PrinsesseJulie1

BUDGET

60 posts in this topic

Fyrværkeri var meget brugt til bryllupsfester for en del år siden men i dag oplever man det meget sjældent. Det kan både handle om restriktioner og forbud eller om at der bruges forholdsmæssigt meget tid hvor det måske kolliderer med middag/dessert eller brudevals. I dag ser man mere lanterner (selvom de samme ting kan fremføres der) men der er det typisk noget som nogle gæster har sat i værk.

0

Annonce ♥

Hejsa

Er der nogen som har lyst til at vise deres bryllups budget ? Vi er selv igang med at udarbejde et budget og det ville være rart at have lidt ar sammenligne med.

Tak på forhånd

Mvh julie

Mit budget har jeg sat til 30.000 kr, indtil videre så ser det ud til at holde trit. Og vi skal ikke selv stå for noget rigtig.

Hvor mange gæster dækker jeres budget? :)

Det dækker ca. 30 gæster, og det er med alt inkl.

Velkomstdrink, forret hovedret, dessert, kaffe, natmad. Bryllupskage, kjole, ringe. :)

Er også meget nysgerrig på lidt flere detaljer... :) Skal til at planlægge og har også ca budget på små 30.000 (måske mindre) - og aner ikke hvor jeg skal starte eller hvad man skal regne med... :)

0

Vi bliver 50 mennesker til vores bryllup ca plus minus.

Vi har afsat 12.000kr til maden uden drikkevarer.

Vi bestiller mad fra k a catering som kommer og griller i haven.

Vores bryllup bliver en stor havefest med de gængse indslag, ordentlige stole at sidde på osv.

Vi forventer ikke at bruge mere end 30-40.000kr på brylluppet.

Vi henter en masse drikkevarer i Tyskland, maden fra cateringfirmaet, teltet køber vi i Harald Nyborg til 6.000kr, borde og stole enten lejer eller køber vi alt afhængig af hvad der bedst kan svare sig. Vi kører i ikea og køber service.

Med fire unger kommer der lige et par konfirmationer mv. og jeg fylder 30 i år så der skal altså alligevel holdes nogle fester så vi investerer istedet lidt i at kunne genbruge tingene efter brylluppet.

0

Vores kommer til at koste ca 70.000 til 70 mennesker. Der er vidst nok en uskreven regel om at man ofte sige 1000 kr pr kuvert, men det kan kun gøres til den pris fordi vi bruger forsamlingshus mv. Jeg laver en masse DIY og selv bryllupskagen. Drikkevarer købes i TYskland men tro mig det løber hurtigt op. Jeg vil dog gerne sige at man godt kunne have gjort det lidt billigere, men jeg kunne ikke have fundet 20.000 :)

0

Annonce ♥

Vi teltet køber vi i Harald Nyborg til 6.000kr, borde og stole enten lejer eller køber vi alt afhængig af hvad der bedst kan svare sig. Vi kører i ikea og køber service.

Med fire unger kommer der lige et par konfirmationer mv. og jeg fylder 30 i år så der skal altså alligevel holdes nogle fester så vi investerer istedet lidt i at kunne genbruge tingene efter brylluppet.

Bare I ikke køber de billige pavilloner. Husker tydeligt min fætters bryllup when back when hvor de havde stykket tre pavilloner sammen. Det piskregnede og selvom samlingerne var tætnet så lagde vandet sig i samlingerne og lige pludselig .... :) I bør også overveje noget gulv. Selvom det selvfølgelig er varmt i vejret i august kommer man ikke uden om nattefrost og dug. Men god ide at genbruge tingene og tænke fremad. Husk i øvrigt også at der skal være jord på den strøm I trækker ud til teltet (dvs. 3 ben). Ikke mindst fordi der er et fænomen der hedder statisk elektricitet.

0

Wouw for nogle budgetter. :c166:

Vi er ikke til stort hvidt skrud og slips og har besluttet at vi vil holde bryllup med vikingetema og bliver gift borgerligt på broen ned til den Silkeborgsø, der ligger tæt på vores hus. Temaet er bare fordi vi har lyst og for at inddrage vores gæster aktivt i festen. Vi foreslår gæsterne at være med på legen og komme som vikinger. Alle er bare helt med på den og låner/lejer/køber tøj til anledningen. Vi har fundet nogen der kommer og laver happenings med vikingetema, champagne og bryllupskage (vikingepyntet, naturligvis), middag med helstegt pattegris, store lækre salater og kartoffelretter (der kommer også vegetarer) og dessertbuffet. Vi har bestilt vores tøj i Tyskland og børnenes syr jeg selv, da børnene (4 stk) selv har været med til at designe det.

Vi bliver ca 50 personer, har et budget på ca 20.000,- og det ser ud til at holde.

0

Vi er ikke til stort hvidt skrud og slips og har besluttet at vi vil holde bryllup med vikingetema og bliver gift borgerligt på broen ned til den Silkeborgsø, der ligger tæt på vores hus. Temaet er bare fordi vi har lyst og for at inddrage vores gæster aktivt i festen. Vi foreslår gæsterne at være med på legen og komme som vikinger. Alle er bare helt med på den og låner/lejer/køber tøj til anledningen. Vi har fundet nogen der kommer og laver happenings med vikingetema, champagne og bryllupskage (vikingepyntet, naturligvis), middag med helstegt pattegris, store lækre salater og kartoffelretter (der kommer også vegetarer) og dessertbuffet. Vi har bestilt vores tøj i Tyskland og børnenes syr jeg selv, da børnene (4 stk) selv har været med til at designe det.

Vi bliver ca 50 personer, har et budget på ca 20.000,- og det ser ud til at holde.

Hvilket beløb afsætter I fx til drikkelse? Jeg tænker, at dette alene godt kan løbe op i 4-5000 kr. hvis der skal være et udvalg af øl, vand, vin, cider, kaffe, te m.m.

Og så lyder det super sjovt med vikingetema :D

0

Hvilket beløb afsætter I fx til drikkelse? Jeg tænker, at dette alene godt kan løbe op i 4-5000 kr. hvis der skal være et udvalg af øl, vand, vin, cider, kaffe, te m.m.

Og så lyder det super sjovt med vikingetema :D

Vi har været i Tyskland og handle øl, vin og noget sprut.Vi har desuden "arvet" noget af et familiemedlems barskab. Sodavand køber vi i en af dagligvarebutikkerne inden brylluppet. De er jo tit på tilbud. The og kaffe har vi allerede en del af. Champagne får vi i gave.

Vi kommer til at have fire slags øl, hvidvin og rødvin, fire slags sprut + det løse (nogle af vores gæster er vilde med at lave drinks). Cider har vi droppet, da det er dyrt og vi egentlig har så mange andre ting.

Så det vi har købt ind so far er for ca 2200,- og det er ikke meget der kommer oven i det. Dog mangler vi at købe mjød - det skal der jo være til et godt vikingegilde.

Edited by Olympia
0

Annonce ♥

Det lyder rigtig hyggeligt og sjovt med en Silkeborg brud mere herinde :)

0

Vilde budgetter :o:o

Vores budget er 15.000 og med vennetjenester er vi landet på 15.450 og der er IKKE sparet synes vi :)

Vi bliver 80 og deraf er 9 børn i alderen 2mdr til 8 år :)

Vi skal giftes i haven i et kæmpe telt, min stedfar har lånt af en kammerat til 500,-

Hovedretten er gave fra min mor og stedfar 0,-

Forret skippes til fordel for snacks og slikbar mellem reception og hovedret, laves selv 1500,-

Dessert er KÆMPE kagebord, hvor veninder, mormor og jeg laver: en lille bryllupskage, oreo cheesecakes, caramel and pecan cheesecake, cookies, drømmekage, vanilje muffins, rabarber/hvid chokolade muffins og nøddetærter. 1000,-

Så er der min kjole 1800,-

Alex' tøj 1500,-

Børnenes tøj 500,-

Drikkevarer i Tyskland 5000,- 

Pynt og lys 500,-

Blomster klarer vi selv da jeg, min mor og min mormor alle har kæmpe haver og har sået til formålet 100 kr til frø

Serveringspersonale 2000,-

Leje af toiletvogne 1050,-

Så er der fotograf som er en vennetjeneste i stedet for gave :)

0