Dkchelle

CM bryllup 24.06.2017 - Beretning og leverandørliste

345 posts in this topic

Hej Alle,

Så er det min tur til at oprette en planlægnings tråd og jeg glæder mig helt vildt!

Vi har snakket om at giftes de sidste par år, og vi talte oprindeligt om at giftes her til Juni - men så blev jeg uplanlagt gravid i sommers med termin 9.maj (7 uger til termin!) og så synes vi at vi vil lige rykke brylluppet til næste år. Det passer mig meget godt, da jeg vil gerne nyde brylluppet og ikke tænke på amning mm. Og så vil jeg selvfølgelig gerne komme i form igen efter fødslen, og jeg håber derfor at lidt over et år må være tid nok.

Frieriet

Som sagt, er bryllup og vielse noget min kæreste og jeg har snakket om længe. Vi bor sammen, har nu snart to børn sammen, og vi glæder os til at være mand og kone. Men han "spurgte" mig jo ikke med en ring indtil Juleaften. Han var sammen med min bror på juleindkøb og han vil gerne købe en ring til mig som jeg viste ham engang og sagde jeg godt kunne lide. Da de så var inde i smykkeforhandleren, spurgte min bror om det er en forlovelsesring. Min kæreste svarede nej, men bare det at min bror spurgte, fik ham til at tænke i de baner alligevel. Han har haft så travlt på arbejde det sidste års tid at han har slet ikke haft tid til at tænke så langt, og han vil bare glæde mig med en ring jeg kunne lide. Men efter lidt overvejelse, tænkte han ja, hvorfor ikke. Så da jeg åbnede min julegave fra ham - var det for det første en lanterne der skulle minde os om vores romantiske overnatning på en 5-stjernet hotel til min fødselsdag (også en dejlig gave fra min kæreste!) men indeni lanternen lå smykkeæsken. Jeg forventede ikke en ring - og slet ikke DEN ring - så min overraskelse var stor og det var der han spurgte om jeg vil giftes med ham :a1221: Selvfølgelig vil jeg det :)

Jeg har ingen familie i Danmark og heller ikke så mange andre jeg kan dele bryllupsglæden og planlægnings-begejstringen med, så jeg håber at i har lyst til at følge med, komme med jeres meninger og gode inspiration, og hjælpe mig på vej :)

Her er hvad jeg har på listen indtil videre:

Grøn er ok, sort mangler, rød er krise :)

Kirken:

Kirke booket: 24. juni 2017

Tid: 13:30 

Præst: H.W. som vi havde til børnenes barnedåb

Processionsmusik: "Prince of Denmark March" af Clarke

Ud af kirke musik: "Rondeau" af Mouret

Salmer: "Danke/Tak" (med personlig tekst), 335 Flammerne er Mange og 681 Dig Vil Jeg Elske

Vielsesringe: Ringe fra Gerstner, købt i Mahlberg i Lübeck

Pynt: Ingen

Brudebuket og blomster: Klokkeblomsten i Padborg

Kasteting: Konfetti bombe med hvide sommerfugle!

Transport: 1965 Ford Mustang convertible!

Brudepiger og -svende: vores børn

Forlover: Min kærestes bedste ven, og min søster som Maid of Honor

Prøvelsesattest: Sendt til præsten!

Fotograf: Jacob Kjøller Andersen Fotograf

Evt. solist: Christoffer Brodersen

Reception:

Kaffe, champagne og bryllupskage om eftermiddagen samt små sandwich 

Festen:

Sted: Fakkelgaarden i Kollund, Kruså

Pakke: 3 retters menu plus natmad, inkl. vinmenu og øl, vand, saft, servering og pynt er inkl. i kuvertprisen.

Menu: Gråstener landkylling og jomfruhummer til forret, kalvemørbrad og nye kartofler til hovedret, og "Rødgrød med fløde"

Bryllupskage: Baking Sins by Lea

Bryllupskage smag: Lime

DYI:

Bordkort:droppet

Menukort: Færdig!

Welcome bags: Færdig

Fodsalt: Færdig

Emergency kits: Færdig

Kirkeprogram: Færdig!

Børnepakker: Skal samles

Favors: Færdig

Welcome plakat: Færdig!

Musik: DJ Dege

Andet musik: Christoffer Brodersen

Brunch/Morgenmad om Søndagen er med i prisen for dem der overnatter

Tidsplan: 

13:30-14:30: Vielse

14:30-15:00: Fotografering ved kirken og hilse på gæster til globryllup

15:00-16:30: Gæster kører til hotel, tjekker ind og slapper af mens vi tager billeder on location

16:30-18:00: Kaffe/te og bryllupskage på hotellet, afslapning og hygge med sanger

18:00-03:00: Middag og dans/fest bagefter. 3-retters middag, og natmad kl. 01:30

Tøj:

Brudekjole: Købt! Brudekjoler Laila Helt i Gråsten

Undertøj: Købt! Hos Hunkemöller

Sko: Købt! På FB

Hårpynt: Købt hos Brudekjoler Laila Helt

Gommens tøj: Købt! Jakkesæt fra Tziacco

Gommens sko: Købt! Sko fra Lloyd

Manchetknapper: Købt! og graveret! Fra Pierre Cardin

Børnenes tøj: Købt!

Andet:

Farver: Navy, sart rosa og guld

Indbydelser: Sendt! Opsætning og tryk hos Grafisk Arbejde, jeg laver resten.

Frisør: Men's Cut i Sønderborg. Tider er booket helt frem til bryllupsdagen til både Hår og Make-up

Kosmetolog: Alt booket!

Vægttab: Er igang!

Edited by Dkchelle
opdatering
0

Annonce ♥

Inspirationsbilleder

Her er min samling af inspirationsbilleder. Navyblå skal helt klar være en af farverne, det samme med guld. Men om jeg skal have sart rosa/blush med er stadigvæk til debat. Det tror jeg dog godt at det skal med, da det lysner op i farverne især til et sommerbryllup. Så bliver det hele lidt lettere at se på. Hvad synes i?

post-79945-0-49157500-1458565931_thumb.j

post-79945-0-81064400-1458565941_thumb.j

post-79945-0-49210400-1458565951_thumb.j

0

Annonce ♥

Kirken

Sct. Marie Kirke i Sønderborg

Jeg mangler ideer til pynt i kirken. Som i kan se er der ikke bænke med holdere til blomster, men jeg vil gerne have at der er stemningen af et bryllup når man kommer ind. Jeg overvejer et par stål hjerter på fod som kan pyntes og sættes enten udenfor eller lige indenfor kirken, og bagefter kan stå som pynt derhjemme. Men ellers er jeg blank og ideer modtages gerne :)

post-79945-0-82997800-1458566915_thumb.j

post-79945-0-08322300-1458566924_thumb.j

post-79945-0-89214500-1458566939_thumb.j

post-79945-0-14386800-1458566949_thumb.j

0

Tillykke med det kommende bryllup :cheerleader3: Dejlig dato, I har valgt :wink:

Rigtig fine inspirationsbilleder! Mht. farvetemaet tror jeg, det kan være en god idé at tage blush med, for det kan måske blive lidt mørkt ellers for et sommerbryllup? Men navy og guld er også rigtig fine farver!

Jeg er hel vild med skoene - men jeg kunne ikke selv have så høje sko på en hel dag! :)

Ved kirken: Kunne man ikke stille nogle vaser med blomster eller lysestager ved bænkebenene? Det kunne være fint, tror jeg - også så det bliver lidt mere bryllupsagtigt. Men super smuk kirke ellers i forvejen!

0

Tillykke med det kommende bryllup :cheerleader3: Dejlig dato, I har valgt :wink:

Rigtig fine inspirationsbilleder! Mht. farvetemaet tror jeg, det kan være en god idé at tage blush med, for det kan måske blive lidt mørkt ellers for et sommerbryllup? Men navy og guld er også rigtig fine farver!

Jeg er hel vild med skoene - men jeg kunne ikke selv have så høje sko på en hel dag! :)

Ved kirken: Kunne man ikke stille nogle vaser med blomster eller lysestager ved bænkebenene? Det kunne være fint, tror jeg - også så det bliver lidt mere bryllupsagtigt. Men super smuk kirke ellers i forvejen!

Tak :) Dejligt med lidt input allerede!

Jeg er vant til høje hæle, men jeg skal sikkert have et ekstra par alligevel med mindre hæl til ømme fødder eller/også til billeder ude i naturen. Så gider jeg ikke ødelægge hælen i jord f.eks. :) Så jeg skal helt klart finde to par sko.

Det kunne nemlig være så flot med glasvaser og lys (lys der flyder på vandet måske?) og blomster ved stolene på gangen. Men det skal være noget der er nemt at stille op og så tage med igen bagefter, ellers tror jeg kirketjeneren siger nej. Men jeg er på udkik allerede nu.

0

Hold da op hvor er du allerede godt med ift at det er over et aar til at I skal giftes. Men hvor maa det vaere fedt for dig, da det maa give en ro og god tid til at kigge sig omkring og finde de bedste ting til den bedste pris.

Er slet ikke misunderlig :)

0

Annonce ♥

Pynt i Kirken

Hvad skal jeg finde på? Det skal selvfølgelig aftales med kirketjeneren først, men her er et par ideer og jeg er spændt på at høre hvad i synes. Så kan jeg nemlig begynde at kigge efter lanterner, glas, og/eller stof til bånd.

post-79945-0-01121300-1458649885_thumb.j

post-79945-0-50554300-1458649892_thumb.j

post-79945-0-26031600-1458649897_thumb.j

post-79945-0-76297600-1458649908_thumb.j

post-79945-0-76204100-1458649958_thumb.j

0

God pointe :) Jeg hælder også mest til lanternerne da jeg tror de bliver nemt at stille op og tage med igen bagefter. De må også kunne være nemme at sælge - og kan muligvis også bruges på havebordene ved hotellet om aftenen til pynt.

Nogen der kender et godt sted at købe dem billigt? Jeg har aldrig prøvet at købe fra ebay før - nogen der kan anbefale et sted?

Hvis du vil have levende lys, så ville jeg vælge lanterneudgaven, så hverken gæster eller din kjole udsættes for brandfare :)

Hvad med blomster a la det her?

0

Annonce ♥

Tillykke med forlovelsen!

Jeg kan se at vores kæresters frieri minder lidt om hinanden og samme dag + samme dato for vielsen, lidt sjovt :)

Glæder mig til at følge med herinde, vi skal jo følges ad på en måde!

0

Fedt! Det er da din tråd jeg skal følge ekstra med i, vi skal nemlig have det samme farvetema :thumbsupsmileyanim: Her har vi valgt at tage lys rosa med :happy:

Glæder mig til at følge dig og din planlægning :)

Fedt!

Ja, jeg er heller ikke helt væk fra tanken om sart rosa. Det tror jeg alligevel vil være fint til buketter, bordpynt osv. :)

0

Annonce ♥

Tillykke med forlovelsen!

Jeg kan se at vores kæresters frieri minder lidt om hinanden og samme dag + samme dato for vielsen, lidt sjovt :)

Glæder mig til at følge med herinde, vi skal jo følges ad på en måde!

Ej hvor sjovt :)

Glæder mig også til at komme lidt mere igang. Lige så stille sparer vi op, og lige så stille kommer planlægning og diy mere ind i billedet.

0

Tillykke med det kommende bryllup og sikke en smuk kjole :) jeg tror jeres stil minder om vores bare andre farver. Din forlovelsesring ligner også lidt min ;) ser skønt ud det hele!

Tak :) Hvor sjovt med ringen også.

Har i snakket om vielsesring endnu, eller har du tænkt på noget?

0

Ja, vi har talt om vielsesring, skal faktisk til møde med en på søndag, da jeg har fundet ud af at det er billigere at få lavet en no name vielsesring præcis som man vil have den og kun i et eksemplar med gravering og hinandens fingeraftryk på indersiden. Bliver så fedt!!

1

Ja, vi har talt om vielsesring, skal faktisk til møde med en på søndag, da jeg har fundet ud af at det er billigere at få lavet en no name vielsesring præcis som man vil have den og kun i et eksemplar med gravering og hinandens fingeraftryk på indersiden. Bliver så fedt!!

Må jeg spørge om hvem det er?
0

Annonce ♥

Det lyder fedt :)

Jeg glæder mig til at vi skal inde og kigge/snakke om vielsesringe. Men min kæreste har en bestemt smykkeforretning i Lübeck som han vil bruge, og det er nærmest en oplevelse i sig selv at gå derinde og kigge på smykker. Så vi må have planlagt en dag hvor vi kan få det gjort - regner dog med at det bliver noget senere. Tidligst til efteråret, tror jeg.

0

35+0 i dag - kun 1 uge tilbage på arbejde! Wuhu! Og så er der barsel til mig.... kun 35 dage tilbage til termin! Det er vildt...

Men jeg glæder mig til at kunne slappe lidt af inden og få styr på babyting, og så kan resten af tiden gå med bryllupsplanlægning.

0

Hejsa

Jeg så i en anden tråd at du nævnte noget om at du ikke kunne finde en blomsterbutik der kunne bestille de blomster hjem du gerne vil have. Nu ved jeg ikke helt hvor du bor, men siden du skriver hernede går jeg ud fra at det er i Sønderjylland. Hvis det er tilfældet så sig til, for så har jeg et par forslag.

0

Hejsa

Jeg så i en anden tråd at du nævnte noget om at du ikke kunne finde en blomsterbutik der kunne bestille de blomster hjem du gerne vil have. Nu ved jeg ikke helt hvor du bor, men siden du skriver hernede går jeg ud fra at det er i Sønderjylland. Hvis det er tilfældet så sig til, for så har jeg et par forslag.

Ja, jeg bor I Dybbøl. Så hvis du kender nogen steder indenfor rimelig afstand der laver flotte bukketer, må du gerne sige til :)

0

Hejsa

Ja, jeg bor I Dybbøl. Så hvis du kender nogen steder indenfor rimelig afstand der laver flotte bukketer, må du gerne sige til :)

Jeg var ude at snakke med blomster butikker i torsdags. Jeg havde medbragt et par stykker karton af de farver som mit tema er, og snakkede om hvad de kunne få hjem. Ved ikke om det er for langt væk, men jeg havde en god oplevelse både hos Have Kompagniet (Sdr. Hostrup planteskole) og hos Karens Blomster i Tinglev. Begge steder havde de en god ide om hvad kunne fås, og sagde at hvis jeg kunne give dem et stk karton med farven, så kunne de få farven så tæt på som muligt (og jeg skal altså have burgundy, som ikke er den nemmeste farve at arbejde med :) )

0