shanya

Vielse i det fri - hvad gjorde i?

8 indlæg i dette emne

Vi skal giftes til juni på Skamlingsbanken i Kolding, og jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle input til, hvordan andre har holdt vielser i det fri.

Hvordan pyntede i op?

Havde i musik - før bruden kom/efter?

Havde i bænke/stole til gæsterne eller stod de?

Hvor længe tog jeres borgerlige vielse ca?

Og smid meget gerne et billede eller to :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det forestående bryllup :)
Vi skal også giftes i det fri til sommer - inspireret efter min bonusbror's bryllup sidste år
Til deres - og til vores kommende bryllup, var der pyntet op i form af haven var klargjort, ellers ikke noget særlig pynt.
Gæsterne stod op under selve vielsen, der tog max 10 min.
De havde et vennepar, der spillede på klaver og et eller andet blæseinstrument, da bruden blev ført op og da de gik væk efterfølgende.
Til vores bryllup skal vi 'bare' have højtaler med musik

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også giftes - til maj. Vi holder det med et vikingetema, da ingen af os er særligt til tyl, butterfly mv :wink:

Vielsen skal foregå på ude på en bro i Silkeborg Langsø tæt på vores hus. Vi snakker om at slå en pavillon op dernede og pynte den med ranker af nyudsprungne bøgegrene. Vi skal synge en sang eller to. Noget med at sætte fodspor i hinanden... Og så skal vi selvfølgelig have en tår mjød inden vi går op til vores hus og der er champagne og bryllupskage i haven.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ingen af os er "kirkelige" - derfor også den borgerlige vielse.

Vi har spurgt en giftefoged (ofte et kommunalbestyrelsesmedlem) om han vil vie os. I Silkeborg Kommune må man gerne "hente" en giftefoged ind fra en anden kommune og da den giftefoged vil helst ville have i vores egen kommune ikke kunne den pågældende dag spurgte vi en vi kender fra en anden kommune. Han var også helt med på vores lidt utraditionelle idéer mht tema. :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har spillet bryllup på Skamlingsbanken før, men dog ikke til vielse. Det har jeg derimod gjort andre steder og der har det typisk været lidt "hyggemusik" inden bruden ankom. I den ene situation jokede gommen lidt med at hun sikkert ankom i politibil og håndjern og det satte også sit præg på musikken :) Udover indgangsmusik er der typisk blevet spillet 2-3 numre under selve vielsen + udgangsmusik. Det har efter brudeparrets ønsker været alt lige fra kirkelige sange, fællessange, til mere poprelaterede numre, lidt i stil med det CKC næver. Alle numre med et budskab som enten har taget udgangspunkt i selve brylluppet/vielsen eller brudeparrets oplevelser. I ovenstående tilfælde hvor bruden var fra Skanderborg gik de eksempelvis ud til Peter Sommers 8-6-6-0, og der var det en præst som de kendte der giftede dem. Andre gange har det været kommunalpolitikere men i alle tilfælde har der været tale om personlige "taler" og vielser som varede mere end 10 minutter.

Jeg har gennem flere år altid haft en rød løber og op til 20 meter kabel liggende i bilen fordi strømforholdene ikke altid ligger lige foran når vi taler om udendørs vielser. I et tilfælde (Rosenfeldt Gods) trak jeg 50 meter kabel som blev stykket sammen og det lykkedes også efter meget møje og besvær men sagde også aldrig igen og købte ugen efter en 50 meter tromle af en god kollega/ven som har indstillet sit Dj virke. Fordi det ikke er helt billigt hvis man skal have et decideret anlæg som er batteridrevet eller en generatorløsning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også vies ude, vi har fået en præst fra familien til at vie os :) vi er vidst blevet enige om gæsterne står op, da det kræver meget arbejde, samt et jævnt underlag(vi skal giftes i skoven eller på stranden) at stille stole op til alle gæster. Vi skal dog først giftes i år 2017 så vi har stadig noget tid at tænke i :)

Min bror skal spille på guitar når jeg går op af "gulvet" samt under salmerne :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved den sidste udendørs vielse jeg spillede til, som nævnt ovenfor, sad alle gæsterne ned men der er intet til hinder for at gæsterne står op, idet man dog selvfølgelig skal have i baghovedet at der måske skal være stole til evt. gangbesværede m.v.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer