Sign in to follow this  
Followers 0
SnartGIft2016

For og imod..

5 posts in this topic

Hej med jer,

Vi, min kæreste og jeg har besluttet af mange årsager, mest af kærlighed, men også lidt af praktiske, at 2016 nok bør være det år vi skal giftes. Han er soldat og skal udsendes til foråret. Vi har kendt hinanden i 6 år og har sammen 2 børn. 

Men... da vi gerne vil købe hus næste år, har vi ikke lyst til at kaste alt for mange penge efter et bryllup. 

Hvordan har i det med at man kun inviterer til reception med let buffet og efterfølgende kagebord?

Kom gerne med for og imod...

Der vil være en del børn med til festen og jeg tænker derfor at stift jakkesæt, store strutskørt og suppe, steg, is.. ikke lige er det der aktuelt, det er for at være helt ærlig, heller ikke lige os. 

Ser frem til jeres svar :-)

0

Annonce ♥

Det lyder da som om det kan blive et helt vildt skønt og uformelt bryllup! Bryllup kan holdes på mange forskellige måder, og suppe-steg-is metoden er ikke den rette for alle. Se eksempelvis Bloggeren Sneglcille, der blev viet på rådhuset, holdt lækker reception i haven, spiste intim familiemiddag som lillebror havde lavet, og festede så med alle vennerne om aftenen på et diskotek.

Så længe i gør det klart i invitationen hvad I inviterer til, synes jeg bare I skal give den gas med let buffet og kagebord :)

0

Ja, det er jeres dag og i kan gøre det præcis som i har lyst til! I skal ikke gøre ting fordi andre forventer det - med mindre i virkelig har lyst. Ellers kommer i bare til at ærger jer i mange år frem...

I skal nok få en dejlig og uforglemmelig dag uanset hvad! :)

0

Et af mine vennepar blev gift på rådhuset, hvor alle kunne komme, hvis de tid/lyst/mulighed. Efter en skål foran rådhuset, så skiltes man. Om aftenen ved 20-tiden mødtes vi så i et festlokale og festede med brudeparret, hyggede, dansede, hørte taler, parret dansede brudevals. Kl. 01 blev der tændt op i grillen, hvortil der var indkøbt pølser og brød til hotdogs. Det var SÅ hyggeligt :)

Et andet vennepar blev gift kl. 11 i kirken. Derefter var der reception med fingersandwich og bryllupskage og ved 14/15-tiden var receptionen forbi. Så tog parret videre og festede med familien :) 

Sålænge man har muligheden for at være med på rådhus/i kirke, så er "resten" sådan set lige meget, synes jeg. For mig, som gæst, så er det selve vielsen, som er det vigtigste på dagen - og nåja, får man mulighed for at feste med parret, så det er fint, men ellers er det også fint :)

0

Annonce ♥

Det synes jeg da virkeligt lyder som en dejlig dag! I skal planlægge lige den dag der falder i jeres smag, og ikke spekulere på om man "kan" eller "ikke kan" :)

I kan sagtens holde en dejlig dag for en 20-30.000 eller mindre hvis i hellere vil gøre det billigere.. Læs den her artikel og se det fantastiske bryllup det ene par fik holdt for under 20.000 kroner :) http://www.alt.dk/mit-liv/forbrug/hold-bryllup-paa-tre-budgetter/?action=Index

0