Dkchelle

CM bryllup 24.06.2017 - Beretning og leverandørliste

345 posts in this topic

7 hours ago, Dkchelle said:

Nej vel? :floejt:

Mange tak :) Jeg er selv så glad for kortene :) Jeg endte med at bruge klare billedehjørner som jeg havde liggende, til at sætte magneten fast til kortet. 

De er også så tynd og lette at portoen ikke bliver for høj. 

hva gør man ikke for det skal blive for dyrt i porto :floejt: men forstår jer godt 

0

Annonce ♥

Hold da op der er sket meget siden jeg sidst har set din side.

Fedt endelig at få afsluttet jeres ring jagt. Hvad skal du nu til at bruge dine weekender på :)

Hvor bliver det bare fedt med jeres indbydelser, og kan godt forstå at du er blevet glad for jeres std. De er vildt flotte.

Overrasket over at du kun har tømt Søstrene Grene. Jeg syntes godt nok det var svært ikke at tømme papirmuseet da vi var der. Er sikker på alt dit DIY bliver så flot og gennemført.

0

11 minutes ago, Karina og Dans Bryllup said:

Hold da op der er sket meget siden jeg sidst har set din side.

Fedt endelig at få afsluttet jeres ring jagt. Hvad skal du nu til at bruge dine weekender på :)

Hvor bliver det bare fedt med jeres indbydelser, og kan godt forstå at du er blevet glad for jeres std. De er vildt flotte.

Overrasket over at du kun har tømt Søstrene Grene. Jeg syntes godt nok det var svært ikke at tømme papirmuseet da vi var der. Er sikker på alt dit DIY bliver så flot og gennemført.

Ja, de har også mange flotte ting der. Jeg tømte også alt deres luksus guld papir da jeg skulle være sikker på at have nok og ikke risikere at de løber tør og ikke bestiller samme farve hjem igen :) hehe 

og jeg er SÅ spændt på ringen. Jeg håber ikke der går for lang tid før de kommer. Men vi er selvfølgelig i rigtig god tid så jeg kan alligevel ikke have den på. Men så må man godt kigge på den :) 

0

Maid of Honor

Til at starte med, ville jeg ikke have en brudepige, men jo mere jeg laver med brylluppet, jo mere har jeg lyst til at dele det med nogen. Nogen at spørge til råds, nogen at vise billeder til og nogen der kan hjælpe mig på dagen og bl.a. Sørge for at kjolen ser pænt ud, håret sidder som det skal, kan holde min buket i kirken osv osv. 

Sidste gang, var det min god veninde men hun kan desværre ikke komme denne gang. Men så tænkte jeg på min søster. Selv om hun bor meget langt væk, kan jeg altid dele billeder på imessage og vi facetimer ofte. Så jeg ved hun vil blive meget glad og rørt. 

Nå, men i stedet for bare at spørge hende over telefonen, har jeg lige lavet en lille overraskelse til hende. Jeg skylder min niece en fødselsdagsgave - så det har jeg fået købt. Og så købte jeg denne lette æske i Søstrene Grene som jeg pyntede i vores bryllupstema. Jeg fandt en neglelak der matcher vores farver. Så jeg købte en til os hver. Og så købte jeg denne lille armbånd i Bahne til 150kr, mere vil jeg ikke give når det skal sendes med post. Jeg tror hun får noget andet når hun kommer til brylluppet. 

Til at stille spørgsmålet, har jeg lavet disse cirkler med teksten

"Something old,

Something new, 

Something borrowed, 

Something blue, 

wouldn't be the same without you

will you be my Maid of honor" :) 

i59dhl.jpg

2cervhu.jpg

73ne9w.jpg

0

Annonce ♥

On Sunday, August 07, 2016 at 5:32 PM, Dkchelle said:

Maid of Honor

Til at starte med, ville jeg ikke have en brudepige, men jo mere jeg laver med brylluppet, jo mere har jeg lyst til at dele det med nogen. Nogen at spørge til råds, nogen at vise billeder til og nogen der kan hjælpe mig på dagen og bl.a. Sørge for at kjolen ser pænt ud, håret sidder som det skal, kan holde min buket i kirken osv osv. 

Sidste gang, var det min god veninde men hun kan desværre ikke komme denne gang. Men så tænkte jeg på min søster. Selv om hun bor meget langt væk, kan jeg altid dele billeder på imessage og vi facetimer ofte. Så jeg ved hun vil blive meget glad og rørt. 

Nå, men i stedet for bare at spørge hende over telefonen, har jeg lige lavet en lille overraskelse til hende. Jeg skylder min niece en fødselsdagsgave - så det har jeg fået købt. Og så købte jeg denne lette æske i Søstrene Grene som jeg pyntede i vores bryllupstema. Jeg fandt en neglelak der matcher vores farver. Så jeg købte en til os hver. Og så købte jeg denne lille armbånd i Bahne til 150kr, mere vil jeg ikke give når det skal sendes med post. Jeg tror hun får noget andet når hun kommer til brylluppet. 

Til at stille spørgsmålet, har jeg lavet disse cirkler med teksten

"Something old,

Something new, 

Something borrowed, 

Something blue, 

wouldn't be the same without you

will you be my Maid of honor" :) 

i59dhl.jpg

2cervhu.jpg

73ne9w.jpg

Super flot. Hun skal nok blive glad og overrasket 

0

Hvor er det en fin gave til din søster, jeg er sikker på at hun med glæde vil være din maid of honor :)

Jeg håber I nu har fundet de helt rigtige ringe. Det er bare vigtigt, at de føles rigtige. De er jo for hele livet. Vi har selv valgt vores ringe i dag, og det er skønt at have på plads! :happy:

0

4 hours ago, Sunburst said:

Hvor er det en fin gave til din søster, jeg er sikker på at hun med glæde vil være din maid of honor :)

Jeg håber I nu har fundet de helt rigtige ringe. Det er bare vigtigt, at de føles rigtige. De er jo for hele livet. Vi har selv valgt vores ringe i dag, og det er skønt at have på plads! :happy:

Tak :) Jeg glæder mig til at høre hendes reaktion. Hun blev ihvertfald vildt glad da jeg spurgte om hun vil stå fadder til vores søn :)

Ringen er bestilt. Vi fik tegningen i sidste uge, som vi godkendte. Vi betalte også min mands ring allerede, som en slags depositum. Så nu bliver det den! Og jeg glæder mig sådan til at få den hjem...selv om vi har godt 10 måneder til den store dag hehe :) 

0

Annonce ♥

I går ringede de fra smykke forretningen for at sige at min ring er ankommet! Weee 

så vi skal forhåbentlig hente ringene allerede på Fredag :) Det var godt nok hurtigt, det blev lavet. Det tog kun lidt over en uge. 

Og så holdte vi barnedåb i går for den mindste, og en af de ting præsten sagde til allersidst, var "vi ses næste år den 24. Juni", henvendt til alle gæster :) Senere på dagen kunne vi så aflevere StD kort til alle vore gæster, som blev meget glad og glæder sig allerede :) 

Vores personlige frimærker kom også, så nu kan vi også få sendt de sidste save the date kort :) 

og...mine pocket indbydelser og konvoluter jeg har bestilt, samt et firkantet stansemaskine er kommet fra USA. Så vi kan gå igangmed at forberede indbydelserne. Dem regner jeg med at sende/aflevere i November. 

0

1 hour ago, Dkchelle said:

I går ringede de fra smykke forretningen for at sige at min ring er ankommet! Weee 

så vi skal forhåbentlig hente ringene allerede på Fredag :) Det var godt nok hurtigt, det blev lavet. Det tog kun lidt over en uge. 

Og så holdte vi barnedåb i går for den mindste, og en af de ting præsten sagde til allersidst, var "vi ses næste år den 24. Juni", henvendt til alle gæster :) Senere på dagen kunne vi så aflevere StD kort til alle vore gæster, som blev meget glad og glæder sig allerede :) 

Vores personlige frimærker kom også, så nu kan vi også få sendt de sidste save the date kort :) 

og...mine pocket indbydelser og konvoluter jeg har bestilt, samt et firkantet stansemaskine er kommet fra USA. Så vi kan gå igangmed at forberede indbydelserne. Dem regner jeg med at sende/aflevere i November. 

først og fremmest tillykke med dåben af jeres mindste og fedt at præsten lige annoncerede på den måde :thumbsupsmileyanim:lækkert at din ring allerede er færdig :loveshower:

0

Brugte lige din tråd til at hyggelæse mens jeg spiste morgenmaden idag :) Sikke mange smukke detaljer! både i dit DIY og de ting du køber ind. Man kan godt se at du har god tid til at tænke over hvordan du vil have det. Dit guld navy tema er meget elegant og maden fik min mave til at knurre. Synes din lille maid of honor gave er helt vild fin. Og er da lidt dejligt at man kan få mulighed for at være lidt sammen om noget med sin søster, selvom hun bor langt væk. 

0

4 minutes ago, Sunspirit said:

Brugte lige din tråd til at hyggelæse mens jeg spiste morgenmaden idag :) Sikke mange smukke detaljer! både i dit DIY og de ting du køber ind. Man kan godt se at du har god tid til at tænke over hvordan du vil have det. Dit guld navy tema er meget elegant og maden fik min mave til at knurre. Synes din lille maid of honor gave er helt vild fin. Og er da lidt dejligt at man kan få mulighed for at være lidt sammen om noget med sin søster, selvom hun bor langt væk. 

Hvor hyggeligt :) 

Det er SÅ svært, synes jeg, ikke at lade sig rive med diverse trends. Jeg synes jo at der findes mange flotte temaer og farvekombinationer til bryllupper. Hvis bare man kunne planlægge et af hver :) Rutikt/vintage er også så flot. Men derfor var det så vigtigt for mig at bestemme mig for et tema/farvekombination, da jeg så har lidt nemmere ved at begrænse mig og tage beslutninger omkring forskellige ting :)

Selv om min søster bor langt væk, sender jeg billeder og deler mine tanker omkring brylluppet med hende, spørger hende til råds osv. da jeg ikke rigtigt har nogen her i DK. Så var det kun passende at spørge om hun vil være min brudepige på dagen :) Jeg venter spændt på at hun modtager pakken.

0

Annonce ♥

Øv....

Som nogen måske har set, har jeg vundet et gratis 4-timers bryllupsfotografering på Facebook hos en anerkendt fotograf. Hvor var det vildt - jeg har nemlig aldrig vundet sådan noget før. MEN....vi havde liiige skrevet kontrakt og betalt depositum hos en anden fotograf kun få dage før. Eller faktisk dagen før, hvis jeg husker rigtigt. 

Alligevel, håbede jeg at gevinsten ville kunne bruges til at få taget billeder under forberedelse, hvor vi lige nu ikke har fotograf på - og så til at være to fotografer i kirken. Men i dag har jeg skrevet det til den fotograf hvor vi vandt præmien, og de skrev tilbage at der må ikke være andre hovedfotografer tilstede, og at vi derfor er nødt til at komme ud af kontrakten med den anden, eller helt miste gevinsten. Den kan nemlig heller ikke bruges til andre fotoopgaver (selv billigere opgaver) hos pågældende fotograf. Det ville jeg ellers gerne. 

Jeg mister ikke noget, men ØV hvor er jeg ærgerlig og også kede af hvor ufleksibel fotografen er. I princippet, kunne vi have takket ja til gevinsten på 4 timer uden at tilkøbe flere timer, og uden at bestille billeder derfra.....med mindre der står noget med småt om et minimum antal billeder der skal bestilles. Det ved jeg ikke. Så jeg mener ikke at fotografen ville miste noget ved at komme alligevel. Nå, men vi har stadigvæk en god fotograf booket, og så må jeg bare glemme det andet. Det var sjovt, så længe det varede. 

0

3 hours ago, Dkchelle said:

Hvor hyggeligt :) 

Det er SÅ svært, synes jeg, ikke at lade sig rive med diverse trends. Jeg synes jo at der findes mange flotte temaer og farvekombinationer til bryllupper. Hvis bare man kunne planlægge et af hver :) Rutikt/vintage er også så flot. Men derfor var det så vigtigt for mig at bestemme mig for et tema/farvekombination, da jeg så har lidt nemmere ved at begrænse mig og tage beslutninger omkring forskellige ting :)

Selv om min søster bor langt væk, sender jeg billeder og deler mine tanker omkring brylluppet med hende, spørger hende til råds osv. da jeg ikke rigtigt har nogen her i DK. Så var det kun passende at spørge om hun vil være min brudepige på dagen :) Jeg venter spændt på at hun modtager pakken.

Åh ja jeg har så mange bryllupper der aldrig skal se dagens lys. Mit 50'er rockn' roll bryllup, mit strand-Hawai bryllup eller mit rød løber og stjernestøv bryllup. :) for at nævne et par ;) Kender det kun alt for godt. 

Jeg havde heller ikke nogle tætte veninder hvor jeg bor, så levede meget af mit planlægningsliv på forums som dette. Folk er som regel søde og engagerede og har en masse ideer. :)

Sikke dog en skodfotograf. De kunne da bytte det til noget andet bryllupsrelateret, som trash the dress billeder eller noget lignende. Er bare stivnakket at nægte dig præmien, fordi du allerede har betalt for noget andet. 

0

1 minute ago, Sunspirit said:

Åh ja jeg har så mange bryllupper der aldrig skal se dagens lys. Mit 50'er rockn' roll bryllup, mit strand-Hawai bryllup eller mit rød løber og stjernestøv bryllup. :) for at nævne et par ;) Kender det kun alt for godt. 

Jeg havde heller ikke nogle tætte veninder hvor jeg bor, så levede meget af mit planlægningsliv på forums som dette. Folk er som regel søde og engagerede og har en masse ideer. :)

Sikke dog en skodfotograf. De kunne da bytte det til noget andet bryllupsrelateret, som trash the dress billeder eller noget lignende. Er bare stivnakket at nægte dig præmien, fordi du allerede har betalt for noget andet. 

Lige min tanke. Troede ellers h*n var meget prof, men laver åbenbart konkurrencer og gevinster der overhovedet ikke kan være det mindste fleksible. Nogen af dem der ikke vant hovedpræmien (vi var 3 tror jeg), fik i det mindste 10% rabat ved en fotografering eller noget i den stil. Det blev jeg dog ikke tilbudt. Jeg har faktisk ikke fået et svar på den sidste mail hvor jeg skriver at vi ikke kan aflyse den anden fotograf uden at miste vores depositum.

Nå, men så har vi prøvet det. Heldigvis er jeg rigtig glad for vores fotograf vi har booket, så det skal nok være godt :)

0

Holder med Sunspirit (og dig) her :) Det lyder mere som at der er lavet konkurrencer og gevinster for reklamens skyld. Men respekt for at I holder fast i den fotograf I har booket og indgået aftale med fremfor bare at aflyse ham/hende som nogle (enkelte) desværre tror bare er noget man gør (eller ikke gør for så efterfølgende at hævde at man har gjort det). :) 

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Vielsesringe

I går kørte vi tidligt om morgenen til Lübeck, da min kæreste havde en aftale kl 10. Bagefter skulle vi køre henne til Jewelier Mahlberg hvor vi skulle se og hente vores ringe. Jeg var bare så spændte og glædede mig så meget. 

Vejret var perfekt. 30 graders solskin, og Lübeck er bare en smuk by. Man er nødt til at gå lidt fra parkeringshuset, men det gør ikke noget når man kan nyde udsigten fra broen over vandet, med Holsten Tor i baggrunden. 

Vi kom ind i forretningen og blev mødt af vagten der åbnede døren for os og en medarbejder indenfor der tog godt i mod os, og så blev vi vist til henne til et bord hvor vi kunne sidde. Vi blev tilbudt noget at drikke, og denne gang kunne vi nyde et glas sekt. 

Æsken blev taget op fra posen, og vi kunne se den smukke æske med vores navne graveret i den. (Det var en gratis gave fra Gerstner). Og så det øjeblik jeg var så spændte på... Min ring var så flot og lige som jeg havde ønsket det! Min kæreste gav mig den på, og den passede perfekt og er simpelthen så flot. Jeg ville helst ikke tage den af igen :) Mandens ring var som det skulle være, så det var perfekt. 

Vi hyggesnakkede lidt med medarbejderen, som desværre ikke var hende vi plejede at tale med. Hun er på ferie i Barcelona, men det skal hun også have lov til :) 

Nå, men vi fik vist papirerne på ringene og var selvfølgelig nødt til at pakke dem væk og ikke mindst betale for min. Men jeg kan sige at det er værd at holde fast i hvordan ringen skal være, og få den lavet præcis efter ens ønsker. Jeg glæder mig til at have den på hver dag :) 

image.jpeg

0

Smukke, smukke ringe! Fantastisk følelse når det bare lever helt op til ens drømme. Jeg har lige læst hele din tråd og den er bare såmfin. Er vild med grafikerens arbejde og de flotte invitationer!!

0

13 hours ago, ongobongo said:

Smukke, smukke ringe! Fantastisk følelse når det bare lever helt op til ens drømme. Jeg har lige læst hele din tråd og den er bare såmfin. Er vild med grafikerens arbejde og de flotte invitationer!!

Mange tak :) Hvor er du sød :) 

ja, det er jeg også. Jeg skal faktisk snart besøge grafikeren igen. Jeg har nemlig modtaget vores pocket folders til indbydelser fra USA, og da jeg har bestilt ekstra, synes jeg at de skal have et eksemplar de kan bruge som skabelon. De skal nemlig trykke indbydelserne så de passer i størrelse, samt det løse til lommen. 

Jeg er bare i tvivl om hvad der skal stå på det løse da jeg har lavet en hjemmeside og app med detaljer. Så hvad ville i skrive allerede i indbydelsen af detaljer, udover link til hjemmeside/app? 

0

Vægttab

Jeg tror jeg har skrevet lidt om det før - jeg fødte jo for tre måneder siden, og jeg fødte også for ca. 1,5 år siden. Så min krop har været meget brugt og jeg har heller ikke lavet så meget motion i den tid. Men nu skal det være - det er på tid at jeg gør noget for at komme i form igen, slippe for bækkensmerter og ikke mindst tabe mig/stramme op til brylluppet om nu mindre end 10 måneder :)

Så jeg valgte at tilmelde mig en slags bootcamp - "Tab 10kg på 12 uger"-hold. Det er her i byen, med en personlig træner og kostvejleder, og det foregår som hold træning. Vi bliver målt og vejet den første gang, og udfylder et par spørgeskemaer om mad, livstil osv og vi snakker om hvad vi vil have ude af det. Der er fast hold træning hver Søndag og hver Tirsdag hvor det er både kondi og styrketræning. Derudover har vi fri adgang til fitnesscentret - men vi får også udfordringer i vores facebook gruppe. F.eks. i denne uge skal jeg forbrænde 2200kcal ved motion, og det må også gerne være gåture, løbeture, cykelture eller andet træning derhjemme. Så sender vi billeder af vores vægt til hende hver fredag og får vejledning hvis det ikke går som det skal. Nå ja - vi får også personlige kostplaner som vi skal følge. Og et par gange undervejs, bliver vi igen målt og vejet hos hende. Der er også før/efter billeder.

For mig, er det meget motiverende at der er en der følger mig og hvordan det går. At der er et hold der venter på mig til træning, og at træneren vil gerne se resultater også. Vi deler billeder af vores mad, eller vores træning hver dag - og det giver også energi og motivation.

Så indtil videre, siger vægten -2kg! Men samtidigt kan jeg mærke en forskel med mine muskler og kondition. Så mon ikke musklerne vejer lidt mere?

Om ene uge starter jeg også til en gratis måned af selvforsvar. Jeg tænker at det kan ikke skade at prøve det, og så må vi se om jeg fortsætter.

Min mødregruppe vil også gerne gå til noget mor/baby efterfødselsgymnastik. Måske skulle det også overvejes, bare for at få lidt ekstra træning og det sociale aspekt?

Jeg skal nok poste min før/efter billeder, hvis jeg tør :)

0

Uha jeg synes altid der er sket så meget hver gang jeg kigger i din tråd. :)

Ringene er bare smukke, hvor var det godt i holdt ved, så det blev som i ville have det. (Dine billeder af dine bryllupsting er forresten altid lækre at kigge på. Det er vil designeren i dig der bare lige skal smide en smuk blomst ved siden af )

Med invitationen ville jeg nok nøjes med dato, svardato og hvor man mødes, altså kirken eller hvad det bliver, og så linket til hjemmesiden :) vi havde også hjemmeside, men endte med en smide en masse på invitationen alligevel. 

Cool at du er gået i træningslejr. Det er også rart at få kroppen lidt tilbage efter graviditet. Muskler vejer helt sikkert en del, så kan gøre at vægten ikke falder så hurtigt, selvom det vil sætte sig på en helt anden måde på kroppen. Hvis bækkenet gør ondt vil jeg anbefale denne pilates video: Den redede mit liv under graviditeten med bækkenløsning. 

10 Minute prenatal pilates - på youtube

Edited by Sunspirit
0