Sara88

Hjælp til tidsplan

15 indlæg i dette emne

Jeg er ret meget i tvivl om vi skal vælge at blive viet kl 13 eller kl 14.

Jeg tænker bare at dagen måske bliver meget lang for gæsterne, hvis det allerede er kl 13, men på den anden side, er jeg bange for at vi bliver presset på tid, hvis vi vælger kl 14.

Hvis vi vælger kl 13, vil mit forslag se således ud:

Vielse kl 13

Færdige ved kirken ved kl 14

Så kører vi fra kirken, og jeg tænker vi får taget billeder her, da vores piger nok bliver hentet herefter. Imens ankommer vores gæster til vores hus, hvor der vil være reception, med lidt fingermad og drikkelse

Vi ankommer ca kl 15/15.30 og kagen skæres for.

Så skal vi køre senest kl 16.45, da vi skal være ved feststeder kl 17.30

og kl 18 skal vi til bords

Vi kan sagtens lave om på at vi måske tager med til receptionene først og så kører før, for at tage billeder, og så mødes med gæsterne igen ved feststedet, men det er en mindre detajle. Lige nu er det tidsplanen jeg er i tvivl om

Jeg synes bare det vil blive presset hvis vi vælger kl 14, det vil jo tage en hel time og vores tid med gæsterne til receptionene

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt følge dig i at det kan virke presset, men det er set fra jeres vinkel som brudepar der skal fotograferes inden. Gæsterne vil vel ankomme til receptionen umiddelbart efter kirken, da jeg formoder I ikke bor langt fra kirken (på samme måde som med feststedet). Dvs. for gæsterne taler vi ca. 14.15 - 16.45 eller ca. 2 1/2 time. Det er et meget almindeligt tidsrum for en reception og også meget normalt at brudeparret først støder til senere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt følge dig i at det kan virke presset, men det er set fra jeres vinkel som brudepar der skal fotograferes inden. Gæsterne vil vel ankomme til receptionen umiddelbart efter kirken, da jeg formoder I ikke bor langt fra kirken (på samme måde som med feststedet). Dvs. for gæsterne taler vi ca. 14.15 - 16.45 eller ca. 2 1/2 time. Det er et meget almindeligt tidsrum for en reception og også meget normalt at brudeparret først støder til senere.

Så du synes altså at kl 13 er fint ?

Nej vi bor 5 min kørsel fra kirken :) men har ca 40 min til feststedet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal først vies kl 15 :) Herefter tager vi til feststedet (5 min kørsel), skærer bryllupskagen for og nyder et glas champagne :) fotografen møder os på feststedet.. vi får taget billeder.. imens kan gæsterne få lidt kage, frugt mv. og så er vi klar til at gå til bords kl 18.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal først vies kl 15 :) Herefter tager vi til feststedet (5 min kørsel), skærer bryllupskagen for og nyder et glas champagne :) fotografen møder os på feststedet.. vi får taget billeder.. imens kan gæsterne få lidt kage, frugt mv. og så er vi klar til at gå til bords kl 18.

Kl 15 er alt for sent for os :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal først vies kl 15 :) Herefter tager vi til feststedet (5 min kørsel), skærer bryllupskagen for og nyder et glas champagne :) fotografen møder os på feststedet.. vi får taget billeder.. imens kan gæsterne få lidt kage, frugt mv. og så er vi klar til at gå til bords kl 18.

Kl 15 er alt for sent for os :)

Hov, blev ikke færdig med mit indlæg :lol:

Jeg ville sige, at når I holder reception på den måde og iberegner kørslen til feststedet, synes jeg da at kl 13 er fint tidspunkt :) Vi holder jo ikke reception og derfor tænker jeg, at vi godt kan nå det med vielsen kl. 15 (selvom det er kort tid :) )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Endelig kl 13..... Og så kan jeg kun anbefale at tage billeder efter receptionen især hvis i har receptionsgæster der ikke er med hele dagen, det fik vi så meget ros for

Jeg tænker bare at det vel i sidste ende giver det samme om vi ankommer en time senere, eller kører en time før ? ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig kl 13..... Og så kan jeg kun anbefale at tage billeder efter receptionen især hvis i har receptionsgæster der ikke er med hele dagen, det fik vi så meget ros for

Jeg tænker bare at det vel i sidste ende giver det samme om vi ankommer en time senere, eller kører en time før ? ;)

Hvis man får taget billeder efter så er gæsterne allerede i snak og det er et naturligt opbrud for gæster der ikke skal være med til festen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja kl. 13 er fint. Det med at få taget billederne efter receptionen er en rigtig god ide når der som Camilla er inde på er receptionsgæster som ikke skal med til festen. Det gælder i særdeleshed hvis receptionen og festen holdes ét og samme sted. Det er så ikke tilfældet her.

Det er dog også en god ide hvis der er børn med til receptionen som ikke skal med til festen senere. På den måde kan de være med til receptionen og forældrene har god tid til bagefter at få børnene afleveret eller afhentet. Det kommer dog også meget an på hvad der skal ske med hensyn til fotografering. Der er nogle som er ude og blive fotograferet i helt op til 2 timer (noget jeg aldrig har forstået) og så er der dem som bliver fotograferet på stedet eller ved kirken.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vies kl 13, da det ellers også bliver for presset. Vi har ca. 30min hver vej til stedet hvor billederne skal tages og vores fotografer siger vi skal regne med ca 1 time til at få taget billeder i. dvs vi ankommer først til godset (hvor festen skal holdes) kl ca. 16,30

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer