Dirgis

Kan man gå op sammen som par?

12 indlæg i dette emne

Hej :)

Min far og min forlovede har et meget anspændt forhold, og min forlovede har sagt, at det vil ødelægge hele dagen, hvis min far fører mig op. Jeg vidste det godt fra starten, og jeg havde egentlig planlagt at gå selv op af kirkegulvet. Men min far tog det som en selvfølge, at han skulle føre mig op, og så havde jeg ikke hjerte til at sige nej. Det var fint med min forlovede, men nu er konflikten mellem ham og min far blusset op igen, så min forlovede har næsten lavet et ultimatum ift., at jeg ikke kan gå op med min far.

Min mor har sagt, at det er meget hårdt at sige til sin far, at han ikke må føre mig op, og at hun kunne forestille sig, at han så slet ikke kommer til brylluppet. Og hvis det sker, kan det være, at hele min fars side af familien heller ikke kommer. Det er en rigtig træls situation.

Jeg har selv fået et meget anspændt forhold til min far, efter at han næsten egenhændigt har skabt en konflikt med min kæreste og nu forlovede. Han blev sur, da jeg fortalte om frieriet, men så blødte han op igen, og han har købt fint tøj udelukkende af den grund, at han skal føre mig op. Han er arbejdsløs, så det har været en stor post.

Derfor synes jeg inderst inde heller ikke, at det føles rigtigt med, at min far fører mig op, når han nu ikke kan bakke fuldstændigt op om min tilkommende. Men på den anden side, har jeg ikke lyst til at ødelægge de forestillinger om at give mig bort etc han har.

Jeg har så set, at nogle par går selv, og jeg ved ikke, om min far bedre kan forstå, at vi følges ad, end at jeg går selv. Jeg kan ikke spørge ham, for så bliver han bare pigefornærmet og sur, så jeg skal beslutte mig inden jeg spørger.

Men ift. at gå sammen, kommer det så ikke til at ødelægge øjeblikket i kirken, eller er det ligeså smukt. Undskyld den lange besked, håber at I kan hjælpe mig lidt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville som absolut sidste mulighed fravælge min far på den måde. Har du overvejet at tage en snak med ham om hvordan du føler han hr blusset konflikten op, om dine tanker om at han følger dig op når han er imod jeres ægteskab osv. Og alt efter hvordan det udvikler sig, så sige tip ham, at nu må han begrave stridsøksen, blive gode venner med sin svigersøn, fordi han er en del af dit liv nu og resten af livet, og kan han ikke det, så skal han ikke føre dig op.

Så har du været ærlig overfor ham, givet ham et ultimatum og så er det ikke dig der fravælger ham hvis han ikke vil slutte fred med din forlovede :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Både din far og din forlovede har stillet dig i en umulig position og det kan de ikke være bekendt! De må se at få redet diverse tråde ud - andet er der ikke at sige til det. Ja, det er meget sort og hvidt, men hvorfor skal det gå udover dig, at de to mænd i dit liv ikke kan med hinanden? Hvorfor skal du vælge?

Men til dit spørgsmål: Ja, I kan sagtens gå ind sammen som par. Det er set før i historien og i kirken er der ingen regler om, hvem der skal følges :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

Min far og min forlovede har et meget anspændt forhold, og min forlovede har sagt, at det vil ødelægge hele dagen, hvis min far fører mig op. Jeg vidste det godt fra starten, og jeg havde egentlig planlagt at gå selv op af kirkegulvet. Men min far tog det som en selvfølge, at han skulle føre mig op, og så havde jeg ikke hjerte til at sige nej. Det var fint med min forlovede, men nu er konflikten mellem ham og min far blusset op igen, så min forlovede har næsten lavet et ultimatum ift., at jeg ikke kan gå op med min far.

Min mor har sagt, at det er meget hårdt at sige til sin far, at han ikke må føre mig op, og at hun kunne forestille sig, at han så slet ikke kommer til brylluppet. Og hvis det sker, kan det være, at hele min fars side af familien heller ikke kommer. Det er en rigtig træls situation.

Jeg har selv fået et meget anspændt forhold til min far, efter at han næsten egenhændigt har skabt en konflikt med min kæreste og nu forlovede. Han blev sur, da jeg fortalte om frieriet, men så blødte han op igen, og han har købt fint tøj udelukkende af den grund, at han skal føre mig op. Han er arbejdsløs, så det har været en stor post.

Derfor synes jeg inderst inde heller ikke, at det føles rigtigt med, at min far fører mig op, når han nu ikke kan bakke fuldstændigt op om min tilkommende. Men på den anden side, har jeg ikke lyst til at ødelægge de forestillinger om at give mig bort etc han har.

Jeg har så set, at nogle par går selv, og jeg ved ikke, om min far bedre kan forstå, at vi følges ad, end at jeg går selv. Jeg kan ikke spørge ham, for så bliver han bare pigefornærmet og sur, så jeg skal beslutte mig inden jeg spørger.

Men ift. at gå sammen, kommer det så ikke til at ødelægge øjeblikket i kirken, eller er det ligeså smukt. Undskyld den lange besked, håber at I kan hjælpe mig lidt :)

Jeg er ked af at læse, at din far og H2B ikke har det bedste forhold, det sætter dig unægteligt i en rigtig penibel situation og det burde de to tænke lidt på, da det på ingen måde er fair overfor dig at du skal sidde som en lus mellem to negle, og uanset hvad du vælger vil det have store konsekvenser og der er ingen vindere :td:

Din far skal med andre ord se at blive voksen, lægge den barnlige opførsel på hylden og forstå at alt ikke drejer sig om ham. Fordi han vælger at spille tøsefornærmet giver ikke licens til at få sin vilje ubetinget, og det skal du gøre klart for ham.

Og hvad angår din H2B så skal han lige klappe hesten, det kan godt være hans forhold til hans kommende svigerfar ikke er af det bedste og uanset hvor god en grund han har til at være sur på ham, så stiller man IKKE nogen ultimatummer og slet ikke på den måde. H2B skal tænke lidt på dine følelser det er trods alt din far. Din H2B er nødt til at se det fra den anden side også, ville han selv have det godt med hvis det var ham selv der stod i dine sko og fik smidt den slags i hovedet? .. næppe! :huh:

Alt i alt håber jeg inderligt, at I alle (mest din far og H2B) kommer til en forsonlighed så I kan få holdt et fantastisk bryllup uden sure miner osv. :heart::hug:

Men som svar på dit spørgsmål: Ja, I kan godt gå op sammen, men er det, dét du vil?

- Men har du evt. en som står dig meget nær (søster, kusine, ven/veninde etc?) som skal med til brylluppet som evt. kunne tage den ære og føre dig op?

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har overvejet at gå helt alene, så den mulighed er der også. Jeg har dog ingen problemer, men synes ikke om at min far "giver mig væk" . Men han må gerne køre mig til kirken :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at vi bare går direkte op i koret, når vi kommer ca. 15 min. før vielsen starter. Vi ønsker ikke en "indmarch". Men det hører med til historien at vi jo er to mænd, som skal vies.
Jeg har været kirketjener i 15 år og jeg har vel overværet omkring 200 vielser og jeg synes klart det er smukkest, når brudeparret går op sammen - jeg krummer tæer når kvinder, der både har børn og husgæld bliver 'givet bort' af deres far.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 16/1/2017 at 10:02 PM, kesa said:

Vi har valgt at vi bare går direkte op i koret, når vi kommer ca. 15 min. før vielsen starter. Vi ønsker ikke en "indmarch". Men det hører med til historien at vi jo er to mænd, som skal vies.
Jeg har været kirketjener i 15 år og jeg har vel overværet omkring 200 vielser og jeg synes klart det er smukkest, når brudeparret går op sammen - jeg krummer tæer når kvinder, der både har børn og husgæld bliver 'givet bort' af deres far.

 

Åh, Kesa, som du dog kan udtrykke dig.... hi hi hi.... sådan har jeg nu aldrig tænkt på det. Godt nok står jeg foran mit andet bryllup, jeg har både hus, børn og det hele, men min far skal altså føre mig op igen. Ikke for at "give mig bort", for jeg er ikke hans at give væk, men for støttens skyld. Han kender mig så godt, og har prøvet det før, og jeg VED jeg bliver nervøs og spændt - igen, og så er det altså rart at have sin gamle far ved sin side. Fars pige- altid :thumbsupsmileyanim:. Det skal så siges, at min tilkommende ikke har haft et kirkebryllup før, så han glæder sig helt vildt til at se mig komme op ad gulvet. Ellers er jeg enig med dig i, at det kan være enormt smukt, når brudeparret følges op!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, enkenoguniformen said:

 

Åh, Kesa, som du dog kan udtrykke dig.... hi hi hi.... sådan har jeg nu aldrig tænkt på det. Godt nok står jeg foran mit andet bryllup, jeg har både hus, børn og det hele, men min far skal altså føre mig op igen. Ikke for at "give mig bort", for jeg er ikke hans at give væk, men for støttens skyld. Han kender mig så godt, og har prøvet det før, og jeg VED jeg bliver nervøs og spændt - igen, og så er det altså rart at have sin gamle far ved sin side. Fars pige- altid :thumbsupsmileyanim:. Det skal så siges, at min tilkommende ikke har haft et kirkebryllup før, så han glæder sig helt vildt til at se mig komme op ad gulvet. Ellers er jeg enig med dig i, at det kan være enormt smukt, når brudeparret følges op!

 

He he :)

Krummer tæer er måske også meget sagt.... men jeg synes det er smukt, når brudeparret går op sammen. Jeg husker at der var et stort boom i det med at gå ind - og op - sammen, efter Kronprins Håkon og kronprinsesse Mette Marit gjorde det.

Dejligt du er en fars pige :) Jeg synes bestemt, det er helt fint, at gøre som I gør - I har jo tænkt over det og har valgt det, der er rigtigst for jer.
 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer