Trumpf

Betina & Michaels 1.7.17 - polterabend og den sidste uge

226 posts in this topic

Det sidste bryllup vi var til, var rigtig hyggeligt, men dj'en som kom - var ikke noget at råbe hurra for. Derfor har vi mange tanker for hvad vi skal gøre - mandens fætter og kone er begge meget musikalske og vi snakker om at spørge dem om de kender nogle eller selv har mod på at spille lidt senere på aften - tænker at jukeboks vil være fint efter bryllupsvalsen

0

Annonce ♥

Først og fremmest bør I gøre op med jer selv hvilken form musik I ønsker. Skal det være live så er det en musiker, en duo eller et decideret band I skal ud i. Men ellers er det med DJ's som det er med musikere. Man kan ikke blot komme dem ind i to "kasser". for der kan være stor forskel. Det afgørende er hvilken DJ eller hvilken musiker der er tale om. Vi har flere gode kolleger derovre som sagtens ville kunne løfte den opgave, så I og gæsterne gik derfra med et "lidt" andet indtryk. Derudover har vi også selv en mand derovre. Men som sagt; gør op med jer selv hvad I vil.

0

On 13. juni 2016 at 11:58 AM, diskobil said:

Først og fremmest bør I gøre op med jer selv hvilken form musik I ønsker. Skal det være live så er det en musiker, en duo eller et decideret band I skal ud i. Men ellers er det med DJ's som det er med musikere. Man kan ikke blot komme dem ind i to "kasser". for der kan være stor forskel. Det afgørende er hvilken DJ eller hvilken musiker der er tale om. Vi har flere gode kolleger derovre som sagtens ville kunne løfte den opgave, så I og gæsterne gik derfra med et "lidt" andet indtryk. Derudover har vi også selv en mand derovre. Men som sagt; gør op med jer selv hvad I vil.

Det er jeg helt med på - jeg har en længere liste angående musik. Det er egentlig min kommende mands tanker, lidt skal han jo også være med til at tænke over :D 

0

Jo men man kan vel sige at der er to sider af sagen. Den ene side som jeg sigter til er spørgsmålet om hvorvidt det skal være det ene eller det andet. Der kan også ligge nogle overvejelser om pladsforhold, spilletid m.v. Den anden side er de specifikke eller genrebestemte musikønsker I selv måtte have og det går nok mere på en DJ løsning idet de fleste musikere og bands har et begrænset repertoire som de holder sig indenfor. Den del er noget vi drøfter med brudeparrene op til festen og mange sender også deciderede lister og tanker inden.   

0

Annonce ♥

On 13. juni 2016 at 10:07 AM, Trumpf said:

FESTSTEDET

Så har vi vist fået styr på feststedet - vi har i hvert fald booket Voel forsamlingshus, da der er to lokaler og så kan vi have reception i det ene lokale og have det andet pyntet op og dækket - klar til festen. 

Det lyder perfekt. Det prøvede jeg sidste gang, og det virkede fint. 

Dejligt at have en af de store ting krydset af på listen :)

0

3 hours ago, Dkchelle said:

Det lyder perfekt. Det prøvede jeg sidste gang, og det virkede fint. 

Dejligt at have en af de store ting krydset af på listen :)

Ja, det er skønt :)

0

Efter længere snak med min familie er vi endt med at invitere familiens børn med - primært fordi min ældste søster ikke ville kunne deltage hvis indbydelsen ikke gælder dem alle, så nu er der otte børn som skal medregnes.

I alt er vores gæsteliste med os alle endt op på 62. 

0

1 hour ago, Trumpf said:

Efter længere snak med min familie er vi endt med at invitere familiens børn med - primært fordi min ældste søster ikke ville kunne deltage hvis indbydelsen ikke gælder dem alle, så nu er der otte børn som skal medregnes.

I alt er vores gæsteliste med os alle endt op på 62. 

vi havde også inviteret mine nevøer og niecer med, af samme årsag ellers kunne mine søskende ikke komme .

0

Annonce ♥

2 hours ago, Marie E said:

vi havde også inviteret mine nevøer og niecer med, af samme årsag ellers kunne mine søskende ikke komme .

Så er det vist lidt mere normalt end vi troede - vi havde egentlig ikke ønsket at få børn med - udover kommende spædbørn selvfølgelig :)

0

FESTSTEDET........

Armen det giver mig grå hår :pokey: Nu hvor vi har "valgt" at have børn med, synes jeg det kunne være rart at holde festen et sted med overnatning. F.eks. en spejderhytte, men der er ikke så mange i nærheden der udlejer, når det er til private formål. Og da jeg endelig fandt to gode, så var de selvfølgelig bookede :td: Vi leder og leder endnu...

0

Vi har lejet en hytte (ikke til bryllup). Der står, at man ikke må holde fest, men gerne private arrangementer. Vi ringede og spurgte pænt, om vi måtte drikke alkohol deromme og det måtte vi gerne. De ville bare ikke have bræk i haven og så højt musik, at naboerne bliver generet. Det skader jo ikke, at spørge?  

0

Prøv at kigge på Sinding Feriecenter. Der er vidst godt nok ikke overnatningsmuligheder til alle gæster men der vil angiveligt også altid være nogle som kører hjem og nogle som vil tage campingvogne o.l. med når vi taler juli måned.  

0

Annonce ♥

On 21. september 2016 at 7:42 PM, MiaLuise said:

Vi skal selv holde bryllup i en spejderhytte ved Ebeltoft. Ved Ry ligger Ømborg, som også er en lejrbygning. En kollega holdt bryllup der for 2 uger siden og det var vist helt perfekt. 

Rigtig fint, men det er ikke ledigt

0

On 21. september 2016 at 4:18 PM, diskobil said:

Prøv at kigge på Sinding Feriecenter. Der er vidst godt nok ikke overnatningsmuligheder til alle gæster men der vil angiveligt også altid være nogle som kører hjem og nogle som vil tage campingvogne o.l. med når vi taler juli måned.  

Tænker heller ikke det er nødvendigt med overnatningsmuligheder for alle, mest for min familie som kommer fra Sønderjylland

0

On 21. september 2016 at 2:18 PM, Dianapigen said:

Vi har lejet en hytte (ikke til bryllup). Der står, at man ikke må holde fest, men gerne private arrangementer. Vi ringede og spurgte pænt, om vi måtte drikke alkohol deromme og det måtte vi gerne. De ville bare ikke have bræk i haven og så højt musik, at naboerne bliver generet. Det skader jo ikke, at spørge?  

Nej det skader ikke, men indtil videre har vi ikke fundet den rette som er ledig

0

Annonce ♥

Har du proevet Sindstou hytten i Sejs? 

Med hensyn til boern, saa havde vi ogsaa inviteret nevoer og niecer med. De er simpelthen saa stor en del af mit liv, at jeg slet ikke kunne forestille mig at holde et bryllup uden dem. Min bedste venindes boern (som jeg er fadder til) var inviteret med til vielse og reception

0

On 24/9/2016 at 10:05 PM, Karina og Dans Bryllup said:

Har du proevet Sindstou hytten i Sejs? 

Med hensyn til boern, saa havde vi ogsaa inviteret nevoer og niecer med. De er simpelthen saa stor en del af mit liv, at jeg slet ikke kunne forestille mig at holde et bryllup uden dem. Min bedste venindes boern (som jeg er fadder til) var inviteret med til vielse og reception

Ja, den har vi set på - men den er desværre for lille

0

On ‎22‎-‎09‎-‎2016 at 10:43 PM, Trumpf said:

Tænker heller ikke det er nødvendigt med overnatningsmuligheder for alle, mest for min familie som kommer fra Sønderjylland

Så skal I da klart prøve at tage fat i Sinding Feriecenter. Det er et helt oplagt sted for et bryllup også med børn. Jeg oplever at der er børn med ved ca. halvdelen af de bryllupsfester jeg er ude til og det kan sagtens gå hvis stedet er til det. Det er derimod ikke optimalt hvis vi havde talt om et feststed hvor der var 2-x flere selskaber på én gang og det er umiddelbart ikke det I er ude i.  

0

On 26/9/2016 at 9:42 AM, diskobil said:

Så skal I da klart prøve at tage fat i Sinding Feriecenter. Det er et helt oplagt sted for et bryllup også med børn. Jeg oplever at der er børn med ved ca. halvdelen af de bryllupsfester jeg er ude til og det kan sagtens gå hvis stedet er til det. Det er derimod ikke optimalt hvis vi havde talt om et feststed hvor der var 2-x flere selskaber på én gang og det er umiddelbart ikke det I er ude i.  

Nej, vi vil foretrække at have stedet for os selv

0

Annonce ♥

On 22/9/2016 at 10:42 PM, Trumpf said:

Rigtig fint, men det er ikke ledigt

Øv hvor ærgerligt. Jeg kunne læse at I også er FDF'ere (det er vi også :) ) . I må da kende nogle fine hytter eller have kontakter, som kan hjælpe jer. 

Det ville jo være oplagt at tage på Sletten, men det må desværre ikke bookes af private. Bogensholmlejren som vi har lejet er desværre udlejet 1. juli 2017. 

Det er jo lige i sommerlejr-sæsonen at I holder bryllup, hvilket nok gør det lidt sværere. 

Hvad med Ry eller Silkeborg højskole? Jeg har selv arbejdet en del med højskoler og ved at de indimellem udlejer til festlige selskaber. 

1

On 29/9/2016 at 0:05 PM, MiaLuise said:

Øv hvor ærgerligt. Jeg kunne læse at I også er FDF'ere (det er vi også :) ) . I må da kende nogle fine hytter eller have kontakter, som kan hjælpe jer. 

Det ville jo være oplagt at tage på Sletten, men det må desværre ikke bookes af private. Bogensholmlejren som vi har lejet er desværre udlejet 1. juli 2017. 

Det er jo lige i sommerlejr-sæsonen at I holder bryllup, hvilket nok gør det lidt sværere. 

Hvad med Ry eller Silkeborg højskole? Jeg har selv arbejdet en del med højskoler og ved at de indimellem udlejer til festlige selskaber. 

Jo, kontakterne fejler som sådan ikke noget, men mange hytter i vores områder lejer ikke ud til fester. Sletten kan godt bookes af private, men man må ikke holde fester der :( hvilket er mega ærgerligt da jeg elsker Sletten... 

Og ja, vi er selv på sommerlejr på Møgelø lige op til brylluppet

0

4 hours ago, Trumpf said:

Jo, kontakterne fejler som sådan ikke noget, men mange hytter i vores områder lejer ikke ud til fester. Sletten kan godt bookes af private, men man må ikke holde fester der :( hvilket er mega ærgerligt da jeg elsker Sletten... 

Og ja, vi er selv på sommerlejr på Møgelø lige op til brylluppet

Ej, hvor sjovt. Kan I ikke holde bryllup på Møgelø? Jeg sejlede i kano fra Sletten i juni og de var ved at gøre klar til udendørs vielsen og efterfølgende fest på Møgelø. Det så så lækkert og fint ud :) Ret ærgerligt med Sletten, men sådan er det nu en gang. 

Vi skal også på sommerlejr (dog en måned før) på Bogenholm, hvor vi også skal holde bryllup :)

0