcrlighedens-tegn-3-10092016-milepcl-9-mdr-brudekjoler.html/

og tak for rådet med facebook gruppen har straks meldt mig ind

Hvor er det en fin planlægningstråd du har. Den er virkelig dejlig overskuelig!

Jeg er sikker på, at du nok skal finde dig en rigtig fin kjole snart :)

0

Annonce ♥

Et råd fra mig vil være at tage noget pænt undertøj på dén dag, du skal ud og prøve. Gerne noget hvidt eller beige-farvet. Det gør bare en forskel, at man føler sig pæn og klar til at prøve flotte kjoler :)

Og så vær åben over for de forslag, ekspedienterne kommer med. En kjole, der ser kedelig ud på bøjlen, kan sagtens forvandle sig til en drøm, når du får den på :)

0

Ja god ide med undertøjet :).

Jeg er helt åben overfor andre forslag! Jeg synes som udgangspunkt, at alle brudekjoler er grimme på bøjle, så jeg kan slet ikke finde ud af at vælge ud fra det! ;).

0

Jeg er helt åben overfor andre forslag! Jeg synes som udgangspunkt, at alle brudekjoler er grimme på bøjle, så jeg kan slet ikke finde ud af at vælge ud fra det! ;).

Hvis du må, så få nogle af dine familiemedlemmer til at tage billeder af dig i de forskellige kjoler. Minimum ét forfra og ét bagfra. Det kan hjælpe til at understrege, hvilken facon der er god til din krop, og om 'helhedsbilledet' udstråler dét, du gerne vil på din bryllupsdag :)

Nogle butikker vil ikke have, at man tager billeder, og jeg har bl.a. hørt begrundelsen, at billeder slet ikke yder kjolerne retfærdighed og at nogen derfor fortryder, når de er kommet hjem og ser billederne. Det kan der være noget om, fordi det nogle gange er en lidt flad fornemmelse af gense en kjolen uden at få Wauw-fornemmelsen med, men for det meste er det nok bare en undskyld for ikke at gå hjem og søge den billigere på nettet :)

0

Hvis du må, så få nogle af dine familiemedlemmer til at tage billeder af dig i de forskellige kjoler. Minimum ét forfra og ét bagfra. Det kan hjælpe til at understrege, hvilken facon der er god til din krop, og om 'helhedsbilledet' udstråler dét, du gerne vil på din bryllupsdag :)

Nogle butikker vil ikke have, at man tager billeder, og jeg har bl.a. hørt begrundelsen, at billeder slet ikke yder kjolerne retfærdighed og at nogen derfor fortryder, når de er kommet hjem og ser billederne. Det kan der være noget om, fordi det nogle gange er en lidt flad fornemmelse af gense en kjolen uden at få Wauw-fornemmelsen med, men for det meste er det nok bare en undskyld for ikke at gå hjem og søge den billigere på nettet :)

Jeg mener, at man gerne må tage billeder i Lilly, så det satser jeg stærkt på, at vi gør :)

0

Annonce ♥

Jeg havde aldrig troet jeg skulle ha en kjole fra Lilly....men havde booket en prøvning derinde, inden jeg så skulle prøve hos Spangenberg, Lezar, House of brides osv. MEN jeg fik simpelthen så fantastisk service hos Lilly - og prøvede 7 forskellige kjoler.

Egentlig troede jeg at jeg skulle have noget med blondeærmer, blonde op til kravebenene osv, men da jeg prøvede "min type" kjole derinde, gjorde de intet godt for figuren. Så jeg endte med en smuk tyl/blondekjole uden ærmer.

Kvaliteten hos Lilly er rigtig god også, så selv om man måske får en "håndlavet blonde" hos små skræddere, så kunne jeg ikke forsvare at bruge 3-4 gange så mange penge på min kjole, bare fordi der stod Spangenberg i nakken. Så vil jeg hellere bruge ekstra penge på fede sko og lækkert undertøj.

Prøv alt hvad de giver dig, også det hvor du først tænker "nej tak" :-D Man blir simpelthen så overrasket. Nyd det, det er så dejligt.

Er det i København du skal prøve?

0