Oktoberbrud2016

Brudekjolekøb midt i vægttab

12 posts in this topic

Hej Piger

Jeg er ny herinde! Jeg prøver alligevel med et opslag, da jeg har et "problem", jeg går og bakser med. Jeg er svært overvægtig (170 cm./103 kg.) og str. 46 i kjoler.  Jeg startede omkring december måned et vægttab, og jeg har tabt mig fra 109 kg. til 103 kg. og jeg er samtidig gået fra en str. 48 til en str. 46 (Kan dog være i en str. 44 i mange mærker, da det er mine ben, bryster og arme, det meste af fedtet sidder på :-)). 

Jeg er nu blevet så super heldig, at jeg skal giftes, og vi har planlagt bryllup den 29. oktober 2016 Bryllupsforberedelserne har virkelig sparket gang i motivationen for mit vægttab. Det sidste kg. er således røget af i den sidste uge, siden vi aftalte bryllupsdatoen. Jeg er derfor optimistisk, og jeg tror, jeg kan komme ned på under 90 kg. og i en str. 42 til vores bryllup (i løbet af 6 mdr.). Derfor tænkte jeg SHIIIT!!! :-O :-O :-O, da jeg fandt ud af, at man helst skal prøve brudekjoler mindst et halvt år før sit bryllup, da det kan tage lang tid at skaffe kjolen hjem, få den rettet til osv. Det virker endda som om, jeg er lidt sent ude. 

Jeg vil derfor rigtig gerne ud at vælge en kjole i løbet af de næste par måneder - men hvad gør jeg, når jeg regner med at tabe mig 10-15 kg. inden brylluppet?

Jeg har ringet til Panayotis i Vejle, og de anbefalede mig at få en tid allerede nu for at se på kjoler. Så kunne jeg evt. bestille kjolen hjem en størrelse mindre, end jeg passer nu, og kjolen kan endvidere syes ind ca. en størrelse. Jeg tænker bare, at det måske er lidt "risky business", for hvad så, hvis jeg taber mig mindre (ØV!) eller mere (YAY!!), end jeg regner med? Og hvad, hvis det er en helt anden type kjole, der klæder mig efter vægttab?

Hvis der er nogen af jer, der har prøvet noget lignende eller har forslag til fremgangsmåde, ville jeg blive rigtig rigtig glad!

PS: jeg bor i Aarhus :-)

0

Annonce ♥

Jeg tænker, at Panayotis' råd med at starte nu er en god idé :) Det kan jo sagtens være, at du ikke lige finder KJOLEN i første forsøg og derfor må rundt og snakke med flere steder. Undervejs bliver du jo også hele tiden klogere på, hvilket snit der passer dig bedst - både med din nuværende vægt og din ønskevægt.

1

Årh jeg kender godt problematikken.. Jeg vil gerne smide ca 20 kilo inden vore bryllup næste år, og har allerede smidt de første 15, men man bør jo kigge kjole i hvert fald et halvt år før.. 
Jeg tror jeg prøver at smide så meget så muligt så hurtigt som muligt og så holde en ret stabil vægt derfra.. Men ellers ud og prøve kjoler og køb den i en mindre størrelse :) Der er ikke noget mere motiverende end en for lille brydekjole ;)

1

jeg kender også godt din problem, jeg vil gerne smide 20-30 kg inden jeg skal prøve brudekjole til Januar, jeg skal giftes sidst i maj til næste

1

Annonce ♥

@Girl-beat: Jeg tror også det bliver mit forsøg - så jeg kan prøve forskellige snit, for jeg ved slet ikke, hvad jeg skal prøve.

@Camilla og @Laila: Fedt for jer, at I har lidt mere tid at løbe på. Og mega flot med de 15 kg., Camilla. Jeg tænker også, at jo mere man har smidt til at starte med, jo bedre. Så ved man også, at det kan lade sig gøre.

I det hele taget synes jeg også det er svært at finde ud af, hvilke brudekjoler, man skal vælge, når man er overvægtig. Især fordi jeg gerne vil have noget, der dækker armene - men de der blondeærmer, man ser mest, tror jeg måske bare får mine arme til at se meget tykkere ud end i virkeligheden.

0

10 hours ago, Oktoberbrud2016 said:

Hej Piger

Jeg er ny herinde! Jeg prøver alligevel med et opslag, da jeg har et "problem", jeg går og bakser med. Jeg er svært overvægtig (170 cm./103 kg.) og str. 46 i kjoler.  Jeg startede omkring december måned et vægttab, og jeg har tabt mig fra 109 kg. til 103 kg. og jeg er samtidig gået fra en str. 48 til en str. 46 (Kan dog være i en str. 44 i mange mærker, da det er mine ben, bryster og arme, det meste af fedtet sidder på :-)). 

Jeg er nu blevet så super heldig, at jeg skal giftes, og vi har planlagt bryllup den 29. oktober 2016 Bryllupsforberedelserne har virkelig sparket gang i motivationen for mit vægttab. Det sidste kg. er således røget af i den sidste uge, siden vi aftalte bryllupsdatoen. Jeg er derfor optimistisk, og jeg tror, jeg kan komme ned på under 90 kg. og i en str. 42 til vores bryllup (i løbet af 6 mdr.). Derfor tænkte jeg SHIIIT!!! :-O :-O :-O, da jeg fandt ud af, at man helst skal prøve brudekjoler mindst et halvt år før sit bryllup, da det kan tage lang tid at skaffe kjolen hjem, få den rettet til osv. Det virker endda som om, jeg er lidt sent ude. 

Jeg vil derfor rigtig gerne ud at vælge en kjole i løbet af de næste par måneder - men hvad gør jeg, når jeg regner med at tabe mig 10-15 kg. inden brylluppet?

Jeg har ringet til Panayotis i Vejle, og de anbefalede mig at få en tid allerede nu for at se på kjoler. Så kunne jeg evt. bestille kjolen hjem en størrelse mindre, end jeg passer nu, og kjolen kan endvidere syes ind ca. en størrelse. Jeg tænker bare, at det måske er lidt "risky business", for hvad så, hvis jeg taber mig mindre (ØV!) eller mere (YAY!!), end jeg regner med? Og hvad, hvis det er en helt anden type kjole, der klæder mig efter vægttab?

Hvis der er nogen af jer, der har prøvet noget lignende eller har forslag til fremgangsmåde, ville jeg blive rigtig rigtig glad!

PS: jeg bor i Aarhus :-)

Jeg har selv tabt en del kg og centimeter. Prøvede kjoler i December, og efter at have fundet modellen lagde jeg billet ind på størrelsen mindre. Den var jeg så inde at prøve igen i januar og den passede ok - liiidt stram men ikke meget. Så den kan både lægges lidt ud eller en del ind. Skrædderen tilpasser den endeligt en måned før bryllupet - så derefter skal man ikke tabe mange cm :)

Næsten alle kjoler kan lægges ca. 2 størrelser ind - spørgsmålet er hvor mange penge du vil bruge på det, da det kan være meget dyrt hvis kjolen er fuld af perler, blonder og andre svære detaljer. 

0

Jeg tænker du skal vente lidt, jeg ved god butikkerne gerne vil have bestillingerne i god tid, men tit handler det om forsendelse, man kan sikkert betale sig til noget hurtigere fragt...

hvis du vælger en kjole med snøre i ryggen , giver det dig mulighed for at være +- et antal kilo....

Tænker også , hvis du taber dig meget vil du måske vælge en anden model en nu...... så , jeg ville vente lidt

0

jeg er præcis i dine sko, helt ned til str :) Vi skal giftes 13.08.16. Jeg købe en kjole i feb, som lige kunne lukkes. Dermed kunne den ligges ind når jeg taber mig, men skulle jeg forblive samme mål, så kunne den ligges 1 cm ud og passe :) på den måde var jeg helt sikker på at den ville passe. Samtidig har jeg købt en med snørre i ryggen. Så er der også noget plads at gøre med :lol: Men det skulle nu ikke blive noget problem, jeg har smidt 7 cm på de sidste 6 uger om hoften :) Bor btw også i Aarhus :) 

0

Annonce ♥

3 hours ago, Brian & Laila said:

Hvad har du gjort , for at tabe 7 cm på kun 6 uger

et lidt hårdt program af proteinrig, kalorie let diæt samt træning træning træning :) Jeg træner 3-4 morgener med en veninde i FW og så to gang om ugen til boot camp hos Line Wittrup :)

første gang det virkelig virker for mig :) 

0

15 hours ago, Pixie_Dust said:

jeg er præcis i dine sko, helt ned til str :) Vi skal giftes 13.08.16. Jeg købe en kjole i feb, som lige kunne lukkes. Dermed kunne den ligges ind når jeg taber mig, men skulle jeg forblive samme mål, så kunne den ligges 1 cm ud og passe :) på den måde var jeg helt sikker på at den ville passe. Samtidig har jeg købt en med snørre i ryggen. Så er der også noget plads at gøre med :lol: Men det skulle nu ikke blive noget problem, jeg har smidt 7 cm på de sidste 6 uger om hoften :) Bor btw også i Aarhus :) 

Mega flot, at du har tabt dig over 1 cm. om ugen!!! :thumbsupsmileyanim:

Jeg tænker, at jeg vil gøre det samme, nemlig købe en kjole, jeg lige kan klemme mig ned i, og som kan lægges ind. Jeg er dog ikke vild fan af snørreryg til mig (synes jeg får lidt et indsnøret "skinke-look", fordi min talje i forvejen er relativt meget mindre end mine tykke arme og ben). Men det er super flot til andre. Det lyder godt med alt det du har gjort, min motivation er også steget meget, efter vi blev forlovet og satte en dato på brylluppet! Det, der gør den største forskel for mig, er at jeg spiser mindre mad, mere groft og mere grønt end før. 

Hvis du har tid, må du meget gerne fortælle lidt om din bootcamp? Er det godt, og kan det betale sig? :-)

0

jeg spiser slet ikke stivelse, altså ingen brød, pasta, ris, kartofler eller majs :) og så holder jeg øje med kalorierne med en app. men i forhold til træning, så køre jeg morgen træning 3-4 gange om ugen, samt Lines program og så bootcamp :) Line er helt fantastisk! Hun er hård som beton men åndsvagt motiverende. Hun startede lidt langsomt ud, men wow hvor er det hårdt og pisse godt! Helt klart penge hver :) 

0

Annonce ♥