Jabes

Ville i bruge denne bryllups service? (markedsundersøgelse)

8 posts in this topic

Kære medlemmer

Jeg er i øjeblikket i gang med at lave en markedsundersøgelse af mit projekt.

Jeg blev forlovet med min dejlige kæreste i oktober måned og undervejs i bryllupsplanlægningen, fandt vi ud af hvor svært det var at skabe sig et overblik over markedet.

(jeg har en lille iværksætter gemt i mig, så det kunne jeg ikke fjerne mine tanker fra)

Derfor gik jeg straks igang med at lave yderligere markedsundersøgelse og kom rimelig hurtigt frem til det produkt jeg synes der manglede.

Hvis jeg ikke skal kede jer for meget med detaljerne, så er jeg som resultat af dette igang med at lave en 'indhent tilbud' portal i bryllupsbranchen.

En portal hvor man kan udfylde en formular med sine ønsker til brylluppet og alt hvad der hører til lige fra lokale til fotograf og kørsel.

Herefter vil jeg lave samarbejdsaftaler med de forskellige leverandører om at de binder sig til at give en særlig god pris til de henvendelser de modtager og indenfor 48 timer.

Kunderne som forhåbentligt er mig og jer, vil modtage uforpligtende tilbud som er skræddersyet efter deres ønsker og behov.

Når modtagelsen af tilbuddet finder sted, kan man som kunde tage ud og se på lokalet og de services man har efterspurgt og derefter vurderer om det er et tilbud man ønsker at gøre brug af.

Det skal være 100% gratis og uforpligtende for de par som ønsker at gøre brug af denne service og jeg vil særligt ligge vægt på at alle tilbud skal være ekstraordinære.

Jeg har talt med et par indehavere af forskellige lokaler, hvor der bliver afholdt bryllupper og de var positivt indstillet overfor ideen om at kunne få lov til at nå ud til flere kunder med skræddersyede tilbud.

Jeg har endda talt med en udbyder af bryllupsrejser og 'bliv gift i udlandet' rejser, som gerne vil skræddersy 5 forskellige rejse pakker til mig, som jeg kan være formidler af.

Men inden jeg kaster mig 100% ud i det vil jeg gerne høre hvad folk synes om dette - er det noget du/I ville gøre brug af, hvis i kunne få en bedre og mere økonomisk løsning på jeres bryllup?

Er der nogle ting i synes jeg skal være opmærksom på?

Jeg håber at i vil hjælpe mig lidt videre - alle svar værdsættes og i må meget gerne stille kritiske spørgsmål til evt. faldgruber.

På forhånd tak!

Hilsen

Jasko

0

Annonce ♥

Der er helt sikkert mange som vil benytte sig af det. Men det vil aldrig kunne stå alene og jeg ser også visse ulemper og problemer i det:

• Der vil være tale om et mindre udbud af leverandør/udbydere, hvor der umiddelbart vil være et større udvalg via eksempelvis denne sides annoncør-sider.
  • Der vil være et større arbejde med at udvælge og indgå aftaler med leverandører. For der bør være et vist "niveau" og en slags godkendelsesproces. Falder bare én udenfor kan det ødelægge hele portalen
  • Du skal påregne forholdsvis høje markedsføringsudgifter for at blive synlig og risikoen er at folk mere vil bruge det som inspiration hvorved der ikke falder noget af til dig.
  • Vil det være muligt at tiltrække leverandører, herunder leverandører som opfylder ovenstående, når de samtidig skal forpligte sig til at yde en særlig rabat i en situation hvor de i forvejen er efterspurgte.

Det sidste indeholder jo en risiko for at de leverandører man kan formå at tiltrække er dem som ikke er efterspurgte. Det kan både skyldes manglende kendskab men også den ydelse der leveres. Der findes noget der minder lidt om det indenfor vores egen branche, men det er mere bredt og ikke specifikt på bryllup. Nogle kører specifikt på Dj's og er mere søgeportaler. Andre er mere bookingbureauer og der er det velkendt at det som regel altid er dyrere at købe en ydelse via et bookingbureau end ved at gå direkte til pågældende.

Det der nok kommer tættest på om som du måske kan lade dig inspirere af er Eventzonen. Der indhenter folk et tilbud og leverandørerne kan så rekvirere oplysningerne mod en symbolsk betaling og derigennem give et tilbud. Dvs. man er ikke som leverandør bundet op på at skulle give en rabat og betale "efter forbrug". Jeg ved at der er flere kolleger inkl. os selv som bare er "passivt medlem" der. Dvs.at vi ikke betaler et fast beløb for at blive mere synlig der, men bare står på listen. Har også enkelte kolleger som har brugt det mere aktivt. Vi drøftede faktisk fornylig hvor stort udbytte folk får, og det var pt. meget begrænset fordi det var meget prisfokuseret.

Prøv eventuelt at tage fat i Mogens Birk der har det. Han er en flink mand og han kan måske give dig nogle ideer. Jeg tror mere du skal ud i noget med at leverandørerne betaler et fast beløb for at være tilknyttet (som det også er tilfældet her) fremfor at yde en direkte rabat på de enkelte aftaler for det er nok de færreste leverandører der vil binde sig op på det generelt, hvorved du kan komme ud i at de slet ikke vil give tilbud på opgaven og så falder ideen til jorden.

0

Hejsa

Tusind tak for dit svar.

Det er lige netop noget alá eventzonen, lige bortset fra at jeg ikke vil have bi-produkter som et særligt stort fokus.

Folk skal ligeledes indhente tilbud, hvori leverandørerne kan "købe" disse kontaktinformationer.

Der skal dog laves screening og validering, for at holde kvaliteten oppe og sikrer leverandører i det omfang det kan lade sig gøre.

Rabatten, som jeg omtalte ville ikke være noget jeg ville påråbe leverandørerne om, men jeg tror at den ville komme i naturligt omfang i det man "konkurrere" med to andre virksomheder og man selvfølgelig gerne vil afholde flere bryllupper.

0

Rabatten, som jeg omtalte ville ikke være noget jeg ville påråbe leverandørerne om, men jeg tror at den ville komme i naturligt omfang i det man "konkurrere" med to andre virksomheder og man selvfølgelig gerne vil afholde flere bryllupper.

Uanset om får en henvendelse via en bryllupsportal, eventzonen eller direkte via nettet konkurrerer man altid med andre virksomheder. Vi hører da tit om kunder som henvender sig direkte, der har indhentet forespørgsler fra 5-10 andre og det er også helt fint. Det bliver bare mere prisfokuseret når man får henvendelsen fra eksempelvis Eventzonen hvor der bare spørges uvilkårligt. Derfor er vi flere som står af på det .:) Prøv at se det fra vores side: Hvorfor skulle vi eksempelvis yde rabatter til nogle blot fordi de henvender sig via en portal, fremfor direkte. Det ville vi aldrig kunne forsvare og slet ikke overfor vores stamkunder .:) Jeg har det lidt på samme måde med særlige messepriser, men det kan være anderledes for andre brancher.

Når du nævner Eventzonen og siger at du ikke vil have biprodukter som et særligt stort fokus mener du så at musik til en bryllupsfest er et biprodukt .:) Der er virkeligheden jo en helt anden hos de fleste .:)

0

Annonce ♥

Synes ideen lyder rigtig god!

Oftest kræver det nogen ude fra, altså folk der ikke er i branchen, til at se de nye muligheder.

Når det så er sagt, så er de rjo massere af muligheder for at tjene penge online, uden nødvendigvis at have en betalingsløsning for leverandørerne.

det der tværtimod er at tjene penge på, er de reklamer der kører på sitet!

Der køber annoncører jo ikke dig som website, men dem der kommer og besøger dit website. (tænk Zalando, som er over det hele, lige så snart man har været inde på deres side en enkelt gang)

0

Som bruger ville jeg være bekymret for det, som Diskobil er lidt inde på - nemlig, at du kun kan få de leverandører ind, som ikke har det bedste produkt, og derfor har brug for eksponeringen, fordi de ikke er så efterspurgte. Så jeg ville nok hellere have en god portal, hvor en person havde lavet en oversigt over alle mulige leverandører (og så kunne indtjeningen jo, som der også bliver nævnt, ligge i annoncering på hjemmesiden). Lige nu eksisterer der hjemmesider, hvor leverandører betaler for at være på en liste, og det er sådan set også fint nok. Men der mangler en liste, som bare er samlet på basis af, hvad der er derude.

Det er mine tanker :)

0

Enig Sille. Dog er det svært - når vi taler om feststeder, musik og fotografer - at tale om det bedste produkt, fordi det kan være meget individuelt hvad folk er til. Derfor tænker jeg mere i kvalitet og erfaring. Men jeg kan tage udgangspunkt i vores egen situation. I forhold til bryllupsfester har vi umiddelbart ikke behov for at supplere med søgeportaler m.v. men på firmafest-området har været det noget andet de senere år. Min kalender er blevet fyldt op men det har været fordi jeg har spillet lidt for andre kolleger og på klub. Det er også meget sjovt men ikke helt det samme som at spille for sig selv i eget navn. Der er oplevelsen i forhold til portalerne bare at der fokuseres mere på pris end på kvalitet. Jeg har kolleger som har fået flere forespørgsler via disse portaler men de har ikke rigtig fået noget ud af det da de ikke kunne være med på prisen. Der er et andet problem jo at der ikke rigtig er nogen kvalitetskontrol af udbyderne. Det samme kan man måske sige om bryllupsklars annoncørsider men der er alligevel et filter. Det er ikke gratis at annoncere og derfor kan man have en formodning om at dem der annoncerer gør meget i bryllupsfester og er gode til det. Er det ikke tilfældet er de hurtigt væk igen.

0

Annonce ♥