Frk. Nylander

"Besværlig" vielsesring

10 indlæg i dette emne

Hej allesammen :)

Jeg har et spørgsmål jeg har tumlet med i noget tid... 

Jeg har en forlovelsesring som vi gerne vil have omsmeltet til en vielsesring :) Gerne med en rosakvarts i ... 

Jeg tænker en fatning som den på billedet, men har bare hørt mange sige at "det er da en besværlig ring" og ikke en hverdags ring ... :/

Hvad mener i? Vil det være naivt at tro at man kan "holde ud" at gå med en ring der ikke er flad og som stikker lidt ud, resten af livet?? 

Del gerne jeres oplevelser og meninger så jeg kan finde ro i mit hoved :)

image.jpeg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad for argumenter kommer folk med, når de siger, at det ikke er en hverdags ring og at den er besværlig?

Hænger den fast i ting eller??

Jeg ville ikke være bleg for at købe en ring med sådan en fatning og anvende den til hverdag, synes det er en super fin ring :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes den er super fin, og jeg vil ikke nøjes med "en hverdagsring" hverken til forlovelse eller vielse. Jeg har en ring med samme fatning som den, som er min forlovelsesring, og så køber jeg en ring mere der passer til og skal sidde på samme finger - så det ligner én ring. 

Jeg har nu haft min forlovelsesring på hver dag siden han friede, og jeg synes ikke den generer, hænger fast i noget, osv. Så hvorfor skulle den det de næste mange år? 

Gør det DU har lyst til, og få den ring du vil have. Det er alligevel dig der skal gå med den :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fortalte min mand at jeg ikke ville have en "besværlig" ring som forlovelsesring, han sagde at han bestemte og jeg endte op med den smukkeste ring nogensinde, og har aldrig syntes at den faktisk var besværlig. Man bliver så hurtigt vandt til det, så vælg det du gerne vil have :)

Kan vidst ikke finde ud af at lægge et billede ind :/

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min forlovelsesring er en såkaldt prinsessering, og jeg har aldrig været ked af at den var det. Det er så fint og feminint og jeg har absolut ingen problemer med at den hænger fast i ting eller generer til hverdag :) Så køb du den smukke "besværlige" ring, det vigtigste er at du synes den er helt perfekt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 3. maj 2016 at 1:52 PM, Frk. Nylander said:

Hej allesammen :)

Jeg har et spørgsmål jeg har tumlet med i noget tid... 

Jeg har en forlovelsesring som vi gerne vil have omsmeltet til en vielsesring :) Gerne med en rosakvarts i ... 

Jeg tænker en fatning som den på billedet, men har bare hørt mange sige at "det er da en besværlig ring" og ikke en hverdags ring ... :/

Hvad mener i? Vil det være naivt at tro at man kan "holde ud" at gå med en ring der ikke er flad og som stikker lidt ud, resten af livet?? 

Del gerne jeres oplevelser og meninger så jeg kan finde ro i mit hoved :)

image.jpeg

Min forlovelsesring stikker temmelig meget ud, og jeg tænker aldrig over det :-) 

Det er den nederste jeg har på :-)

Når jeg kigger på hvor meget den stikker op, er det nok ca. en cm eller lidt mere. 

Når jeg tar strømpebukser på, drejer jeg stenen indad i håndfladen så den ikke river strømperne op.

IMG_0507.jpg

Redigeret af blirjegnogensindegift
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kommer lidt an på hvem man er som person og hvad man laver. I nogle erhverv, kan det være ret besværligt at have sådan en ring. Men det skal da være op til en selv. Jeg synes den er super flot! Jeg ville dog ikke selv vælge sådan en ring, fordi jeg arbejder i et laboratorium, hvor den kun ville være til besvær.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min forlovelsesring er også under den kategori, men den har altså aldrig generet mig. Så nu har jeg købt en vielsesring i samme stil. :lol: Jeg synes du skal vælge noget du vil blive glad for, at kigge på resten af livet. I de tilfælde hvor den virkelig kan være i vejen kan du altid tage den af og evt. hænge den i en halskæde. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære Frk. Nylander

Når jeg laver vielsesringe til mine kunder, plejer jeg at råde dem til at tænke forskellige situationer igennem: Tage strømpebukser eller en sweater på, arbejde i haven, håndtere babyer osv. Hvis det ikke er noget, du gør (ret tit) eller du er sikker på, at det ikke vil være et problem, så har du jo valgt det rette design. Der er her også ret stor forskel på, om du vælger en ring med grabbefatning (den sarteste version, som også kan gøre mest "skade" på andre med sine skarpe kanter) og en lukket fatning, som beskytter stenen i hele ringens levetid og er lidt behageligere at have sammenstød med.

Hvad angår dit valg af sten, er der en god grund til at folk ofte vælger diamanter - ikke mindst at de kan holde til et helt livs slid uden at miste deres skønhed. Det kan man desværre ikke sige om rosakvarts, som er en forholdsvist blød sten. Hvis du går med den dagligt, vil du allerede indenfor relativt få år bemærke, at den vil blive mat og efterhånden også få lidt dybere ridser. Sådan er det jo, når vi lever vores liv.

Skal stenen kunne holde på den lange bane, er diamanter eller safirer (som i øvrigt begge fås i et væld af farver) the way to go. Her er fx en lysegrøn safir i et lidt alternativt prinsessrings-design.

Det er super at du tænker dig om inden du vælger din ring - du skal immervæk (forhåbentlig) have den på, til du bliver båret ud med fødderne først :-)

 

solitaire-engagementring-gold-green-saphire.jpg

Forlovelsesring-solitaire-groen-safir.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 3/5/2016 at 1:52 PM, Frk. Nylander said:

Hej allesammen :)

Jeg har et spørgsmål jeg har tumlet med i noget tid... 

Jeg har en forlovelsesring som vi gerne vil have omsmeltet til en vielsesring :) Gerne med en rosakvarts i ... 

Jeg tænker en fatning som den på billedet, men har bare hørt mange sige at "det er da en besværlig ring" og ikke en hverdags ring ... :/

Hvad mener i? Vil det være naivt at tro at man kan "holde ud" at gå med en ring der ikke er flad og som stikker lidt ud, resten af livet?? 

Del gerne jeres oplevelser og meninger så jeg kan finde ro i mit hoved :)

image.jpeg

Det er en smuk ring - og rigtig mange bruger den type som hverdags ring - og endda også i større modeller. Og selvfølgelig bliver den slidt med årene - både ring og sten, men det gør vi jo alle :thumbsupsmileyanim:

Hvis du synes, at den er pæn og føler den er rigtig - så må det da være den, du går med. Mange ringe stikker mere ud end den - også hverdags ringe  - mange må ikke gå med ringe på arbejdet, så giver det jo sig selv, andre steder må man hjertens gerne gå med ringe - uanset størrelse, der kan det endog til tider være en fordel med en sådan ring. så der kan ikke siges noget generelt. Det er dig, der bestemmer. Og der kan tilmed graveres i den.

 

ege art

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer