GitteMulvadAndersen

Vi er allerede gift - hvad skriver man så i invitationen?

6 indlæg i dette emne

Hej

Kunne godt bruge lidt hjælp til, hvad pokker man skriver i invitationen, når man allerede er gift...

Vi blev gift i sommers på rådhuset, men festen holder vi til juni. Det bliver helt traditionelt med kirke, bryllupskage, brudevals osv., men det er jo egentlig ikke en vielse, men en velsignelse vi får i kirken...

Er det så forkert at skrive noget a la "vi skal giftes - igen"?

eller har I nogle gode ideer?

På forhånd tak :-)

Mvh Gitte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når I er gift, så kan I ikke skrive, at I skal giftes igen, da det kræver en skilsmisse først.

Men I kan skrive, at I ønsker Guds velsignelse over jeres allerede indgåede ægteskab og vil fejre dette med familie og venner :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også gift i forvejen. Det foregik uden nogen vidste noget i forvejen og vores forældre blev først inviteret med på dagen. Så vi har joket lidt med at vi "skylder" en bryllupsfest. Det har jeg tænkt på at bruge i invitationen. Og så skrive noget i stil med: "vi vil fejre vores forening og vi vil blive glade hvis xx vil være med til at gøre dagen helt speciel. Derfor inviterer vi til velsignelse i kirke kl. Xx."

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når I er gift, så kan I ikke skrive, at I skal giftes igen, da det kræver en skilsmisse først.

Men I kan skrive, at I ønsker Guds velsignelse over jeres allerede indgåede ægteskab og vil fejre dette med familie og venner :)

Jurisdisk set har du ret.

Meeeeen.. Det synes jeg nu sagtens man kan skrive. Hvis det var mig, havde jeg helt sikkert skrevet at vi skulle giftes.. igen. Det har et humoristisk strejf jeg synes rigtigt godt om :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer