Casper R

Forlovelsesringe - hjælp! (mandeproblemer)

9 posts in this topic

Okay okay... jeg er på vildspor! Jeg er en 27 årig' ung mand, der efterhånden har været sammen med min kæreste i 6½ år... hun har en drøm om at blive bejlet til med ring og ned på knæ.. det ser jeg intet problem i, har efterhånden holdt hende hen' længe nok, hun tror at jeg frier når jeg fylder 40... det har altid været mit udgangspunkt (tror hun).

Nu har jeg dog købt billetter med all inclusive... og mangler det vigtigste.. ringen! 

Budgettet er alt imellem 4.5-8.500 kr,-, men mangler simpelthen et sted at købe den! Jeg har flere idéer hvad angår udseendet, men gør mig ikke i de der "online" butikker når det kommer til den prisklasse, da der ikke er andet end problemer (dårlige erfaringer).

Vi kommer fra Aarhus, ringen skal gerne være enten hvidguld eller guld, safir + diamanter.. (hun kiggede selv på rubin), men finder den måske knapt så tidsløs, som de andre :) pæn som 25 årige, mindre pæn som 45... kan være mit syn ændres med alderen. 

Derfor søger jeg råd! 

Hvad gjorde, I?

Hvor købte, I?

Min mandlige sider, finder dette svært!

Krydser fingre for lidt hjælp, selvom dette nok ikke er det helt rette forum... men for at kunne blive gift, skal jeg lige have friet først!

Ring 1.png

Ring 2.png

Ring 3.png

Ring 4.png

0

Annonce ♥

Jeg kender ikke bestemte steder i Århus, men hvorfor ikke bare besøge en jewelier? Tal med dem om dine ideer og se om de har noget der ligner, eller hvor meget det vil koste at lave det. Det kan faktisk ofte lade sig gøre og er ikke nødvendigvis dyrer end at købe en færdig ring. Mærk efter om ringen føles rigtigt, men også den service du får i butikken - hvis nu i skal derinde igen og få ringens størrelse lavet om, få ringen poleret eller noget tredje. 

Vi har selv købt vielsesring i Lübeck, Tyskland da min mand kender butikken da han købte sit ur der - og jeg kan godt fortælle at deres service er udover noget jeg har oplevet før! Man føler sig virkelig forkælet og de lytter, og tager en seriøs. Om det er vores vielsesringe der kommer til at koste 2000 euro, eller hans ur der skal blot have et nyt batteri til 5 euro. 

Det er iøvrigt en flot ring! Jeg er mest til de første to billeder, og går selv oftest med hvidguld så jeg ville foretrække det, Men overvej om jeres vielsesringe skal være gul/rødguld eller hvidguld, så forlovelsesringen evt. matcher. Prøv også at se om du kan tage en af hendes ringe med i butikken, så i kan finde den rigtige størrelse med det samme. 

0

Hvor er du modig at bevæge dig herind og søge hjælp! Din kæreste er en heldig pige :)

Jeg ved , at Sct. Mathias Ure-Ure i Bruuns Galleri har/har haft et udvalg i rosetringe, som dem du viser der. De har i hvert fald mulighed for at låne ringe hjem i udvalg, så du kan se dem "live", inden du evt. bestemmer dig for et køb. De har indgravet gratis i forbindelse med køb af ring(tror de gør det endnu), så hvis størrelsen alligevel skal tilpasses, så kan man få den graveret med dato samtidig, hvis I er til det. De har også serviceordning (eller har haft; ved ikke om de har endnu), hvor man skrev navn og adresse ned på en seddel, og så sendes der bud efter folk én gang årligt, hvor man lige kan få tjekket om alt er som det skal være.

Hvidguld gør sig bare bedst, når det kommer til safirer + diamanter ser større ud i hvidguld. Men tag udgangspunkt i hendes smag, så går du ikke galt i byen :) 

God fornøjelse!

0

Hej! Jeg vil gerne anbefale Dauf & Pede, som ligger på Åboulevarden lige over for Magasin. De er super prof og har meget forskelligt at vælge imellem :)

0

Annonce ♥

Jeg vil give ret i, at Safir og hvidguld er meget tidløst og passer rigtig godt sammen. Men det er jo den kommende ejer af ringen, der skal bestemme. En ring som det øverste billede med brillanter og Safir - f.eks. 26 stk. 0,015 ct TW SI og safir i AAA burde kunne laves til ca. 6500 kr. så dit budget kan da fint holdes. Eller 26 stk. 0,020 ct TW SI - der burde koste ca. 7800 kr. Og stadig er under budget.

(I den størrelse sten kan man ikke med det blotte øje se forskel på TW SI eller TW VS.):)

ege art

0

Hvor flot at du tør komme herind for at spørge om hjælp. Det er rigtigt svært for andre at give gode råd da det jo meget kommer an på din kærestes smag. Nu er det en del år siden jeg har boet i Århus, men da jeg boede der har jeg fået rigtig god service både hos den guldsmed der ligger i Bruuns, men også i den i City Vest.

Da min kæreste købte ring tog han ind et sted hvor man selv kunne være med til at designe ringen, så han fik lige præcis den diamant han ville have, rigtige guld karat og selve ringen i en form han vidste ville passe godt til mig. Jeg var slet ikke ind over, og jeg er bare så glad for det han har valgt. Desuden tænkte han også meget over hvad der ville passe godt til en kommende vielsesring (Vi bor i England hvor man bærer forlovelses og vielses ring på samme finger). Da han vidste vi gerne ville have guld vielses ringe købte han også guld forlovelses ring.

Held og lykke med det hele :)

0

Prøv at tage fat i Ege Art der er annoncør herinde. Han er en hjælpsom mand og hvis ikke han selv kan hjælpe dig kan han helt sikkert guide dig.  

0

Min forlovelsesring blev købt hos Chanti online. Og har kun positivt at sige om dem.

Hvis ikke det er noget for dig ville og jeg overveje at få egeart til at speciallave ringen til din kommende forlovede. Han er utroligt dygtig og du bliver ikke skuffet :)

Personligt ville jeg vælge gult guld da hvidguld ofte bliver gulligt med tiden så det skal rohdineres op. Men er hun til hvidguld er det selvfølgelig det du bør vælge ;)

0

Annonce ♥

Jeg kan se du linker til billeder fra Glamira.

Dem købte jeg både forlovelsesring til min kone, samt øreringe til bryllupsdagen, og det gik som smurt, så dem kan jeg sagtens anbefale.

0