SoonmrsFE

Hemmeligt bryllup

21 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi har et vennepar, der gik på rådhuset en fredag (lige inden termin), uden nogle vidste det.
Året efter (på deres 1 års bryllupsdag) inviterede de til bryllup. I Kirke
Det var præsten, der afslørede, at de i forvejen var gift, så dette var en kirkelig velsignelse.

Alle blev mega overrasket, og vi fik detaljerne efterfølgende til festen (altså hvor og hvornår de rigtig var blevet gift)

God ide - og ingen havde fattet mistanke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min svoger og svigerinde lavede samme tricks. Altså med rådhusbrylluppet.

De afslørede det i invitationen til deres "rigtige" bryllup - altså det man vil kalde en kirkelig vielsen - hvorefter der skulle holdes stor fest.

De ventede med kirkebryllup og fest pga. økonomi.

Summa summarum. Så længe den serveres rigtigt vil folk have forståelse.

Men jeg synes at man "bør" sige det. I hvert fald til de nærmeste :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var lidt det samme vi gjorde da vi blev gift i tidernes morgen. Dog ikke som hemmeligt bryllup. Papirerne blev underskrevet om formiddagen og dvs. på tidspunktet for "vielsen" om eftermiddagen var vi gift. Men vi har derudover haft mange bryllupskunder som er blevet borgerligt viet tidligere, uden at nogle har vidst det (måske lige udover nærmeste familie som man umiddelbart bør orientere) hvorved der bliver tale om en kirkelig velsignelse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var lidt det samme vi gjorde da vi blev gift i tidernes morgen. Dog ikke som hemmeligt bryllup. Papirerne blev underskrevet om formiddagen og dvs. på tidspunktet for "vielsen" om eftermiddagen var vi gift. Men vi har derudover haft mange bryllupskunder som er blevet borgerligt viet tidligere, uden at nogle har vidst det (måske lige udover nærmeste familie som man umiddelbart bør orientere) hvorved der bliver tale om en kirkelig velsignelse.

Umiddelbart orientere vi ikke nærmeste familie heller :) altså før det RIGTIGE bryllup :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var lidt det samme vi gjorde da vi blev gift i tidernes morgen. Dog ikke som hemmeligt bryllup. Papirerne blev underskrevet om formiddagen og dvs. på tidspunktet for "vielsen" om eftermiddagen var vi gift. Men vi har derudover haft mange bryllupskunder som er blevet borgerligt viet tidligere, uden at nogle har vidst det (måske lige udover nærmeste familie som man umiddelbart bør orientere) hvorved der bliver tale om en kirkelig velsignelse.

Umiddelbart orientere vi ikke nærmeste familie heller :) altså før det RIGTIGE bryllup :)

Altså, når I skal velsignes? ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Må det være. Der ville jeg personligt nok - ligesom Alexander ovenfor - hælde til at man burde sige det, men i bund og grund er det noget man selv er bedst til at afgøre, som den der kender de nærmeste (og omvendt) bedst.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lidt imod det. Hvorfor så blive gift hvis ingen må vide det? Hvorfor er det ens nærmeste familie ikke må være med på ens store dag?

Ja, det har jeg også tænkt over. Hvorfor fratage familien glæden ved at være med til brylluppet? Der er jo ikke nogen, som dikterer, at et bryllup skal være stor kjole, kæmpe fest og ingen penge bagefter. Man er jo velkommen til at blive gift, udbringe en skål og så er det det.

Hvis det var mig, som blev hemmeligt gift, så véd jeg, at mine forældre ville blive skuffede over mig, at jeg ikke ville dele glæden med dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var lidt det samme vi gjorde da vi blev gift i tidernes morgen. Dog ikke som hemmeligt bryllup. Papirerne blev underskrevet om formiddagen og dvs. på tidspunktet for "vielsen" om eftermiddagen var vi gift. Men vi har derudover haft mange bryllupskunder som er blevet borgerligt viet tidligere, uden at nogle har vidst det (måske lige udover nærmeste familie som man umiddelbart bør orientere) hvorved der bliver tale om en kirkelig velsignelse.

Umiddelbart orientere vi ikke nærmeste familie heller :) altså før det RIGTIGE bryllup :)

Altså, når I skal velsignes? ;)

Ja :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er lidt imod det. Hvorfor så blive gift hvis ingen må vide det? Hvorfor er det ens nærmeste familie ikke må være med på ens store dag?

Ja, det har jeg også tænkt over. Hvorfor fratage familien glæden ved at være med til brylluppet? Der er jo ikke nogen, som dikterer, at et bryllup skal være stor kjole, kæmpe fest og ingen penge bagefter. Man er jo velkommen til at blive gift, udbringe en skål og så er det det.

Hvis det var mig, som blev hemmeligt gift, så véd jeg, at mine forældre ville blive skuffede over mig, at jeg ikke ville dele glæden med dem.

Min familie bliver på ingen måde skuffede over mig. Det ved jeg. de ved at vi gør det for børnenes skyld og fordi der pt ikke er økonomi til et stort bryllup som vi drømmer om

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan da være meget oplagt, at man gerne vil giftes pga. børn / økonomi /jura i en tidligere alder. Senere, hvor pengene er lidt større, vil man gerne holde festen.

Men stadig, man kunne lade familien komme og overvære selve vielsen, måske udbringe en skål og et tillykke og så var det det på bryllupsdagen. Så kan man senere holde festen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er lidt imod det. Hvorfor så blive gift hvis ingen må vide det? Hvorfor er det ens nærmeste familie ikke må være med på ens store dag?

Ja, det har jeg også tænkt over. Hvorfor fratage familien glæden ved at være med til brylluppet? Der er jo ikke nogen, som dikterer, at et bryllup skal være stor kjole, kæmpe fest og ingen penge bagefter. Man er jo velkommen til at blive gift, udbringe en skål og så er det det.

Hvis det var mig, som blev hemmeligt gift, så véd jeg, at mine forældre ville blive skuffede over mig, at jeg ikke ville dele glæden med dem.

Min familie bliver på ingen måde skuffede over mig. Det ved jeg. de ved at vi gør det for børnenes skyld og fordi der pt ikke er økonomi til et stort bryllup som vi drømmer om

Sorry, det var ikke for at anklage dig :) Men nu kom det lige op i din tråd :)

Måske der skulle startes en hel ny tråd om det, så man kan tale om det der - det gør jeg :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan da være meget oplagt, at man gerne vil giftes pga. børn / økonomi /jura i en tidligere alder. Senere, hvor pengene er lidt større, vil man gerne holde festen.

Men stadig, man kunne lade familien komme og overvære selve vielsen, måske udbringe en skål og et tillykke og så var det det på bryllupsdagen. Så kan man senere holde festen.

Men det ønsker vi ikke - selve vielsen er ikke vigtig for os. Men at blive velsignet i kirken og holde en dejlig fest med mennesker vi elsker betyder noget for os. Derfor vælger vi at vente. Vi vil gerne det er intimt og kun os to på denne dag, som børnefamilie er det at være børnefri i den grad en mangelvare, så vi glæder os faktisk til at have en hyggelig dag kun os to.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har oprettet en tråd, så vi kan tale om det der uden, at du føler dig anklaget, for det er bestemt ikke min mening :oops:

http://www.bryllupsklar.dk/forum/91251/hvorfor-hemmeligt-bryllup.html/

Det gær jeg bestemt heller ikke ;) Det er jo nøjagtig lige så forskelligt som farvetema, musikvalg, salmevalg, menuer osv ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder et hemmligt bryllup. Tager et meget tæt vennepar med som vidner, og tager ud at spise om aftenen. Indtil videre forbliver det hemmeligt, men på et tidspunkt bliver det offentligt, ved bare ikke helt hvordan og hvornår. Men vi glæder os rigtig meget og det er det helt rigtige for os at gøre det sådan :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søster og svoger blev "hemmeligt" viet på rådhuset med mig og min svogers søster som vidner. Vi havde fået besked på at holde tæt, men min svogers søster havde selvfølgelig sladret og bød pludselig på champagne på svigerforældrenes vegne, hvor jeg så pludselig sad og følte at jeg også burde have sladret, så mine forældre havde haft mulighed for at give en erkendtlighed.. Min søster var så bare temmelig skuffet over at hendes svigerinde ikke havde kunne holde tæt, så jaguar i sidste ende i good standing :-)

Men det er i hvert fald værd lige at overveje - om det skal være hemmeligt for alle og om vidnerne i så fald kan administrere det, eller om man bare skal bede rådhuset stille med vidner (det har jeg også prøvet; at være vidne for et tilfældigt par, dengang min mor var borgmester)..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søster og svoger blev "hemmeligt" viet på rådhuset med mig og min svogers søster som vidner. Vi havde fået besked på at holde tæt, men min svogers søster havde selvfølgelig sladret og bød pludselig på champagne på svigerforældrenes vegne, hvor jeg så pludselig sad og følte at jeg også burde have sladret, så mine forældre havde haft mulighed for at give en erkendtlighed.. Min søster var så bare temmelig skuffet over at hendes svigerinde ikke havde kunne holde tæt, så jaguar i sidste ende i good standing :-)

Men det er i hvert fald værd lige at overveje - om det skal være hemmeligt for alle og om vidnerne i så fald kan administrere det, eller om man bare skal bede rådhuset stille med vidner (det har jeg også prøvet; at være vidne for et tilfældigt par, dengang min mor var borgmester)..

Øv hvor tarveligt :( Også derfor vi har valgt at det bliver rådhuset der stiller vidner til rådighed, ikke fordi vi ikke stoler på vores venner/familier men tænker det måske også er en for stor hemmelighed for dem at holde helt tæt - og så tror jeg også at vi ville have svært ved at vælge hvem vi skulle sige det til og skulle vælge imellem dem hvem der skulle være vidner.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer