Pup and Pony

Pup and Pony 04.03.17 - Opdatering på kjole på side 7 og 8

189 indlæg i dette emne

I dag er det præcist et år til at min Martin og jeg siger officielt ja til hinanden, så nu er det vist på tide at oprette en planlægnings-tråd.

Jeg hedder Karina og er 27år gammel og min forlovede, Martin, er 28år.

Vi bor i Fredericia med vores to forkælede katte, hvor vi begge arbejder, ham som automatikteknikker og jeg som designassistent.

Vi drømmer om et bryllup som afspejler essensen af os som par, så den står på en helt masse DIY projekter og kreativ tænkning.

Vores total budget (uden bryllupsrejse) er på max. 80.000,- og når man gerne vil holde sit drømme bryllup, vil vi lave så meget som muligt selv. Heldigvis har vi begge fået skruet hænderne rigtigt på, så det regner vi ikke med bliver noget problem, jeg er desuden uddannet skrædder så brudekjolen syr jeg selvfølgelig selv (mere om det senere).

Jeg glæder mig til at dele vores rejse med Jer <3

Redigeret af Pup and Pony
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores planlægning

 

Afventer i gang/reseveret Afsluttet/betalt

 

Dato for bryllup: 04.03.17

Budget: Max 80.000,-

Vielse: Borgerlig vielse i det fri (hvis vejret tillader det)

Fest: Skovhuset Skivholme, det er en hytte der ligger i skoven nær Århus.

Mad: Aargaard Kro, det er lidt halv dyrt men vi vil ikke spare på maden.

Bryllupskage: Den laver jeg selv - alle ikke spiselige dele er indkøbt

Drikkevarer: Vi smutter over grænsen og ser hvad vi kan finde af tilbud herhjemme – masser af champagne, mjød og kryddersnaps.

Serverings personale: Spørger en bekendt om hun og en veninde vil servere

Gæsteliste: 44 stk., vi har valgt kun at invitere vores nærmeste og så holde en fantastisk fest – kvalitet over kvantitet.

 

Farver: Dybe bær farver, hvid, beige, guld og sølv.

Tema: Nordic Vintage Woodland Wedding

Blomster: Ranunkler, roser, tulipaner og voksblomst - blomsterne er bestilt og dekorationer, buket og brystbeuketter laver vi selv dagen før.

Invitationer: de fleste materialer er købt (der er også til bordkort, STD, menu osv.) og skitsen til layout er lavet – thank god for Adobe Illustrator! – Vi regner med at sende initiationerne ud i november engang.

Fotograf: Anders Dalsgaard Photography fra Århus. http://www.andersdalsgaard.com/

Martin har derudover en kammeret som er en fantastisk fotograf, som vi vil lokke til at tage lidt stemningsbilleder i løbet af aftenen.

Musik: Vi laver en playliste som skal spille under middagen og en til senere, som gæsterne så må tilføje sange til.

Vi bliver så få mennesker, at vi synes det bliver for meget med live musik eller en dj, bare der er lidt stemnings musik, så er det fint.

 

Brudekjole: den syer jeg selv – tænk fed silke, blonde og detaljeret håndværk.

Slør: Klarer jeg selvfølgelig også selv, jeg er dog lidt i tvivl om den blomsterkrans jeg gerne vil have på. Skal det være friske blomster eller laves af silke og blonder?

Lingeri: Helt klart noget vintage inspireret a la old Hollywood – strømpebånd laver jeg selv.

Sko: Køber et plain par og dekorerer dem med de samme blonder, krystaller og perler som kjolen.

Makeup og negle: Makeuppen lægger jeg selv og hvis jeg ikke selv klarer neglene, så har jeg en veninde som gerne vil.

Hår: Jeg ved godt hvad jeg vil have, men det lader jeg en professionel om. Jeg har booket Nanna Bendix til at sætte bryllupshåret.

Ringe: Jeg har købt min ved en guldsmed, mens Martin har fået hans speciel fremstillet ved Ege Art.

Gommen:  3 piece med cognac farvede sko, bælte og urrem

 

DIY

 

Brudekjole + skørt - blonden og silken blev købt i Paris, så det er på plads.
 
Skørt

Slør

Blomsterkrans

Strømpebånd

Dekorer sko

Mors kjole

Svigermors kjole

Martin butterfly

Duge

Bordløber

Stof servietter

Gæstebog

Gæstebog i form af hjerter i ramme

Mr & Mrs caketoppers x2, en i sølv og en i guld+sølv

Caketopper til bryllupskagen

STD kort

Invitationer + kuverter

Menukort

Monogram på forklæder til servierings personalet

Diverse skilte

Lanterner med guld og sølv mønster - jeg har lavet 17 indtil videre, men tænker vi skal bruge omkring 50 stk.

Mr & Mrs "vipler" til stolene

Bælter til blomsterpigerne 

Papir blomster til back drop

Bar skilt

Redigeret af Pup and Pony
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mange tak!

Jeg glæder mig også til at komme igang.

Forrige weekend var jeg i Paris for at købe stof og jeg fik købt på en vidunderlig fed silke og en smuk delikat blonde :heart:

Jeg kan mærke at det ligger og kalder på mig, men jeg begynder først at sy selve kjolen i august (skal lige have smidt lidt kg). Perlebroderier og blomster kan jeg dog godt gå igang med nu.

Jubii!!!

Redigeret af Pup and Pony
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så kom jeg endelig igang (og blev færdig) vores første DIY.

Jeg har købt 2x Mr & Mrs caketoppers på Aliexpress i Akryl som jeg så har malet. Bagefter har jeg brugt bladsølv og guld, til at give dem det sidste toutch af vintage.

*Der er maling på dem som stikkes ned i kagerne, men de bliver dækket med et tyndt lag film så gæsterne ikke bliver forgiftet :biggrin:

post-81860-0-09444100-1457947283_thumb.j

post-81860-0-55038300-1457947433_thumb.j

post-81860-0-01379400-1457947445_thumb.j

Redigeret af Pup and Pony
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor blev det fint! Jeg er helt vildt med det - hvor meget skulle du give for selve caketopperen?

Mange tak, jeg må sige at jeg også er meget godt tilfreds :biggrin:

Jeg gav 2,31$ pr. stk. og portoen var gratis. Den ene var dog knækket 2 steder, men jeg limende den sammen med kontakt lim og efter de er blev malet kan man ikke se det.

Redigeret af Pup and Pony
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom vi lidt tættere på det endelige layout til vores pocket invitationer.

Den er ikke færdig, det er bare en "hurtig" skitse.

Vi har valgt et art deco tema til vores invitationer, STD, bordkort osv., vi elsker bare 1910-20 :heart:

hvor ser det vildt godt ud også selv om det blot er en hurtig skitse :loveshower::loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til :) Hvis det var mig ville jeg personligt også klart vælge en playlisteløsning fremfor eksempelvis en jukeboks og I skal jo gøre ligesom I vil. 43 personer betragter jeg dog ikke for få personer. Ved de fleste bryllupsfester vi er ude til er der typisk 40-90 gæster og det mest "almindelige" er 40-60 personer. Så jeg vil ikke kalde 43 personer for få personer. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom vi lidt tættere på det endelige layout til vores pocket invitationer.

Den er ikke færdig, det er bare en "hurtig" skitse.

Vi har valgt et art deco tema til vores invitationer, STD, bordkort osv., vi elsker bare 1910-20 :heart:

hvor ser det vildt godt ud også selv om det blot er en hurtig skitse :loveshower::loveshower:

Mange tak, det er jeg virkelig glad for at du synes!

Jeg håber ikke den bliver for rodet når den bliver lavet i virkeligheden... Jeg må hellere snart få lavet en prøve :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til :) Hvis det var mig ville jeg personligt også klart vælge en playlisteløsning fremfor eksempelvis en jukeboks og I skal jo gøre ligesom I vil. 43 personer betragter jeg dog ikke for få personer. Ved de fleste bryllupsfester vi er ude til er der typisk 40-90 gæster og det mest "almindelige" er 40-60 personer. Så jeg vil ikke kalde 43 personer for få personer. :)

Mange tak :)

Det er nok bare mig, som synes vi bliver en lille flok.

Vi plejer at være en hel del flere når hele familien er samlet, men vi har valgt kun at invitere vores nærmeste :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så kom vi lidt tættere på det endelige layout til vores pocket invitationer.

Den er ikke færdig, det er bare en "hurtig" skitse.

Vi har valgt et art deco tema til vores invitationer, STD, bordkort osv., vi elsker bare 1910-20 :heart:

hvor ser det vildt godt ud også selv om det blot er en hurtig skitse :loveshower::loveshower:

Mange tak, det er jeg virkelig glad for at du synes!

Jeg håber ikke den bliver for rodet når den bliver lavet i virkeligheden... Jeg må hellere snart få lavet en prøve :happy:

Synes ikke den virker rodet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er fotografen booket!

Med hjælp fra Dkchelle fik vi fundet den helt rigtige fotograf, Anders Dalsgaard, http://www.andersdalsgaard.com/, som har en fotojournalistisk stil.

Han lægger vægt på at indfange ægte små øjeblikke og det er bare helt perfekt, da vi ikke er til de åbent lyst opstillede billeder.

Fantastisk, at kunne vinge endnu en ting af den alt for lange to-do liste :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weeee hvor godt!

Vi mangler stadigvæk fotograf. Gad vide om han kører til Sønderjylland?

Ja, det er simpelthen bare så dejligt!

På hans hjemmeside skriver han de første 20 km er gratis, men derefter skal der betales.

Ved dog ikke hvor langt haN bevæger sig væk fra Aarhus.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har helt glemt, at skrive om vores monogram.

Min egen stil er normalt noget mere gammeldags og en smule romantisk, men Martin er helt vild med 1910-1950 og da jeg også finder den periode fantastisk, slog vi os fast på en 1920 font.

Monogrammet er tegnet i Adobe Illustrator og farven skal ses som guld (ikke mørk sennep). Fonten har jeg fundet på dafont.com og det var svært at vælge, udvalget er kæmpestort!

Planen er at bruge det på:

STD

invitationer

Menu

Takkekort

Serveringspersonalets forklæder - det skal trykkes på i guld.

Caketopper til den "rigtige" bryllupskage

Puder i vores lille "lounge" område - det skal trykkes på i guld.

monogram.pdf

Redigeret af Pup and Pony
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer