PrinsesseJulie1

BUDGET

60 posts in this topic

Annonce ♥

Vi er stadig i startfasen også, men har lagt et foreløbig budget. Vi er gået ud fra hvad andre der har haft samme endelige budget som os har brug på de forskellige poster. Jeg google bryllups budget og så kom der artikler frem med par der viste deres bryllupsbudgetter. Så jeg har stjålet lidt derfra, set hvad jeg kunne få det jeg vidste jeg skulle have med kostede på nettet, og lagt tingene ind som ca. pris. Jeg har sat vores poster lidt høre end egentlig forventet så der er lidt luft i den anden ende.

Vores samlede budget er 150.000 kr.
Håber det gav lidt mening hvad jeg skrev :)

0

Dem har jeg også brugt til vores, det er en god ting til at få et overblik. Så kan i altid sætte beløbet op eller ned, på de forskellige ting så det passer til hvad i vil bruge på de forskellige poster :)

0

Annonce ♥

Du kan tage et kig her og se 3 forskellige budgetter for at få inspiration til om du mon har tænkt på alt :)

Held og lykke :)

Hej Ki.

Det ene budget er et bryllup til over 200.000kr. og man har afsat 1500kr. til en DJ - al ære og respekt, men det er jo dybt urealistisk og misvisende. Er det ikke en kende uprof. at dette er offentliggjort som et vejledende budget? :)

1300kr. på musik til itunes er realistisk nok. 4000kr. til musik kan også lade sig gøre, så de er jo fine :)

0

Vi har arrangeret vores bryllup som skal stå til August 2016.. Vi er oppe på en pris som hedder 200.000kr med alt..

Det skal lige siges der ikke er sparet på noget

Vil du uddybe, hvor mange gæster det inkluderer, og om I har booket en totalløsning på fx et hotel, eller om I kommer til at stå med en masse arbejde selv? :)

0

Du kan tage et kig her og se 3 forskellige budgetter for at få inspiration til om du mon har tænkt på alt :)

Hej Ki.

Det ene budget er et bryllup til over 200.000kr. og man har afsat 1500kr. til en DJ - al ære og respekt, men det er jo dybt urealistisk og misvisende. Er det ikke en kende uprof. at dette er offentliggjort som et vejledende budget? :)

1300kr. på musik til itunes er realistisk nok. 4000kr. til musik kan også lade sig gøre, så de er jo fine :)

Nu står der jo at det er brude man har spurgt og dermed faktiske budgetter men man kunne nok godt have valgt nogle som var mere almindelige (dvs. udtryk for en almindelig fremherskende opfattelse af hvad ting koster og hvordan man prioriterer). Udover at der er poster som musik, tjenere, ørestikkere, drikkepenge m.v. man falder over, så giver de viste budgetter det indtryk at et bryllup og en bryllupsfest ikke kan holdes for under 98.200 DKK. Vi har flere bryllupskunder som har et budget på 30-60.000 kr. uden at det på nogen måde betyder at der er gået på kompromis.

Jeg mener faktisk ikke man kan bruge disse budgetter til noget overhovedet i økonomisk henseende for på det punkt er de direkte misvisende. Men som det også bliver sagt ovenfor kan budgetterne være fine som en oversigt og inspirationskilde.

1

Annonce ♥

Hej Ki.

Nu står der jo at det er brude man har spurgt og dermed faktiske budgetter men man kunne nok godt have valgt nogle som var mere almindelige (dvs. udtryk for en almindelig fremherskende opfattelse af hvad ting koster og hvordan man prioriterer). Udover at der er poster som musik, tjenere, ørestikkere, drikkepenge m.v. man falder over, så giver de viste budgetter det indtryk at et bryllup og en bryllupsfest ikke kan holdes for under 98.200 DKK. Vi har flere bryllupskunder som har et budget på 30-60.000 kr. uden at det på nogen måde betyder at der er gået på kompromis.

Jeg mener faktisk ikke man kan bruge disse budgetter til noget overhovedet i økonomisk henseende for på det punkt er de direkte misvisende. Men som det også bliver sagt ovenfor kan budgetterne være fine som en oversigt og inspirationskilde.

Lige præcis, Bent.

Man kunne godt have været mere selektiv i de budgetter man valgte at offentliggøre som "vejledende" :)

0

Annonce ♥

Vores budget er cirka 30000 :-)

Og det kan man nemlig SAGTENS holde sit livs fest for.

Der er naturligvis en del ting man skal være bevidst om / finde smarte løsninger på. Måske noget DIY. Men hvis ikke alle pengene bruges på kjole og ring kan man faktisk komme temmelig langt for 30 k. :)

0

Exactly og netop derfor er budgetterne ikke "retvisende". Har man adgang til billige lokaler eller et feststed med kuvertpriser i størrelsesorden 400-600 pr. kuvert - hvilket som sagt kan være meget geografisk bestemt - og er man ikke ude i beløbsmæssige poster som budgetterne viser kan det sagtens lade sig gøre at holde en fest for 30-40.000 kr. uden at gå på kompromis. .:) Det er ikke alle som syntes at herregårds-bryllupsfester m.v. er sagen .:)

0

Der er naturligvis en del ting man skal være bevidst om / finde smarte løsninger på. Måske noget DIY. Men hvis ikke alle pengene bruges på kjole og ring kan man faktisk komme temmelig langt for 30 k. :)

Vi holder fest i forsamlingshus, og skal have buffet at spise, til cirka 150 kr pr. Kuvert, forret buffet til 50 kr pr. Kuvert og bryllypskage til dessert som min svigerinde laver- hun skal kun have betaling til materialer.. Min kjole skal absolut ikke være et stort skrud og lige nu er min favorit en til 2500,-, musikken bliver højttalere og en playliste.. Det er i den dur og det er lige som vi kunne tænke os det, afslappet, sjovt og på mange måder utraditionelt :D
0

Vi holder fest i forsamlingshus, og skal have buffet at spise, til cirka 150 kr pr. Kuvert, forret buffet til 50 kr pr. Kuvert og bryllypskage til dessert som min svigerinde laver- hun skal kun have betaling til materialer.. Min kjole skal absolut ikke være et stort skrud og lige nu er min favorit en til 2500,-, musikken bliver højttalere og en playliste.. Det er i den dur og det er lige som vi kunne tænke os det, afslappet, sjovt og på mange måder utraditionelt :D

Det kan man sagtens. Der kommer nok noget drikkevarer oveni, men her er priserne jo også ret forskellige. Og det fede er at bryllupper bare er så forskellige. Jeg har deltaget, hvor blomsterne nok har kostet det dobbelte af, hvad vi snakker om her. Og prisen er jo ikke nødvendigvis afgørende. Trods alt inviterer man jo så nogle gæster, som man gerne vil give en god oplevelse. Så det har nok lidt betydning at forventningerne er lidt afstemte. Men det ved man jo også i familien. Lige netop de altid spændende etniske bryllupper har her svinget ekstremt meget i pris. Lige fra et, hvor der ankom store arabiske sorte Mercedes-biler, ja til hygge i spejderhytte. Og jeg elsker det hele. Uanset hvad anbefaler jeg sjovt nok at få det dokumenteret af en fotograf. Og jeg synes altså, at det er lidt synd at ødelægge onkel Fidos fest ved at spørge her. Selvom han garanteret er en flink mand :-)

Åh jo, jeg mangler mange ting i beskrivelsen ovenover, det var bare for at give en ide om hvad vi er til :) Fotograf har vi på plads, en ven af familien, der gør det til en enormt god pris ;) derudover kommer også brudgommens tøj, bordpynt osv. :)
0

Annonce ♥

Det kan man sagtens. Der kommer nok noget drikkevarer oveni, men her er priserne jo også ret forskellige. Og det fede er at bryllupper bare er så forskellige. Jeg har deltaget, hvor blomsterne nok har kostet det dobbelte af, hvad vi snakker om her. Og prisen er jo ikke nødvendigvis afgørende. Trods alt inviterer man jo så nogle gæster, som man gerne vil give en god oplevelse. Så det har nok lidt betydning at forventningerne er lidt afstemte. Men det ved man jo også i familien. Lige netop de altid spændende etniske bryllupper har her svinget ekstremt meget i pris. Lige fra et, hvor der ankom store arabiske sorte Mercedes-biler, ja til hygge i spejderhytte. Og jeg elsker det hele. Uanset hvad anbefaler jeg sjovt nok at få det dokumenteret af en fotograf. Og jeg synes altså, at det er lidt synd at ødelægge onkel Fidos fest ved at spørge her. Selvom han garanteret er en flink mand :-)

... Og så må jeg indrømme at jeg ikke tænker jeg inviterer til bryllup for at gøre mine gæster tilfreds- forstår du hvad jeg mener? Jeg vil selvfølgelig gerne at alle hygger sig, men jeg håber da at det vi er samlet for at fejre er grund nok til det :D Derudover tænker jeg mest i hvilken fest-stil jeg og min kommende mand allerbedst kan lide at være i! :D
0

... Og så må jeg indrømme at jeg ikke tænker jeg inviterer til bryllup for at gøre mine gæster tilfreds- forstår du hvad jeg mener? Jeg vil selvfølgelig gerne at alle hygger sig, men jeg håber da at det vi er samlet for at fejre er grund nok til det :D Derudover tænker jeg mest i hvilken fest-stil jeg og min kommende mand allerbedst kan lide at være i! :D

Jo, jo; men man behøver jo altså ikke holde nogen fest :-)
Helt rigtigt- men det vil vi da gerne 😃
0

Det lyder som en rigtig fin pris.

Dejligt at I både får forret, buffet, kage, fotograf og musik med under budgettet. Så mangler der i hvert fald ikke noget :)

0

Kunne folk mon lokkes til at skrive antallet af gæster på og flere detaljer? Vi har netop lavet budget idag og er endt på 110.000. Det er for 110 voksne, 30 børn og en hel weekend med bespisning og hvad dertil hører. For at holde det nede gør vi det på klinteborg spejderlejr og skal have den store diy guide frem

0

Annonce ♥

Vi skal giftes August 2016 og har brugt 190.000kr

Vi bliver 60 voksne og 3 børn

Lokale: 12.000kr

Mad: 82.000kr

Kjole, slør og sko: 17.000kr

Musiker: 5.000kr

Kage: 7.000kr

Limousine: 4.000kr

Fyrværkeri: 23.000kr

Dj: 3.000kr

Gommens tøj: 5.000kr

Brudepiger: 4.000kr

Pyntning: 2.000kr

Jakob Sveistrup i kirken: 10.000kr

Brudebuketter: 5.000kr

Fotograf: 11.000kr

0

Vi skal giftes August 2016 og har brugt 190.000kr

Vi bliver 60 voksne og 3 børn

Lokale: 12.000kr

Mad: 82.000kr

Kjole, slør og sko: 17.000kr

Musiker: 5.000kr

Kage: 7.000kr

Limousine: 4.000kr

Fyrværkeri: 23.000kr

Dj: 3.000kr

Gommens tøj: 5.000kr

Brudepiger: 4.000kr

Pyntning: 2.000kr

Jakob Sveistrup i kirken: 10.000kr

Brudebuketter: 5.000kr

Fotograf: 11.000kr

Er jeres ringe (hvis I har sådan nogen) indregnet i ovenstående? :)

Vores budget og antal gæster er nogenlunde samme niveau, men med anderledes prioriteringer:

Lokale, mad og servering: 75.000 kr.

DJ: 4.500 kr.

Kage: 1.000 kr.

Kjole, sko og smykker: 9.000 kr.

Gommens tøj: 2.000 kr.

Ringe: 75.000 kr.

Pynt/DYI: 2.000 kr.

Fotograf: 3.000 kr.

0

vi skal giftes til august med 100 mennesker og budget på ca. 80.000kr. Vi har lagt vægt på at finde gode tilbud og så bruge penge på nogle detaljer som vi virkelig ønsker:)

lokale, blomster, pynt osv: 7500kr

Mad, kage, servering osv: 30000kr

vin, øl og soda: 8000kr

brudekjole, jakkesæt, brudesvend og ringe : 20000kr

blomster: 1200

fotograf: 5500kr

DJ: 2900kr

chokolade fra hotel chocolat: 1600kr

så har vi en buffer for mad til hjælpere, små detaljer og uforudsete ;)

0