FrauC

Kagebuffet istedet for bryllupskage

9 posts in this topic

Hej alle.

Vi skal holde bryllupsfest 13/8-16 og vil i den forbindelse have kagebuffet istedet for bryllupskage. Med en masse forskellige kager; brownies, cheesecakes, tærter, snickerskage mm. Hertil serveres friske bær og cremefraiche, så kan man selv tage hvad man har lyst til. Hertil bliver der sat baileys og portvin frem.

Hele festen bliver sån lidt afslappet havefest med tapas til forret, helstegt pattegris med masser af salater til hovedret.

Men er det mærkeligt og lidt for anderledes? Det skal lige siges at vi er gift og "bare" skal velsignes i kirken og holder festen vi ikke holdte for 3 år siden:)

Håber på lidt indput og erfaringer?!

Mvh.

FrauC

Edited by FrauC
0

Annonce ♥

Synes det lyder som en god ide. Hvis I synes det er lidt for utraditionelt/ lidt for uformelt kan I jo lave en af kagerne som en lille bryllupskage (svarende til en alm. Bryllupskages top) med topfigurer, som evt. Kunne stå midt på kagebordet på et højt kagefad. Så har I også mulighed for at lave den traditionelle skæring af bryllupskagen. 

noget ala dette:

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

0

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig fin ide. jeg kunne godt have tænkt mig noget af det samme, men manden var ikke helt med. Så vi bestilte istedet 4 kager med forskellige smage. Det var en kæmpe succes, men nøj hvor blev der spist meget mere kage end forventet, for alle skulle smage det hele. Som I det var helt vildt, og bageren der udregnet antal kager til antal gæster var forbløffet!!! Så lav lidt ekstra af det hele!

0

Lyder som et dejligt afslappet bryllup. Hvis i mangler inspiration til maden til bryllup, så står vi klar til at hjælpe ved festfood.dk - vi leverer alt fra helstegt pattegris, til pølsevogn til natmaden. :)

I så jeg for nylig et brudepar, som bestilte kajkager som bryllupskager. Der var brudeparret så lavet i kjole og smoking. Det var også en sjov måde at gøre det på. 

0

Det lyder da SÅ lækkert!  

vi skal giftes 03.06.2017 og jeg laver kæmpe kagebord til receptionen :)  jeg laver en lille bryllupskage (kun en enkelt) som vi kan skære for :) 

min erfaring siger, at folk er ellevilde med kagebord!  go for it! 

0

Annonce ♥