Guest

Til brudene: Hvad virker bedst?

15 indlæg i dette emne

Kære kommende brude!

Jeg har lige et lille spørgsmål jeg brænder inde med! I er jo potentielle kunder, og derfor de bedste til at svare på det jeg brænder inde med!
Jeg er bryllupsfotograf, og er I tvivl om hvorvidt jeg skal have et heldagsbryllup tilgængeligt på min side så man kan se alle billederne fra det?

Lige nu har jeg en forside med udvalgte billeder (mit portfolio) og så I menuen kan man vælge mellem to hele bryllupper man kan se I et galleri. 

Jeg ville bare lige høre hvad I som brude vil finde mest tiltalende, at der er et fuldt bryllup man kan se, eller om det ikke er nødvendigt?
I kan se mere på http://www.byzeuthen.dk!

På forhånd mange tak for hjælpen!
 

Anton Zeuthen // Fotograf

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes det er en rigtig god ide, om ikke andet så for at vise hvor mange flere detaljer man får med ved at vælge hele dagen OG ikke mindst for at vise at det er naturlige billeder hvor gæsterne har kunne nyde dagen og fotografen bare har blended ind, det var vores fotograf ihvertfald super super god til

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal selv have en fotograf hele dagen, så det var super vigtigt for os at se billeder fra hele dagen. Naturligvis er portræt billederne vigtige, men er man god til dem, er man ikke nødvendigvis god til at få snuppet de helt rigtige stemnings- og øjebliksbilleder fra resten af dagen. Jeg har dog ikke indtrykket af - efter at have surfet rundt mellem mere end 200 fotografers hjemmesider - at det er normen blandt fotografer at have billeder tilgængelige fra hele dagen. Den fotograf vi endte med, havde kun få billeder udover portrætter tilgængelig på hans hjemmeside. Vi fik så tilsendt yderligere billeder da jeg bookede et møde med ham, for at vi kunne danne os et mere komplet indtryk af det produkt vi ville ende med at få, og det var jeg super glad for.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil gerne vise billeder fra heldagsfotograferinger på min side www.afoto.biz - men jeg har valgt det standpunkt at når man er gæst til bryllup, så er det ikke sikkert at man ønsker at fremstå på en hjemmeside.

Mit standpunkt er at jeg kun viser billeder som brudeparret har godkendt. Jeg spørger altid på forhånd. Problemet med billeder fra hele dagen med gæsterne er at jeg skal have gæsternes samtykke for at offentliggøre billeder af dem hvis jeg skal være tro mod mit standpunkt.

 

Så selvom jeg rigtig gerne vil offentliggøre billeder fra hele dagen, så vil jeg også gerne værne om at man kan gå til et privat bryllup uden at skulle få offentliggjort billeder af sig selv uden samtykke.

Derfor tilbyder jeg at man kan se billeder fra hele dagen til kommende kunder. På den måde offentliggør jeg ikke billeder uden samtykke, og man har mulighed for at se hvad jeg kan tilbyde :-)

 

Men når det er sagt, så er jeg misundelig på den gode måde på de kollegaer som har billeder fra hele dagen på hjemmesiden.  Jeg er dog nødt til at følge mit princip om at værne om folks privatliv (desværre).

 

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil personligt gerne se billeder fra en hel dag. Det kan sagtens være stemningsbilleder af maden og pynt, blomsterpigen bagfra mens hun går ned ad gangen, eller brudeparret der skærer kagen eller danser brudevals. Det er ikke kun de almindelig portræter "on location." Men det er også fordi jeg vil gerne booke en heldagsfotografering. 

Jeg har set hjemmesider hvor de viser billeder fra en hel bryllup, hvor portræterne er fine, men tilgengæld siger de andre billeder ingenting. Gæster har lukkede øjne, mærkelig kropsbevægelser osv og så kan det lige så godt være Tante Erns derhar taget tilfældige billeder ud i rummet til reception. Og det gider jeg ikke betale 10.000kr eller mere for. Så for mig er det vigtigt at se stilen på de andre billeder også.

Men det kommer an på hvad du synes, vil du satse på heldagsbryllupper? Vil du vise alle billeder, godkendte billeder eller bare skrive at det kan vises efter aftale hvis de er interesseret? Personligt, vil jeg helst se noget inden jeg kontakter dig. 

P.S. Er helt vilde med billede nr 2 som du delte på Danske Fotografer, af parret ved den hvide trappe....SÅ flot! Ærgerligt du er så langt væk :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On ‎02‎-‎07‎-‎2016 at 5:56 AM, Albrechtsen Foto said:

Jeg vil gerne vise billeder fra heldagsfotograferinger på min side www.afoto.biz - men jeg har valgt det standpunkt at når man er gæst til bryllup, så er det ikke sikkert at man ønsker at fremstå på en hjemmeside.

Mit standpunkt er at jeg kun viser billeder som brudeparret har godkendt. Jeg spørger altid på forhånd. Problemet med billeder fra hele dagen med gæsterne er at jeg skal have gæsternes samtykke for at offentliggøre billeder af dem hvis jeg skal være tro mod mit standpunkt.

 

Så selvom jeg rigtig gerne vil offentliggøre billeder fra hele dagen, så vil jeg også gerne værne om at man kan gå til et privat bryllup uden at skulle få offentliggjort billeder af sig selv uden samtykke.

Derfor tilbyder jeg at man kan se billeder fra hele dagen til kommende kunder. På den måde offentliggør jeg ikke billeder uden samtykke, og man har mulighed for at se hvad jeg kan tilbyde :-)

 

Men når det er sagt, så er jeg misundelig på den gode måde på de kollegaer som har billeder fra hele dagen på hjemmesiden.  Jeg er dog nødt til at følge mit princip om at værne om folks privatliv (desværre).

 

 

 

Hørt Jesper. Vi har fuldstændig samme princip. Folk skal kunne have lov til at deltage i en privatfest (eller en firmafest) uden at skulle se sig selv "udstillet" offentligt. Jeg undrer mig ofte over hvordan fotograferne kan lægge billeder af private begivenheder ud på deres hjemmesider m.v. Det hedder sig godt nok at der har fået samtykke fra brudeparrene men de har næppe fået det fra alle gæsterne. Når det så er sagt så har jeg omvendt fuld forståelse for at det er billederne der er fotografernes produkt og jeg tror også på at de nok sorterer lidt i dem så det ikke bliver for "afslørende". 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er også ved at søge efter fotograf og ved et  møde med denne vil jeg gerne kunne se mere end de opstillede billeder - men alt med måde og omsorg for de personer som måtte være derpå..

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer