blirjegnogensindegift

OT Bryllup - 9. Juli. 2016 - 2 dage til. Mere dulleri og flade sko

78 posts in this topic

Shit, der er under 3 måneder til.... det er så lige gået op for mig :o Tiden flyver - for datoen har vi haft i halvandet år. 
Nu prøver jeg at lave en planlægningstråd, for selv også at have lidt bedre styr på det. Ha ha. 

Dato: 9. juli, 2016
Budget: På den anden side af 200.000 - nok omkring 250.000
Kirke: Brønshøj Kirke
Feststed: Moltkes Palæ
Fotograf: Rie Neuchs - Hun ta'r billeder før kirke, i kirke og portrætter bagefter. Til festen er det gæster der ta'r bileder. 
Transport: Flot gammel cremefarvet citroen
Brudebørn: Vores to dejlige drenge
Vielsesringe: Fundet og købt hos P. Hertz
Kage: Bestilt fra La Glace
Blomster: Manden køber buketten, feststedet sørger for blomster og jeg overvejer at bestille roser til kirken

Brudetøj: 
Kjole - købt, fra Lilly
Sko - PÆÆNE sko fra Repetto er købt 
Noget blåt - har købt et par fine øreringe fra Julie Sandlau
Noget lånt - låner min svigermors perlekæder og armbånd
Noget nyt - labert blondeundertøj
Noget gammelt - tænker at svigermors perler også er det gamle... ;-)

Festen:

Farvetema: Pudderrosa, guld, creme
Menu: 4 retter m. vinmenu. Vi skal til prøvefrokost til maj og smage hele menuen og evt. komme med rettelser
Musik: Band der spiller 3 timer, derefter playlist på computer og pianist der spiller jazz under middagen.

IMG_0498.jpg

IMG_0507.jpg

invitation.jpg

Edited by blirjegnogensindegift
0

Annonce ♥

Annonce ♥

:balloons:velkommen til og tillykke med din planlægningstråd 

super fine indbydelser og ikke mindst smukke ringe 

glæder mig til at følge dig frem til jeres store dag 

0

On 21. april 2016 at 11:28 AM, juliehg said:

Og gerne en masse billeder - selvom beslutningerne er taget for lang tid siden :wink:

Det vil jeg gøre - skal dog lige finde ud af i den her tråd, hvad der er smartest at gøre. Det er lidt besværligt at sætte billeder ind på en pæn måde - eller også er jeg ikke så skarp til det. Ha ha. 

13 hours ago, Dkchelle said:

Tillykke med planlægningstråden! Glæder mig også til at følge dig.,

flotte invitationer :) 

hvor mange bliver i? 

Tak :-D Vi har inviteret omkring 80. 

5 hours ago, Marie E said:

:balloons:velkommen til og tillykke med din planlægningstråd 

super fine indbydelser og ikke mindst smukke ringe 

glæder mig til at følge dig frem til jeres store dag 

Tusind tak, Marie :-D

0

Brudekjolen og tilbehør

Jeg har prøvet kjoler to steder. Første sted var Lilly - med tanken "jeg skal IKKE ha en kjole fra Lilly, men man kan prøve lidt forskelligt i afslappede omgivelser". Damen i butikken var SÅ sød, Jannie. Hun fandt 7-8 kjoler frem, og jeg prøvede både prinsessetyl, lidt strammere modeller og den jeg faldt pladask for i diagonalt snit med både blonder og tyl. 

Den var under budget pris, og så fik jeg enda også gratis sko med. Derudover har jeg købt et slør og en blondebolero til kirkebrug - de ældre i familien ser helst at skuldre er dækket, så det er fint med mig. 

Jeg har købt undertøj fra Change samt et par fine øreringe fra Julie Sandlau. Derudover låner jeg perler fra min svigermor. 

Skoene er jeg meget i tvivl om. De er også fra Lilly, og egentlig ok....men jeg tror jeg ender med nogle andre. Dog har jeg endnu ikke fundet et bedre bud, med tanke på de skal være behagelige at danse i - så nu må vi se :-D

Screen Shot 2016-04-22 at 13.14.32.png

Screen Shot 2016-04-22 at 13.14.22.png

Screen Shot 2016-04-22 at 13.14.11.png

Screen Shot 2016-04-22 at 13.20.50.png

Screen Shot 2016-04-22 at 13.20.38.png

0

Annonce ♥

Annonce ♥

1 hour ago, Dkchelle said:

Sikke en flot kjole og smykker! 

Må vi se et billede af skoene? 

Der er et link til dem. Helt enkle blondesko fra Lilly. Leder som sagt efter nogle andre... ;-) Men kan ikke helt blive enig med mig selv om hvad det skal være. 

0

27 minutes ago, blirjegnogensindegift said:

Der er et link til dem. Helt enkle blondesko fra Lilly. Leder som sagt efter nogle andre... ;-) Men kan ikke helt blive enig med mig selv om hvad det skal være. 

Ah, nu så jeg linket. De ser søde ud :) 

0

Annonce ♥

Spændende med din planlægningstråd - der kommer sikkert til at være fart over feltet med under tre måneder igen :thumbsupsmileyanim:

Må jeg spørge, hvad det koster at leje palæet? Og et det en full-service aftale inkl. mad og drikkelse? Jeg synes, det er et SKØNT sted :)

0

On 25. april 2016 at 9:48 AM, girl_beat said:

Spændende med din planlægningstråd - der kommer sikkert til at være fart over feltet med under tre måneder igen :thumbsupsmileyanim:

Må jeg spørge, hvad det koster at leje palæet? Og et det en full-service aftale inkl. mad og drikkelse? Jeg synes, det er et SKØNT sted :)

Du kan gå ind på Moltkes website. Der har de en "festplanlægger" der nogenlunde præcist giver et indtryk af hvad det vil koste :-)

Vi har valgt hele baduljen. Velkomstdrink, snacks, 4 retters menu med vin og fri bar samt natmad. 

0

Musik

Pyha, nu har nerverne lagt sig igen. Jeg havde - kva min uddannelse som musiker - sat nogle gamle studiekammerater på opgaven som at samle et band til festen. I løbet af vinter og forår, fik jeg dog en dårlig fornemmelse af at der ikke helt var tid nok fra deres side til det, så nu har jeg på en meget fin måde "fyret" dem og booket et andet orkester. Det bli'r SÅ fedt !!! 

Sangerinden er fast sanger i bandet Blast hvis I kender det, og hun synger som en drøm. Det blir så godt, og de spiller 3 timer med pop, soul, disco og funk. 

Under middagen vil en pianist fra den årgang jeg gik på, spille noget hyggeligt jazz på det flygel der står i palæet. For at det ikke skal være løgn, er han organistassistent i den kirke vi skal giftes i så han skal spille til vores vielse - og det er IKKE planlagt :-D Hvor heldig må man være!

Budgettet til musik er i øvrigt ca. 13.000 for bandet og 2000 for pianisten. 

klaver.jpg

0

Annonce ♥

4 hours ago, blirjegnogensindegift said:

Du kan gå ind på Moltkes website. Der har de en "festplanlægger" der nogenlunde præcist giver et indtryk af hvad det vil koste :-)

Vi har valgt hele baduljen. Velkomstdrink, snacks, 4 retters menu med vin og fri bar samt natmad. 

Dét var smart :) 

Hvor mange gæster inviterer I? Vi var meget i tvivl, hvor festen skulle holdes - centralt i København eller den del af provinsen vi begge kommer fra - og bl.a. af hensyn til budgettet endte vi vest for Storebælt. Det understreges egentlig meget godt af beregneren, hvor priserne ligner en del af de andre steder vi undersøgte. 

0

1 hour ago, girl_beat said:

Dét var smart :) 

Hvor mange gæster inviterer I? Vi var meget i tvivl, hvor festen skulle holdes - centralt i København eller den del af provinsen vi begge kommer fra - og bl.a. af hensyn til budgettet endte vi vest for Storebælt. Det understreges egentlig meget godt af beregneren, hvor priserne ligner en del af de andre steder vi undersøgte. 

Vi har inviteret omkring 85 gæster :-)

0

Feststed og menu

Festen skal holdes på Moltkes Palæ, i den største sal. Det bli'r så fint, og de deler rummet op med runde borde, et langbord og lounge/scene. 

Vi har valgt menuen, og skal forbi palæet i maj og spise en prøve-frokost. 

Inden middagen, samles gæsterne til velkomstdrink og mandler/oliven inde i en af de mindre lokaler - vi har hele Palæet for os selv den dag. 

Menuen til middagen bli'r:

Hummerravioli serveret med hummerbisque med crudité og puré af fennikel og syltet fennikel. 

Carpaccio af okseinderlår serveret med peberrodsmayonnaise, karamelliseret selleripuré, syrlige æbler og syltede sennepsfrø

Helstegt kalvefilet fra Himmerland, serveret med persillepuré, stegte bøgehatte samt syltede og sprøde løg. Hertil kalvesky, kartoffel rørt med brunet smør og knas.

Rødgrød anno 2016 af jordbær og hindbær, serveret med kammerjunkere og flødeis

Bagefter er der bryllupskage, som er en smuk en fra La Glace, med frisk rabarberkompot og hvid chokolademousse som fyld dertil kaffe. Vi bruger også bryllupskagen som en naturlig afslutning på middagen, så folk bagefter kan trække over i loungen og sidde lidt mere behageligt. Man kan selvfølgelig også blive ved bordene, men de bliver ryddet og der blir sat lidt flere levende lys på osv. 

Vi har bestilt tapas til natmad - sådan italiensk stil, hapsere. Der er vinmenu til maden, og efter middagen er der fri bar med coctails, vin og øl. 

Lounge setup.pdf

Bryllup opdeling 7.jpg

Bryllup opdeling 5.jpg

Bryllup opdeling 2 - Copy.jpg

0