cidsel

August-bryllup 20.08.2016 - det nærmer sig!

63 posts in this topic

Uh, jeg har luret en masse herinde og vist også givet en enkelt besvarelse hist og her, men en planlægningstråd er det endnu ikke blevet til.. Jeg tænker dog, at jeg giver det et "go" nu - ikke mindst for at have et sted at holde snor i det hele, uden at skulle afsløre alt for gæsterne :)

֍ Kirke: Solbjerg Kirke, Frederiksberg

֍ Reception: Hjemme i gårdhaven

֍ Fest: Slotssø Palæet

֍ Overnatning: Hotel Hillerød (der er booket suite til os, og gæsterne booker selv)

֍ Dagen derpå: Hjemme i gårdhaven (vi åbner gaver om søndagen og serverer lidt tømmermandsspise for gæsterne)

֍ Receptionsmad: Lidt let og nemt at lave

֍ Bryllupskage: Kagesjov med Jane

֍ Drikkevarer til receptionen: Bobler, hjemmelavet saft, hjemmebrygget øl, dåsesodavand og dåseøl

֍ Festmad: En gammel kokke-kollega (og en medkok) disker op med en 4-retters som vi har sammensat sammen

֍ Drikkevarer: Champagne til velkomstdrinks, hvidvin, rødvin og dessertvin til middagen - herefter drinks, sodavand og øl

֍ Natmad: Pølsevogn

֍ Dagen derpå-mad: Kartoffelsalat og pølser i lange baner

֍ Dagen derpå-drikkevarer: Rester - nok primært sodavand :)

֍ Brudekjole: Købt hos BrideFashion, bliver tilrettet hos Frederiksberg Skrædderi (har sat et billede ind af kjolen, men er så ræd for at alle mulige gæster skal komme ind og se den, så jeg ved ikke helt hvor længe den bliver).

֍ Brudesko: Et par fantastiske Michael Kors-sko i guld - yay!

֍ Slør: Har købt et brugt..

֍ Lånt, blåt og gammelt: Udestår

֍ Frisør og make-up: En ven af en ven kommer og fikser både hår og make-up.. Vi laver prøve-opsætning osv. her i starten af august

֍ Brudgomssuit: Three piece suit fra mandens "personlige skrædder i Savile Row" :biggrin:

֍ Brudgomssko: Umiddelbart et af de par der er i samlingen

֍ Blomsterpigekjoler: Udestår

֍ Blomster: Udestår

֍ Fotograf: Steven Kjeld Christensen

֍ Transport (brudepar): Maserati Quatroporte

֍ Transport (gæster): Jeg har undersøgt buspriser og skal egentlig bare bestille - dog med forbehold for, at nok gæster vil benytte sig af det

֍ DJ: DJ Henrik

֍ Ringene: Bestilt, tilpasset og indgraveret - klar til afhentning hos Halberstadt (hvor min forlovelsesring også er fra)

֍ Serveringspersonale: Der er pt. sørget for én - og hende som kører feststedet, ville sørge for to ekstra.

֍ Brudevals: Vi fik en veninde til at vise os det, og det er jo vildt nemt! Det kunne stadig være sjovt med lidt gøgl, men det er rart at vide, at vi i hvert fald har styr på basics :lol:

֍ Fyrværkeri: Jeg tror vistnok, at vi har booket.. Det eneste jeg har fået er en mail, hvor der står at vi har en aftale, men ikke omfang, pris eller noget :floejt:

GØR-DET-SELV

֍ Reservér dato: Vi lavede "klassiske" Sticky9-magneter med forskellige billeder af os med datoen henover.

֍ Bryllupslogo: Jeg fik Jonathan Faust til at designe et logo til os - som skal skambruges til alt! :)

֍ Invitationer: Jeg satte dem op i Publisher og fik VesterKopi til at printe dem

֍ Receptionsinvitationer: Er mere eller mindre færdige, men endnu ikke printet/taget i brug

֍ Kirkehæfte: Udestår

֍ Menukort: Udestår

֍ Hvem-er-Hvem-plakat: Under udarbejdelse

֍ Fotoboks: Udestår

֍ Dagen derpå-gavepose: Udestår eller.. under udarbejdelse :)

֍ Hjemmeside: Up and running

Jeg har sikkert glemt en masse, men jeg tænker, at jeg kan opdatere undervejs og så ellers linke i vildskab. Nu er tråden i hvert fald startet, så må vi se hvad opdateringsfrekvensen bliver :)

Edited by cidsel
0

Annonce ♥

:balloons: velkommen til og tillykke med brylluppet , kan se i skal giftes weekenden før os :cheerleader3: og i har da ret godt styr på tingene :loveshower:

glæder mig til at følge jer frem til den store dag

Mange tak - ikke mindst for at mene at vi har styr på tingene.. Føler lidt, at der for hver ting man stryger på listen, dukker to nye op ;)

Har også fulgt godt med i din tråd - og der kan man vist også sige, at I har godt styr på det! :)

0

Annonce ♥

:balloons: velkommen til og tillykke med brylluppet , kan se i skal giftes weekenden før os :cheerleader3: og i har da ret godt styr på tingene :loveshower:

glæder mig til at følge jer frem til den store dag

Mange tak - ikke mindst for at mene at vi har styr på tingene.. Føler lidt, at der for hver ting man stryger på listen, dukker to nye op ;)

Har også fulgt godt med i din tråd - og der kan man vist også sige, at I har godt styr på det! :)

haha jo det har vi efterhånden, men vi har også være i gang i næsten 2 år, total kontrol freak det er mig :wink: men ville ikke gå ned på kompromis, så har forhandlet mig/os til en hel del :oops:

0

Velkommen til stort tillykke med det kommende bryllup.

Hvordan har du fået tekst ovenpå jeres magneter ? Som save-the-date?

Tak, tak!

Jamen, Sticky9 er heldigvis ikke længere bundet direkte op på Instagram længere, så jeg skar blot billederne til på computeren (Publisher) og lavede en tekstboks ovenpå med datoen.

Min kæreste var ikke helt lige så stor fan af magneterne som jeg, så de blev primært delt ud til min del af gæstelisten - derfor har vi en del tilovers :)

DSC_0126.jpg

Edited by cidsel
0

Invitationer

Monogrammer er jo the shizzle, men jeg ville gerne noget lidt andet.. Og da jeg fulgte Jonathan Faust på instagram, tænkte jeg at det kunne være cool, at lave et logo ala de ting han tegnede.. Og da jeg nævnte det for manden, var han overraskende nok slet ikke afvisende - og så fik vi os et prof bryllupslogo! :)

Når så man har smidt penge efter et logo bliver det pludselig ret crucial, at få det brugt så meget som muligt - så logoet og farven blå bliver lidt den røde (blå) tråd i det hele. Invitationen blev meget simpel og elegant - og kuverten ligeså.

Billede1.jpg

invitationsforside med logo - invitationsbagside med tekst (og logo i "vandmærke") - kuvertforside

DSC_0125.jpg

kuvertbagside

Jeg lavede invitationen i Publisher med skrifttypen Champagne & Limousines (vores underskrift er med Caflisch Script Pro Light - vi kunne ikke overskue at skulle skrive pænt under på 24 invitationer :P ) og fik så VesterKopi til at printe og beskære dem. Jeg forsøgte selv at printe på pap, men deres papirkvalitet og beskæringsskills var alligevel pengene værd (syntes jeg - og manden).

Kuverterne bestilte jeg på kuvert.com - leveringsomkostningerne er helt forfærdelige, men jeg bestilte, så vi også har til takkekort, og så syntes jeg at det var okay (plus at jeg bestilte ALLE mulige samples.. Bare for at de kunne få lov at fylde pakken :P )

Adresselabels lavede jeg på A4-klistermærkeark og skar så ud på skæremaskine (som jeg desværre kun havde lånt - skal SÅ meget have mig min egen!) - personligt er jeg helt vild med at afsenderadressen sidder som den gør på bagsiden - jeg beklager billedkvaliteten, men syntes lige I skulle se det.

Frimærkerne fik jeg lavet på Post & Tele Museet som desværre har lukket nu indtil deres nye bygninger er klar på Østerbro - så jeg skyndte mig at få et ark ekstra, så vi har til takkekort.

Edited by cidsel
0

THE SHOES

Jeg bliver helt ærligt mere og mere sikker på guldskoene som tiden går - og så lever jeg nok bare med at min mand ikke er helt lige så "head over heels" (høhø).

12545485_1751503368416446_1570393600_n.j

Men selvfølgelig - hvis I er nogle derude der falder over perfekte navy/cobolt-blå sko i str. 43 med en max hælhøjde på ca. 8 cm, så sig lige til :) - Jeg var tæt på, at kappe både hæl og tå for at kunne være i den her, men jeg besindede mig..

Edited by cidsel
0

Annonce ♥

Fedt feststed .:) Vil jeg tro. Har kun spillet på Leonora deroppe. Men en god ide kan være at lave et kort til jeres gæster for det kan være rimeligt svært at finde rundt på slottet (og ud) når det er mørkt udenfor .:)

0

Fedt feststed . :) Vil jeg tro. Har kun spillet på Leonora deroppe. Men en god ide kan være at lave et kort til jeres gæster for det kan være rimeligt svært at finde rundt på slottet (og ud) når det er mørkt udenfor . :)

Slotssø Palæet ligger med udsigt til slottet, så der burde heldigvis ikke være noget med at fare vild på slottet - så er man i hvert fald gået meget forkert :)

Men med dét sagt, så har vi faktisk lavet et lille kort - primært så folk kan finde hhv. feststedet, stationen og hotellet :)

TransportHiller%C3%B8d.png?resize=676%2C

0

Three Piece Suit

Sidste weekend var vi i London, og det var meningen at Morten skulle have været forbi hans skrædder for at hente hans bryllupstøj. Desværre viste det sig, at aftalen med skrædderen ikke rigtig stod i skrædderens kalender, så intet suit.

Men heldigvis havde Morten endnu en tur booket til London denne weekend, og skrædderen havde heldigvis tid i dag - og det ser nice ud! (beklager den dårlige kvalitet)

IMG_20160318_210451.jpg

0

Bryllupsrejsen

I hele det her planlægningsshow har det været mig der har været primus motor på brylluppet, mens Morten har lagt langt mere arbejde i bryllupsrejsen.

Planen er tre ugers roadtrip på USAs vestkyst og en afsluttende uge på Hawaii - yay!

Vi har drøftet meget frem og tilbage om hvorvidt vi skulle planlægge alles, eller være 100% roadtrippers og fx bestille hoteller on the go. Men ret hurtigt blev vi enige om, at vi var for store kontrolfreaks til den slags - derefter fulgte mange, lange drøftelser om hvad vi gerne ville se og hvor meget tid vi forventede at skulle bruge på de forskellige ting; ikke mindst hvor meget tid vi skulle bruge på at køre rundt.

So far har vi fået bestilt tre ud af de mange hoteller, men heldigvis er det tre af de vigtige hoteller i hhv. Las Vegas, San Francisco og Maui (Hawaii). Så nu mangler bare Los Angeles, Oahu (Hawaii), og alle mulige mindre stops mellem nationalparker og på Highway One.

Vi glæder os SÅ meget - og så glæder jeg mig nok også til at have fået så tilpas meget styr på bryllupsrejsen, at jeg kan få lov til at bruge begge vores kapaciteter på brylluppet ;)

12825739_1006574806079930_1896378442_n.j

0

Annonce ♥

DJ HENRIK

Manden fik lukket aftalen med DJ'en - han er lidt et sats, i den forstand at min kæreste ikke rigtig oplevede ham til den bryllupsfest vi var til (trætte, fulde mand), men jeg huskede det som udmærket; Så håber jeg bare at DJ'en kan ramme vores stil som alligevel ligger en smule fra den bryllupsfest vi var til. Og så kommer jeg til at undvære en spejlkugle.. Lidt en streg i regningen :) (kan være jeg stjæler min nieces på dagen og hænger op)

Men så bliver det musik fra middagen slutter (23:30-isch) til sidste mand går, og DJ Henrik medbringer lys og røgmaskine 

Edited by cidsel
0

HOS FREDERIKSBERG SKRÆDDER

Det gik ganske udmærket! Guldskoene var lige så fine til kjolen som forventet. Nu er der så gået sport i at få gået dem til - manden griner lidt af dem, men det bliver stensikkert mig der ler sidst når jeg står kl lort om natten og laver gode dansemoves i mine gyldne sko! :D

Skrædderen ville ikke så gerne røre ved længden, da vi blev enige om at rette stropper, brystparti og taljen (hvor der er noget blonde-perle-værk).. Kjolen skærer lidt uheldigt ved taljen, da jeg i den ene side "får" et meget markant hofteben ift. den anden side, men det mente skrædderen at hun kunne fikse, bl.a. ved at placere blonden lidt mere strategisk.. Forhåbentligt får hun ret - juli will show :)

Og så bliver jagten vist sat ind på et brugt slør - dba.dk og trendsales.dk bugner heldigvis med dem, men det kunne selvfølgelig være at jeg rent faktisk skulle gøre noget ved det.. Min veninde som var med, er begyndt at sende alle mulige annoncer til mig, så jeg må hellere tage det lidt seriøst :D

Har vist heller ikke fået vist kjolen, men den skulle meget gerne være vedhæftet nu :)

Bagefter gik vi hjem i gårdhaven og drak rosé og spiste SunLolly *win*

2016-05-15_17.25.58.jpg

Edited by cidsel
0

BRYLLUPSKAGE

Kagesjov med Jane (på Facebook) har takket ja til jobbet, og som det ser ud nu, bliver det en masse chokolade, en smule lime/citron og så overtrukket med marcipan. Mums!

Jeg får desuden lov til at låne hendes kagestativ, så det er rimelig nice ikke at skulle tænke på.. Dog skal jeg muligvis have fingrene i noget at skære med.. Hm, på to-do-listen..

0

Annonce ♥

FOTOGRAF: STEVEN KJELD CHRISTENSEN

Fra start ville jeg vældig gerne have gode billeder og meget gerne billeder fra HELE dagen - og ikke kun fra mine forberedelser, men også fra gommens forberedelser. En fotograf udtalte, at gommens forberedelser oftest bare var en gang PlayStation og måske en enkelt øl, men dertil var jeg bare sådan lidt; at det ville jeg faktisk rigtig gerne have dokumenteret også. Det' lidt mit milimeterdemokrati der slår igennem, men uagtet at det er mig der går mest op i planlægningen, så er det ikke min fest, men vores fest - og det skal billederne også afspejle.

Anyway, så har sådan et ønske jo også en økonomisk konsekvens, og vi indhentede tilbud i hobetal og mødtes med 3-4 fotografer før det stod imellem to; én som primært gjorde det i fotografering af alt andet end bryllupper og ikke rigtig havde den helt store fidus til bryllupper (men var billigst - netop fordi han ikke gjorde det så meget) og én som fortalte ivrigt om hans efterbehandling og hans holdning til opsætninger og stil.

Valget faldt på den sidste, på trods af den lidt højere pris, og han fotograferer brudens forberedelser og helt frem til natmaden. Derudover kommer en god bekendt som reddede min venindes bryllup sidste år (deres fotograf var et fjols, så reelt havde de nærmest kun ordentlige billeder fra ham her amatørfotografen, som dog går vildt meget op i det) - han tager billeder af gommens forberedelser og når gæsterne ankommer til kirken. Derved formår vi at få billeder fra to steder på samme tid - yay! :D

SKC.png

Edited by cidsel
0

DAGEN DERPÅ-GAVEPOSE / TØMMERMÆNDSKIT

Jeg er ret vild med idéen om et tømmmermændskit - også meget inspireret af SneglCille. At vores gæster kan vågne næste dag med en pose med cola, vand, chips, painkillers, mv. synes jeg lyder som det bedste i hele verden! :)

Pt. er der indkøbt:

• Vand - som vi sætter vores logo på (stærkt inspireret af Brineh - og efter at have lært hvad det koster at købe færdigt)
  • Chokolade - igen med logo (og igen inspireret af Brineh - lurer dog på, at finde noget tyndere papir)
  • Dåsecola - jeg ved ikke helt om der bare skal almindelig cola i alle, eller veksles med cola zero..(?)
  • Klistermærker - regner med at bruge dem til at lukke poserne.. Kommer dog meget an på hvordan poserne ser ud.. Men ellers ved jeg ikke helt hvad jeg skal bruge de enormt fine klistermærker til :P
  • Personlige M&M's - de er lidt en joker.. Jeg købte dem i ren kådhed for et halvt års tid siden, men printet er ikke så godt som forventet, og jeg ved helt ærligt ikke helt hvor jeg skal bruge dem henne.. Så nu tror jeg måske "bare" at det bliver i tømmermændskit'et.. Men det står til at ændre..

Hvilket vil sige at der fortsat udestår:

• Painkillers - jeg tænker noget Pinex/Panodil og/eller Treo.. Jeg har dog læst flere steder at Treo er no-go, fordi den fedter hvis man fjerner den fra røret(?) Planen er, at lægge det i en lille af de der selv-luk-poser.
  • Chips - de koster jo en ARM de der små poser! Men jeg pønser på, at holde mig til når der er de der store pakker med små Lays chips-poser.. Hvis nogen har tips/tricks, så sig til!
  • Poser - jeg kan ikke helt finde ud af om det skal være almindelig "brown bag"-stil som SneglCille (nederst) eller med håndtag som Lillipiep (hvis det bliver med håndtag kan klistermærkerne bare ikke rigtig bruges) :)

Skal der andet i?

DSC_0145-1.jpg

0

1 hour ago, cidsel said:

DAGEN DERPÅ-GAVEPOSE / TØMMERMÆNDSKIT

Jeg er ret vild med idéen om et tømmmermændskit - også meget inspireret af SneglCille. At vores gæster kan vågne næste dag med en pose med cola, vand, chips, painkillers, mv. synes jeg lyder som det bedste i hele verden! :)

Pt. er der indkøbt:

• Vand - som vi sætter vores logo på (stærkt inspireret af Brineh - og efter at have lært hvad det koster at købe færdigt)
  • Chokolade - igen med logo (og igen inspireret af Brineh - lurer dog på, at finde noget tyndere papir)
  • Dåsecola - jeg ved ikke helt om der bare skal almindelig cola i alle, eller veksles med cola zero..(?)
  • Klistermærker - regner med at bruge dem til at lukke poserne.. Kommer dog meget an på hvordan poserne ser ud.. Men ellers ved jeg ikke helt hvad jeg skal bruge de enormt fine klistermærker til :P
  • Personlige M&M's - de er lidt en joker.. Jeg købte dem i ren kådhed for et halvt års tid siden, men printet er ikke så godt som forventet, og jeg ved helt ærligt ikke helt hvor jeg skal bruge dem henne.. Så nu tror jeg måske "bare" at det bliver i tømmermændskit'et.. Men det står til at ændre..

Hvilket vil sige at der fortsat udestår:

• Painkillers - jeg tænker noget Pinex/Panodil og/eller Treo.. Jeg har dog læst flere steder at Treo er no-go, fordi den fedter hvis man fjerner den fra røret(?) Planen er, at lægge det i en lille af de der selv-luk-poser.
  • Chips - de koster jo en ARM de der små poser! Men jeg pønser på, at holde mig til når der er de der store pakker med små Lays chips-poser.. Hvis nogen har tips/tricks, så sig til!
  • Poser - jeg kan ikke helt finde ud af om det skal være almindelig "brown bag"-stil som SneglCille (nederst) eller med håndtag som Lillipiep (hvis det bliver med håndtag kan 

DSC_0145-1.jpg

Først og fremmest smuk smuk kjole 

vi skal også ha hangover kit, hvor vores panodiler, der har jeg lavet små panodil poser, hvor der kan være to piller i :thumbsupsmileyanim: og angå poser, så kan man købe dem billigt på ebay  og nårh ja, vi har købt pringles, i netto til 4-5 kr stk 

og lige et lille hurtigt spørgsmål, har i allerede købt chokoladerne til personlige chokolader ? kan se i skal giftes weekenden før os nemlig 

Edited by Marie E
0

1 hour ago, Marie E said:

Først og fremmest smuk smuk kjole 

vi skal også ha hangover kit, hvor vores panodiler, der har jeg lavet små panodil poser, hvor der kan være to piller i :thumbsupsmileyanim: og angå poser, så kan man købe dem billigt på ebay  og nårh ja, vi har købt pringles, i netto til 4-5 kr stk 

og lige et lille hurtigt spørgsmål, har i allerede købt chokoladerne til personlige chokolader ? kan se i skal giftes weekenden før os nemlig 

Tak! :thanks: Den viser temmelig meget alt hvad man har siddende på alle knogler, så der bliver arbejdet lidt på at stramme op hele vejen rundt :wink:

Ebay, selvfølgelig, tak! 4-5 kr/stk for Pringles er da også lidt af et kup! Jeg må holde øje! :)

Og yes, vi købte chokoladerne her for en måneds tid siden - de kan holde sig til februar 2017, så der er intet der.. Største issue er at holde snitterne fra dem ;) M&M's har jeg slet ikke turdet kigge udløbsdato på.. Har vist bare tænkt mig at lukke øjnene og servere! :floejt:

0

Annonce ♥

11 hours ago, cidsel said:

Tak! :thanks: Den viser temmelig meget alt hvad man har siddende på alle knogler, så der bliver arbejdet lidt på at stramme op hele vejen rundt :wink:

Ebay, selvfølgelig, tak! 4-5 kr/stk for Pringles er da også lidt af et kup! Jeg må holde øje! :)

Og yes, vi købte chokoladerne her for en måneds tid siden - de kan holde sig til februar 2017, så der er intet der.. Største issue er at holde snitterne fra dem ;) M&M's har jeg slet ikke turdet kigge udløbsdato på.. Har vist bare tænkt mig at lukke øjnene og servere! :floejt:

årh den med at få strammet lidt op hele vejen rundt, arbejder jeg også på :rolleyes: årh tør dælme ikke købe de chokolader , de frister bare , så det bliver i sidste øjeblik ( tror jeg ) hehe vi har selv købt Pringles i Netto, men ved også der har været i føtex, rema og andre steder, så det er bare med at holde øje 

0

Din kjole klæder dig virkelig godt :loveshower: Og så sker der da ellers nogle ting i jeres planlægning! Jeg tror, at jeres tømmermændskit bliver rigtig gode! Og sikke nogle flotte billeder jeres fotograf har på sin portfolio - det lover rigtig godt :thumbsupsmileyanim:

0

On 15/5/2016 at 0:59 PM, cidsel said:

HOS FREDERIKSBERG SKRÆDDER

Det gik ganske udmærket! Guldskoene var lige så fine til kjolen som forventet. Nu er der så gået sport i at få gået dem til - manden griner lidt af dem, men det bliver stensikkert mig der ler sidst når jeg står kl lort om natten og laver gode dansemoves i mine gyldne sko! :D

Skrædderen ville ikke så gerne røre ved længden, da vi blev enige om at rette stropper, brystparti og taljen (hvor der er noget blonde-perle-værk).. Kjolen skærer lidt uheldigt ved taljen, da jeg i den ene side "får" et meget markant hofteben ift. den anden side, men det mente skrædderen at hun kunne fikse, bl.a. ved at placere blonden lidt mere strategisk.. Forhåbentligt får hun ret - juli will show :)

Og så bliver jagten vist sat ind på et brugt slør - dba.dk og trendsales.dk bugner heldigvis med dem, men det kunne selvfølgelig være at jeg rent faktisk skulle gøre noget ved det.. Min veninde som var med, er begyndt at sende alle mulige annoncer til mig, så jeg må hellere tage det lidt seriøst :D

Har vist heller ikke fået vist kjolen, men den skulle meget gerne være vedhæftet nu :)

Bagefter gik vi hjem i gårdhaven og drak rosé og spiste SunLolly *win*

2016-05-15_17.25.58.jpg

Sikke en flot kjole - perfekt til sommerbryllup! :cheerleader3:Jeg har selv kigget en del på samme stil, men er endt med lidt mere blonde og bling :)

Må jeg spørge, hvad tilretning kommer til at koste dig? Dér, hvor jeg købte min kjole, arbejder de nemlig også sammen med Frb. Skrædderi, men jeg valgte et andet sted, der var nemmere for mig at komme til/fra i hverdagen. Så jeg fik aldrig helt en fornemmelse af prisniveauet...

0

On 16/5/2016 at 9:28 AM, Marie E said:

årh den med at få strammet lidt op hele vejen rundt, arbejder jeg også på :rolleyes: årh tør dælme ikke købe de chokolader , de frister bare , så det bliver i sidste øjeblik ( tror jeg ) hehe vi har selv købt Pringles i Netto, men ved også der har været i føtex, rema og andre steder, så det er bare med at holde øje 

:) Jeg havde allerede set mig meget lun på chokoladerne, så jeg var bare ovenud lykkelig da jeg fandt dem i Fleggaard til det halve af prisen i Netto! :shopping:

On 16/5/2016 at 0:53 PM, SilleMy said:

Din kjole klæder dig virkelig godt :loveshower: Og så sker der da ellers nogle ting i jeres planlægning! Jeg tror, at jeres tømmermændskit bliver rigtig gode! Og sikke nogle flotte billeder jeres fotograf har på sin portfolio - det lover rigtig godt :thumbsupsmileyanim:

Tak, tak, tak! :biggrin:

On 17/5/2016 at 10:59 AM, girl_beat said:

Sikke en flot kjole - perfekt til sommerbryllup! :cheerleader3:Jeg har selv kigget en del på samme stil, men er endt med lidt mere blonde og bling :)

Må jeg spørge, hvad tilretning kommer til at koste dig? Dér, hvor jeg købte min kjole, arbejder de nemlig også sammen med Frb. Skrædderi, men jeg valgte et andet sted, der var nemmere for mig at komme til/fra i hverdagen. Så jeg fik aldrig helt en fornemmelse af prisniveauet...

Tilretningen ender med at koste det samme som kjolen nærmest :blink: - Købte kjolen på udsalg til 4.000 kroner, med 10% rabat hos Frb. Skrædderi. De har så fjernet brystpuderne og vil sætte nye i (til 500 kr - formåede at acceptere det, før prisen rigtig sank ind.. :unsure:) og laver så alle tilretningerne (de ændrer blonden ved taljen, stropperne og lægger den op) med 10% = samlet pris 3110 kroner, tror jeg det blev.. Men servicen er god, det er nærmest i min baghave og jeg er meget tryg ved dem.

Edited by cidsel
0

1 hour ago, cidsel said:

Tilretningen ender med at koste det samme som kjolen nærmest :blink: - Købte kjolen på udsalg til 4.000 kroner, med 10% rabat hos Frb. Skrædderi. De har så fjernet brystpuderne og vil sætte nye i (til 500 kr - formåede at acceptere det, før prisen rigtig sank ind.. :unsure:) og laver så alle tilretningerne (de ændrer blonden ved taljen, stropperne og lægger den op) med 10% = samlet pris 3110 kroner, tror jeg det blev.. Men servicen er god, det er nærmest i min baghave og jeg er meget tryg ved dem.

Nu jeg kigger nærmere på den, tror jeg faktisk, at jeg prøvede din kjole i butikken  :thumbsupsmileyanim:

Men ja, det løber rimelig hurtigt op, det skrædderarbejde. BrideFashion har været temmelig meget i 'bad standing' fordi kjolen, hun bestilte hjem, var mindre end lovet. Hun målte mig flere gange i taljen og var helt overbevist om størrelsen, der skulle bestilles til mig, men så viste den sig at være alt for stram ved skulder, ærmer og brystet :td: Lige nu arbejder skrædderen på at løsne syninger, udvide blonderne, m.m. men hvis det ikke lykkes, kommer jeg til at lave en kæmpe scene i forretningen! Det er bare ikke fedt at stå med en for lille kjole, når jeg nu også har valgt en tætsiddende model ligesom din...

0