Michelledc

Vielse i Nordjylland - bryllups fest i Tyrkiet + en uges ferie med alle

15 indlæg i dette emne

Hej :)

 

Vi går med tanken om at blive viet i den lokale kirke og derefter rejse til sydens sol og holde ferie sammen med vores nærmeste skønne familie og venner..

Det er en plan / nogle tanker vi prøver at se om kan blive til virkelighed! - det er en hemmelighed, så skulle der sidde en derude der ved hvem jeg er så ssh shh!

Vi tænker at lave en rigtig sjov/speciel invitation til brylluppet og først DER afsløre at efter vielsen går turen til lufthavnen ;D

 

Rent praktisk, ville vielsen finde sted i den lokale kirke hvor vi også skal have en fotograf - og derefter går turen i studiet ind og få taget billedet, og så næste stop: Lufthavnen - jeps i brudekjole og det stiveste puds!

Hvordan - hvor - økonomi- hvem kan ikke komme - hvem vil ikke komme - og to tusind andre ting skal der stadig lige styr på :I og det er her i kommer ind i billedet :D er der andre der har gjort sådan som vi ønsker? :)

 

Vi tænker at vi giver fly + hotel + parkering i lufthavnen.

Vi er MEGET i tvivl om vi skal bestille/betale all inclusive til alle? eller om det er spild af penge hvis vi er på tur/ude i byen/what ever og derved ikke får glæde af specielt aftensmaden - hvad ville i vælge?

at vi giver Halv passion kunne klart også være en mulighed! ? - igen hvad tænker i?

Sådan at det eneste de skal betale selv er lommepenge :)

Vi vil bare være bekymret for at nogle ikke vil med hvis vi eksempel "kun" gav fly + hotel - og de selv skulle betale mad , hmm :/

 

kom gerne med for og i mod ...:)

 

Et KÆMPE i mod er at vores bedste forældre ikke vil kunne komme med , :/ de vil kun kunne deltage i vielsen, og ikke den uges ferie i Alanya 

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg går stærkt ud fra, at I også inviterer jeres venners/families børn med på turen? Hvis ikke vil projektet nok være dødsdømt fra starten ;)

Synes det lyder som en virkelig sjov idé, jeg ville elske sådan en bryllupsinvitation.

Fordelen ved at I giver all inclusive er jo åbenlys for jeres gæster, de skal ikke have en krone op ad lommen stort set medmindre de begiver sig ud på ture på egen hånd.

Jeg ville som gæst ikke være skuffet over, at jeg selv skulle betale frokost og drikkevarer, dvs. en halvpension ville også fungere for mig. Jeg ville også tage med selvom jeg ikke blev budt på noget forplejning overhovedet, men det er måske ikke alle, der ville det. 

Men jeg ville nok gå efter all inclusive delen, selvom jeg faktisk ikke er så vild med det koncept, da jeg godt kan lide at spise ude forskellige steder hver dag, men til sådan et arrangement kan jeg godt se det meget smarte i dette. Og forskellen på halvpension og all inclusive vil nok ikke være himmelråbende høj, når det kommer til stykket. 

Held og lykke med det :)

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det lyder som et fedt koncept! :) Hvor mange mennesker snakker vi om?

Alternativet til en uge kunne være en forlænget weekend, dvs. 4-5 dage hen over en weekend. I september har de fleste nok brugt deres 3 ugers sommerferie, så det kan være svært at afsætte en hel uge til bryllup også. De andre har også en pointe med børn. Og så er I naturligvis på forhånd nødt til at afsløre praktiske detaljer omkring klima, pas skal være gyldige, rejseforsikring m.m. hvis I ikke ønsker at fortælle præcist hvor turen går hen :)

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores venners elskede børn skal selvfølgelig også med! - Vi har selv to tøser som på det tidspunkt er 3 og 2 år :)

 

Vi er vidst blevet enige om at all inclisiv er bedst , så er vi sikret alle har råd til at tage med :) 

 

hvis folk får invitationen til jul så ved de det 9 måneder i forevejen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Michelledc said:

Vores venners elskede børn skal selvfølgelig også med! - Vi har selv to tøser som på det tidspunkt er 3 og 2 år :)

 

Vi er vidst blevet enige om at all inclisiv er bedst , så er vi sikret alle har råd til at tage med :) 

 

hvis folk får invitationen til jul så ved de det 9 måneder i forevejen :)

Det lyder som en perfekt plan... bestemt en lidt anderledes måde at fejre på...

Min datter skal giftes om et par måneder og det glæder jeg mig meget til, De have lavet en lidt anderledes invitation til deres gæster.

Det har lavet en hjemmesiden hvor alle detaljer omkring brylluppet er beskrevet i forskellige afsnit.. Dato Kirke klokkeslæt... gæster med en lille beskrivelse på hvem som er hvem ..

Gaveliste... et afsnit til at melde tilbage om man kan komme....osv osv...

De fik så tilsendt med posten en lille æske hvori der lå en seddel med en www adresse , gæsterne fandt så ikke ud af det vare en invitation før de loggede ind på siden  ... jeg syntes det var en super ide de havde fundet på....

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

 

Puh der er sket en HELT masse så har slet ikke fået jer opdateret :)

 

Vi er rendt ind i den første forhindre; "Der er kun 24 timer i døgnet!" Nåh!

 

Når man gerne både vil nå, hår, makeup, tøj, kirkelig vielse, fotograf, køre til lufthavnen, flyve til tyrkiet, bus tur på 2 timer til hotel, lande på hotellet, tage til stranden og danse brudevalsen, og fejre bryllupet! så er der ganske enkelt ikke nok timer..

 

Så nu er vi i gang med at komme med ideer til hvordan man kan gøre, én ting er sikkert vi skal til tyrkiet :)

 

Vi har snakket om at gøre som planlagt indtil vi når til hotellet, en ide er at folk så går i seng, det har været en laang dag, og der er møg varmt, nogle har sikkert ondt i ørene mm. og børnene er garanteret putteklar. 

 

for så næste dag kan man sove længe, og bade i poolen, og "lige lande" og så eksempel ved 4 tiden, kunne vi alle hoppe i tøjet igen, jeg og nogle veninde kan sætte noget hår og få lagt en makeup, og SÅ kan vi mødes nede på stranden og danse brudevalsen i mellem palmerne <3 og derefter at vi inviterer alle med ud at spise, og så evt tilbage på hotellet hvor baren bliver åben mm :)<3

 

kom GERNE med ideer og råd!

 

Det er helt klart kun en nødløsning, for noget af magien går jo fra når det er dagen efter ;/ Men håber på at stemningen, tøjet, kærligheden ja at alt skaber rammerne for at det bliver fantastisk..

 

-Michelle 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville danse brudevalsen på et eller andet tidspunkt efter vielsen, synes ikke det giver så meget mening at danse den dagen efter.

Dagen efter er jo stadig en festdag, selvom I ikke danser brudevalsen.

 

Er der mulighed for at låne et lokale i forbindelse med kirken efter vielsen? Så ville jeg byde gæsterne på en lille tår og danse brudevalsen der.

Og så ellers fortsætte programmet, som du har beskrevet, jeg tror også det bliver en meget lang dag, hvis man efter ankomst til hotellet skal gøre sig i stand for at gå til fest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer