Dkchelle

CM bryllup 24.06.2017 - Beretning og leverandørliste

345 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Tusind tak allesammen! Det var virkelig det bedste dag nogensinde! Alt var som det skulle være. Dagen gik SÅ hurtigt, men alligevel føler jeg at vi var med og nød dagen, så det kunne ikke være bedre. 

 

Jeg vil så gerne dele billeder herinde og også komme med en beretning - men hvor skal man starte? Med de sidste DIY's vi fik lavet færdig til sidst, noget omkring pynt, eller starte med bryllupsugen og beretningen og så komme ind på detaljer hvis det er? 

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Dkchelle said:

Tusind tak allesammen! Det var virkelig det bedste dag nogensinde! Alt var som det skulle være. Dagen gik SÅ hurtigt, men alligevel føler jeg at vi var med og nød dagen, så det kunne ikke være bedre. 

 

Jeg vil så gerne dele billeder herinde og også komme med en beretning - men hvor skal man starte? Med de sidste DIY's vi fik lavet færdig til sidst, noget omkring pynt, eller starte med bryllupsugen og beretningen og så komme ind på detaljer hvis det er? 

 

Vi skal da høre det hele, så start som du siger med de sidste DIY´s og beskriv dagene en af gangen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Kastberg said:

 

Vi skal da høre det hele, så start som du siger med de sidste DIY´s og beskriv dagene en af gangen :)

 

Det synes jeg også lyder som en god idé :) Jeg glæder mig til at høre om hele brylluppet  ()()

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

(Tysk) Polterabend

 

I Tyskland, findes der polterabender for både  mand og kvinde som vi kender det her i DK, men der findes også en til begge to som par. I Tyskland, er det det der hedder polterabend. Vi blev overrasket med et Lørdag den 10. juni! Vi var inviteret til en fødselsdag, for laaaang tid siden. Faktisk allerede sidste sommer. Derfor havde jeg det lidt på fornemmelse, at vennerne og familien i DE kunne finde på det, men min mand blev ved med at sige at jeg skulle ikke sætte forhåbningerne for højt oppe efter det. 

 

Så vi pakker bilen med børnene og kører afsted. Da vi ankommer, kan vi genkende nogle biler, men det er bare venner der normalt vil være en del af dagen alligevel. "Fødselsdagsbarnet" mødte os ude ved bilen, hvor hun tog imod sin gave vi havde med... 

Men da vi så kom ind til stedet hvor festen skulle holdes, blev vi mødt af råd og jubel og så ellers en masse larm fra porcelain der gik i stykker! Det er nemlig tradition at alle gæster tager noget porcelain med der smides ned på jorden så det går i stykker. Jo flere stykker, jo mere held og gode ønsker til brudeparret! Og så får man ellers SMÅ koste og vi to kan gå igang med at feje det op - men det bliver selvfølgelig hældt ud 3 gange undervejs! Det var SÅ sjovt og en dejlig overraskelse at få! Næsten alle var tilstede, samt nogle venner der faktisk ikke skal med til brylluppet. 

 

Det var virkelig hyggeligt. Børn legede, vi grillede pølser og der var serveret diverse salater og brød til. Der var også kage og kaffe. 

 

Nu var der kun to uger til brylluppet!!

 

 

Wedding 374.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

DIY Fortsættelse

 

Min søster og niece ankom den 12. juni, og det var så dejligt at se dem igen - samt selvfølgelig at have hjælp til forberedelser!

 

Her er billeder af et par skilte der blev lavet til festen. Til gavebord, gæstebog, photobooth samt baren. På den anden side af cocktail menuen, var menuen med almindelig drikkevarer - cola, vin, øl, saft. osv. 

 

De små "Love" poser var vores favører til gæsterne. En enkel pose med ét stk Niederegger Marcipan fra Lübeck, og ét stk. Ghiardelli chokolade købt i Chicago. Hvert kuvert fik sådan en pose. Der var forskellige Ghirardelli chokolader, så folk kunne bare bytte med hinanden hvis det er. 

 

Til sidst samlede vi poserne til gæsternes værelser. Alle stofposer er håndmalede med vores monogram. Indeni, kom 2 flasker vand med personlig label, en pose pretzels, en lille pakke pringles, en love chokolade, mini tic tacs, en pose te med personlig label, et glas med lavendel fodbadesalt, et kort over Sønderborg samt en turist bog enten på engelsk eller tysk med seværdigheder i området. Til sidst bandt vi en håndskrevet kort til posen! 

Wedding 431.jpg

Wedding 428.jpg

Wedding 512.jpg

Wedding 523.jpg

Redigeret af Dkchelle
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gave til min søster/Brudepige/Maid of Honor

 

Da vi var i Lübeck en weekend, var vi ind i Karstadt hvor jeg fandt denne halskæde. Jeg synes rosegold er så flot, men min søster er mere til sølv. Så denne halskæde er en sølvkæde med sølvhjerte og en rosegold evighedstegn. Det siger så meget hvad jeg vil sige til hende - og synes bare det er flot og anderledes samtidigt. En fin minde fra brylluppet! 

 

Den fik hun så pakket i dens æske i en rosa opbevarings"bog" fra Søstrene Grene, hvor jeg kom lidt guld glimmer karton i bunden, og så silkepapir. Derudover fik hun en pose bolcher med røde hjerter i og en lille flaske pink champagne :) Og så skrev jeg selvfølgelig et fint kort til hende...

 

Desværre, glemte jeg at tage et billede af gaven. Men jeg håber i kan forestiller jer det :)

Wedding 302.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

DIY Fortsat

 

Bordplan: Lavet super nemt i word. Hvert bord passer til én af rammerne. Rammen er købt i Ikea og tanken er også at bruge den bagefter til bryllupsbilleder! 

 

Bordkort: Jeg blev aldrig helt tilfreds med de bordkort jeg prøvede at lave. Der var bare hele tiden noget "forkert" med dem - så jeg endte med at droppe det helt og ikke stresse. Så som i kan se, var der bordplan, men derefter var det op til parrene selv hvordan de vil sidde. Det virkede så godt. Ved nogen borde var det mand - kvinde - mand osv. og andre steder sad to kvinder/veninder ved siden af hinanden og det samme med mændene og alle så ud til at hygge sig! Så så længe dem der sidder ved bordene kan sammen, er jeg lige glad med om de sidder i par eller ej. Bare de har en dejlig aften!

 

Kirkehæfte: Det blev en 4-sidet program i landscape format. Papiret var en flot 180g semi-glansfuld papir. Selve programmet stod på både tysk og engelsk. Salmerne valgte vi sådan så de findes på både tysk og engelsk, og så sammensat vi dem sådan så vi skulle synge en vers på engelsk og en på tysk osv... Det fungerede rigtig godt! Der var også info omkring ingen fotografering i kirken samt lidt forslag til hvad folk kunne lave efter kirken indtil receptionen. 

 

Gæstebog: Jeg har før haft en bog som folk skriver i, men jeg kiggede aldrig i den og den lå bare i en skuffe. Så denne gang, købte jeg denner ramme i Ikea da det har en bred passepartout rundt om billedet. Selve billedet er et hjerte der er sammensat af tre kort. Et der viser Chicago (hvor jeg kommer fra og hvor vi mødtes), Lübeck (hvor min mand kommer fra), og Dybbøl - hvor vi nu bor :) Grafikeren fra Grafisk Arbejde gjorde et flot arbejde, og skrev også vores navne samt bryllupsdagen på den!  Den hænger nu så fint i indgangen og jeg bliver glad hver gang jeg går forbi den!

 

Wedding 514.jpg

Wedding 516.jpg

Wedding 518.jpg

Wedding 441.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Diverse :)

 

Toastmaser Klokke: Den bestilte jeg fra Kija Design og så fik vi den gravert i Flensburger Pokalvertrieb lige over grænsen fra Padborg. Det var så fint og toastmasteren var så glad for en lille minde fra dagen :)

 

Gave til Best Man / Forlover: Et ølglas som vi fik graveret med ordene "Best Man Henning 24. Juni 2017". Det forventede han slet ikke, så det var også en dejlig overraskelse for ham!

 

Æresport: Natten før brylluppet var vi stadigvæk i fuld gang med de sidste forberedelser osv. Så vi kunne ikke undgå at høre naboerne der kom for at stille æresport op. Og jeg glemte ALT om at stille noget drikkelse eller andet ud til dem... Jeg håber ikke at de blev for skuffet. Men vi regner med at invitere dem alle til en grill eftermiddag/aften engang sidst i August når alle er hjem fra ferie igen :) Det var bare så flot og matchede mine blomster jeg har ved indgangen

Wedding 434.jpg

Wedding 436.jpg

Wedding 542.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bryllupsugen

 

Da vi fik mange gæster langtvejsfra, valgte vi at planlægge forskellige aktiviteter i ugen op til brylluppet. 

 

Søndag den 18. Juni: Kiel, Kieler Woche. Vi tog hele familien med til Kieler Woche, som er Nordens største sejle konkurrence, men også en kæmpe byfest. Der er koncerter, aktiviteter for børn, og mad og drikkevarer en masse! Det er så hyggeligt, og vi brugte det meste af dagen dernede. Det var første gang min familie har været i Kiel.

 

Mandag den 19. Juni: Her havde familien "fri" og kunne lave hvad de ville. Jeg havde nemlig en tid til at få lavet gele negle, og få farvet hårbunden om eftermiddagen. Så dejligt med lidt forkælelse! Aftensmad stod på pizza fra Bella Italia :) Nemt og enkelt.

 

Tirsdag den 20. juni: Det var meningen at vi skulle til Hamborg, men min far vågnede med en hovedpine, og min mor kunne ikke gøre sig klar. Så min søster, Faster og jeg valgte at tage børnene en tur til Legoland i stedet for. Det var et stort hit, og vi hyggede os rigtig meget i parken! 

 

Onsdag den 21. Juni: Kørte vi kl. 10 til Lübeck, så vi var der omkring kl. 12. Vi besøgte først min mands familie, så min Far kunne møde hans far for første gang. Børnene kunne lege lidt og senere kørte vi ind i byen hvor vi havde bestilt en tourguide til at komme og vise min familie rundt og fortælle om Lübeck og dens historie. Han havde endda kostume på som en sejler fra 1600-tallet. Det var SÅ godt! Vi brugte 2 timer hvor vi gik rundt i byen til Holstentur, Rådhuspladsen, Sct. Marie Kirken, Sct. Jacobi Kirken og sluttede af ved Schiffergesellschaft restauranten. Her blev vi mødt af mandens forældre og vi fik en hyggelig middag sammen. 

 

Torsdag den 22. Juni: Det var igen en "fridag" for min familie. Imens, havde jeg en tid til voksbehandling samt ansigtsbehandling. Det tog det meste af dagen, og var SÅ hyggeligt :) Om morgenen fik jeg også lavet opfyldning på vipperne. Jeg skulle også aflevere hunden i hundepensionen, samt aflevere alt vores pynt på feststedet, da der nok ikke var tid til det Fredag morgen. 

 

Fredag den 23. Juni: Nu var alle de store og små ting på plads mht. brylluppet. Så denne dag var bare hygge med familie. Vi spiste frokost sammen og så kørte vi op på vores arbejdsplads (min mand og jeg arbejder samme sted). Her fik vi en dejlig introduktion til firmaet i vores "biograf", derefter en historiske tur i museet, og sluttede af på grundlæggerens kontor og udsigtstårn. Min familie lærte meget om firmaet som de ikke var klar over før, og de synes alle at det var rigtig spændende. 

Om eftermiddagen kørte vi over til Universe oplevelsespark hvor der var billig entré fra kl. 16 (kun 50kr til Skt. Hans). Der var bestilt buffet til hele familien, og ellers besøgte vi parken indtil heksen skulle brændes! Vi kørte Segway og min bror prøvede den nye Skywalk. Og blomsterne i parken var bare Så flotte! Det er en perfekt aften med familien :) 

 

 

Wedding 480.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BryllupsDAGEN! 

 

Endelig blev det VORES dag, som vi har glædet os til i flere år! Vejret var ikke helt med os på dagen, men det gjorde ikke spor. Min h2b sov hjemme, da vi blev enig om at det ville give mest ro ifm. børn, forberedelse osv. Vi gik forholdsvis tidligt i seng efter at have gjort så meget som muligt klar til dagen efter. 

 

Min h2b stod tidligt oppe og hentede rundstykker til os alle, og samtidig hentede han barnepigen - en pædagogmedhjælper fra børnehaven :) Hun skulle nemlig stå for at sikre at de små fik noget at spise, blev gjort klar, skiftet, og passet mens vi var ved frisøren osv. Så det skulle jeg ikke bekymre mig om. Min søster og jeg spiste hurtigt, og ellers kørte vi afsted til frisøren imens min h2b gik i bad og så kørte ned til feststedet for at tjekke op på pyntning og for at hente blomsterne. Min veninde var nemlig så sød at komme og hjælpe med at pynte op på feststedet og hun gjorde det SÅ godt! 

 

Ved frisøren, var det mig, min søster (Maid of Honor), vores døtre (blomsterpiger) og min mor. Vi hyggede i salonen og det var næsten kun os derinde. Jeg havde lidt stress med mit hår, da jeg synes ikke helt at det blev som jeg vil have det. Så i sidste øjeblik, blev vi enig om at sætte det op. Krøllerne var lavet og samlet - men jeg følte bare at de kradsede og så ikke helt ud som jeg håbede - og da vi fik det sat op, så var det bare sådan det skulle være! Jeg var så glad! Vi nåede at få alles hår sat op og så skyndte vi os hjem igen med hjælp fra min far, der hentede os. 

 

Min veninde, som er makeup artist, mødte os derhjemme og hun fik lagt make-up på mig, og derefter på min mor og søster. Igen - hun gjorde det så godt! Det var ren fornøjelse og hygge med hende! Vi snakkede og grinte - og alt imens, kom min h2b hjem med blomsterne. Han skulle så også klæde om og så køre i kirken med børnene, forloveren, barnepigen, kirkehæfter og sørge for at alle bortset fra mig og min far kom ud af huset. Der var lidt pres på! :lol: Han sagde at aldrig har han følte sig så dum da han måtte nemlig ikke se mig - så vi gemte os hele tiden bag døre, i køkkenet, på 1. sal osv. når den ene eller den anden skulle rundt i huset... :lol: Men det lykkedes!  Min søster og min Faster hjalp mig med at komme i kjolen og sørgede for at håret sad pænt, at jeg havde min taske med osv. 

 

Endelig var de ud af døren og der var RO! Det var kun mig, min veninde MUA og min far. Chaufføren kom i den røde Mustang cabriolet jeg havde bestilt og den var SÅ flot! Min far var helt vildt, da han selv havde en Mustang da han var ung :) Desværre var vejret ikke til at have taget ned, men det gjorde ikke noget. Men lige inden jeg skulle ude af døren, kunne vi pludselig ikke finde mit buket! Min h2b sagde at han havde hentet blomsterne og lagt dem i køleskabet - men jeg blev ved med at tjekke dér som om det vil dukke op. Ud i skuret, i bryggerset, men de var ingen steder! Jeg ringede til ham, til min søster, til min mor, men selvfølgelig var der ingen der tog telefonen.... så hvad gør man så, ja - så må man undvære...  Sjovt nok var jeg dog ikke stresset. Jeg tog det stille og roligt, fik låst døren, sagt farvel til min veninde og nød køreturen over Dybbøl Banke og henne til kirken. Da vi kørte over Kong Christian den X.'s bro, kunne jeg høre kirkeklokkerne begynde at ringe..... elsker bare den lyd! 

 

Vi kom til kirken, og heldigvis regnede det ikke så meget til at ødelægge makeup, hår eller andet. Så vi skyndte os bare ind - og dér var min smukke buket! H2B havde nemlig taget alle buketter med til kirken :) Suk... så var det redet. Børnene var klar, min Far og jeg var klar og min søster sørgede for at min kjole lå som det skulle... Jeg ignorerede faktisk kirketjeneren da hun kom med en kort bemærkning om at de troede ikke jeg ville dukke op - jeg var åbenbart kommet for sent, men pyt. Jeg kom til kirken og vi nåede det uden stress og i højt humør! 

 

Pigerne gik ind forrest, efterfulgt af min søn med ringene og så kom min Far og Jeg og til sidst min søster. Vi gik stille og roligt ned ad gangen, smilede til gæster og selvfølgelig min elskede mand der stod der i hans flotte jakkesæt og ventede!!!! Nøj ville jeg gerne opleve det igen! :)

 

fortsættes....

Wedding 561.jpg

Wedding 570.jpg

Wedding 573.jpg

Wedding 574.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vielsen & Portrætter

 

Vores præst er Pastor for den Tyske Mindretal her i Sønderborg. Vi valgte ham, da min mand kommer jo fra Tyskland, og denne Pastor kan selvfølgelig tale Tysk, men også engelsk og dansk. Han er så sød, hjælpsom og sjov. Vi har allerede haft fornøjelsen af at have ham som præst til begge vores børns dåb. Så det skulle naturligt være ham igen. Han kendte til bryllupsplanerne nu i over to år, da vi rykkede datoen fra 2016 til 2017 grundet graviditet :) Det kommer jeg lige tilbage til....

 

Jeg gik ind til musikken: "Prince of Denmark's March" af Jeremiah Clarke

 

Min datter og niece gik ind først, og så min søn bagefter med ringene. Jeg valgte at min far og jeg stod lidt over til siden, sådan så når dørene åbnede sig, var det kun børnene alle så, og efter de var godt ind i kirken, trådte min far og jeg frem. Så var der god plads og jeg kunne nemt se min mand oppe ved alteret <3 Min søster, gik bagved mig da hun skulle sørge for at kjolen lå pænt osv. (Desværre glemte jeg at bestille en buket til hende! Oops... men hun klarede det fint :) )

 

Selve vielsen

Grundlæggende, er en Tysk og Dansk vielse ens. Der er lidt ordlyd der er forskelligt, men i det store hele ikke så meget. Han valgte selv at tilspørge min mand på Tysk og mig på Engelsk da det er vores modersmål. Som i måske også kan huske, var det meningen at min Onkel fra USA skulle holde bryllupstale, da han også er præst. Men han blev desværre forhindret på grund af arbejde, så kun 4 dage før brylluppet mødtes vi med præsten igen og han overraskende nok spurgte min søster om HUN vil skrive/give talen! Hans begrundelse var at han føler sig ikke SÅ god til engelsk igen, til at kunne give en så vigtig tale på engelsk. Min søster var overrasket, men sagde ja og gik så hjem og allierede sig med vores onkel  - og skrev talen (faktisk helt selv, og han "godkendte" det bare :) ). Det var faktisk en super smuk og personlig måde at gøre det på. Min søster klarede det faktisk enormt godt selv om hun var meget nervøs :) Hvis i har lyst til spørge præsten og en anden om muligheden for at gøre dette, kan jeg kun sige GØR DET!

 

Derefter tog præsten over og lavede tilspørgslen og bøn, vi gav hinanden ringe og så sagde præsten "ligesom i gode Amerikanske film, må i nu kysse hinanden"...eller noget i den stil. Så det gjorde vi - og han har bare det største smil på vores billeder! :lol: 

 

Så kom overraskelsen til min mand og alle gæster - Præsten introducerede sangeren, Christoffer Brodersen. Han sang en af mine yndlingssange som har stor betydning for mig og min mand. "Making Memories of Us" af Keith Urban 

 

Christoffer's version var bare SÅÅÅÅ godt!! Hans stemme var helt vildt flot  - og i kirken var det endnu bedre! Min mand fældede tårer, samt min søster og flere andre gæster. Alle var helt vildt med ham - så det var alle pengene værd! 

 

Til sidst, skulle min mand og jeg nu tænde en Unity Candle. Det var baseret på noget min onkel, præsten sagde at han ville have haft med som en del af vielsen hvis han var der. Så jeg bedte min mor om at købe et lys-sæt med fra USA. Jeg fandt en fin holder i Bahne, og præsten var heldigvis med på det. Inden vielsen startede, tog min mor og min mands far hver et lysestage som de tændte fra lyset i kirken. Efter vielsen og sangen, var det nu vores tur at tage hver "vores families" stage og sammen tænde for det fælles lys. "To lys bliver til ét - To familier bliver til ét" Det var bare det perfekte afslutning! 

 

Vi sluttede lige af med en bøn og så et par billeder oppe ved alteret, hvorefter vi gik ud i våbenhuset for at hilse på alle vores gæster. Desværre regnede det alt imens vi var i kirken, så det var hverken muligt at kaste med ris, konfetti eller andet  - men det glemte vi faktisk alt om til bagefter....

 

Da vi var færdige, kørte vi væk i Mustang'en og gæsterne tog henne til hotellet/feststedet og tjekkede ind, de fik sandwich, frisk frugt samt drikkevarer - cola, hyldeblomstsaft, lime/mynte lemonade, øl, og hvad de ellers havde lyst til. (Børnene bestilte varm kakao :) )

 

Vi pyntede ikke kirken da der var ingen gode måde at gøre det på, og vi blev enig om at fokus skulle være på kirken som er flot i sig selv, og selve handlingen. Vi ville hellere prioritere pynten på feststedet hvor det kunne nydes i flere timer. 

 

Portrætter

Portrætter blev taget ved Sandbjerg Slot lidt nord for Dybbøl ved Alssund. Heldigvis spurgte jeg om vi måtte gå indenfor og tage billeder hvis det regnede, så det fik vi lov til. Børnene var med til start, så vi skyndte os at tage billeder med dem. Så kørte de til feststedet med barnepigen og forloveren mens vi blev og fik taget vores billeder. 

 

 

 

 

Wedding 578.jpg

Wedding 579.jpg

Wedding 585.jpg

Wedding 586.jpg

Wedding 591.jpg

Wedding 596.jpg

Wedding 601.jpg

Wedding 604.JPG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

FESTEN

 

Festen blev holdt på Fakkelgaarden Hotel & Restaurant i Kollund (Sønderjylland) med udsigt over Flensborg Fjord over til Tyskland. Gæsterne kørte derhen efter vielsen, og kunne tjekke ind på deres værelser med det samme. Derefter, blev der serveret sandwhich trekanter samt frisk frugt og drikkevarer (Hyldeblomstsaft, Lime/Mint Lemonade, sodavand eller øl). Gæsterne kunne spille spil på græsplænen, eller bare sidde og nyde udsigten fra terrassen. 

 

Vi ankom liiidt sent, da tiden virkelig løb fra os til portræt fotograferingen. Men det var ikke så slemt. Det holdte faktisk også op med at regne, så vi nåede også at køre lidt med taget ned på bilen! 

 

Da vi kom, hilste vi selvfølgelig på alle - inklusiv sangeren fra kirken, som nu skulle spille og synge ved receptionen. Alle var begejstret over at se ham igen, og det var en overraskelse for min mand - og han blev så glad! 

 

Vi fik en velkomstdrik derefter og min mand sagde et par ord til alle gæster og så hyggede vi ellers på terrassen lidt indtil det var tid til at skære kagen. Hvor var den bare flot og lige som jeg drømte om! Vi nød kagen, velkomstdrik, musikken og udsigten indtil kl. 18 hvor vi skulle gå til bords. 

 

Alle gæster gik ind som de første og fandt hurtigt deres pladser. Jeg lavede aldrig bordkort - kun et bordplan med hvem skulle sidde ved hvilket bord. Derefter var det op til folk selv at bestemme hvem de vil sidde ved siden af. Men der var højst 8-10 personer ved et rundt bord, så alle kunne snakke med alle uanset. Det fungerede rigtig godt! 

 

Min mand og jeg ventede til alle havde sat sig, og så kom vi ellers ind fra Tårnet, ned ad trappen og stoppede for lige at hilse og selvfølgelig kysse :) Det var virkelig en dejlig måde at gøre det lidt specielt, gør brug af omgivelserne og få set alle gæster :) Toastmasteren blev præsenteret og min mand gave også en hurtig introduktion/velkommen igen. 

 

Det var toastmasterens første gang og hun klarede det til UG. Det er noget nyt for alle fra Tyskland, men de tog godt imod det. Jeg var lidt nervøs da jeg synes der gik lidt lang tid imellem retterne - men på den anden side, var folk ikke helt vildt sulten på grund af sandwicherne og kagen, så vi brugte tiden mellem retterne til at gå rundt og tale med gæster, eller de kom over til os, til rygepauser eller taler/indslag. Igen, det virkede virkelig godt. Vi fik 3 retter serveret og de kom rundt en ekstra gang med hovedretten - men det store hit var desserten! Alle ville have en 2. eller 3. runde af den :)

 

Vi nåede brudevalsen inden midnat, og igen, den danske tradition er ny for alle vores udenlandske familiemedlemmer og venner, men de fandt hurtigt ude af hvad de skulle. Men chokket på deres ansigter er SÅ sjovt på billederne fra da sokkerne blev klippet. Vores danske venner valgte at holde fast i traditionen og løftede gommen og klippede hans strømper. Det var virkelig sjovt og heldigvis var min mand forberedt med et ekstra sæt strømper :)

 

Der blev derefter serveret kaffe, te og baileys/cognac. Og ellers hyggede alle sig med enten vores Myselfie photobooth, at danse, snakke, eller lignende. Det var virkelig dejligt at se hvordan alle hyggede sig. Natmad var hotdogs - igen et stort hit. Hurtigt og nemt at spise for både børn og voksne. 

 

Gaver blev åbnet dagen efter, hvor nogle af familien kom med os hjem og fik et stk kage mere om eftermiddagen. Det var virkelig en dejlig måde at slutte brylluppet på - med fælles morgenmad og hygge om Søndagen. Det kan kun anbefales!

 

Drømmer mig tilbage til dagen med et stort smil. Det hele blev endnu bedre end vi havde håbet - og jeg ville ønske vi kunne gøre det igen og igen. Må hellere igang med at planlægge kobberbryllup :loveboard:

Wedding 634.jpg

Wedding 616.jpg

Wedding 620.jpg

Wedding 639.jpg

Wedding 649.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Leverandører

En varm anbefaling til alle vores leverandører der levede 100% til vores/mine krav og ønsker!

 

Indbydelser papir:

Paper and More (USA - sender desværre ikke til Europa) 

https://www.paperandmore.com/

 

Indbydelse, StD, og andet design samt tryk:

Grafisk Arbejde 

http://www.grafisk-arbejde.dk/ 

 

Magneter til StD: http://www.vistaprint.dk/specialdesignede-magneter.aspx?txi=15214&xnid=AllProductsPage_Magnetic+Business+Cards+(linked+item)_Magnets_All+Products&xnav=AllProductsPage

 

Personlige frimærker:  Deutsche Post https://www.post-individuell.de/showstart.do

 

Kjole,, underkjole og hårpynt:

Mærke: Orea Sposa købt hos Brudekjoler Laila Helt i Gråsten 

http://www.brudekjoler-lailahelt.dk/

 

Jakkesæt:

Mærket Tziakko fra Wilvorst Købt hos Brautstudio Offenborn

http://www.brautstudio-offenborn.de/kollektionen/herrenmode--wilvorst

 

Slør og taske samt tilretning af kjole og jakkesæt:

Brautstudio Offenborn 

http://www.brautstudio-offenborn.de/

 

Makeup:

Karina Staniok Thomsen - ByStaniok

http://piknu.com/u/bystaniok

 

Hår:

Tenna Kraag fra Men's Cut i Sønderborg 

http://menscut.net/ 

 

Negle:

Pernille fra Cure Deluxe i Tønder

http://www.curedeluxe.dk/

 

Fotograf:

Jacob Kjøller Andersen 

http://www.jacobandersen.net/

 

Kage:

Baking Sins by Lea 

http://www.bakingsins.dk/

 

Blomster:

Klokkeblomsten 

http://www.klokkeblomsten.dk/forside/

 

Kirkesanger:

Christoffer Brodersen 

http://christofferbrodersen.dk/

 

DJ:

DJ Dege 

http://www.dege-events.de/ (Taler også engelsk)

 

Location:

Fakkelgaarden Hotel & Restaurant 

http://fakkelgaarden.dk/da/forside/

 

Billede lokation:

Sandbjerg Gods 

http://www.sandbjerg.dk/da/

 

Børnenes tøj:

Ønskebørn Aabenraa (Name It og Hummel primært) 

https://www.onskeborn-aabenraa.dk/ 

 

Hvis der er andet jeg har glemt... bare sige til og så skal jeg nok komme med navn og link :)

 

Redigeret af Dkchelle
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Takkekort

 

Det sidste bryllupsrelateret - tror jeg. Takkekort er nu bestilt og skulle ankomme i løbet af 5-7 dage, vil jeg tro. 

 

Glæder mig til igen at se et bryllupsbillede og få skrevet og takket alle vores gæster og dem der tænkte på os på dagen :)

 

Takkekort bestilt fra "Simply to Impress" UK. Så er der ingen ekstra told afgifter på bestillingen. 

 

 

Thankyou card.jpg

Redigeret af Dkchelle
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer