kitct

Jeg får stress ...det er ikke sjovt dette her :(

11 posts in this topic

Kære alle,

Min forlovede og jeg gifter os til efteråret, men det der med kjolen, det syntes jeg altså ikke er hverken sjovt eller spændene (længere :( )

Jeg er en stor pige, str 42/44 men er heldig en timeglasfigur, omend den ikke er så tydeligt længere. Egentligt er jeg ret klassisk, men når man ser på de der bryllupskjolepræsentationer/billeder, så er de jo gudeskønne alle sammen :( Jeg er klart ikke til de store princessekjoler, men derudover er jeg f***. Jeg aner ikke hvad der klæder mig og jeg vil have en kort/lang, snit m.v.

De lange kjoler syntes jeg jo egentligt hører til I et bryllup, men er ikke sikker på at jeg gør mig så godt I dem! En kort kjole virker for nærmest for lidt festlig :( Jeg har overvejet en spadserdragt, men det bliver også lige lovligt business-like.

Jeg hader at shoppe ...jeg føler mig altid for tyk/stor og kommer ud med dårlig erfaring derindefra. 2 gange har jeg været inde og prøve kjoler, men kom ikke langt, for de kvinder I brudebutikkerne de er alt for meget 'på' til mig!!

Så nu er det hele ved at gøre noget som eller skulle være smukt, til noget der kun volder mig problemer og gør mig trist og stresset :(

Hvad f.... gør jeg ??

/Camilla

0

Annonce ♥

Jeg synes du skal give det et forsøg mere, ring til en butik og fortæl dem hvordan du har det. Butikkerne vil jo gerne virke "på", for ellers får de kritik for ikke at være det, men hvis du fortæller dem ærligt, hvordan du har det med at skulle ud og prøve kjoler, så kan det være, at de skruer ned for "charmen" og at det bliver mere dig.

Du siger du er en str. 42/44, det er jo ikke noget, der skulle gøre, at du ikke kan få en smuk brudekjole, som passer lige netop dig og din figur, der er mange der ville dræbe for at at have timeglasfigur, som du har. Og så husk lige at de der modeller på brudekjole billederne er photoshoppet til ukendelighed på billederne ;)

Så mit råd til dig er, at du ikke må give op.

Hvor i landet bor du? Og hvor har du været henne og kigge på kjoler allerede?

0

Lad dig endelig ikke gå på af det. Jeg er helt sikker på, at også du bliver en smuk brud, for der findes mange gode leverandører af brudekjoler som helt sikkert kan hjælpe dig.

En mulighed kunne jo også være at få skræddersyet din brudekjole. Det koster fra ca. kr. 8.000 ved jeg fra en af de Brudekjoledesignere som jeg samarbejder med.

Hvor i landet bor du?

0

Hej Camilla 

Lad dig ikke stresse over det. Jeg skal selv giftes til september og synes kjolen har været et svært valg, men ikke af samme grund som dig, mere fordi jeg var meget bevist om hvad jeg vil have.

Hvor bor du i DK? Jeg kan eventuelt tilbyde dig min hjælp. Jeg arbejder som Stylecoach hvilket betyder, at jeg lærer kvinder blive en bedre udgave af sig selv og lærer at shoppe sin garderobe efter din type. 

Jeg kan også hjælpe ang valg af din brudekjole. 

Har fu lyst til at høre mere om det, så dig til 

kh

Kristina

0

Annonce ♥

Hej Alle 3,

Tusind tal for jeres svar og ikke mindst opmuntring.

Jeg bor i Nordsjælland, næstenhelt oppe ved Gilleleje. Jeg havde overvejet en skrædder, men ud over at jeg syntes det måske er lige i overkanten, så aner jeg faktisk ikke engang hvad jeg vil have/hvad der klæder mig når det kommer til snit i kjoler.

Jeg havde overvejet en skræddersyet, men udover jeg syntes at det er alt for mange penge for en kjole til en gang brug, så ved jeg ærligt talt heller ikke hvad der klæder mig hvad jeg evt ville have hvis jeg skulle 'designe' .. så det kunne godt blive en lang og hård omgang med sådan en skrædder. Det skal lige siges at vi kører det relativt low-budget, hvilket også er grunden til at der ikke er gæster med til brylluppet, men det kun er min mand og jeg som gør det her for os selv. Vi har dog fået skræddersyet en habit til min forlovede.

0

Når du siger at det kun er dig og din mand der er der til brylluppet og I gør det for jer selv og samtidig kører low-budget så ville jeg ikke gå så højt op i det med brudekjolen. Han gifter sig jo med dig og ikke med kjolen. :)

0

Jeg synes hurtigt, man kan få kørt sig helt vildt stresset, når man ser alle de her traditioner og smukke fester/mennesker, som man føler, man skal leve op til. Men i sidste ende handler det jo om, at man elsker hinanden, og INTET andet. Hvis du gerne vil have en traditionel brudekjole, så synes jeg, du skal følge Kits råd. Jeg har også tænkt mig at sige til min kjoleprøvning, at jeg ikke er så god til det der med kjoler og sådan. Så håber jeg, de forstår, at jeg bare lige skal vænne mig til situationen.

Og når det nu kun er dig og din kommende mand, så har Diskobil helt ret. Din kæreste gifter sig ikke med dig for kjolen - det er dig, han elsker :) Så det hele skal nok gå i sidste ende.

0

Annonce ♥

Jeg vil blot pippe om, at jeg havde en rigtig god oplevelse med at prøve brudekjoler hos Bride Fashion i Virum. Hvis du ikke allerede har været fordi dem, var det måske en mulighed inden for overkommelig afstand? :) 

Mit førstehåndsindtryk var, at det var meget traditionelt og ekspedienterne en smule 'konede' (undskyld udtrykket), men de var suveræne til at lytte til mine ønsker om at jeg gerne ville have en lidt utraditionel kjole. Jeg endte faktisk med at købe min kjole der, fordi de var bedre til at lytte og tune sig ind på mig, end flere af de andre steder jeg havde været...

0

On 19. april 2016 at 8:02 AM, kitct said:

Kære alle,

Min forlovede og jeg gifter os til efteråret, men det der med kjolen, det syntes jeg altså ikke er hverken sjovt eller spændene (længere :( )

Jeg er en stor pige, str 42/44 men er heldig en timeglasfigur, omend den ikke er så tydeligt længere. Egentligt er jeg ret klassisk, men når man ser på de der bryllupskjolepræsentationer/billeder, så er de jo gudeskønne alle sammen :( Jeg er klart ikke til de store princessekjoler, men derudover er jeg f***. Jeg aner ikke hvad der klæder mig og jeg vil have en kort/lang, snit m.v.

De lange kjoler syntes jeg jo egentligt hører til I et bryllup, men er ikke sikker på at jeg gør mig så godt I dem! En kort kjole virker for nærmest for lidt festlig :( Jeg har overvejet en spadserdragt, men det bliver også lige lovligt business-like.

Jeg hader at shoppe ...jeg føler mig altid for tyk/stor og kommer ud med dårlig erfaring derindefra. 2 gange har jeg været inde og prøve kjoler, men kom ikke langt, for de kvinder I brudebutikkerne de er alt for meget 'på' til mig!!

Så nu er det hele ved at gøre noget som eller skulle være smukt, til noget der kun volder mig problemer og gør mig trist og stresset :(

Hvad f.... gør jeg ??

/Camilla

Kære du, 

Jeg er selv en timeglaspige, med gode store lår, en ordentlig bagdel og en mave efter to graviditeter. Jeg troede IKKE jeg kunne finde noget, og tænkte jeg ville tage i Lilly for at prøve lidt af hvert - på en afslappet måde. Jeg tog ind og havde den bedste oplevelse - endte faktisk også med at købe kjolen der, selv om jeg troede jeg skulle ha en skræddersyet. 

Hende der hjalp mig hed Jannie, og hun kunne trylle !!! Jeg prøvede mange slags kjoler, og hun var helt ærlig. Det jeg troede ville passe til mig, passede mig egentlig ikke - jeg endte i en stropløs kjole der får min talje til at se bittelille ud. SÅ pænt, og skønt. 

Så ring/skriv til Lilly på Strøget. Spørg efter Jannie og tag det fra en ende af <3 Vedhæftet er et billede af den kjole jeg endte i - og den kan fåes i op til 42 - som hos Lilly nærmere svarer til 44/46. 

Screen Shot 2016-04-22 at 13.14.11.png

0

On 19. april 2016 at 8:02 AM, kitct said:

Kære alle,

Hvad f.... gør jeg ??

/Camilla

Er der noget nyt ? :-) 

0