Albrechtsen Foto

Fotografering hele dagen eller bare vielsen og lokationsbilleder. Hvad har du valgt og hvorfor?

28 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi har valgt at have en fotograf med hele dagen. Fra kl. 11.00 til 24.00.
Jeg har altid været glad for billeder og den lidt journalistiske/dokumentariske stil hvor der ikke kun er opstillede billeder men også øjebliksbilleder fra hele dagen. Så det er virkelig noget vi har valgt at prioritere! Vi har valgt www.byzeuthen.dk og selv om vi ikke har mødt ham endnu er vi meget fornøjed så langt. Nem at komme i kontakt med og meget behjælpelig, også fantastiske billeder selvfølgelig ;)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt fra forberedelse til brudevals. Oprindelig plan var ellers kun vielse, reception samt location, men fandt så en god pris på hele pakken og derfor blev det det. Vi har endnu ikke mødt fotografen, men har et møde booket i starten af juni hvor vi forhåbentlig for alle forventninger afklaret. 

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt fotograferine et par timer før bryllup - så der er billeder af mig der kommer i kjolen, mine børn der hygger sig osv. Derefter billeder i kirken, af gæster der kommer til kirken, vielsen og portrætter bagefter. 
Det er et økonomisk spørgsmål, da priserne herinde i hovedstaden er helt vanvittigt høje - på alting. 

Under festen, udstyrer jeg en veninde med et godt kamera og så opfordrer jeg gæsterne til at tage billeder med deres telefoner og maile dem til mig. 

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valg at have fotograf med i kirken og på lokation bagefter, ren og skær fordi vi synes prisen er voldsomt høj på gode fotografer og vore budget lå på max 7000kr og gerne billigere. Så vi ville hellere have en god fotograf i få timer end en halvdårlig fotograf hele dagen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først og fremmest har vi valgt dig som fotograf Albrechtsen foto :loveshower: , og for det andet har vi valgt at det "blot" skal være vielse, lokation og en time ved reception, her har det også en økonomisk faktor jeg ville ha elsket hvis man kunne få lavet forberedelses billederne med... men ja igen det handler om økonomi :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også valgt dig som fotograf, og vi har valgt du er med fra forberedelse til brudevals. Vi (mest mig) har valgt det, fordi jeg altid har været træt af at vi ingen billeder har fra nogen af vores fester. Min H2B er ret ligeglad med billeder og gav mig frie tøjler til at vælge, fordi han ved det betyder meget for mig at have nogle minder fra den dag :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi har valgt fra forberedelser til brudevals. Jeg kan bedst lide stemningsbilleder og jeg var bare SÅ skuffet over de billeder der kom fra vores venner og familie til vores barnedåb i 2014... Så vi har prioriteret fotografen højt :) 

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde fotograf på Fra Brudens Forvandling til og med Brudevalsen. Vi prioriterede fotografen højt, og det ville jeg bestemt ikke gøre anderledes! Jeg har her knap to år efter endelig fået lavet bryllupsmappeR (yes, flertal!) med alle de gode billeder, og det er ligesom at være der igen og opleve hele dagen på ny! Det er altså fantastisk. Alle de penge og timer, vi brugte og lagde i at få en helt perfekt dag kan vi se, hvad gik til, for der er ikke mange detaljer, som ikke er med, hvis nogen overhovedet. 

Vi sparede hellere andre steder. Vi fik alle billederne digitalt fra dagen, også de frasorterede, hvor der faktisk også var nogle fantastiske billeder imellem :-)

Vi brugte i øvrigt Per Zangenberg Photography (Nord- og midtjylland) - http://perzangenberg.dk, som vi varmt kan anbefale. I kan se et udpluk af vores billeder på hans blog lige her: http://perzangenberg.dk/2014/09/lise-ole-vinkel-kirke/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for respons :-) og til bookingen Marie og Kastberg  :-)

Der er mange faktorer ift hvor meget fotografering man vælger. Budgettet skal holdes og bryllup er ikke en billig fornøjelse.

Jeg kan rigtig godt lide at fotografere en hel dag. Når jeg er færdig med at redigere en opgave, så kigger jeg alle billederne igennem, og det slår mig hver gang, hvor dejligt det er at kunne se hele forløbet.

Men der er andre løsninger som nogle påpeger med at høste billeder af festen fra gæsterne eller engangskameraer.

Jeg vil anbefale at man sørger for at de vigtigste øjeblikke bliver taget med det bedst mulige kamera og af en gæst som får det til opgave.

- brudevalsen

- vigtigste taler

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde først valgt en fotograf som pludselig kom og sagde at han havde dobbelt bookede dagen, og at de andre havde booket før os, men så var vi jo så heldige at du var ledig på datoen, og vi var slet ikke i tvivl da vi valgte dig, og blev kun bekræftet da vi så havde et møde med dig i januar. Vi har valgt at du skal tage billeder fra forberedelse til brudevals, hvilket vi glæder os utrolig meget til.

vi snakkede rigtig meget økonomi ind i det da vi skulle beslutte hvad vi ville. men besluttede og prioritere, på noget så vigtig som billeder netop fordi da vi tror og håber på at billederne vil være med til at gøre at vi kan huske tilbage på dagen som var det igår. 

Vi glæder os helt vild meget til dagen.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for bookingen Maiken :-)

Det er en rigtig dejlig lokation I har valgt. Har lige set billederne derfra. Det bliver godt!

Ja, det er som at komme tilbage til dagen, når der foreligger billeder fra hele dagen. Jeg har været til mere end 100 bryllupper igennem 5 år, og der er mange af dem jeg har glemt igen..... lige indtil jeg ser billederne, så er det som at komme tilbage og mange minder fra dagen dukker op. 

Elsker at gå til bryllup :-) (!)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt en officiel fotograf fra ! Vi synes simpelthen det er for det er for dyrt, så på et begrænset budget er det helt klart der man kan spare. Det samme gjorde min søster til hendes bryllup. Der var jeg fotograf.

Min kæreste har en bror der er sindssygt god til at tage billeder - han tager vores bryllupsfoto - og så er han samt min niece og nevø udstyret med et par gode spejlrefleks kameraer og er sat til at tage billeder hele dagen. (De er henholdsvis 14+16) de elsker at have fået det ansvar - og så ved jeg der ikke kun bliver fotograferet "den ene familie". Det skete nemlig til min datters barnedåb, så det er lidt ærgerligt at vi kun har billeder af svigerfamilen fordi det kun var ham der rendte rundt med kamera. til brylluppet er der så fra begge familier :-))

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Majer711 said:

Vi har valgt en officiel fotograf fra ! Vi synes simpelthen det er for det er for dyrt, så på et begrænset budget er det helt klart der man kan spare. Det samme gjorde min søster til hendes bryllup. Der var jeg fotograf.

Min kæreste har en bror der er sindssygt god til at tage billeder - han tager vores bryllupsfoto - og så er han samt min niece og nevø udstyret med et par gode spejlrefleks kameraer og er sat til at tage billeder hele dagen. (De er henholdsvis 14+16) de elsker at have fået det ansvar - og så ved jeg der ikke kun bliver fotograferet "den ene familie". Det skete nemlig til min datters barnedåb, så det er lidt ærgerligt at vi kun har billeder af svigerfamilen fordi det kun var ham der rendte rundt med kamera. til brylluppet er der så fra begge familier :-))

:-)

Der skal være budget til fotografering ellers giver det ingen mening. 

Jeg kan godt forstå hvorfor der kun blev fotograferet den ene gren af familien. Det er mere trygt at tage billeder af folk man kender med mindre man er proffessionel fotograf eller har god træning i at fotografere fremmede mennesker.

Det er jo så fordelen med en proffessionel fotograf. At man får billeder hele vejen rundt. At man ikke ulejliger familie eller venner med opgave hele festen.

 

Men forstår udemærket at det kan fylde godt i et begrænset budget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige netop valgt fra vielse til brudevals. Jeg overtalte min kæreste til at det skulle være helt indtil brudevalsen, da jeg viste ham eksempler på billeder fra reception, middag, stemningsbilleder og selvfølgelig brudevalsen. Så var han ligesom solgt :)

Jeg kan også godt lide bryllupsreportage-stilen, og når jeg har brugt så meget tid og penge på de små detaljer, så ønsker jeg også at få dem husket gennem billeder så man virkelig kan se hvordan det hele spiller sammen.

Jeg håber også at vi udover almindelig lokationsbilleder, også kan få taget solnedsgangsbilleder på et tidspunkt under middagen (da vi bliver gift på årets længste dagI).  Men det må vi tage som det kommer.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde fotograf fra kirken og til brudevalsen (hun blev der så en time længere gratis) og det var simpelthen super.... Fantastiske billeder og naturlige af gæsterne i stedet for de der skrækkelige Colgate-opstillede billeder....

vi brugte samme fotograf til barnedåben hvor hun også var med hele dagen og det er bare alle pengene værd

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 12/5/2016 at 7:28 PM, Marie E said:

Først og fremmest har vi valgt dig som fotograf Albrechtsen foto :loveshower: , og for det andet har vi valgt at det "blot" skal være vielse, lokation og en time ved reception, her har det også en økonomisk faktor jeg ville ha elsket hvis man kunne få lavet forberedelses billederne med... men ja igen det handler om økonomi :)

vi kunne bare mærke at det vi først havde bestilt ikke var nok til at forevige vores dag Så fik et kæmpe godt tilbud fra vores fotograf, som vi bare ikke kunne give afkald på hvilket vi er SÅ glade for nu, så nu er der bestilt fotograf fora forberedelse og frem til brudevalsen :loveshower:

 

Selv om det i bund og grund handler om økonomi, så er det også super vigtigt at mærke efter om man får sit ønske opfyldt 

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 13/5/2016 at 6:55 AM, Albrechtsen Foto said:

Tak for respons :-) og til bookingen Marie og Kastberg  :-)

Der er mange faktorer ift hvor meget fotografering man vælger. Budgettet skal holdes og bryllup er ikke en billig fornøjelse.

Jeg kan rigtig godt lide at fotografere en hel dag. Når jeg er færdig med at redigere en opgave, så kigger jeg alle billederne igennem, og det slår mig hver gang, hvor dejligt det er at kunne se hele forløbet.

Men der er andre løsninger som nogle påpeger med at høste billeder af festen fra gæsterne eller engangskameraer.

Jeg vil anbefale at man sørger for at de vigtigste øjeblikke bliver taget med det bedst mulige kamera og af en gæst som får det til opgave.

- brudevalsen

- vigtigste taler

 

 

Vi har lært af erfaringen fra barnedåbet og netop uddelegeret opgaverne og udstyret ikke mindre en fire "fotografer" med spejlreflekskameraer. For vi vil godt have taget billeder hele dagen og fotografen kan jo ikke være alle steder på engang. Det kan familien til gengæld. :-) Og så koster de ingenting :-)

Min niece står med sit kamera tidligt ved kirken og tager billeder af dem der ankommer, min kommende svoger er sammen med min kæreste og tager billeder af hans forberedelse og venten i kirken  - og skal også tage vores bryllupsfoto for han er mega god til at tage billeder og har udstyr der kan få en rigtig fotograf til at savle :-) Min nevø er udstyret med et kamera der kan video optage og har til opgave at filme hele vielsen og som der selvføleglig også kan fotografers med bagefter. Og mit eget kamera er udlånt til min søster/nevø og datter - så de på skift i løbet af dagen tager billeder af festen, min forberedelse osv. På den måde har vi sørget for kameraer på alle "lokationer" hele dagen. :-) og alle er instrueret i at sørge for at tage billeder i alle situationer - også og måske især når folk IKKE kigger på dem :-)

Jeg kan godt forstå man vil have en fotograf hvis der er råd til det - for de laver nogle kompositioner som er super seje. Men med et budget på 20-25.000 kr - så er bare 3-5000 kr for en fotograf meget - og så er der kun taget bryllupsfoto og ankomst til kirken eller noget i den stil. 

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er fair nok med budgettet men du glemmer én ting vedrørende det med familiefotograferne.  Nok er de 4 personer og "den rigtige fotograf" er kun en person men de 4 er til barnedåb og gæster ved en barnedåb og de har derved ikke 100% fokus på at fotografere og fange de rigtige øjeblikke. Det har en hyret fotograf og denne plejer normalt også at have så meget føling med tingene at folk ikke føler sig "overfaldet" mens de sidder og spiser.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt fotograf hele dagen indtil brudevalsen af den simple årsag, at vi skal se på de billeder resten af livet. Når maden er spist og musikken er slukket, er det ringene og billederne vi har tilbage.

Og så betaler vi for, at vores gæster skal have en sjov og hyggelig dag og ikke opleve det hele gennem en linse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer