Majer711

hvilke blomster drysser jeres blomster piger

13 posts in this topic

Dem af jer der skal have en blomsterpige til at gå forrest og drysse blomsterblade - hvilke blomster bruger I? Min buket er røde roser og vi har bedt om røde og creme farvede som pynt i kirke. Men overvejer lidt om det også skal være roser der drysses (mest pga prisen). Blandede røde/lilla fra haven? Birkeblade? Nogen der har erfaring med det? Hvor mange blomster skal man regne med der går til? 

0

Annonce ♥

Først skal du lige hører med kirken om de synes det er en god ide, mange har forbudt det pga oprydningen bagefter.....

hvis alt andet er røde roser så ville jeg helt sikkert bruge det

0

Det er det for det var præsten der selv foreslog det :-D Jeg havde sagt til datteren at det kunne hun ikke for kirken ville ikke have det rod. Men da vi så var til samtale med præsten kiggede hun på datteren og sagde "skal du så drysse med roser ? Det er så romantisk" :-D :-D :-D Så var det ligesom afgjort :-D Men har bare ingen anelse om hvor mange man skal regne med? Er det 30-40 er det til at overskue med de billige fra brugsen men er det 100 så er det jo en udskrivning

0

Det kommer jo lidt an på hvor langt hun skal gå med dem, men når de er splittet ad så fylder en rose ret meget så tænker 3-4 buketter er fint

0

Annonce ♥

Hvor gammel er datteren? For det kommer det også an på. Jeg har oplevet et par bryllupper, hvor der blev drysset med blomsterblade. De yngste bruger flere blade end de ældste er min erfaring - og så er der selvfølgelig den lille gut, som tømte HELE kurven ved første bænk og derefter svingede med kurven hele vejen op til altret. Så der havde der ikke været nok blomsterblade under nogen omstændigheder :lol::lol::lol:

Der er også nogen, som tager brudens alder i roser, så en brud på 30 = bladene fra 30 roser. 35 år = bladene fra 35 roser og så fremdeles :)

Edited by GoldRumble
0

10 minutes ago, GoldRumble said:

Hvor gammel er datteren? For det kommer det også an på. Jeg har oplevet et par bryllupper, hvor der blev drysset med blomsterblade. De yngste bruger flere blade end de ældste er min erfaring - og så er der selvfølgelig den lille gut, som tømte HELE kurven ved første bænk og derefter svingede med kurven hele vejen op til altret. Så der havde der ikke været nok blomsterblade under nogen omstændigheder :lol::lol::lol:

Der er også nogen, som tager brudens alder i roser, så en brud på 30 = bladene fra 30 roser. 35 år = bladene fra 35 roser og så fremdeles :)

Den var god :-) vores datter er 8 så det tror jeg ikke hun gør :-) Men må have fået nogen til at trække på smilebåndet. :-)

Jeg er 46 - så det kunne selvfølgelig ære en ide :-) Jeg ved ikke helt hvor langt der er i kirken i meter. Men det er en lille landsbykirke med 13 rækker i hver side - og vi regner ikke med vi er mere end maks 45 i kirken. Kan der typisk sidde 8 i hver række? Så svarer det maks til at der sidder nogen på de tre forreste rækker i hver siden. SÅ vi tænke lidt på bare at købe 30-40 roser og så sige til hende at hun først skal begynde at drysse et stykke inde i kirken? Tænker der ikke helt er en ide i at smide der hvor der ikke sidder nogen.

0

5 minutes ago, Majer711 said:

Den var god :-) vores datter er 8 så det tror jeg ikke hun gør :-) Men må have fået nogen til at trække på smilebåndet. :-)

Jeg er 46 - så det kunne selvfølgelig ære en ide :-) Jeg ved ikke helt hvor langt der er i kirken i meter. Men det er en lille landsbykirke med 13 rækker i hver side - og vi regner ikke med vi er mere end maks 45 i kirken. Kan der typisk sidde 8 i hver række? Så svarer det maks til at der sidder nogen på de tre forreste rækker i hver siden. SÅ vi tænke lidt på bare at købe 30-40 roser og så sige til hende at hun først skal begynde at drysse et stykke inde i kirken? Tænker der ikke helt er en ide i at smide der hvor der ikke sidder nogen.

Åh jo, den lille gut fik hele kirken til at smile. Det var så kært og sødt. Han havde jo fået at vide, at han skulle drysse de her blade, så BUM! Bunden i vejret på kurven og så var dét gjort :lol:

Min erfaring er, at folk ikke fylder bænkene op. Så regn med 3-4 stykker/en familie på hver bænk og sig gerne til folk, at de gerne må fylde kirken. Hellere lidt færre på bænkene og de så fylder hele vejen ned, synes jeg :)
Men der skal da være blomsterblade hele vejen, hvis hun kan sådan cirka beregne det :) 

0

Jeg har købt kunstige rosenblade i mintgrøn (som er vores tema) :)

Jeg synes godt, at rigtige rosenblade kan have tendens til at smatte ud, når man går på dem eller fejer dem op. 

0

Annonce ♥

On 31. juli 2016 at 8:38 PM, GoldRumble said:

Åh jo, den lille gut fik hele kirken til at smile. Det var så kært og sødt. Han havde jo fået at vide, at han skulle drysse de her blade, så BUM! Bunden i vejret på kurven og så var dét gjort :lol:

Min erfaring er, at folk ikke fylder bænkene op. Så regn med 3-4 stykker/en familie på hver bænk og sig gerne til folk, at de gerne må fylde kirken. Hellere lidt færre på bænkene og de så fylder hele vejen ned, synes jeg :)
Men der skal da være blomsterblade hele vejen, hvis hun kan sådan cirka beregne det :) 

Ha ha hvor sødt :D Hvor gammel var han?

Jeg har planer om at bruge min datter som blomsterpige. Hun er kun 1 år og 8 mdr. til den tid, men jeg regner med at kunne lokke hendes storebror på 6 år til at gå med og hjælpe :)

0

3 hours ago, LilleMi said:

Ha ha hvor sødt :D Hvor gammel var han?

Jeg har planer om at bruge min datter som blomsterpige. Hun er kun 1 år og 8 mdr. til den tid, men jeg regner med at kunne lokke hendes storebror på 6 år til at gå med og hjælpe :)

Jeg ved ikke, hvor gammel han var, for jeg var sanger til det bryllup. Men ud fra, hvad jeg kunne se fra pulpituret, så har han været omkring 1,5 - 2 år :)

0

Tak for flytning  - det var havnet i forkert forum men man kan jo ikke selv flytte det igen :-)

0

Vi får en enkelt blomsterpige og så tre fuld voksne mænd
De skal kaste med sorte kunstige rosenblade ;)

0

Annonce ♥

Vi køber biodegradable confetti, da vi efter planen skal vies udenfor. Det skader ikke miljøet og så forsvinder det af sig selv med tiden, da det bliver opløst af regn og lignende.

Plus man kan få det i en million farver :loveshower: 

0