Dkchelle

CM bryllup 24.06.2017 - Beretning og leverandørliste

345 posts in this topic

Annonce ♥

4 hours ago, girl_beat said:

Hvad besluttede du dig for med ringe? :)

Ikke endnu :) Vi skallige finde en dag hvor vi kan besøge et par andre smykkeforretninger og prøve ringe for at være helt sikker. Vi skal f.eks til Hamborg i sommerferien, og det kunne være vi finder noget spændende der :)

0

Jeg kontaktede i sidste uge firmaet Gerstner, der laver vielsesringe, for at høre om de kunne fortælle mig hvor jeg kan prøve ringen fra Option 2. I dag svarede de at de vil gøre det muligt at vi kan besøge smykkeforretningen i Lübeck mellem den 22. Juni og 11. Juli og så venter ringene på os så vi kan prøve dem på :) 

Sikke en super service! Glæder mig til at prøve dem på og finde ude af om det er den :) 

0

Indbydelser

Jeg har nu lavet en prøve eksemplar af vores indbydelse så jeg kunne prøve mine ideer og få en fornemmelse for hvordan det vil se ud. 

Nu skal jeg bare have hjælp fra en grafikker til opsætning af selve indbydelsen og save the date bliver i samme stil :) 

2rrpjk1.jpg

2cwuatj.jpg

0

Annonce ♥

7 hours ago, Dkchelle said:

Indbydelser

Jeg har nu lavet en prøve eksemplar af vores indbydelse så jeg kunne prøve mine ideer og få en fornemmelse for hvordan det vil se ud. 

Nu skal jeg bare have hjælp fra en grafikker til opsætning af selve indbydelsen og save the date bliver i samme stil :) 

2rrpjk1.jpg

2cwuatj.jpg

hvor bliver de fine 

0

19 hours ago, Dkchelle said:

Indbydelser

2rrpjk1.jpg

2cwuatj.jpg

Hvor ser det godt ud. 

0

Spændende med vielsesringene - det er et af de punkter hvor vi ikke rigtigt kan blive enige :floejt:Og spændende med indbydelser, det ser rigtig godt ud - dit prøve eksemplar. Og sjovt med jeres farve tema, for vi overvejer de samme :) Den blå for drengene i familien, den rosa for pigerne og guld til at samle det, fordi det er Isaac's ynglingsfarve

0

23 hours ago, Trumpf said:

Spændende med vielsesringene - det er et af de punkter hvor vi ikke rigtigt kan blive enige :floejt:Og spændende med indbydelser, det ser rigtig godt ud - dit prøve eksemplar. Og sjovt med jeres farve tema, for vi overvejer de samme :) Den blå for drengene i familien, den rosa for pigerne og guld til at samle det, fordi det er Isaac's ynglingsfarve

Ja, jeg er overrasket over hvor svært det egentlig er at vælge. Mest fordi det er ikke bare en fashion ring lige nu, men skal også passe om 10-20 år. 

Jeg har aftalt en tid med grafikkeren i næste uge hvor vi gennemgår mine ideer til indbydelsen igen, så de kan få det sat op og trykt. Jeg er spændt på hvordan det bliver :) 

jeg er også glad for farverne. Ikke for tøset - så manden er med, men alligevel lidt piget og glamorøs med guld :) Valget kom faktisk efter jeg fandt min kjole, da den har en Navy blå bælte på. Så den skulle naturligvis matche resten af bryllupsfarverne. 

0

Annonce ♥

2 hours ago, Dkchelle said:

Ja, jeg er overrasket over hvor svært det egentlig er at vælge. Mest fordi det er ikke bare en fashion ring lige nu, men skal også passe om 10-20 år. 

Jeg har aftalt en tid med grafikkeren i næste uge hvor vi gennemgår mine ideer til indbydelsen igen, så de kan få det sat op og trykt. Jeg er spændt på hvordan det bliver :) 

jeg er også glad for farverne. Ikke for tøset - så manden er med, men alligevel lidt piget og glamorøs med guld :) Valget kom faktisk efter jeg fandt min kjole, da den har en Navy blå bælte på. Så den skulle naturligvis matche resten af bryllupsfarverne. 

Det er SÅ svært med de ringe :shooter:vi kan ikke blive enige herhjemme... 

Så fint med kjole der matcher farverne :c166:

0

Milepæl - 1 år i morgen! 

Ja, jeg skriver det allerede i dag fordi vi skal faktisk få passet ungerne, og tag ude at spise 4-retters menu på feststedet i aften! Det glæder jeg mig helt vildt til! Min kæreste har aldrig prøvet at spise der før, men jeg har, og derfor ved jeg at han kan glæde sig også :) 

Det gav jeg ham i Farsdag gave. Det er en tema-aften med friske asparges, som min mand elsker.

Og så har jeg skrevet et kort til ham hvor jeg fortæller ham hvor meget han betyder for mig og familien. Den afleverer jeg her om lidt, så han kan få den i aften til dessert. 

Og så har jeg taget hul på min morgengave til ham. Jeg har købt en fin notesbog i Bahne og har tænkt mig at bruge det næste års tid på at skrive ned hver dag en lille ting. Alle de små minder om vores liv igennem det næste år....også på de dumme dage, ville jeg skrive en god ting eller en ting jeg elsker ham for. Tsnken er at han får den om morgenen den dag vi skal giftes. Han vil selvfølgelig ikke have tid til at læse det hele - men jeg ved at han vil blive rørt og elske det ❤️ 

Så håber jeg bare at Jeg kan huske at skrive i bogen hver dag :) 

34takrb.jpg

Edited by Dkchelle
Picture
0

Annonce ♥

7 hours ago, Karina og Dans Bryllup said:

Dejligt med sådan en fars dags gave. Hvor godt hvis du får skrevet noget i bogen hver dag, for selv på de trælse dage er der altid noget godt, men kan være svært at huske. Rigtig sød kjole. 

Lige præcis. Så bliver jeg selv tvunget til at se det positive i hver dag - selv når jeg er i dårlig humør. Og så kan han også kigge deri når han måske har en dårlig dag, og huske på de gode ting vi elsker ved hinanden. 

0

Middagen var så lækkert! Vi havde en super dejlig aften. Bord ved vinduet med udsigt over vandet, lækker mad, vejret var godt. Bare en dejlig aften. 

Maden smakte skønt, og kunne sagtens være et bud på vores bryllupsmenu næste år. Det eneste jeg ikke var vild med var saft menuen. Jeg vil hellere drikke vin, end vindruesaft. Så jeg ser frem til ikke at skulle amme mere til næste år :) 

Menuen var:

Sankt Hans menu 2016

Lille kold aspargessuppe med Rømørejer (fik desværre ikke et billede)
*
Terrine af Gråstener landkylling med stegt jomfruhummer, 
marinerede grønne asparges og hyldeblomst

xcun8h.jpg
*
Dansk kalvemørbrad med saltet brissel, hvide asparges, kantareller og sommertrøffel

o5n909.jpg
*
Fakkelgaardens 
”Rødgrød med fløde”

(I denne var der en hvid chokolademousse med citron og hindbær drys, jordbær sorbet, knas, bærgrød, friske bær, hindbær merengs og selvfølgelig fløde) 

2mr74ie.jpg

0

16 hours ago, Dkchelle said:

Middagen var så lækkert! Vi havde en super dejlig aften. Bord ved vinduet med udsigt over vandet, lækker mad, vejret var godt. Bare en dejlig aften. 

Maden smakte skønt, og kunne sagtens være et bud på vores bryllupsmenu næste år. Det eneste jeg ikke var vild med var saft menuen. Jeg vil hellere drikke vin, end vindruesaft. Så jeg ser frem til ikke at skulle amme mere til næste år :) 

Menuen var:

Sankt Hans menu 2016

Lille kold aspargessuppe med Rømørejer (fik desværre ikke et billede)
*
Terrine af Gråstener landkylling med stegt jomfruhummer, 
marinerede grønne asparges og hyldeblomst

xcun8h.jpg
*
Dansk kalvemørbrad med saltet brissel, hvide asparges, kantareller og sommertrøffel

o5n909.jpg
*
Fakkelgaardens 
”Rødgrød med fløde”

(I denne var der en hvid chokolademousse med citron og hindbær drys, jordbær sorbet, knas, bærgrød, friske bær, hindbær merengs og selvfølgelig fløde) 

2mr74ie.jpg

wow lyder som en rigtig fin menu. Dejligt at se at de bruger lokale ingridienser. 

0

Annonce ♥

7 minutes ago, Karina og Dans Bryllup said:

wow lyder som en rigtig fin menu. Dejligt at se at de bruger lokale ingridienser. 

Ja, det er rigtig lækkert og giver en dejlig touch at råvarerne er lokale, især når vi har mange udenlandske gæster. 

Teen er fra Carstensens Tehandel i Åbenrå, mel fra Skærtoft Mølle, Smør med Læsø salt (ikke så lokalt, men ihvertfald dansk), danske jordbær osv... 

Vi glæder os endnu mere til næste år :) 

0

1 minute ago, Dkchelle said:

Ja, det er rigtig lækkert og giver en dejlig touch at råvarerne er lokale, især når vi har mange udenlandske gæster. 

Teen er fra Carstensens Tehandel i Åbenrå, mel fra Skærtoft Mølle, Smør med Læsø salt (ikke så lokalt, men ihvertfald dansk), danske jordbær osv... 

Vi glæder os endnu mere til næste år :) 

Det tror jeg ogsaa roligt i kan med den fine menu i fik. Saa kan det ikke gaa helt galt med hvad end i vaelger, Og kan godt forstaa at I gerne vil have lokale raavarer, saa de udenlandske gaester kan smage dansk kvalitet. 

0

Vielsesringe 

I dag har vi bestilt vielsesringe! Weeeee hvor jeg glæder mig! 

Det bliver en blanding af option 1 og 2 fra længere oppe i tråden. Det er faktisk ringen fra Gerstner i billede 2 i option 2. Men det vil jeg bruge sammen med min forlovelsesring. De ser godt ud sammen og er lige min stil :) min er bare bestilt i bredde 4 i stedet for 3. 

Men jeg bliver nødt til at fortælle om ringene. Da vi var afsted sidste gang for at prøve ringe, fandt jeg den dyre ring som jeg faldt for. Da vi kom hjem, kunne jeg ikke glemme ringen, så jeg googlede og fandt faktisk en ring der lignede rigtig meget, fra det mærke som smykkeforhandleren sælger. Så vi tog tilbage næste dag for at høre om jeg kunne prøve ringen. Desværre, havde de den ikke som en del af deres kollektion, og den kunne formentlig ikke skaffes til prøve. Kun hvis vi ville bestille ringen, da butikken ellers køber ringene de har som man prøver på. 

Nå, men jeg kunne ikke beslutte mig før jeg havde prøvet denne ring, så jeg fandt Gerstner på facebook og skrev til dem for at høre hvilken smykkeforhandler i Nordtyskland/Danmark havde en eksemplar jeg kunne prøve. Det ville de prøve at finde ude af....Et par dage senere skrev de tilbage at de var glad for at meddele at jeg kunne prøve ringen hos "vores" butik i Lübeck mellem 22. Juni og den 11. Juli. Så de ville sende et prøve eksemplar kun for mig! 

Men jeg har ikke sagt noget til butikken. De har også kun min kærestes navn i deres system og ikke mig. Trods det, blev vi mødt af den søde ekspedient da vi kom ind ad døren, og hun sagde med det samme "vi har jeres ringe". Hvordan de vidste, eller kunne huske at det var os, ved jeg ikke. Men vi tog plads i stolen, hun hentede kaffe til os, og så kunne vi prøve ringene i ro og mag. 

Jeg valgte som sagt denne ring, bare lidt bredere. Min kæreste valgte en anden herrering end lige den der matcher min. Men de er begge to i hvidguld, og passer flot sammen alligevel. 

Gravering valgte vi også. Vores fornavne og så datoen "24 JUN 2017" 

Og så får vi også en flot æske til ringene, hvor vi får gratis vores navne tilføjet. Det kan alle der bestiller Gerstner vielsesringe inden 31. Juli. 

Ringene kan hentes 20. Juli...og jeg kan slet ikke vente! Er simpelthen så glad! 

0

Annonce ♥

3 minutes ago, Dkchelle said:

Vielsesringe 

I dag har vi bestilt vielsesringe! Weeeee hvor jeg glæder mig! 

Det bliver en blanding af option 1 og 2 fra længere oppe i tråden. Det er faktisk ringen fra Gerstner i billede 2 i option 2. Men det vil jeg bruge sammen med min forlovelsesring. De ser godt ud sammen og er lige min stil :) min er bare bestilt i bredde 4 i stedet for 3. 

Men jeg bliver nødt til at fortælle om ringene. Da vi var afsted sidste gang for at prøve ringe, fandt jeg den dyre ring som jeg faldt for. Da vi kom hjem, kunne jeg ikke glemme ringen, så jeg googlede og fandt faktisk en ring der lignede rigtig meget, fra det mærke som smykkeforhandleren sælger. Så vi tog tilbage næste dag for at høre om jeg kunne prøve ringen. Desværre, havde de den ikke som en del af deres kollektion, og den kunne formentlig ikke skaffes til prøve. Kun hvis vi ville bestille ringen, da butikken ellers køber ringene de har som man prøver på. 

Nå, men jeg kunne ikke beslutte mig før jeg havde prøvet denne ring, så jeg fandt Gerstner på facebook og skrev til dem for at høre hvilken smykkeforhandler i Nordtyskland/Danmark havde en eksemplar jeg kunne prøve. Det ville de prøve at finde ude af....Et par dage senere skrev de tilbage at de var glad for at meddele at jeg kunne prøve ringen hos "vores" butik i Lübeck mellem 22. Juni og den 11. Juli. Så de ville sende et prøve eksemplar kun for mig! 

Men jeg har ikke sagt noget til butikken. De har også kun min kærestes navn i deres system og ikke mig. Trods det, blev vi mødt af den søde ekspedient da vi kom ind ad døren, og hun sagde med det samme "vi har jeres ringe". Hvordan de vidste, eller kunne huske at det var os, ved jeg ikke. Men vi tog plads i stolen, hun hentede kaffe til os, og så kunne vi prøve ringene i ro og mag. 

Jeg valgte som sagt denne ring, bare lidt bredere. Min kæreste valgte en anden herrering end lige den der matcher min. Men de er begge to i hvidguld, og passer flot sammen alligevel. 

Gravering valgte vi også. Vores fornavne og så datoen "24 JUN 2017" 

Og så får vi også en flot æske til ringene, hvor vi får gratis vores navne tilføjet. Det kan alle der bestiller Gerstner vielsesringe inden 31. Juli. 

Ringene kan hentes 20. Juli...og jeg kan slet ikke vente! Er simpelthen så glad! 

Dejligt at det lykkedes at finde RINGEN. Og hvilken service fra både firmaet og butikken. 

0

Tak :) Jeg er stadigvæk helt oppe at køre over ringene. Jeg er så glad :) 

og ja, servicen var bare prikken over i'et. Så jeg glæder mig meget til at hente ringene om et par uger :)

Hvor opbevarer i ringene indtil brylluppet? Bare i æsken på en hylde?  Jeg vil helst ikke gå med den før...

0

48 minutes ago, Dkchelle said:

Tak :) Jeg er stadigvæk helt oppe at køre over ringene. Jeg er så glad :) 

og ja, servicen var bare prikken over i'et. Så jeg glæder mig meget til at hente ringene om et par uger :)

Hvor opbevarer i ringene indtil brylluppet? Bare i æsken på en hylde?  Jeg vil helst ikke gå med den før...

vores ligger i æsken som vi fik dem i 

0