Stine-r

Sy ærmer på kjole

9 indlæg i dette emne

Hej alle :-)

Jeg har set denne (se vedhæftede billede) smukke blondekjole i H&M, og overvejer at bruge den som min brudekjole. Dog kunne jeg godt tænke mig at den havde korte blonde ærmer (cap sleeves), men jeg er i tvivl om det ville kunne lade sig gøre at sy sådan nogle på.

Er der nogle af jer, der har erfaring med at sy (blonde)ærmer på jeres kjole? Tror i det kan lade sig gøre?

Tips modtages med kyshånd :-)

Vh Stine

hmprod.jpeg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne man evt. bruge en af blondeoverdelene eller en blondebolero fra Lilly? Jeg skal ha' en bolero på, som jeg kan smide i løbet af dagen hvis jeg får lyst - eller bare beholde den på. 

Her er link til toppene. Jeg kan ikke finde den blondejakke jeg har købt, men jeg ved de er at finde inde i butikken :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Stine-r said:

Tak, det er en god idé :-) Jeg ved bare ikke om det vil se mærkeligt ud at det er to forskellige typer blonder, men man kan jo altid prøve :-) Ellers tænkte jeg at tage forbi en skrædder og se om de ville kunne sy nogle ærmer på, men jeg er i tvivl om det kan lade sig gøre. 

Man kan sagtens tilføje ærmer til den kjole, det kan en hver skrædder klare (er selv udlært skrædder).

Hvis du vil have ærmerne i samme stof som kjolen (og ikke vil tage af længden) vil jeg foreslå dig at købe to kjoler, så man kan klippe ærmet af kjole nr. 2. Et alternativ kunne være at lave ærmerne i en blød tyl eller chiffon, i samme farve som kjolen, så bevarer den det lette boheme look og ingen vil kunne se, at ærmerne er blevet tilføjet senere. :)

Jeg kan godt forstå du er faldet for den kjole, den er virkelig enkel og romantisk <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 20. juni 2016 at 10:49 AM, Pup and Pony said:

Man kan sagtens tilføje ærmer til den kjole, det kan en hver skrædder klare (er selv udlært skrædder).

Hvis du vil have ærmerne i samme stof som kjolen (og ikke vil tage af længden) vil jeg foreslå dig at købe to kjoler, så man kan klippe ærmet af kjole nr. 2. Et alternativ kunne være at lave ærmerne i en blød tyl eller chiffon, i samme farve som kjolen, så bevarer den det lette boheme look og ingen vil kunne se, at ærmerne er blevet tilføjet senere. :)

Jeg kan godt forstå du er faldet for den kjole, den er virkelig enkel og romantisk <3

Tak for de gode råd, det lyder rigtig godt, er glad for at høre det fra en skrædder :) Jeg tænkte faktisk godt over at købe to - den koster alligevel "kun" 499 kr. så selvom jeg køber to vil det stadig blive en ok billig brudekjole. Og ja, jeg synes også den er super fin og enkel <3 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 21/6/2016 at 9:37 PM, Stine-r said:

Tak for de gode råd, det lyder rigtig godt, er glad for at høre det fra en skrædder :) Jeg tænkte faktisk godt over at købe to - den koster alligevel "kun" 499 kr. så selvom jeg køber to vil det stadig blive en ok billig brudekjole. Og ja, jeg synes også den er super fin og enkel <3 

Er glad for at kunne hjælpe :) og som du siger, så er det en billig brudekjole, selv med skrædderens løn oven i.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 23. juni 2016 at 0:35 PM, Pup and Pony said:

Er glad for at kunne hjælpe :) og som du siger, så er det en billig brudekjole, selv med skrædderens løn oven i.

Nu fik jeg kjolen hjem, og den er simpelthen så fin! Det er virkelig fine blonder. Dog vil jeg stadig have ærmer på, og evt. få den lavet lidt mindre nedringet. Kan du/i tilfældigvis anbefale en dygtig skrædder i Københavnsområdet? 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer