Kastberg

Hjælp, jeg bruger aldrig makeup! Hvad skal jeg vælge?

13 indlæg i dette emne

Som overskriften siger, bruger jeg stort set aldrig makeup, og ved derfor ikke hvilke mærker jeg skal vælge.

Jeg får derfor af gode grunde en anden til at lægge det på mig den dag jeg skal giftes. Min frisør der skal sætte hår på mig på dagen, lægger også min makeup. Jeg vil bare gerne have noget af lidt bedre kvalitet, der måske ikke er væk første gang jeg har tudet eller brugt en serviet til middagen.

Nogen der kan hjælpe mig med nogle forslag?

Har hørt om en øjenskygge fra Urban Decay Naked 2, nogen der kender den? Har fundet ud af at kobberfarvet passer mig bedst, så noget i den dur.

post-82012-0-90787700-1458635342_thumb.j

post-82012-0-15297500-1458635353_thumb.j

Redigeret af Kastberg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis frisøren skal lægge makeup, skal du så have makeup med hjemmefra? Min frisør skal også lægge min makeup, men jeg skal ikke have noget med da hun jævnligt styler kunder.

Jeg skal så ned i salonen og have det ordnet på brylupsdagen, men mon ikke at hun har en makeup taske hun tager med hjem til dig?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er ogs også en god ide at have dit eget hvis du får brug for en touch up i løbet af dagen, så har du de farver osv du skal bruge.

Jeg har både den du viser her og smokey eye sætte fra Urban Decay plus en masse løs øjenskygger, og jeg elsker deres farver. De er virkelig flotte farver og de holder godt. Du kan også overvej at investere i en lille tube primer til øjenlåget. Det gør overfladen pæn og jævn, og det gør at øjenmakup sidder hvor den skal og holder længere.

Den sorte farve i Naked 2 kan bruges som eyeliner, så du har kun brug for en mascara og evt blush, læbestift/gloss :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Specielt når du ikke bruger så meget make-up til hverdag, vil jeg gå efter lyse, neutrale nuancer evt. med lidt shine.

Jeg tror derfor Urban Decay Naked paletterne vil være gode. I stedet for et smokey eye, ville jeg sørge for at få markeret globelinjen og få en fin eyeliner til at fremhæve øjet (ikke nødvendigvis sort, måske brun eller mørkegrå). Flydende eller gel-eyelinere holder efter min erfaring bedst. Jeg regner også selv med noget i den retning. Vær obs på, at der findes 3 naked-paletter. Nr. 1 er mest til varme farver, nr. 2 er til kolde farver, mens nr. 3 er mest rosa. I øvrigt kan jeg anbefale, at du køber en primer til at lægge under din make-up, så holder den nemlig meget bedre. Man kan både få primers til "hele ansigtet", der skal holde på foundation, pudder, evt. kontour osv., samt specifikke øjenskygge-primere. Jeg bruger selv øjenskygge-primeren fra Too Faced, men jeg regner med at skifte til Urban Decay's, når den er tom :-).

PS: Husk vandfast mascara :thumbsupsmileyanim:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Oktoberbrud2016 said:

Specielt når du ikke bruger så meget make-up til hverdag, vil jeg gå efter lyse, neutrale nuancer evt. med lidt shine.

Jeg tror derfor Urban Decay Naked paletterne vil være gode. I stedet for et smokey eye, ville jeg sørge for at få markeret globelinjen og få en fin eyeliner til at fremhæve øjet (ikke nødvendigvis sort, måske brun eller mørkegrå). Flydende eller gel-eyelinere holder efter min erfaring bedst. Jeg regner også selv med noget i den retning. Vær obs på, at der findes 3 naked-paletter. Nr. 1 er mest til varme farver, nr. 2 er til kolde farver, mens nr. 3 er mest rosa. I øvrigt kan jeg anbefale, at du køber en primer til at lægge under din make-up, så holder den nemlig meget bedre. Man kan både få primers til "hele ansigtet", der skal holde på foundation, pudder, evt. kontour osv., samt specifikke øjenskygge-primere. Jeg bruger selv øjenskygge-primeren fra Too Faced, men jeg regner med at skifte til Urban Decay's, når den er tom :-).

PS: Husk vandfast mascara :thumbsupsmileyanim:

Jeg bruger altid vandfast mascara, da jeg er en værre tudemarie :td: Har overvejet kobberfarven i naked 2 palletten, da jeg fra andre gange har fundet ud af det er pænt på mig. Så skal vist bare have fundet ud af hvad andet jeg skal have fat i og hvilke mærker :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bruger heller ikke ret meget makeup, men jeg har lige købt et godt sæt fra Urban Decay, som du også taler om :) Fik vildt god vejledning i magasin (aarhus), og så har jeg købt det i god tid så jeg kan øve mig :) for skal selv ligge det :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 23/3/2016 at 7:22 PM, LilleMi said:

Jeg bruger løst pudder fra Young Blood. Det er det bedste jeg har prøvet :)

 

Jeg må tilslutte mig LilleMi - Mineralpudder fra Young Blood er altså noget rigtig godt kram! Selv er jeg også glad for Christian Diors foundation.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mange tak for jeres indput :)

 

Jeg er vist kommet frem til at hele molevitten af det jeg har, bliver skiftet ud til brylluppet. Jeg er sådan en der smider makeup ud fordi det bliver for gammelt... :(

 

Er dog stadig meget i vildrede om hvad jeg skal købe og hvad mærker...

 

Hvis jeg har makeup på, plejer jeg at have følgende:

 

- Foundation

- Pudder

- Øjenskygge

- Mascara

- Noget på læberne

 

Skal jeg have andet på udover det? Lidt hjælp fra eksperterne tages imod med kyshånd :help: 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg får lagt make up på den salon hvor jeg er vant til at komme og få lavet ansigtsbehandlinger mm.

Jeg har kun få gange før fået lagt proff make up, og alle har anbefalet mig at tage min egen make up med.

Årsagen er at det typisk er noget der passer til en og man VED man ikke slår ud af det på nogen måde. Man kan også selv friske op i løbet af dagen.

Når det så er sagt, så er det ikke sikkert de anvender andet end eks skygger og mascara af dine egne ting. :)

Bunden der bliver lagt er afgørende for hvor godt resten holder, så de bruger gerne egne produkter, da de kan stå inde for holdbarheden :)

 

Hvis du selv skal ud og købe vil jeg også anbefale en god concealer og at du har en ordentlig fugtighedscreme at bruge på daglig basis for at holde din hud smidig og fin. :)

 

Hvis jeg skal anbefale mærker:

Mascara: Vandfast fra Helena Rubinstein HER

Foundation: Clinique HER

Fugtighedscreme: Clinique HER eller Beauté Pasifique HER

Øjenskygge: Lancome HER

Redigeret af FrøkenPedersen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, FrøkenPedersen said:

Jeg får lagt make up på den salon hvor jeg er vant til at komme og få lavet ansigtsbehandlinger mm.

Jeg har kun få gange før fået lagt proff make up, og alle har anbefalet mig at tage min egen make up med.

Årsagen er at det typisk er noget der passer til en og man VED man ikke slår ud af det på nogen måde. Man kan også selv friske op i løbet af dagen.

Når det så er sagt, så er det ikke sikkert de anvender andet end eks skygger og mascara af dine egne ting. :)

Bunden der bliver lagt er afgørende for hvor godt resten holder, så de bruger gerne egne produkter, da de kan stå inde for holdbarheden :)

 

Hvis du selv skal ud og købe vil jeg også anbefale en god concealer og at du har en ordentlig fugtighedscreme at bruge på daglig basis for at holde din hud smidig og fin. :)

 

Hvis jeg skal anbefale mærker:

Mascara: Vandfast fra Helena Rubinstein HER

Foundation: Clinique HER

Fugtighedscreme: Clinique HER eller Beauté Pasifique HER

Øjenskygge: Lancome HER

 

Mange tak FrøkenPedersen, er stadig lidt i vildrede omkring det, men har heldigvis god tid :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer