blirjegnogensindegift

Blomster i kirken

7 posts in this topic

Jeg har fået at vide der er 30 vaser i kirken, som man gerne må putte blomster i. Nu er mit spørgsmål....hvordan dælen gør man lige det? 

Der er en vielse kl 13 og vores er kl 14.30. Kirken pynter ikke op, så det skal vi. Men kan man tillade sig at spørge nogle af gæsterne om de vil gøre det så? 

Hvad gjorde I ? :shooter:

0

Annonce ♥

Nu gør vores blomster"pusher" det, altså pynter kirken , MEN  vi skal selv fjerne blomsterne efter vielsen da der er andre bryllupper efterfølgende ( vi skal vies kl 13) jeg ved nogen  bruger brudens mor til at pynte kirken op eller en nær veninde 

Edited by Marie E
0

Jeg havde tænkt at bede min søster om det, men selv at lave de små række buketter aftenen før. Men så fortalte præsten at deres graver kunne gøre det for 400 kr. Så det lader vi hende om. Mht. at tage det ned så har jeg faktisk tænkt at høre min søster om hun vil tage dem med over til forsamlingshuset efter vielsen - for det passer præcist med antallet af gæster - så jeg tænkte det kunne være en sød tanke at hver gæst fik en rækkebuket fra kirken - så fungere de også som en slags bordpynt/favour ting :-)

0

Det mener jeg sagtens man kan spoerge nogle af gaesterne om. Isaer hvis de bor taet paa. Min bedste veninde spurgte ind til det, og sagde om hun ikke kunne snakke med min mor om det. Da jeg naevnte det for min mor min veninde maaske skulle have lidt hjaelp ( da hun ogsaa skal med mig til frisoer mm) sagde min mor at det var der styr paa. Med hensyn til at der er flere bryllupper, kunne man jo maaske faa kontakt med det andet brudepar, og se om det evt var muligt at blive enige om og dele pynten. Det har jeg vaeret med til foer.

0

Annonce ♥

Vi afleverede roser til graver også satte han roser i, kirken stod for lys på hveranden bænk, det skulle vi ikke give noget for, ej heller for at de blev fjernet igen.

0

Vi snakkede med en blomsterdame i weekenden, som fortalte at hun ofte har oplevet, at hvis der er flere vielser i kirken, så kan præsten sætte parrene i forbindelse med hinanden og så kan de aftale hvilke blomster der skal være igennem alle vielserne. På den måde kan man holde udgiften nede og dele opgaverne ud. Eftersom blomsterdamen ville have 25 kroner per bænk, lød det som en ret god måde at spare :)

0

Vi gjorde det klar dagen før og satte gom og forlover blomsterne i vaserne da de kom som de første, det tog kun 5 min når alt var klargjort på forhånd

0