cidsel

August-bryllup 20.08.2016 - det nærmer sig!

63 posts in this topic

On 1/6/2016 at 7:47 PM, cidsel said:

True - det bekræfter jo også bare at papkrus er smartest (til alle de andre kolde drikkevarer) og så må øllene blive drukket af ålain plastikglas :-) 

Papkrusene er for øvrigt kommet hjem (phew!).. De er GODT nok tynde i det, men de holder på drikkevarerne og det er jo immervæk det vigtigste.. :)

0

Annonce ♥

14 minutes ago, cidsel said:

RECEPTIONSMAD

Vi var til bryllupsreception i lørdags (samme sted som vores fest skal holdes, faktisk), hvor der var de lækreste små spiselige forme med noget rejefyld i.. Skal SÅ meget have hørt bruden hvad det var og hvordan jeg kopierer.. Hvis ikke de der forme koster alverdens er det jo en åndssvagt nem ting at lave..

Derudover overvejer jeg mini-pølsehorn (som kan fryses! :thumbsupsmileyanim:), trekantsandwiches (i helt små størrelser) og "tortilla makiruller", som jeg fandt idéer til herinde på BryllupsKlar. Og så måske lidt frugt og bær. Vi skal have bryllupskagen til receptionen, så det er lige så meget, så der er lidt "rigtig" mad udover.

Det rareste kunne være, hvis alt kunne laves i god tid og fryses ned - men uanset hvad har vi heller ikke alverdens fryserplads, så det vigtige er nok bare, at holde det simpelt. Ideer til andre nemme hapse-mad er meget velkomne!

IMG_3627-1024x682.jpg

Lyder lækkert med blind vinsmagning :cheerleader3:og hvor sjovt, vi har valgt det samme og serverer til receptionen :loveshower:sikker på det nok skal blive et hit 

ja det er sindssygt med de blomster priser :blink: Jeg er dog gået all in, min kæreste dummede sig og sagde vi tager bare det du ønsker :lol: men ang. brudebuketten der skal jeg max gi 1000 inkl 2 brystblomster....håber du finder noget til en ordentlig pris 

Edited by Marie E
0

EBAY, ALIEXPRESS OG ETSY

Der er nu ca. en måned tilbage, og umiddelbart er det ikke fordi vi føler den helt store stress - kun ift. bestillinger på ebay, aliexpress og etsy.. Tiden begynder jo at blive lidt knap ift. om al bras kan nå frem..

Vi mangler fortsat vores brune papirsposer, som nu er blevet sendt af sted tre gange til nogle venner jeg har i London, som kan tage dem med hjem til mig (de ville have ca samme pris for at sende poserne, som posterne kostede - og havde fri fragt i UK).. Dét er lidt pres..

Ellers mangler jeg ørepropper, cellofanposer og hældetude til spiritusflasker fra ebay..

Fra aliexpress mangler jeg nogle engangs-træ-knive, og fra etsy har jeg bestilt små armbånd til de piger som har hjulpet - håber virkelig at de når frem!

il_570xN.605955292_2ske.jpg

0

13 minutes ago, Marie E said:

Lyder lækkert med blind vinsmagning :cheerleader3:og hvor sjovt, vi har valgt det samme og serverer til receptionen :loveshower:sikker på det nok skal blive et hit 

ja det er sindssygt med de blomster priser :blink: Jeg er dog gået all in, min kæreste dummede sig og sagde vi tager bare det du ønsker :lol: men ang. brudebuketten der skal jeg max gi 1000 inkl 2 brystblomster....håber du finder noget til en ordentlig pris 

Ej, det har jeg slet ikke fanget, at I kører samme til jeres reception! Synes ellers jeg har fulgt nogenlunde med i din tråd! Har du et direkte link, til der hvor du fortæller hvad I skal have? Så kan det være, at jeg kan blive lidt inspireret :)

0

Annonce ♥

1 minute ago, cidsel said:

Ej, det har jeg slet ikke fanget, at I kører samme til jeres reception! Synes ellers jeg har fulgt nogenlunde med i din tråd! Har du et direkte link, til der hvor du fortæller hvad I skal have? Så kan det være, at jeg kan blive lidt inspireret :)

mener ikke jeg har skrevet hvad vi serverer, men blot at vi havde fuldt ud styr på hvad vi ville servere :) MEN vi skal ha følgende  tortilla makiruller m. laks og parmaskinke , små trekantsandwich m. landskinke og ost, hj.lavet æggesalat og hønsesalat , pølsehorn, derudover vil der være frugt, nødder, grøntsagsstænger m. dip  og bryllupskage og ja masser af drikkevarer 

0

12 minutes ago, cidsel said:

EBAY, ALIEXPRESS OG ETSY

Der er nu ca. en måned tilbage, og umiddelbart er det ikke fordi vi føler den helt store stress - kun ift. bestillinger på ebay, aliexpress og etsy.. Tiden begynder jo at blive lidt knap ift. om al bras kan nå frem..

Vi mangler fortsat vores brune papirsposer, som nu er blevet sendt af sted tre gange til nogle venner jeg har i London, som kan tage dem med hjem til mig (de ville have ca samme pris for at sende poserne, som posterne kostede - og havde fri fragt i UK).. Dét er lidt pres..

Ellers mangler jeg ørepropper, cellofanposer og hældetude til spiritusflasker fra ebay..

Fra aliexpress mangler jeg nogle engangs-træ-knive, og fra etsy har jeg bestilt små armbånd til de piger som har hjulpet - håber virkelig at de når frem!

il_570xN.605955292_2ske.jpg

fine gaver til pigerne .....uhhaa kender godt det med at vente på alt det man har bestilt og tiden presser lidt ind efterhånden 

0

1 hour ago, Marie E said:

mener ikke jeg har skrevet hvad vi serverer, men blot at vi havde fuldt ud styr på hvad vi ville servere :) MEN vi skal ha følgende  tortilla makiruller m. laks og parmaskinke , små trekantsandwich m. landskinke og ost, hj.lavet æggesalat og hønsesalat , pølsehorn, derudover vil der være frugt, nødder, grøntsagsstænger m. dip  og bryllupskage og ja masser af drikkevarer 

Uh, tak for inspiration! Æggesalat er også en god idé! Og grøntsagsstænger! :) Begge dele kan jo laves i fhv god tid!

0

1 hour ago, cidsel said:

Uh, tak for inspiration! Æggesalat er også en god idé! Og grøntsagsstænger! :) Begge dele kan jo laves i fhv god tid!

hehe det var så lidt og ja det kan det :)

0

Annonce ♥

Puha, det er dyrt! 

Men det kan jeg også huske fra sidst jeg blev gift. De vil også have over 1000kr til brudebuket og det havde jeg bare ikke. Så de fik max beløb på 700kr og så skulle de lave den så stor som de kunne til prisen. Det blev fin nok, men ikke drømmebuketten. Jeg havde heller ikke troet det er SÅ dyrt. Nu ved jeg lidt bedre ;) 

0

17 hours ago, Dkchelle said:

Puha, det er dyrt! 

Men det kan jeg også huske fra sidst jeg blev gift. De vil også have over 1000kr til brudebuket og det havde jeg bare ikke. Så de fik max beløb på 700kr og så skulle de lave den så stor som de kunne til prisen. Det blev fin nok, men ikke drømmebuketten. Jeg havde heller ikke troet det er SÅ dyrt. Nu ved jeg lidt bedre ;) 

Det ER dyrt! Jeg blev også temmelig overrasket og meldte tilbage til blomsterbutikken, at dér var vi altså ikke. Så efter lidt forhandling/tilpasning endte vi på 1100 kr. for en lille brudebuket, brudepigebuket, knaphulsbuket og to pyntede smedejerns-hjerter til dekoration :)

0

On 19/7/2016 at 5:35 PM, girl_beat said:

Det ER dyrt! Jeg blev også temmelig overrasket og meldte tilbage til blomsterbutikken, at dér var vi altså ikke. Så efter lidt forhandling/tilpasning endte vi på 1100 kr. for en lille brudebuket, brudepigebuket, knaphulsbuket og to pyntede smedejerns-hjerter til dekoration :)

Hm jeg har ingen ide om hvad min brudebuket koster - det chok må kæresten få når han skal hente den :-) Han sagde jeg bare skulle gå op og bestille den præcis som jeg ville have den. Modig mand hva' :-) Men vi skal så kun have brudebuketten og to brystbuketter hos blomsterhandleren. Bordpynten laver vi selv - det skal nemlig være helt enkelt to røde roser i hver vase  - så der køber vi i supermarkedet. Men kan efterhånde se på butikkerne at det kan kræve lidt køren rundt - for de får ikke så mange buketter røde roser hjem - og man kan ikke bestille hos dem :-) 

I kirken har vi en aftale om at de sætter blomster på bænkene og sætter to buketter ved alteret. Jeg har fortalt at det skal være røde og creme hvide roser. Det tager de 500 kr for. Og så tager vi dem med efter vielsen - det passer nemlig perfekt med det antal rækker der er - det er samme antal gæster vi har. Så hver gæst for en "bænkbuket" med i deres "favour" gave :-) Og de to alterbuketter genbruger vi på buffet og gavebord. 

Vores datter skal gå foran mig ind og smide med rosenblade - så hun skal ikke også have en buket. Og de roser køber vi selv sammen med bordpynten. Så jeg regner med at vores blomsterbudget til festen ligger på omkring 700 kr  - hvortil så kommer blomsterhandleren - som jo nu er meget spændt på :-)

0

On 19/5/2016 at 3:03 PM, girl_beat said:

Skrædderen og jeg gennemgik kjolen fra top til tå, og hun virkede meget professionel, så jeg krydser fingre for at hun kan do some magic! Jeg mener, at hun endte med at notere omrokering af syninger i skuldre/ærmegab, oplægning, indvendig dansestrop, hægte/lukning bagpå og nogle sammensyninger langt siden, så lagene i slæbet med sikkerhed følges ad. Prisen lød på 1500 kr., så det var heldigvis ikke SÅ slemt, som jeg frygtede :) 

Det lyder da vildt billigt med al den tilretning. Da jeg købte min kjole hos Nikolaj i Kbh gav de mig et kort til skrædderen fordi den skulle lægges op og have sat to stroppe på. Udfra den prisliste der var deri ville de to ting koste næsten 4000 kr for de to sølle ting!!! Heldigvis kender jeg en syerske som kan gøre det for en 1/4 del af prisen.

Men ja - hvis det er butikkens skyld der er målt forkert - så ville jeg forlange at de betaler en stor del af regningen - det er trods alt derfor man henvender sig til dem - fordi de skulle være eksperterne.

0

Annonce ♥

On 22/5/2016 at 10:37 PM, cidsel said:

ÆGTESKABSERKLÆRING OG NAVNEÆNDRING

My, oh my.. Det bliver pludselig LIDT mere virkeligt, når man dels skal udfylde ægteskabserklæringen - og så navneændringen.. Av, av, av! Tror næsten at min kommende mand overvejede om jeg havde planer om at springe fra.. Men altså.. At skulle sidde og udfylde, at ens mellemnavn skal slettes og ens efternavn skal ændres til hans.. Shit just got real!

Måtte lige tænke efter en ekstra gang, om ikke jeg havde et passende familienavn jeg kunne bruge som mellemnavn, men still no luck.. Så det bliver bare plain and simple; fornavn og efternavn :)

Hi hi - den følelse havde jeg slet ikke. Jeg kunne slet ikke vente - jeg syntes det var irriterende at jeg ikke kunne udfylde den med det samme da jeg friede til min kæreste. Men vi skifter heller ikke navne - så det er måske derfor :-) Vi beholder hvert vores efternavn - vores datter er døbt med begge navne.

0