Sara88

Hvor lang tid til reception

25 indlæg i dette emne

Som overskriften siger.

Jer som holder reception for gæster som er inciteret med til hele festen, hvor lang tid er jeres reception, og hvor længe er I der selv, inden I evt skal ud og have taget billeder ??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

vi har sagt at der er reception fra kl 14 -17 hvor vi tager ud og får taget billeder kl 15.30 -16

Tror du en halv time Er nok til billeder ? Har ellers hørt Man skal sætte god tid af :)

Eller mener du at I smuttet mellem 15.30 og 16.00 :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi har sagt at der er reception fra kl 14 -17 hvor vi tager ud og får taget billeder kl 15.30 -16

Tror du en halv time Er nok til billeder ? Har ellers hørt Man skal sætte god tid af :)

Eller mener du at I smuttet mellem 15.30 og 16.00 :)

vi smutter i det tidsrum :wink: men tror vist nok man plejer at sige 1- 1½ time til fotografering

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi regner med at have reception fra ca kl. 14 til kl. 17 vi tager ud og bliver fotograferet lige efter kirken og er tilbage ca kl. 15.30. hvor vi så skal skære bryllupskagen for..
Mens vi er til fotografering kan gæsterne sidde og få en bolle med lækkert pålæg og hygge sig med de andre gæster :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det sted, hvor vi skal holde receptionen, sagde at sådan noget normalt tager 2, max 3 timer - inkl. fotografering. Så altså ikke særlig længe :)

Helt enig og ikke kun fordi der er en tidsplan som Friberg er inde på. Trækker man det meget længere end de 3 timer kan det nemt komme til at virke langtrukkent og som en slags sovepude. Lidt ligesom hvis en middag eller pausen mellem middagenog brudevals trækker for lang tid ud. .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde vielse, reception og fest på det samme sted, så vores reception kommer til at ligge bogstavelig talt lige efter vielsen.

Her skal vi så skære bryllupskagen for og drikke lidt bobler, og derefter vil der være forskellige aktiviteter indenfor og udenfor, som vores gæster kan hygge sig med. Og så får vi taget nogle billeder imens, at gæsterne hygger sig, og forhåbentlig skal vi også selv nå at være med ;).

Vores vielse starter kl. 14, og så slutter receptionen kl. 17, så gæsterne eventuelt lige kan nå at indlogere sig på deres overnatningssted eller skifte tøj eller bare lige tage en powernap. Og så begynder middagen kl. 18 :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det bliver fx kongespil udenfor og noget vi kalder banan-bold/scoopball (jeg aner ikke, hvad "håndtagene hedder, og spillet har vi i vores familier selv opfundet, og det er ofte med til familiefester), og sikkert også noget petanque.

Indendørs aktiviteterne har vi ikke helt besluttet endnu - der skal man først og fremmest have mulighed for at sidde og slappe af og spise noget mere kage ;) . Men tænker, at der kommer nogle spil på bordene, fx Partners, terninger, kortspil.

Derudover kommer der indenfor til at være en "tidslinje" på væggen, hvor vi i et hjerte skriver noget om vores forhold fra hvert år vi har været sammen. Og så kommer der til at hænge billeder af alle gæsterne rundt om med en lille beskrivelse af dem. Så det skal der jo også være mulighed for at være med til.

Og så håber jeg, at min kusine vil hjælpe mig med at lave et gæsteliste-træ på et maleri, hvor alle gæster sætter deres fingeraftryk på det og deres navn står nedenunder. Så skal receptionstiden også bruges til at udfylde dette billede :).

Og sidst men ikke mindst skal vi jo også bruge nogle af vores gæster på billederne - på et tidspunkt håber jeg, at vi kan tage et kongebillede, hvor alle gæsterne er med. Jeg så et billede den anden dag, hvor alle gæsterne var med, og så var de placeret, så de dannede et hjerte - det var super fint, men jeg er ikke sikker på, at det kan lade sig gøre, da vi beder 3 af vores gæster om at tage billeder til festen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fedt . :) Det med "kongebilledet" er der nok råd for. I har helt sikkert nogle serveringspiger som kan træde ind og agere fotograf. Har faktisk også selv gjort det nogle gange og det endda på trods for at jeg i DJ netværket har udmærket mig så meget med mine fotografiske evner at navnet Zimmercam ikke bare blev opfundet. Der blev faktisk også oprettet en Facebook gruppe (de mest utydelige og kiksede billeder) . :) Men i de tilfælde blev billederne ganske gode (der havde jeg også roen til det).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh ja! Hvorfor pokker har jeg slet ikke tænkt på det?! :)

Tak for tippet!

Vi havde snakket om selvudløser, men jeg sagde til min kæreste, at det bliver aaalt for besværligt og tidskrævende - det gider ingen at bruge tiden på ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh ja! Hvorfor pokker har jeg slet ikke tænkt på det?! :)

Tak for tippet!

Vi havde snakket om selvudløser, men jeg sagde til min kæreste, at det bliver aaalt for besværligt og tidskrævende - det gider ingen at bruge tiden på ;)

Nej det er vist noget man ser på gamle film .:) Sørg for at de tager flere billeder. Så er sandsynligheden for at ét af dem er gode bedre .:)

Hvis man skal holde reception for andre end dem der skal med til selve festen er det en rigtig god ide at brudeparret tager med til receptonen fra start og kører ud og bliver fotograferet. Så er det nemlig helt naturligt at bryde op med receptionsgæsterne og sige tak for i dag til dem i samme forbindelse.

Efterfølgende vil gæsterne typisk bare "mingle" mens brudeparret bliver fotograferet. I ovennævnte situation med vielse kl. 12 kunne det dog godt lyde som en meget langstrakt affære medmindre vi taler tidlig middag eller lang transportvej til feststedet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vies kl 12.

Reception lige bag efter fra 13-15 og så skal vi ud og fotograferes.

Og så kører vi mod feststedet

Hvad skal gæstenre så fra kl 15- til I skal være ved feststedet ?? :)

Vi skal vies kl 12.

Reception lige bag efter fra 13-15 og så skal vi ud og fotograferes.

Og så kører vi mod feststedet

Hvad skal gæstenre så fra kl 15- til I skal være ved feststedet ?? :)

De kører til feststedet hvor de kan tjekke ind på hotellet, og få udleveret deres nøgler..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er jeg mere rolig og trækker mine ord i mig igen :) Det med tid og tidsfornemmelse er lidt noget andet når vi taler overnatning/indtjekning m.v. Fordi gæsterne ikke er låst til at "mingle" og være selskabelig hele tiden og nogle vil måske også bruge pausen til at klæde om m.v.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fedt . :) Det med "kongebilledet" er der nok råd for. I har helt sikkert nogle serveringspiger som kan træde ind og agere fotograf. Har faktisk også selv gjort det nogle gange og det endda på trods for at jeg i DJ netværket har udmærket mig så meget med mine fotografiske evner at navnet Zimmercam ikke bare blev opfundet. Der blev faktisk også oprettet en Facebook gruppe (de mest utydelige og kiksede billeder) . :) Men i de tilfælde blev billederne ganske gode (der havde jeg også roen til det).

Hahah. Ja, Zimmercammet er faktisk temmelig kendt i vores "verden" :wink:

2- 2,5 timers reception er umiddelbart perfekt. Så er der også tid til at de folk der ønsker det kan klæde om mv. inden festen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vies kl. 15 og regner ca med det tager 45 min - 1 time (er det ikke normalt? :) ) fra kirken til feststedet er der blot 10 min og ligger lige ned til vandet.

Vi regner med at køre direkte derover og skære bryllupskage for, så kan gæsterne lige få en forfriskning (champagne/kage/frugt) og vi kan få taget lidt billeder...

Men mon vi kan nå at være til bords kl 18 - eller tænker I at 18:30 er bedre? :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vies kl. 15 og regner ca med det tager 45 min - 1 time (er det ikke normalt? :) ) fra kirken til feststedet er der blot 10 min og ligger lige ned til vandet.

Vi regner med at køre direkte derover og skære bryllupskage for, så kan gæsterne lige få en forfriskning (champagne/kage/frugt) og vi kan få taget lidt billeder...

Men mon vi kan nå at være til bords kl 18 - eller tænker I at 18:30 er bedre? :blush:

Selve vielsen tager ca. 30 minutter. Så skal I hilse på folk udenfor kirken og det kan tage kort eller lang tid alt efter, hvor mange (glo)gæster I har :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gør som mange andre også har skrevet i tråden.

Vielse kl. 14.30.

Cocktail hour kl. 16 på hotellet, hvor festen holdes. Kagen skæres for og vi får taget fællesbilleder. Herefter får vi taget billeder alene på arealet uden for hotellet (det ligger helt ned til stranden og der er fine græsarealer, så satser ikke på at skulle køre nogen steder)

Middag kl. 18, hvor vi vender tilbage til festen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer