CamillaProvstgaard

Kvindelig forlover - What to wear?

34 indlæg i dette emne

Hej alle,

Jeg ved godt det har ikke lige har noget med mit bryllup at gøre, men til gengæld et jeg skal til, og jeg har seriøs brug for hjælp ;)

Min bedste kammerat skal giftes, og han har spurgt mig om jeg vil være forlover! Og jeg har selvfølgelig sagt ja :)

Men hvad søren skal jeg tage på som forlover? Jeg tænker nok en kjole af en art, men jeg aner det ikke!

Har i set det til et bryllup før og kan give mig nogle gode fif?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke set det før, men tænker at det kan være MEGET vigtigt at finde ud af hvad bruden tænker om det. Bruden har ganske sikkert nogle ønsker hvad angår tøj, polterabend (skal du med?), skal du være sammen med gommen mens han gør sig klar osv. osv.

Det kan godt være at han ønsker således, og nu kender jeg ikke til brudeparrets indbyrdes forhold. Men tror nok at det er vigtigt at sørger for at der ikke bliver komplikationer undervejs hvis nu bruden ikke synes så godt om det.

 

Held og lykke med det :-)

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er heldigvis blevet rigtig gode veninder med bruden, gennem mit venskab til gommen :)

Jeg var med til bruden polterabend (det blev dikteret fra de andre piger, ikke fra brudeparret), og gommen overnatter hos mig aftenen før hans bryllup, så jeg kan hjælpe ham med at få tingene klar på dagen og få ham i kirken.

Jeg har spurgt lidt indtil hvad de forventer jeg tager på, men kan ikke rigtig få noget ud af dem udover at det selvfølgelig ikke må være hvidt.. Så synes jeg er så MEGET bar bund.. Jeg kender nemlig heller ikke nogen der har været kvindelig forlover.. 

Brylluppet står allerede om små 3 uger, så er ved at få lidt stress, har allerede købt to forskellige kjoler som er blevet sendt tilbage :P

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Albrechtsen Foto said:

Tænker at tøjet skal være lige som du ville tage på hvis du "bare" var gæst. Måske sørge for at der er et lille tvist af farvetemaet fra brylluppet for at markere at du har en formel rolle.

 

Det ville måske være en fin ide :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, CamillaProvstgaard said:

Det ville måske være en fin ide :) 

Det kunne være spændende at høre om andre har oplevet lignende derude :-)

Ellers tænker jeg at det med farvetvistet kunne være godt. Men det er da lidt træls at brudeparret ikke har en mening om det :-) Så jeg kan godt forstå at du er på bar bund.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Albrechtsen Foto said:

Det kunne være spændende at høre om andre har oplevet lignende derude :-)

Ellers tænker jeg at det med farvetvistet kunne være godt. Men det er da lidt træls at brudeparret ikke har en mening om det :-) Så jeg kan godt forstå at du er på bar bund.

Lige præcist.. Ja håber andre kvindelige forlovere melder sig på banen :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Ki Schou said:

Skal du ikke "bare" tage det tøj på, som du ville tage på til festen? Eller er det meningen at du skal hjem og skifte undervejs?

Jeg kan ikke se, at det behøver være noget bestemt outfit, fordi du skal være forlover. 

 

 

Nej jeg har nu planer om at have det samme på hele dagen :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så ville jeg tage præcis det samme på, som hvis jeg ikke skulle være forlover.

Brudeparret kunne jo evt. tænke på dig, når de bestiller blomster buketter, går ud fra at brudgommen skal have en brystbuket?

Du kunne jo få sådan en lille en til at sidde om hånden i samme slags som knaphulsbukketterne, det kunne da være en fin måde at markere din "sammenhæng" med gommen.

blomst1.jpgblomst2.jpgblomst3.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Just now, Ki Schou said:

Så ville jeg tage præcis det samme på, som hvis jeg ikke skulle være forlover.

Brudeparret kunne jo evt. tænke på dig, når de bestiller blomster buketter, går ud fra at brudgommen skal have en brystbuket?

Du kunne jo få sådan en lille en til at sidde om hånden i samme slags som knaphulsbukketterne, det kunne da være en fin måde at markere din "sammenhæng" med gommen.

blomst1.jpgblomst2.jpgblomst3.jpg

Årh hvor ser det fint ud, men jeg er bare slet ikke tøset nok til at få med sådan noget :P

Jeg tror bare jeg hopper i en lang kjole. Jeg har overvejet noget som den her, er det helt galt?

 

image1xxl.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke været i et dansk bryllup endnu, da jeg er nordmann. Skal dog giftes i DK om knappe 2 måneder (min mand er dansk)
Men i de fleste norske bryllup jeg har været i, så er det meningen at brudefølge, altså dem der er tættest på brudeparet klæder lidt penere/bedre end resten af gæsterne. Så jeg ville umiddelbart tænke lang kjole (det er lidt mere højtidelig) og noget der ikke viser så meget hud, ellers kan du vel vælge ret meget selv hvis brudeparet ikke har specifikke ønsker :)

Ps. Ville nok også ha hørt med brudens forlover så I måske kunne koordinere noget ;)

Redigeret af EliseMikkelsen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker at en lang kjole ville være god, så du kommer til at se fin ud. Som andre har skrevet, synes jeg at det ville være en vildt god ide at kordinere det med gommen, således at hvis han har et slips på eller en brystbuket, kunne du finde en kjole i samme farve, medmindre de selvfølgelig vælger at denne skal være hvid. Held og lykke med det! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig fine ting, men jeg ville aldrig tage sort på til et bryllup :)

Synes lyse farver hører sig til fordi det jo er en glædens dag (og så også et forårsbryllup) og ikke en sorgens dag. Jeg tror også der er noget regel om at man ikke MÅ tage sort på til bryllup? 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker kun til kirken, herefter kan du smutte i en mere festlig kjole... mine to kjoler er lidt formelle og passer i stilen til et jakkesæt som gommen har på , syntes du "skinner" for meget i den lange lyse kjole, og fokus skal jo gerne være på brud og gom. .tænker at best (wo)man stort set skal være usynlig.... men det kan være det bare er mig :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

25 minutes ago, denmodne said:

Jeg tænker kun til kirken, herefter kan du smutte i en mere festlig kjole... mine to kjoler er lidt formelle og passer i stilen til et jakkesæt som gommen har på , syntes du "skinner" for meget i den lange lyse kjole, og fokus skal jo gerne være på brud og gom. .tænker at best (wo)man stort set skal være usynlig.... men det kan være det bare er mig :thumbsupsmileyanim:

Der er man heldigvis så forskellig :) Jeg synes det ville sende det forkerte signal at komme i en sort kjole, så ville jeg hellere komme i et jakkesæt - hvilket også bliver overvejet;) Men min kæreste mener at nu når min kammerat bevidst har valgt en kvinde som forlover, skal jeg ikke prøve på at være en mand.. Og det kan han vel godt have ret i?

Men synes da en lysserød kjole er ofte set til et bryllup, så hvorfor synes du den "skinner" for meget?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Just now, denmodne said:

Jeg syntes den er for lys og for bar ... men hvad ved jeg gamle madamme om det :-)

 

jakkesæt er bestemt også en mulighed, syntes nu bare , da du er kvinde ville en business kjole være super fin .. den kunne være same farve som gommens jakkesæt

Den er meget rosa i virkeligheden :) Slet ikke tæt på hvid hvis det er det du tænker ;) Jeg er ikke til businesskjoler, synes man ligner en der skal på job så (det er nemlig hverdag på mit kontor) :lol: Og synes lange kjoler er et must til et bryllup hvis man har nået min alder ()()

Men tak for input, det bliver helt sikkert den fine rosa sag der kommer på den dag, men så kan andre bruge al den feedback der kommer, hvis de ender med at stå i samme situation :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke læst alle kommentarerne, men så bare lige billedet af den nude-farvede kjole og så gik mine alarmklokker altså lidt... Den er lidt lige som sort - en farlig farve. For nude/rosa er altså også blevet en moderne brudekjolefarve, så jeg ville helt sikkert lige høre bruden inden, om hun syntes, den kjole ville være i orden. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer