PrinsesseJulie1

Gæsteliste - børn ?

14 indlæg i dette emne

Hej alle

Min kæreste og jeg er igang med at lave gæsteliste. Vi vil ikke have børn med, men hvor skiller det ? 12-16-18år? Vi har jo familer som så blir delt op, fordi de fx har børn på 18-16-14? Vil det ikke være forkert aft 1-2 af børnene skal blive hjemme ?

Kan man godt bare invitere "halvdelen" af familierne ? Og hvordan skriver man lige på indbydelsen..

Hvad hvis vi ønsker alle børn er inviteret til reception men kun folk over 18 til selve festen ? Hvordan skriver man lige det - og er det okay ?

Synes virkelig det er svært - vil jo heller ikke træde nogen over tæerne, men det vel vores bryllup.

Håber i kan hjælpe os.

Mvh julie og Kasper

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige så snart talen går på børn er det rigtig svært, medmindre man er konsekvent og siger ingen eller alle børn. .:) Det samme gør sig gældende når vi taler om voksne børn og hvor grænsen går. Der er ikke så meget andet end at sige at I selv sætter grænsen. I har allerede sagt at det er uden børn. I er på samme måde berettiget til at invitere nogle forældre uden "børn" og at invitere andre forældre plus "børn". Jeg vil mene at det er noget I bør afklare selv og delagtiggøre dem det involverer i. Der er ingen grund til at blæse det op overfor alle. På den måde kan I også tage den med dem direkte så der ikke senere opstår spørgsmål, uro m.v.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige så snart talen går på børn er det rigtig svært, medmindre man er konsekvent og siger ingen eller alle børn. .:) Det samme gør sig gældende når vi taler om voksne børn og hvor grænsen går. Der er ikke så meget andet end at sige at I selv sætter grænsen. I har allerede sagt at det er uden børn. I er på samme måde berettiget til at invitere nogle forældre uden "børn" og at invitere andre forældre plus "børn". Jeg vil mene at det er noget I bør afklare selv og delagtiggøre dem det involverer i. Der er ingen grund til at blæse det op overfor alle. På den måde kan I også tage den med dem direkte så der ikke senere opstår spørgsmål, uro m.v.

Ville du synes man tager den ansigt til ansigt når man fx aflevere invitationen, eller skal vi skrive det i invitationen at efter receptionen er festen kun for over 18år. :-) i så fald, hvordan ville du skrive det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil heller ikke havde børn med. vi har sagt at den skiller ved konfirmationsalderen.

Vi har skrevet navne på indbydelsen. og så sagt til folk at deres børn er mere end velkommen til reception.

Var også lidt bange for og komme til og træde nogen over tæerne, men nåde frem til at det var vores bryllup og så bestemmer vi også helt selv hvem vi ville have med.

Men der er flere af dem med små børn der har sagt at de faktisk er glade for at festen er uden børn. for de kan feste og nyde aften på en hel anden måde end hvis de havde børn med de skulle holde øje med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lavet to invitationer. Én til de voksne, som skal med til både fest og reception, og én til de børn, som vi gerne vil have med til receptionen (det er den samme som de andre receptions gæster også får). Så er der ingen tvivl om, hvem som er inviteret til hvad :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige så snart talen går på børn er det rigtig svært, medmindre man er konsekvent og siger ingen eller alle børn. . :) Det samme gør sig gældende når vi taler om voksne børn og hvor grænsen går. Der er ikke så meget andet end at sige at I selv sætter grænsen. I har allerede sagt at det er uden børn. I er på samme måde berettiget til at invitere nogle forældre uden "børn" og at invitere andre forældre plus "børn". Jeg vil mene at det er noget I bør afklare selv og delagtiggøre dem det involverer i. Der er ingen grund til at blæse det op overfor alle. På den måde kan I også tage den med dem direkte så der ikke senere opstår spørgsmål, uro m.v.

Ville du synes man tager den ansigt til ansigt når man fx aflevere invitationen, eller skal vi skrive det i invitationen at efter receptionen er festen kun for over 18år. :-) i så fald, hvordan ville du skrive det.

Det kommer jo lidt an på hvor mange hold gæster/familier det involverer. Taler vi kun om et par stykker ville jeg tage den med dem direkte, inden I afleverer invitationerne, men taler vi om stort set alle er det noget andet .:) Ofte er det også noget som løser sig selv. Hvis jeg gik hjem og spurgte min søn på 14 om han helst ville til bryllup eller blive hjemme, ville svaret klart være det sidste (hvis han altså fik muligheden for at vælge) .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt bryllup uden børn også (ammebørn - en enkelt - undtaget). Men jeg tror, jeg ville have løst det i hver enkelt invitation ved at skrive navnene på de inviterede og så var den skid slået, som man siger. Så er der ikke noget, at være i tvivl om. Men det er selvfølgelig nemmere med en helt klar retningslinje/skillelinje, som ser helt generel ud, for alle. Hvordan man lige skriver det pænt, ved jeg dog ikke.. Det kom aldrig i spil hos os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at det skal være uden børn, dog med undtagelse af mine to kusiner. Det er tæt familie, så dem syntes jeg ikke bare vi kan udelukke. De andre børn der er er venner og familie længere ude. Og så er der lige det at mine kusiner skal være "brudepiger"/blomsterpiger, jeg var det selv da min faster og onkel blev gift, så man kan sige det er dobbeltmoralsk, men syntes grunden er rimelig god til hvorfor de skal med :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for svar :-)

Jeg tror vi har fundet frem til en løsning. Vi skiller ved 18år til festen men alle er inviteret til reception. Da det kun omhandler 3 familier, tror jeg vi forklarer når vi aflevere invitationen. :-)

Exactly .:) Ingen grund til at gøre "problemerne" større end de er.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde samme dilemma.

I familien er der kun 4 "børn"; min søster og jeg på henholdsvis 27 og 29, og mine fætter og min kusine på 16 og 13. Inden vi bliver gift er de igen et år ældre. I starten sagde havde ville vi kun have folk over 18 med, men da vi fortalte familien, at vi skulle giftes, tog min onkel og tante det som om de alle fire blev inviteret. Vi har så bestemt os for at skrive dem på gæstelisten alligevel.

Skulle I komme frem til, at I ikke vil have dem med, ville jeg dele invitationen i to, så man skriver alle navnene på kirke/reception og længere nede kun forældrenes navne til fest. Hvis der eksempelvis var 3 børn på 19-14-12, ville jeg heller ikke invitere den ældste, fordi jeg synes børnene skal være lige.

Men jeg håber i har fundet en god løsning for jer :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer